Ce mașini hibride poți să cumperi în România în 2023

Piața din România de mașini hibride și hibride cu încărcare la priză adună în 2023 peste 150 de versiuni. Găsești modele în aproape toate segmentele: de la hatchbackuri de clasă mică la limuzine, de la SUV-uri mici până la modele gândite special pentru off-road. Lista completă cu hibridele disponibile în România în 2023.

Mașinile hibride reprezintă punctul de trecere între arderea internă și full electric. E o tehnologie care a luat naștere acum mai bine de 120 de ani, dar pe care producătorii au început s-o implementeze la scară largă undeva la finalul secolului trecut.

Poate cel mai cunoscut model hibrid este Toyota Prius. Și pe bună dreptate, în condițiile în care niponul și-a început cariera într-o perioadă în care lumea era fascinată de motoarele V10 și de performanțele pentru 0-100 km/h afișate în cât mai puține secunde. Sigur, popularitatea hibridelor n-a venit instantaneu, însă promotorii segmentul au dus la capăt sarcinile de serviciu: fiabilitate și consum redus.

Împinși serios de noile reglementări în materie de emisii, producătorii n-au mai putut ignora hibrizii, iar astăzi găsești câte un astfel de sistem de propulsie (mild-hybrid, full-hybrid sau plug-in hybrid) în ograda tuturor mărcilor de pe piață.

Pe silențios dar de neoprit, electrificarea a luat pe sus lumea mobilității, cu avantaje evidente: o mașină electrică nu poluează, poate fi încărcată acum cu ușurință, presupune costuri reduse de întreținere și facilități fiscale. Misiunea PPC Blue este de accelera tranziția energetică în transport și construiește infrastructura de mobilitate în toată lumea.

Descoperă aici stațiile de încărcare potrivite pentru tine și mașina ta, acasă, la birou sau în tranzit.

Mașinile hibride în Europa în 2022

2022 a fost încă un an cu multe necunoscte pentru producătorii auto. Pandemia, criza globală de microcipuri și conflictul din Ucraina au adus multe semne de întrebare în ședințele constructorilor. Unii au închis temporar uzine, alții au redus producția anumitor modele și s-au concentrat pe noutăți. Fiecare a gândit o strategie nouă în funcție de variațiile apărute în piață.

În acest context, mulți producători au mizat pe popularitatea în creștere a electricelor și hibridelor, iar rezultatele au fost pe măsură.

Conform raportului publicat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), anul trecut au fost înmatriculate 9,3 milioane de mașini noi în Uniunea Europeană, în scădere cu 4,6%. Dintre acestea 2,08 milioane au fost hibride (+8,6% față de 2021), iar 874.000 au fost hibride plug-in (+1,2% comparativ cu 2021).

Aici o să adaug o steluță, întrucât ACEA – pe baza informațiilor pe care le primește – a întocmit raportul despre hibrizi într-un mod mai puțin fericit. Mai precis, în această categorie sunt incluse atât modelele full-hybrid, cât și cele mild-hybrid.

Ca să ai întreg contextul, electricele au adunat 1,12 milioane de unități (+28%), modelele cu motoare pe benzină au ajuns la 3,37 de milioane de exemplare (-12,8%), iar cele diesel au totalizat 1,52 de milioane de unități (-19,7%).

Mașinile hibride în România în 2022

Aceeași tendință în creștere a fost înregistrată și în România. Dintre cele 127.948 de mașini noi înmatriculate anul trecut pe piața locală, 12.279 au fost full-hybrid (+30,8% față de 2021), iar 3.830 au fost hibride cu încărcare la priză (+32.4%).

În topul constructorilor care au vândut cele mai multe hibride în România se află Toyota (8.334 de unități), Hyundai (940 de exemplare) și Honda (924 de mașini). Mercedes-Benz a comercializat cele mai multe exemplare plug-in hybrid: 708. Nemții împart podiumul categoriei cu Hyundai (432 de unități) și BMW (421 de exemplare).

Mașinile hibride din România în 2023

Mai jos găsești toate mașinile hibride și hibride plug-in pe care le poți cumpăra în România în 2023, aranjate în ordine alfabetică. Lansări și îmbunătățiri – a se citi facelift-uri – o să tot fie pe parcursul anului, motiv pentru care lista va fi actualizată.

Alfa Romeo

De la jumătatea anului trecut, Alfa Romeo are un hibrid în gamă. Și nu orice hibrid, ci unul cu încărcare la priză: Tonale PHEV (plug-in hybrid). Modelul devine al doilea SUV din gama curentă și se poziționează sub Stelvio. Alături de varianta plug-in hybrid cu 280 CP, Tonale poate fi comandat cu o motorizare mild-hybrid (MHEV) la 48V de 1,5 litri în versiuni de 130 CP și 160 CP. În mod normal, nu mi-aș fi îndreptat atenția către versiunile mild-hybrid, dar spre deosebire de alte configurații tehnice de acest fel, Tonale MHEV oferă, pentru perioade și distanțe foarte scurte, o rulare pur electrică. Cam ca un hibrid clasic.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Alfa Romeo Tonale MHEV34.900 – 44.400130 – 160SUV compact
2.Alfa Romeo Tonale PHEV52.500 – 54.00028060 – 69SUV compact

Audi

Audi este unul dintre constructorii cu experiență în segmentul hibrizilor cu încărcare la priză. Nemții au fost primii care au pus pe liniile de asamblare, în serie mică, un astfel de sistem de propulsie (Audi Duo). Se întâmpla în 1989. Primul PHEV fabricat în masă a fost A3 Sportback e-tron, iar astăzi gama hibridă a mărcii se întinde în mai toate segmentele în care activează.

Cei care caută un hibrid clasic, fără cabluri pentru reîncărcarea din surse externe, nu vor găsi răspuns în portofoliul Audi.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Audi A3 Sportback42.230 – 45.490204 – 24563Hatchback
compact
2.Audi Q3 49.301 – 52.70024551SUV compact
3.Audi Q3 Sportback51.300 – 54.70024550SUV compact
4.Audi Q561.800 – 69.100299 – 36762SUV mediu
5.Audi Q5 Sportback65.800 – 71.500299 – 36759SUV mediu
6.Audi A662.339 – 75.500299 – 36756Sedan mare
7.Audi A6 Avant65.600 – 78.100299 – 36756Break mare
8.Audi Q779.700 – 92.700381 – 46248SUV mare
9.Audi Q886.500 – 102.900381 – 46245SUV mare

BMW

Divizia Project i a fost primul semn că BMW urmărește electrificare. A urmat debutul brandului BMW i și lansarea modelelor i3 și i8. Astăzi, marca germană, pe baza know-how-ului acumulat, pune pe piață nu doar electrice care pot stabili standarde în anumite domenii, dar și hibrizi cu încărcare la priză. Iar oferta de PHEV-uri punctează multe dintre segmentele în care BMW are reprezentanți.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.BMW Seria 2 AT43.316 – 46.291245 – 32683 – 93Monovolum
compact
2.BMW Seria 348.552 – 54.026204 – 29252 – 62Sedan mediu
3.BMW Seria 3 Touring50.278 – 58.251204 – 29247- 61 Break mediu
4.BMW X147.422 – 49.802245 – 32676 – 92SUV compact
5.BMW X248.07622051 – 54SUV compact
6.BMW X362.892 29242 – 50SUV mediu
7.BMW Seria 563.189 – 75.208292 – 39449 – 61Sedan mare
8.BMW Seria 5 Touring65.926 – 68.54429247 – 57Break mare
9.BMW X581.27739477 – 88SUV mare
10.BMW Seria 7117.096 – 140.420489 – 57177- 87Limuzină
11.BMW XM170.05165382 – 88SUV mare

Citroën

Pentru moment, oferta hibridă Citroën pentru 2023 nu se schimbă. Astfel, în gama constructorului francez vei găsi două modele hibride cu încărcare la priză, ambele din familia C5: C5 Aircross și C5 X.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Citroën C5 Aircross44.400 – 48.400180 – 22557 – 64SUV compact
2.Citroën C5 X49.301 – 54.500180 – 22555 – 60Crossover/
SUV mediu

Cupra

Cupra rămâne unul dintre cele mai tinere branduri apărute pe piață. Derivat dintr-o fostă divizie de performanță, Cupra a pus în showroom-uri, nu doar mașini cu resurse generoase, ci și mașini adaptate erei actuale: hibrizi plug-in. Pentru a demonstra că noul brand Cupra nu e neapărat un geamăn dopat al Seat, ibericii au adus pe piață un model independent: Formentor. Iar asta poate reprezenta o declarație în fața celor care credeau că lucrurile din spate se vor mișca fix la fel ca până la despărțirea oficială de brandul-mamă.

Sigur, Cupra a pus umărul și la dezvoltarea lui Leon și Leon Sportstourer. Ar fi fost și ciudat să nu profite deja de popularitatea modelelor de clasă compactă pe care până la înființarea companiei le-au tot administrat steroizi.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Cupra Formentor37.510 – 44.077204 – 24554 – 58SUV compact
2.Cupra Leon 39.656 – 44.286204 – 24559 – 62Hatchback
compact
3.Cupra Leon Sportstourer41.623 – 45.503204 – 24559 – 61Break compact

Dacia

2022 a fost un an important pentru Dacia. Nu doar că marca de la Mioveni a reușit performanțe excelente pe cele mai mari piețe externe, dar a adus în gamă primul hibrid: Jogger Hybrid.

Modelul a fost prezentat în cursul anului trecut, însă producția doar ce a început. Versiunea hibridă fără încărcare la priză a lui Jogger folosește un motor termic pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice pentru un total de 140 CP. Același sistem de propulsie îl găsești și în gama Renault pe Clio și Captur.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Dacia Jogger Hybrid23.750 – 25.500140Break subcompact

DS Automobiles

DS Automobiles nu schimbă oferta hibridă pentru 2023. La fel ca anul trecut, marca franceză oferă motorizări plug-in hybrid pe trei dintre cele patru modele disponibile în gamă. Pentru moment, nu informații oficiale cu privire la extinderea gamei până la finalul anului.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.DS 449.800 – 55.00022555Hatchback/
Crossover compact
2.DS 7 Crossback56.100- 77.200225 – 36058SUV compact
3.DS 971.900 – 84.200250 – 36048Sedan mare

Fiat

În oferta Fiat vei găsi câteva modele care au în denumirea comercială cuvântul Hybrid. Sistemul folosit de italieni este însă mai degrabă un mild-hybrid (MHEV) decât un full-hybrid. Dar spre deosebire de alte sisteme MHEV, cel dezvoltat de Fiat poate pune mașina în mișcare fără ca motorul termic să pornească. Pentru distanțe foarte scurte și la viteze mici.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Fiat 500 Hybrid16.600 – 18.99870Hatchback
mic
2.Fiat 500 Cabrio Hybrid19.100 – 21.03370Cabrio mic
3.Fiat Tipo Hybrid25.950 – 29.250130Hatchback
subcompact
4. Fiat Tipo SW Hybrid27.450 – 30.750130Break
subcompact

Ford

2022 a fost anul în care Ford a anunțat că renunță la două dintre modelele iubite de europeni: Fiesta și Mondeo. Constructorul american continuă planurile prin care schimbă portofoliul și îl transformă într-unul electric. În prezent, în gama Ford, clienții pot alege atât modele full-hybrid, cât și plug-in hybrid. Mai precis, Kuga și Explorer sunt SUV-urile care pot să ofere o mică parte din senzațiile unei mașini capabile să ruleze și electric.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Ford Kuga Hybrid32.650 – 46.100190SUV compact
2.Ford Kuga PHEV41.600 – 48.10022556SUV compact
3.Ford Explorer PHEV89.900 – 91.00045748SUV mare

Honda

În 2019, Honda a anunțat că până la finalul anului 2022, toată gama de modele europene va fi electrificată. Și japonezii s-au ținut de promisiune. În prezent, toate modelele mărcii disponibile în Europa vin cu motorizări hibride. Există și o excepție: Civic Type R, dar doar dacă vrei să consideri hot hatch-ul ca fiind un model de sine stătător și nu un membru al familiei Civic. De ținut minte că Honda nu are în gamă hibrizi cu încărcare la priză.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Honda Jazz23.850 – 27.250109Hatchback subcompact
2.Honda HR-V33.040 – 33.040131SUV subcompact
3.Honda Civic32.990 – 38.490184Hatchback compact
4.Honda CR-V39.500 – 43.500184SUV compact

Hyundai

Hyundai continuă să aibă în portofoliu motorizări pentru toate gusturile: de la diesel și benzină la hibride, hibride plug-in și electrice. În 2023, Tucson și Santa Fe rămân singurele opțiuni pentru cei car vor un model hibrid. Comparativ cu anul trecut, din gamă a dispărut complet Ioniq.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Hyundai Tucson Hybrid35.057 – 43.863230SUV compact
2.Hyundai Tucson PHEV46.124 – 48.50426562SUV compact
3.Hyundai Santa Fe Hybrid56.358230SUV mediu
4.Hyundai Santa FE PHEV60.52326558SUV mediu

Jaguar

Jaguar trece printr-o amplă perioadă de reorganizare. Marca britanică se pregătește să devină 100% electrică – din 2025 – însă până atunci, portofoliul a fost diversificat, astfel încât să includă versiuni cât mai variate. Să acopere cumva gusturile din piață. Hibrizi clasici, fără încărcare la priză, n-o să găseșți în oferta mărcii britanice, dar poți alege din două SUV-uri echipate cu sisteme plug-in hybrid.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Jaguar E-Pace66.063 – 72.07830968SUV compact
2.Jaguar F-Pace78.457 – 92.64240459SUV mediu

Jeep

De anul acesta, Jeep are în ofertă un model electric: Avenger. Dar în portofoliu există și modele plug-in hybrid pe care le găsești sub logoul 4xe. În prezent, clienții pot alege Renegade 4xe, Compass 4xe și Wrangler 4xe, iar pe parcursul anului va fi integrat în gamă și Grand Cherokee 4xe. Mai mult, o versiune a sistemului mild-hybrid care oferă o rulare pur electrică pe distanțe foarte scurte și la viteze mici este disponibilă pe Renegade și Compass.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Jeep Renegade 4xe40.500 – 47.400190 – 24043 – 44SUV mic
2.Jeep Renegade e-hybrid30.000 – 32.750130SUV mic
3.Jeep Compass 4xe46.000 – 50.500190 – 24050SUV compact
4.Jeep Compass e-hybrid35.451 – 40.298130SUV compact
5.Jeep Wrangler 4xe78.500 – 81.00038153Off-road
6.Jeep Grand Cherokee 4xe38151SUV mare

Kia

La fel ca Hyundai, Kia vine cu o ofertă variată de motorizări. În gamă găsești în continuare benzină și diesel, dar alături de ele sunt disponibile și modele hibride, plug-in hybrid și electrice. Momentan, în gama de hibrizi cu și fără încărcare la priză, Kia are patru modele.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Kia Niro HEV32.047 – 37.235141SUV subcompact
2.Kia Niro PHEV38.047 – 43.23518065SUV subcompact
3.Kia Xceed PHEV36.90014142 – 48Hatchback/
crossover compact
4.Kia Sportage HEV36.419 – 42.488230SUV compact
5.Kia Sportage PHEV43.440 – 47.96226570SUV compact
6.Kia Sorento HEV47.005 – 56.763230SUV mediu
7.Kia Sorento PHEV55.961 – 64.17226568SUV mediu

Land Rover

Land Rover este unul dintre constructorii cu o gamă aproape complet electrificată. Dintre cele șapte modele care intră în portofoliul mărcii britanice, doar Discovery nu poate fi comandat în versiune plug-in hybrid.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Land Rover Discovery Sport57.263 – 74.41130966SUV mediu
2.Land Rover Defender81.682 – 118.89340453Off-roader
3.Range Rover Evque53.610 – 78.24330966SUV compact
4.Range Rover Velar79.004 – 98.59240453SUV mediu
5.Range Rover 138.457 – 205.323440 -510110 – 112SUV mare
6.Range Rover Sport107.457 – 142.800440 – 510112 – 114SUV mare

Lexus

Indiferent din ce direcție vrei să privești la gama Lexus, un lucru e clar. Absolut toate modelele mărcii disponibile în Europa sunt hibride, hibride plug-in sau electrice. Singura excepție, depinde cum ești dispus s-o vezi, este LC Convertible, versiunea decapotabilă a coupé-ului LC. În rest, producătorul nipon se adresează europenilor din postura unui brand electrificat.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Lexus UX40.863 – 56.970184SUV compact
2.Lexus NX57.960 – 74.140243SUV mediu
3.Lexus NX PHEV71.170 – 80.01030965SUV mediu
4.Lexus RX80.550 – 98.300250 – 371SUV mare
5.Lexus RX PHEV90.075 – 98.48530965SUV mare
6.Lexus ES55.355 – 72.510218Sedan mare
7.Lexus LS110.622 – 153.835359Limuzină
8.Lexus LC 112.913 – 128.430359Coupé sport

Mazda

În 2023, Mazda punctează segmentul hibridelor cu două modele: Mazda 2 Hybrid – rodul colaborării cu Toyota, sau ca să o spun cu subiect și predicat, un Yaris hibrid cu sigle Mazda – și MX-30 e-Skyactiv R-EV – adică un plug-in hybrid pe baza electricului cu același nume.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Mazda 2 Hybrid20.790 – 25.390116Hatchback mic
2.Mazda MX-30 PHEVNA17085SUV compact

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz a înțeles rapid schimbările care au loc în piață și a intervenit în gama proprie. Pe lângă oferta generoasă de electrice, nemții au în portofoliu o mulțime de hibride cu încărcare la priză. Sistemele convenționale full-hybrid n-au fost luate în vizor de inginerii mărcii germane, însă variantele PHEV pe care le găsești în ofertă vin să acopere un interval mare de piață.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Mercedes Clasa A46.29021872Hatchback compact
2.Mercedes Clasa A Sedan46.90021874Sedan compact
3.Mercedes CLA CoupéNA21872Sedan-coupé
compact
4.Mercedes CLA Shooting BrakeNA21868Break compact
5.Mercedes Clasa B44.16821870Monovolum compact
6.Mercedes Clasa C59.890 – 69.770313 – 381105 – 110Sedan mediu
7.Mercedes Clasa C T-Modell61.380313107Break mediu
8.Mercedes Clasa E68.040 – 74.580306 – 32050 – 57Sedan mare
9.Mercedes Clasa E T-Modell70.880 – 77.270306 – 32053- 54Break mare
10.Mercedes GLA51.20321865SUV compact
11.Mercedes GLC71.660 – 74.490313 – 38145 – 50SUV mediu
12.Mercedes GLC Coupé64.590 – 66.570306 – 32046 – 50SUV mediu
13.Mercedes GLE82.800 – 84.730320 – 33393 – 97SUV mare
14.Mercedes GLE Coupé90.030 – 91.970320 – 333101SUV mare
15.Mercedes Clasa S129.100 – 143.570510104Limuzină

Mini

Singurul model Mini pe care îl poți comanda acum într-o variantă plug-in hybrid este Countryman. Conform oficialilor mărcii, SUV-ul va primi o generație nouă anul acesta, iar odată cu ea vom face cunoștință și cu o versiune electrică.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autononmie EV (km)Segment
1.Mini Countryman43.97122051SUV subcompact

Mitsubishi

De anul acesta, în gama Mitsubishi și-a făcut apariția o nouă generație ASX. Și la fel ca în cazul lui Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris Hybrid, noul ASX vine sub straiele unui Renault Captur, dar cu sigle nipone. Modelul e disponibil în versiuni pe benzină, benzină mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid. Gama Mitsubishi de modele capabile să ruleze și electric este completată de Eclipse Cross PHEV.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Mitsubishi Eclipse Cross39.496 – 51.75318845SUV compact
2.Mitsubishi ASX HEVNA145SUV subcompact
3.Mitsubishi ASX PHEVNA16049SUV subcompact

Nissan

Deși Nissan a fost un promotor în segmentul electricelor – prin Leaf -, marca niponă abia acum începe să aducă în gamă mașini hibride. Și în aproximativ un an, japonezii au reușit să pună în fața publicului o ofertă hibridă formată din SUV-uri. Ba mai mult, tehnologia disponibilă pe Qashqai și X-Trail – denumire comercială e-Power – se apropie mai mult de cea folosită pe electricele cu range extender, decât pe hibrizii convenționali.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Nissan Juke31.180 – 33.340143SUV subcompact
2.Nissan Qashqai38.890 – 45.120190SUV compact
3.Nissan X-Trail41.040 – 56.090204 – 213SUV mediu

Opel

În 2023, Opel nu schimbă oferta în materie de hibrizi. În gama constructorului german, clienții vor găsi exclusiv versiuni hibride cu încărcare la priză. Unele dintre ele au fost integrate pe Astra, unul dintre cele mai populare modele din gama mărcii.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Opel Grandland42.260 – 49.660225 – 30066- 69SUV compact
2.Opel Astra 36.680 – 44.220180 – 22560Hatchback compact
3.Opel Astra Sports Tourer37.120 – 45.335180 – 22560Break compact

Peugeot

Peugeot reușește să aducă o gamă generoasă de hibrizi în fața publicului european. Francezii au versiuni PHEV atât în clasa compactă, cât și în segmentul mediu. Iar de anul acesta, în portofoliu a intrat și noul crossover 408.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Peugeot 30838.000 – 47.300180 -22559Hatchback compact
2.Peugeot 308 SW39.200 – 48.700180 – 22558Break compact
3.Peugeot 300844.200 – 56.100180 – 30056 – 59SUV compact
4.Peugeot 50840.877 – 69.000225 – 36046 – 58Sedan mediu
5.Peugeot 508 SW42.305 – 70.300225 – 36046 – 57Break mediu
6.Peugeot 40844.200 – 50.400180 – 22564Crossover mediu

Porsche

Pe piață există constructori care au ales să folosească sistemele hibride pentru îmbunătățirea eficienței mașinilor. Dar mai există și constructorii care au văzut în această tehnologie un punct de plecare pentru creșterea performanțelor. Iar Porsche intră în a doua categorie. Hibrizii cu încărcare la priză fac parte de ceva vreme din oferta nemților, însă ei au fost gândiți pentru a aduce și mai multă sportivitate, și nu neapărat pentru a crește eficiența în materie de consum.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Porsche Cayenne101.057 – 187.087462 – 68053 – 56SUV mare
2.Porsche Cayenne Coupé105.523 – 190.806462 – 68054 – 57SUV mare
3.Porsche Panamera120.728 – 213.165462 – 70049 – 53Sedan-coupé
4.Porsche Panamera Sport Turismo123.716 – 203.921462 – 70048 – 52Break/crossover

Renault

Electrificarea mărcii Renault a început acum un deceniu, odată cu lansarea electricului Zoe. Între timp, gama de electrice s-a extins cu Megane E-Tech Electric, însă francezii n-au uitat și de sistemele hibrid. Astfel, pentru 2023, clienții care vor un astfel de sistem de propulsie semnat de Renault pot opta fie pentru unul convențional (full-hybrid), fie pentru unul cu încărcare la priză.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Renault Clio HEV21.290 – 20.330140Hatchback subcompact
2.Renault Captur HEV23.900 – 28.850145SUV subcompact
3.Renault Captur PHEV32.200 – 35.05016050SUV subcompact
4.Renault Arkana HEV27.900 – 33.300145SUV compact
5. Renault Austral HEV35.700 – 40.900160 – 200SUV compact

Seat

Seat beneficiază de know how-ul Volkswagen, motiv pentru care, în gama ibericilor există câteva modele hibride cu încărcare la priză cu sisteme preluate de pe mașinile grupului german. Din ofertă lipsesc versiuni full-hybrid.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Seat Leon32.23620463Hatchback compact
2.Seat Leon Sportstourer32.91120462Break compact
3.Seat Tarraco42.600 – 44.36724546SUV mediu

Škoda

Strategia întâlnită în cadrul Seat este replicată și de Škoda. La scurt timp de la debutul lui Superb plug-in hybrid – vârful de gamă al mărcii – și-a făcut apariția o configurație similară și pe mult mai popularul Octavia.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Škoda Octavia35.213 – 36.66720470Sedan compact
2.Škoda Superb36.276 – 39.81521857Sedan mediu
3.Škoda Superb Combi37.487 – 40.77521856Break mediu

Subaru

În Europa, Subaru a devenit o marcă pentru nostalgici. În ultimii ani, prezența mărcii s-a redus considerabil, dar cu toate acestea, producătorul japonez a continuat să aducă pe Bătrânul Continent tehnologiile care au consacrat brandul: motoarele boxer și sistemul de tracțiune integrală Symmetrical All Wheel Drive. În plus, Subaru a reușit să integreze un sistem hibrid de propulsie care promite rulare pur electrică pe distanțe scurte și la viteze mici.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Subaru Forester38.190 – 46.290150SUV compact
2.Subaru Impreza32.790 – 35.390150Hatchback compact
3.Subaru XV33.390 – 38.550150SUV subcompact

Suzuki

Suzuki pune în aplicare parteneriatul pe care îl are cu Toyota. În urma acestui proiect s-au născut Across și Swace, două modele hibride cu reprezentant direct în gama Toyota. Pe lângă acestea, noul S-Cross, dar și Vitara, completează oferta electrificată Suzuki în Europa.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Suzuki Vitara24.910 – 30.400115SUV mic
2.Suzuki S-Cross26.900 – 31.950115SUV mic
3.Suzuki Swace24.300 – 27.660122Break compact
4.Suzuki Across PHEV52.50030675SUV mediu

Toyota

A trecut un sfert de secol de la prezentarea primului Prius, model hibrid care a schimbat percepția publicului asupra electrificării. O nouă genrație Prius doar ce a fost prezentată, iar în Europa va fi disponibilă exclusiv într-o variantă plug-in hybrid. Până la debutul comercial, clienții vor avea acces în continuare la a patra generație full-hybrid.

Succesul înregistrat de sistemul hibrid dezvoltat de inginerii niponi a fost rapid implementat și pe alte modele din gamă, iar astăzi, există puține exemple în gama Toyota care nu folosesc o astfel de motorizare. În plus, constructorul nipon a completat oferta cu hibrizii plug-in, și mai nou, cu electrice. Despre acestea din urmă poți citi mai multe aici.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Toyota Yaris20.180 – 27.690116Hatchback mic
2.Toyota Yaris Cross23.755 – 33.655116Crossover mic
3.Toyota Corolla27.015 – 37.255140 – 197Hatchback compact
4.Toyota Corolla Touring Sports27.182 – 39.485140 – 197Break compact
5.Toyota Corolla Sedan26.950 – 33.500140Sedan compact
6.Toyota Corolla Cross36.290 – 44.510197Crossover compact
7.Toyota C-HR30.745 – 40.050122 – 184SUV compact
8.Toyota Prius27.388 – 31.548122Hatchback compact
9.Toyota RAV4 39.660 – 51.605222SUV mediu
10.Toyota RAV4 PHEV53.740 – 54.21530675SUV mediu
11.Toyota Camry38.280 – 44.170218Sedan mediu
12.Toyota Highlander53.435 – 65.015348SUV mare

Volkswagen

Volkswagen va avea și în 2023 un portofoliu generos de hibride cu încărcare la priză: de la Golf până la Arteon, de la Tiguan până la Touareg.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Volkswagen Golf36.471 – 37.947204 – 24561 – 69Hatchback compact
2.Volkswagen Tiguan41.34224549SUV compact
3.Volkswagen Passat43.16421864Sedan mediu
4.Volkswagen Arteon48.71321862Sedan-coupé mediu
5.Volkswagen Arteon Shooting Brake49.62521861Break mediu
6.Volkswagen Touareg76.903 – 90.084381 – 46247 – 48SUV mare

Volvo

Volvo a anunțat că vrea să devină un brand 100% electric până în 2030. Dar până atunci, pe lângă noile modele cu baterii, suedezii vor continua să ofere atât mașini cu motoare cu combustie internă, cât și hibride. Volvo mizează pe hibrizi cu încărcare la priză, iar în prezent îi poți găsi pe șase modele din gamă.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Volvo XC4049.750 – 56.45026245SUV compact
2.Volvo S6065.900 – 75.600405 – 45590Sedan mediu
3.Volvo V6065.150 – 76.450340 – 45587Break mediu
4.Volvo S9077.350 – 84.90045587Sedan mare
5.Volvo XC6069.880 – 80.180350 – 45576SUV mediu
6.Volvo XC9078.000 – 96.650390 – 45568SUV mare