Audi Q4 Sportback e-tron: All-rounder electric

Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron sunt primele produse premium construite pe platforma MEB de la Volkswagen. Versiunea cu plafon plonjat vine cu noi în ROCHARGE by Vitesco Technologies, turul României în care testăm 8 dintre cele mai noi electrice lansate pe piață.

În luna aprilie a anului trecut, Audi a prezentat oficial noile SUV-uri electrice Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron. Momentul a consemnat și apariția în gama nemților a primelor modele electrice compacte. Cele două diferă doar în zona din spate, unde versiunea Sportback primește o linie de fals-coupé.

Pe aceeași platformă MEB mai sunt asamblate și alte modele electrice din grup, precum Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq.

Pachet complet

Q4 Sportback e-tron împachetează spațiul interior cu tehnologiile de ultimă oră și performanțele specifice Audi într-un ambalaj fără emisii, gata să-ți fie alături în treburile zilnice. Este, pe scurt, un all-rounder electric cu o autonomie foarte bună.

Din perspectiva dimensiunilor, Q4 Sportback e-tron se află în partea superioară a segmentului compact, având 4.588 mm lungime, 1.865 mm lățime, cu 1.614 mm înălțime și un ampatament de 2.764 mm.

Masa proprie este de 2.215 kilograme, în timp ce portbagajul are 535 de litri (1460 de litri cu locurile spate rabatate)

Tehnologizat

Interiorul lui Q4 Sportback e-tron este dominat de două display-uri de dimensiuni mari: 10,25 inchi pe instrumentarul de bord și 10,1 inchi pentru ecranul sistemului de infotainment. Pe lângă acestea, modelul beneficiază de o sumedenie de funcții și tehnologii de ultimă generație. Calitatea finisajelor este indiscutabilă și respectă eticheta de produs premium al constructorului din Ingolstadt.

Trei motorizări disponibile

Q4 Sportback e-tron poate fi comandat și în România încă din aprilie 2021. SUV-ul electric este disponibil în trei variante de motorizare, cu două versiuni de baterie (52 sau 77 de kWh).

Versiunea de bază se numește 35 e-tron și oferă un motor electric pe puntea spate, 170 CP și 310 Nm, cu bateria de 52 kWh. În acest caz, autonomia este de circa 340 de kilometri.

Există o versiune intermediară (40 e-tron) cu același motor pe puntea spate, însă cu 204 CP și bateria de 77 kWh. În această configurație, Q4 Sportback e-tron promite cea mai mare autonomie: 515 kilometri.

Versiunea de top, cea care va fi prezentă și în ROCHARGE by Vitesco Technologies, poartă numele 50 e-tron și dispune de două motoare electrice și tracțiune integrală. În acest caz, vorbim de 299 de cai putere și 460 Nm. Bateria de 77 kWh promite o autonomie de 492 km.

SUV-ul electric compact oferă încărcare la stații AC cu până la 11 kW și  încărcare rapidă DC cu până la 125 de kW.

Viteza maximă este limitată la 180 km/h, iar Audi anunță 6,2 secunde pentru 0-100 km/h.

Prețul lui Audi Q4 Sportback e-tron pornește de la 51.000 de euro pentru versiunea 35 e-tron, cea cu 170 CP și bateria de 52 kWh.

Exemplarul ce va lua startul în ROCHARGE by Vitesco Technologies are un preț de pornire de 66.400 de euro. Lista generoasă de opțiuni include, printre altele, trapă panoramică, pachet Asistență Șofer Advanced, head-up display cu realitate augmentată, pompă de căldură, climatizare pe trei zone, interior S Line și un sistem audio cu zece incinte, difuzor central și subwoofer. Tragem linie și prețul ajunge la aproape 86.000 de euro.

Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
BT Leasing

Mobilizat de
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România