Euro NCAP a testat 13 modele noi în cea mai recentă sesiune
• Organizația Euro NCAP a publicat rezultatele celor mai recente sesiuni de teste de siguranță.
• Sesiunea a inclus 13 modele: Audi A5, Deepal S07, Hyundai Santa Fe, Leapmotor C10, Lexus LBX, Maxus eTerron 9 (pick-up electric), Mazda CX-80, MG ZS Hybrid, Mini Countryman, Porsche Macan, Renault 5 (împreună cu Alpine A290), Subaru Forester și Volvo EX30.
• Dintre acestea, doar Hyundai Santa Fe a fost testat atât în versiune cu pachet standard de siguranță, cât și în variantă cu pachet opțional de sisteme de asistare și siguranță.
• La finalul sesiunii, specialiștii au acordat un rating de 5 stele următoarelor modele: Audi A5, Deepal S07, Hyundai Santa Fe (cu pachetul opțional de siguranță), Leapmotor C10, Lexus LBX, Maxus eTerron 9, Mazda CX-80, Mini Countryman, Porsche Macan și Subaru Forester.
• 4 stele au primit Renault 5 (rating valabil și pentru Alpine A290), Hyundai Santa Fe (cu pachetul standard de siguranță) și MG ZS Hybrid.
• Audi A5: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 87% pentru protecția pasagerilor adulți
– 88% pentru protecția pasagerilor copii
– 78% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 77% pentru sistemele de siguranță
• Deepal S07: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 95% pentru protecția pasagerilor adulți
– 87% pentru protecția pasagerilor copii
– 74% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 77% pentru sistemele de siguranță
• Hyundai Santa Fe: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 84% pentru protecția pasagerilor adulți
– 88% pentru protecția pasagerilor copii
– 70% (77%) pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 69% (79%) pentru sistemele de siguranță
Valorile dintre paranteze se aplică versiunii cu pachet opțional de siguranță
• În cazul lui Hyndai Santa Fe, pachetul opțional de siguranță a îmbunătățit, așa cum era de așteptat, scorul obținut de sistemele moderne pe care Euro NCAP le evaluează în cadrul testelor pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor și testele speciale pentru sisteme de siguranță.
• Leapmotor C10: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 89% pentru protecția pasagerilor adulți
– 85% pentru protecția pasagerilor copii
– 77% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 76% pentru sistemele de siguranță
• Lexus LBX: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 82% pentru protecția pasagerilor adulți
– 83% pentru protecția pasagerilor copii
– 79% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 76% pentru sistemele de siguranță
• Maxus eTerron 9: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 91% pentru protecția pasagerilor adulți
– 85% pentru protecția pasagerilor copii
– 84% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 83% pentru sistemele de siguranță
• Mazda CX-80: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 92% pentru protecția pasagerilor adulți
– 88% pentru protecția pasagerilor copii
– 84% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 79% pentru sistemele de siguranță
• MG ZS Hybrid: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 75% pentru protecția pasagerilor adulți
– 82% pentru protecția pasagerilor copii
– 73% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 76% pentru sistemele de siguranță
• MG ZS Hybrid a fost depunctat în testele de impact în cadrul simulărilor suplimentare la impact lateral (calificativ slab). Acest test măsoară deplasarea manechiunului prin habitaclu și ce poate lovi acesta în deplasarea lui. Acest rezultat a fost și cel care a determinat ratingul de 4 stele, restul categoriilor testate încadrându-se în procentele pentru 5 stele.
• Mini Countryman: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 83% pentru protecția pasagerilor adulți
– 87% pentru protecția pasagerilor copii
– 81% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 79% pentru sistemele de siguranță
• Porsche Macan: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 90% pentru protecția pasagerilor adulți
– 90% pentru protecția pasagerilor copii
– 83% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 78% pentru sistemele de siguranță
• Renault 5/Alpine A290: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 80% pentru protecția pasagerilor adulți
– 80% pentru protecția pasagerilor copii
– 76% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 68% pentru sistemele de siguranță
• Renault 5 a fost depunctat în cadrul categoriei care evaluează sistemele de siguranță. Specialiștii Euro NCAP nu au identificat situații extreme, însă au punctat cu calificativ mediu sistemul Emergency Lane Keeping și cu calificativ foarte slab funcția de frânare automată de urgență în cazul situației în care o mașină care rulează cu viteză considerabilă intră frontal pe direcția de mers a lui Renault 5. În restul situațiilor, funcția de frânare automată de urgență a fost notată cu calificativ foarte bun.
• Subaru Forester: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 83% pentru protecția pasagerilor adulți
– 89% pentru protecția pasagerilor copii
– 86% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 72% pentru sistemele de siguranță
• Via: Euro NCAP