Volkswagen ID.4 – elektroSUV

După ce Volkswagen ID.3 a devenit rapid un succes la capitolul vânzări în Europa, Volkswagen vrea să ia partea leului și la capitolul SUV-uri electrice. Arma sa? Noul model Volkswagen ID.4.

Familia de modele electrice Volkswagen crește rapid. Dăcă acum câțiva ani, marca din Wolfsburg avea în gamă versiuni electrice ale modelelor Golf și Up!, acum are o familie de modele dedicate. Cel mai nou membru: SUV-ul electric ID.4.

Sunt aprope doi ani de când Volkswagen a decis să întoarcă roata în domeniul electric și să creeze o nouă familie de modele. Numită ID, noua gamă a fost inaugurată cu ID.3, un model electric compact, primul născut din platforma dedicată MEB, folosită acum de întreg grupul Volkswagen pentru modele electrice. Dacă la început ID.3 a fost singur, acum are un frate mai mare cu care împarte această platformă. Numit ID.4, acestea este primul SUV electric oferit de Volkswagen. Sau ElektroSUV, cum îl numesc germanii.

Volkswagen ID.4

Platforma MEB, care permite utilizarea a unuia sau două motoare electrice, mai este utilizată în cadrul grupului și pentru modele Seat, Skoda și Audi. De altfel, vom avea alături de noi în road trip-ul ROCHARGE by Vitesco Technologies două modele dezvoltate pe arhitectura MEB: Volkswagen ID.4 și Audi Q4 e-tron.

Trăsături familiare

Modelul compact Volkswagen ID.3 este deja prezent din ce în ce mai des pe străzile de la noi din țară. Acest lucru este subliniat și de cifrele de vânzări, modelele electrice de la Wolfsburg crescând constant în preferințele clienților care își doresc un model electric. Iar ID.3 are suficiente atuuri pentru a atrage clienții de partea sa. Dar cum rămâne cu fratele său mai mare?

Rețeta e similară, doar cantitatea diferă.

Astfel, designul lui Volkswagen ID.4 e unul familiar, cu linii futuriste, dar fără artificii suplimentare. Avem o caroserie mai corpolentă, mai mult spațiu la interior și un portbagaj mai mare. Volkswagen ID.4 are 4.584 mm lungime, 1.852 mm lățime și o înălțime de 1.612 mm. Ampatamentul noului model este de 2.766 mm. Pe scurt, ID.4 este mai lung decât actualul Tiguan, iar garda la sol este de 210 mm.

Din profil, liniile sunt atletice, ID.4 părând un soi de hatchback mai bine crescut. Datorită designului fluid, coeficientul aerodinamic este de 0.28. Elementele care atrag, însă, instant atenția sunt blocurile optice numite IQ.Light Matrix LED și stopurile cu LED-uri 3D. Modelul poate primi jante de până la 21 inch, ceea ce accentuază linia puternică a SUV-ului electric german.

Interior încăpător

Volkswagen a inaugurat un nou stil de interior pentru familia sa de modele electrice. Fără comenzi fizice, aproape totul este comandat prin atingere. ID.4 profită de acest stil minimalist și oferă un interior încăpător și un portbagaj pe măsură care poate să înghită bagajele unei întregi familii la cei 543 de litri disponibili. Iar prin rabatarea banchetei, volumul portbagajului ajunge la 1575 litri.

Cel de la volan are în fața sa un display de dimensiuni relativ mici, iar pe consola centrală avem un ecran tactil prin intermediul căruia putem accesa majoritatea funcțiilor mașinii. Volkswagen a pus accent pe simplitatea în funcționare, ID.4 trezindu-se la viață în momentul în care punem piciorul pe pedala de frână la intrarea în habitaclu, iar dacă părăsim mașina, aceasta va intra automat în modul de parcare. Aproape la fel ca un telefon inteligent.

Ca orice SUV care se respectă, ID.4 poate trage după el remorci de până la 750 de kg (fără sistem de frânare) respectiv 1.000 de kg (cu sistem de frânare). Dacă nu mai este nevoie de cârligul de remorcare, acesta se poate rabata din câteva mișcări sub bara de protecție, astfel încât să nu mai fie vizibil.

Un motor electric pe puntea spate

Folosind rețeta de la ID.3, la lansare Volkswagen a propus varianta 1st Edition, aceasta fiind echipată cu un singur motor electric pe puntea spate ce oferă 204 CP. Același motor este disponibil și pe versiunea Pro Performance, pe care o vom avea alături de noi în turul ROCHARGE by Vitesco Technologies.

Motorul de 150 kW (204 CP) și 310 Nm este alimentat cu energie electrică de o baterie de 77 kWh (82 kWh capacitate brută) ce poate fi încărcată la stații DC rapide de până la 100 kW. La stațiile de încărcare lente AC, modelul german se poate alimenta cu maxim 11 kW.

Deși este un automobil destul de masiv, cu o greutate de 2.124 kilograme, ID.4 Pro Performance poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 8.5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 160 km/oră. Consumul mediu oficial comunicat de constructor este de 17,4 kWh/100 km.

Echipare

După ce primii clienți au putut alege ediția de lansare 1st Edition, actuala gamă a modelului SUV electric ID.4 este formată din patru nivele de echipare: Pure, Pure Performance, Pro Performance și GTX.

Pure este entry level-ul gamei ID.4 și folosește un motor electric amplasat pe puntea spate ce oferă 148 CP alimentat de o baterie de 55 kWh. Este echiparea de bază, dar cu suficiente echipări pentru o mașină de familie. Majoritatea clienților vor alege versiunile de echipare Pure Performance și Pro Performance. Pure Performance are un motor electric de 170 CP alimentat de bateria de 55 kWh, în timp ce Pro Performance plusează la toate capitolele prin motorul electric de 204 și bateria mai mare de 82 kWh.

Pentru cei care vor performanță de top, Volkswagen propune și o versiune sportivă a modelului ID.4, numită GTX. Aceasta are nu unul, ci două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Avem astfel tracțiune integrală și o putere totală de 299 CP. Bateria este cea de 82 kWh.

Pe lista echipărilor de serie pentru nivelul Pro Performance, pe care îl vom avea alături de noi în ROCHARGE 2021 by Vitesco Tehnologies enumerăm iluminarea ambientală în 10 nuanțe, tapițerie stofă Matrix, Adaptive Cruise Control, detector oboseală, asistent la frânarea de urgență, menținerea benzii de rulare, Park Pilot, sistem Climatronic bi-zonă, cablu de încărcare 220 V, comenzi vocale, 6+1 incinte acustice, sistem navigație Discover Pro, jante de 19 inch, faruri LED, stopuri LED și volan multifuncțional, încălzit și cu touch control.

Prețurile pentru Volkswagen ID.4 încep de la 36.200 euro, iar mașina din turul ROCHARGE by Vitesco Technologies are un preț final de aproape 51.700 de euro (42.700 euro prin programul Rabla Plus). Exemplarul nostru ID.4 Pro Performance este echipat suplimentar cu pachetul Business, care conține pedale din oțel inoxidabil cu simboluri “Play” și “Pause”, welcome light, tapițerie cu inserții ArtVelours, sistem infotainment “Discover Pro”, interfață telefonie mobilă “Comfort”cu încărcare prin inducție, banchetă spate rabatabilă asimetric și cotiera centrala spate (2 suporturi pahar), rabatabile pentru transportul obiectelor lungi, Keyless Acces cu funcție Safelock, alarmă antifurt, asistent faza lunga Dynamic Light Assist, faruri Led Matrix, blocuri optice spate cu semnalizare dinamica, cameră spate “Rear View”, iluminare ambientala în 30 de culori. Pe lista de opționale mai avem jantele din aliaj Hamar de culoare neagră de 19 inch și pompa de căldură pentru optimizarea autonomiei pe timp de iarnă.

Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies