
Seria de articole Green Zone îți este oferită de Enel X


E curent în deșert
Audi a concurat în Raliul Dakar cu trei mașini electrice cu range extender. Asta e povestea unei competiții în care câștigi chiar și atunci când pierzi.

Mașinile electrice din România în 2023
Mașinile electrice au depășit statutul de "gadget" și în România. Piața a crescut rapid, publicul a reacționat, iar producătorii vin cu oferte din ce în ce mai generoase. Facem cunoștință cu mașinile electrice disponibile în România în 2023.

Euro 7, noi norme de poluare: mai strict pentru diesel și primele reguli pentru electrice
Euro 7 introduce reglementări mai stricte pentru motoarele termice, în special pentru diesel, dar și primele reguli pentru emisiile generate de frâne și anvelope, care se vor aplica inclusiv pentru mașinile electrice.

Porsche: Marele plan al electrificării
80% dintre mașinile pe care le va vinde Porsche în 2030 vor fi electrice. Implicit Macan și gama sport 718. Cum va reuși marca să-și păstreze ADN-ul sportiv în noua epocă?

Energie electrică din valuri: potențial major, tehnologie incipientă
Valurile mărilor și oceanelor au potențialul să genereze o cantitate suficientă de energie electrică pentru a asigura consumul întregii planete, însă tehnologia este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare.

Biocombustibili: între seceta din agricultură și carburanții care scad emisiile
Creșterea vânzărilor de mașini electrice reduce utilizarea biocombustibililor într-o perioadă în care agricultura se confruntă cu o secetă puternică. Totuși, producătorii de biocombustibili fac presiuni pentru utilizarea acestora în transporturi de marfă și aviatie.

Orașul plutitor: Oceanix Busan
Coreea de Sud va construi un oraș plutitor cu 12.000 de locuitori ca soluție modernă la creșterea nivelului mărilor și oceanelor, care va afecta 750 de orașe din întreaga lume până în 2050.

Mașini cu hidrogen: provocările care împiedică adopția în masă
Mașinile alimentate cu hidrogen se încarcă în 5 minute și pot parcurge până la 650 de kilometri cu un rezervor plin. Totuși, producția scumpă sau poluantă a hidrogenului și pierderile de energie până la pompa de alimentare împiedică adopția în masă a acestora.

Pale îngropate. Marea problemă a turbinelor eoliene
Europa va trebui să gestioneze deșeuri de până la 500.000 de tone de pale de turbine eoliene până în 2050, întrucât aceste componente nu sunt reciclabile. Industria lucrează la soluții de reciclare, dar efectele vor fi vizibile abia după 2040. Până atunci, palele sunt îngropate în pământ.

Reciclarea bateriilor: marea provocare
Reciclarea bateriilor folosite pe mașinile electrice reprezintă una dintre provocările importante ale industriei. Proiecte majore deja există, planuri de business s-au făcut, soluții au fost identificate, însă mai există câteva probleme de rezolvat.

Mașina din soia
Totul a pornit de la dorința lui Henry Ford de a îmbina agricultura cu industria auto. Rezultatul a fost o mașină cu panouri din plastic despre care se spune că ar fi conținut și soia. Dar ideea generală e alta: dezvoltarea durabilă.

Marele plan al stațiilor de încărcare
Europa se bazează pe mașinile electrice pentru a reduce drastic poluarea. Pentru ca proiectul să reușească, e nevoie de infrastructură de încărcare, iar reușita întregului proces e condiționată de o colaborare complexă între toate entitățile implicate.

Europa vs. Bateriile. Anatomia unei relații complicate
Cel puțin 10 țări din Europa vor avea în următorii ani uzine pentru producția de baterii Li-Ion pentru mașini electrice. Exploatarea propriilor materii prime și reciclarea bateriilor vor fi însă cruciale pentru ca Europa să reducă dependența de furnizorii din Asia, America de Sud și Africa.

Curent din Soare
Parcurile de panouri fotovoltaice construite în deșerturi și reproducerea pe Pământ a procesului de fuziune nucleară care are loc în Soare ne-ar putea asigura energie electrică ieftină și în cantități nelimitate pentru încărcarea mașinilor electrice.

Avioane electrice. Provocarea.
În scurt timp, zborurile pe distanțe scurte s-ar putea realiza cu aeronave electrice. Industria este în căutarea unor soluții viabile.

Trenul Infinitului
O companie minieră din Australia vrea să dezvolte un tren electric fără alimentare prin cabluri care să nu aibă niciodată nevoie de reîncărcarea bateriilor Li-Ion.

Fără fir
Ce ai spune dacă în loc să tragi un cablu, ai parca direct sub un panou care îți încarcă automat bateria mașinii? Tehnologia nu-i nouă, însă câteva companii mari fac progrese în acest domeniu.

Dunărea din plastic
Două fundații germane trimit în România o navă care va colecta plastic și alte resturi menajere din Dunăre timp de 5 săptămâni. Proiectul include realizarea de imagini cu drone și analiza datelor despre deșeuri prin senzori și algoritmi de Inteligență Artificială.

Electric vs. Benzină: Duelul Emisiilor
Industria auto generează dioxid de carbon de la extracția materiilor prime până la producția, utilizarea și reciclarea mașinilor. Analizăm studii relevante pentru a descoperi ce mașini emit mai mult CO2 per total: electricele sau termicele?

Reîncarnarea bateriilor
Producătorii caută modalități noi prin care bateriile folosite pe mașinile electrice să fie reutilizate la finalul ciclului de exploatare. Practic, o a doua șansă la viață. Cel mai recent e strâns legat de celebrul sistem de transport feroviar din Japonia.

Bateriile solid-state: ultimul obstacol?
Bateriile solid-state se încarcă în 10 minute și oferă autonomii de peste 800 de kilometri. Numărul scăzut de cicluri de încărcare împiedică introducerea acestora pe mașini electrice, însă cercetătorii speră să depășească în timp și acest ultim obstacol.

Mașinile plug-in hybrid din România în 2022
Piața românească de mașini hibride cu încărcare la priză (PHEV) adună în 2022 aproape 100 de modele. Găsești modele în mai toate segmentele de pe piață: de la hatchback-uri mici la limuzine, de la monovolume la SUV-uri mari. Facem cunoștință cu mașinile PHEV disponibile în România în 2022.

Mașinile electrice din România în 2022
Piața românească de mașini electrice adună în anul 2022 peste 30 de reprezentanți: de la hatchback-uri mici până la SUV-uri premium mari, de la Dacia Spring până la luxoasele BMW iX și Mercedes EQS. Facem cunoștință cu mașinile electrice disponibile în România în 2022.
