Cars & Roads by Michelin: Acasă

Drumul spre casă pare mereu mai lung. N-a fost cazul și în Cars & Roads by Michelin. Pentru că ultima zi a road trip-ului a fost și cea mai scurtă.

Gălăgie, aglomerație, praf, trafic blocat și hărți digitale înroșite mai ceva ca mustul proaspăt stors din ciorchinii de struguri. Mă trezesc bulversat. Cum e posibil? Încă n-am ajuns acasă.

Ultima zi a road trip-ului Cars & Roads by Michelin a adus pentru fiecare dintre cei 18 participanți acel gust puternic al casei. Îl știți cu siguranță. E dorul ăla pe care nu-l poți descrie. E dorința avidă de cunoscut și familial.

Cele 7 SUV-uri care au luat parte la aventură ne-au așteptat răsfirate în parcarea hotelului Wolkendorf. Din Vulcan până la punctul final al turului sunt 150 de kilometri, însă avem de trecut testul clasic pus în scenă de drumul care străbate valea Prahovei.

Mica porțiune de autostradă dintre Râșnov și Cristian a fost studioul perfect pentru ca fotografii și videograful turului să transpună în Megabiți formele și culorile SUV-urilor care au luat parte la Cars & Roads by Michelin. După ședința foto orchestrată aici, ne-am descrețit frunțile cu atmosfera răcoroasă de pe Pârâul Rece. În cariera mea de copilot de raliuri, am avut ocazia să dictez fiecare viraj de pe acest drum. Acum, bineînțeles, n-a fost cazul. S-a mers relaxat.

Surprinzător, lucrările de pe DN1 nu ne-au ținut pe loc minute în șir și am înnodat kilometru după kilometru într-un ritm bun. Am aruncat o privire rapidă fabricii Michelin din Florești, iar apoi am activat frânele de parcare în stația Mol din apropiere. Mașinile n-au mai trecut pe la pompe, dar noi, cei 18 protagoniști din spatele volanelor, am asaltat aparatele cu cafea și eternul hot dog, vedeta vitrinelor stațiilor MOL din toată țara.

Cu un extra shot de espresso în sânge am pornit relaxați către punctul final: terasa Mood de pe malul lacului Snagov. Toți actorii turului au ajuns în siguranță acasă. Noi, cei care am raportat zi de zi pe site-urile de profil sau pe conturile de Facebook și Instagram am zâmbit, ne-am strâns mâinile după noua normă și am încheiat un nou capitol. Așa se termină prima ediție Cars & Roads by Michelin.

Eu mă retrag la depou, pe undeva prin cartierul Berceni, dar mai jos găsiți impresiile colegilor despre mașinile pe care le-au condus în ultima zi a road trip-ului.

Sebastian Toma (Autobild) despre BMW X7 xDrive 40d

În cea mai scurtă zi a acestui tur, mi-a venit rândul să conduc cea mai mare și cea mai scumpă mașină din cele șapte: BMW X7. Modelul german merge fără efort pe orice drum l-ai pune și te poate răsplăti cu un consum redus de carburant. Noi am consumat doar 7.9 litri la sută din Vulcan până în Snagov, fără să ne străduim în vreun fel să obținem un consum redus. În raport cu dimensiunile exterioare și clasa din care face parte, consumul este excelent, ceea ce nu este primul lucru pe care îl cauți la un model din această clasă, dar este un bonus binevenit. Ambianța este premium, dar deja ne așteptam la asta de la BMW, deci putem spune că nu avem nemulțumiri din acest punct de vedere. Odată ce te obișnuiești cu gabaritul său, X7 te răsplătește cu o rulare confortabilă și silențioasă.

Laura Antonov (Lachicboutique) despre DS 7 Crossback E-Tense

Am așteptat cu nerăbdare întâlnirea mea cu DS 7 Crossback E-Tense încă de la începutul turului. Cred că deja este cunoscută afinitatea mea pentru marca DS, datorită micuțului DS 3 pe care-l conduc zi de zi, așa că am urcat cu nerăbdare la volan.

I-am asociat rapid și o melodie: ZAZ – Je veux. De fiecare dată când o ascult, optimismul franțuzoaicei îmi schimbă imediat starea de spirit. Și așa a fost și cu DS 7 Crossback E-Tense. Chiar dacă era ultima zi din Cars & Roads by Michelin și eram puțin tristă că se termină această aventură frumoasă, DS 7 Crossback E-Tense mi-a redat acea doză de optimism de care aveam nevoie să încep ziua bine.

Băieții care au condus mașina înaintea mea s-au plâns că interiorul nu este cel mai ergonomic și că butoanele ar putea fi mai bine organizate, dar probabil ei nu au căutat niciodată ceva în geanta unei fete.

E un interior nonconformist, altfel, care mi-a plăcut o dată ce m-am obișnuit cu el. La capitolul confort nu-i pot reproșa nimic, iar la drumurile lungi cu siguranță numeroasele opțiuni pentru masaj în scaune îți vor face călătoria mai frumoasă și mai puțin obositoare.

Chiar dacă versiunea plug-in hybrid a modelului DS 7 Crossback are un motor de 300 CP acest lucru nu se aude și la interior. Este silențioasă și rafinată. Dar în același timp îți satisface și plăcerea de a conduce. Cutia de viteze automată cu 8 trepte nu reacționează rapid la apăsările pe accelerație, dar totuși trecerea dintr-o treaptă în alta se face lin. La mine, consumul a fost undeva la 6,7 litri / 100 km, fără ca bateria electrică să fie încărcată la pornire.

DS 7 Crossback E-Tense m-a inspirat cu designul și nonconformismul său și m-a convins că este, ca orice francez autentic, galant, sofisticat și chic.

Cornel Șocariciu (Autocritica) despre Hyundai Tucson

Au trecut 7 zile de la startul road trip-ului și în tot acest timp m-am abținut să nu mă urc la volanul lui Tucson. L-am evitat prin parcări pentru că n-am vrut să stric cu nimic experiența. Așa că am așteptat ultima zi, cea în care eram programat să conduc Tucson, pentru a mă convinge de noul caracter al SUV-ului coreean.

Și bine am făcut. Pentru că a patra generație Tucson chiar e nou-nouță. În materie de design, lucrurile rămân subiective. Mie îmi place, dar alții s-ar putea să găsească noul Tucson prea împopoțonat (și mă refer aici la grila față supradimensionată) sau chiar prea agresiv pentru gusturile lor.

Interiorul e un mix între era modernă, în care ecranele te asaltează la tot pasul și ceva din ADN-ul vechilor generații, cele în care spațiul juca un rol cheie în fața clienților. Instrumentarul de bord e plăcut și ușor de înțeles, însă meniul sistemului de infotainment necesită un pic de timp pentru acomodare.

Tucson s-a maturizat bine, iar acum, gama de motorizări este una care poate convinge și mai mulți clienți. Ai benzină clasic, mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid. În Cars & Roads by Michelin, sub capota SUV-ului sud-coreean s-a aflat hibridul clasic. Mircea numește “hibrid de bloc” acest tip de sistem de propulsie pentru că se potrivește mănușă celor care nu au acces la o priză, dar vor să guste din plăcerile rulării electrice (plăcerea e limitată pentru că bateria Li-polimer are 1.49 kWh). Sistemul gestionează plăcut rularea electrică și cea convențională, iar acest lucru îl vei observa la finalul călătoriei în dreptul computerului de bord. Pe cei 150 de kilometri ai traseului de astăzi, Tucson a consumat 5.7 litri/100 de kilometri. Pentru că este favorizat consumul și se pune accent pe eficiența sistemului de propulsie, transmisia a fost reglată ceva mai moale și va avea tendința să retrogradeze mai târziu. Deși are 230 de cai putere și un mod de rulare Sport, accelerația aceea explozivă nu-și face apariția.

Din punct de vedere dinamic, atât suspensia, cât și direcția au fost bine calibrate încât să ofere un confort plăcut pe denivelări, dar și un strop de sportivitate pe viraje.

Radu Gurămultă (4x4Wheels & EcoWheels) despre Kia Sorento

Parfum de SUA; cam așa as descrie, foarte pe scurt, KIA Sorento. Ceea ce peste Ocean ar fi doar potrivit, din punct de vedere dimensional, în Europa ar putea trece drept un „full size SUV”. În cazul de față o să amintesc și despre design, pentru că mi se pare deopotrivă impunător și atrăgător; tușele puternice se transpun și la interior, unde întâlnim accente dure, masculine. Echiparea modelului poate fi foarte bogată, în funcție de nevoile fiecăruia, fiind disponibile multe dotări premium de confort. De asemenea, ergonomia habitaclului este excelentă!

În configurația din proiectul Cars & Roads by Michelin poți beneficia de facilități pentru parcare, în mai multe orașe din România, dar și de reduceri la schema de impozitare. Pentru că Sorento-ul de față e animat de un sistem hibrid de propulsie. Unul cvasi-identic cu cel din dotarea lui Hyundai Tucson. 60 CP „electrificați” îți permit să fii super discret în mediul urban, rulând în mod EV, în timp ce unitatea termică de 1,6 litri, benzină, plusează până la 230 CP. Intervenția celei de pe urmă se produce (destul de) evident, la reprizele de accelerație mai hotărâte, ca un semnal de atenționare pentru conducătorul auto. Mie mi-a plăcut! Ca și în cazul lui Hyundai, transmisia are momente în care nu agrează stilul dinamic de condus. Cât despre trenul de rulare, lasă loc pentru ceva mai mult rafinament pe denivelările scurte, însă este suficient de confortabil pentru a completat inspirat un pachet tentant. Sunt convins că își poate câștiga fani foarte repede.

Dan Scarlat (Top Gear) despre Mazda CX-30

După 6 modele care interpretează ideea de SUV în stiluri relativ tradiționale, contactul cu CX-30 in aceasta ultimă zi a Cars & Roads by Michelin a fost că o revenire printre turismele obișnuite. Cea mai mică, ușoară și mai ales scundă mașină din grup s-a dovedit a fi și cea mai “fun to drive” pe drumurile montane. Și nu doar gabaritul redus, care face ca CX-30 să se simtă ca un hatchback ușor supra-înălțat, a contat aici, ci și faptul că Mazda a fost singura echipată cu o cutie de viteze manuală. Și ce cutie! Curse scurte, indexări precise, etajare bună, la fix pentru motorul aspirat de 186 CP (cu aprindere hibridă – scânteie și compresie). Într-o lume din ce în ce mai automatizată, nimic nu bate senzația “old school” de control al unei mașini ca o transmisie manuală frumos proiectată.

Evident, am apreciat și interiorul burgundy al modelului aniversar “100 de ani Mazda”. Cu greu găsești o astfel de abordare în acest segment, așa că acesta este în sine un argument în favoarea japonezei. La minusuri se califică în primul rând spațiul interior micuț, dar am stabilit deja că vorbim de cel mai compact model din grup, nu?

Dragoș Băltățeanu (AutoExpert) despre Mercedes-Benz GLB 250 4Matic

SUV-ul compact Mercedes-GLB impresionează în primul rând prin alura sa de Baby G. Liniile sale mai angulare îl scot în evidență în segmentul său. În plus, datorită caroseriei mai pătrățoase, spațiul interior este la cote excelente, iar opțional modelul se poate configura inclusiv cu șapte locuri. Versiunea noastră din Cars & Roads by Michelin a venit în varianta cu cinci locuri, dar care are un portbagaj extrem de încăpător de 570 litri.

Versiunea GLB 250 4Matic echipată cu motorul 2.0 turbo de 224 CP și cu un cuplu de 350 Nm oferă suficientă putere, iar cutia automată cu opt trepte dă uneori câteva bâlbe la schimbarea treptelor, dar setarea modului de condus individual face ca transmisia să răspundă mai bine. GLB strălucește însă la capitolul dinamică și direcție. Suspensia filtrează bine denivelările, iar un stil de condus mai sportiv i se potrivește mănușă. În plus direcția are fix greutatea care trebuie, iar feedback-ul este excelent. Dacă alegem un stil de condus relaxat consumul mediu înregistrat a fost de 8.6 litri/100 km.

Interiorul cu sistem infotainment MBUX impresionează prin grafica celor două ecrane, dar integrarea cu Apple CarPlay este problematică uneori, sistemul întrerupând conexiunea fără motiv. Sistemul are și un asistent virtual ce poate fi activat prin salutul ”Hey, Mercedes!”. Lista de sisteme de asistență este lungă și cuprinde Active Distance Assist Distronic, care primește informații de la sistemul de navigație, Active Steering Assist, Active Parking Assist cu funcție Parktronic și Active Lane Change Assist.

Adrian Mitrea (0-100.ro) despre Suzuki Across

Dacă ai putea să închizi ochii când conduci, în Suzuki Across te simți ca într-o mașină premium. Este reglată perfect pentru un condus confortabil, cu note de sportivitate.

Sistemul hibrid n-ar putea fi mai bun pentru ce oferă industria auto în acest moment. Ansamblul hibrid e format dintr-un motor pe benzină și două electrice care pot funcționa simultan sau independent unul de celălalt. Autonomia în mod pur electric poate fi de până la 70-80 km, ceea ce este impresionant pentru un hibrid tip plug-in.

Se vede mâna Toyota, desigur, pentru că Across este de fapt un RAV4 care poartă identitatea de marcă Suzuki.

Două minusuri văd la acest model: 1. afișajele digitale sunt demodate prin grafică și rezoluție; 2. puterea de încărcare la priză a bateriei sistemului hibrid este limitată la 3,7 kW (în timp ce alte hibride plug in pot oferi puteri de încărcare de 7,4 kW sau chiar mai mult).

Atmosfera din Cars & Roads by Michelin: ziua 8