Porsche Taycan, test pe 9000 de km: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Porsche Taycan a primit un facelift la jumătatea carierei, iar noi l-am testat de la București la Lisabona și retur. Iată datele complete despre autonomie, consum și costuri de încărcare în cei aproape 9.000 de kilometri.

La cinci ani de la debut, Porsche a considerat că Taycan are nevoie de un facelift, de mici corecturi care să închege și mai bine aluatul rețetei. Și în purul stil al companiei din Stuttgart, inginerii și designerii au găsit loc de mai bine.

Porsche Taycan facelift în versiunea cu un motor electric și cu opțiunea Battery Performance Plus ne-a însoțit în EUROCHARGE by Schaeffler, turul în care am parcurs aproape 9.000 de kilometri de la București la Lisabona și retur. Mai jos găsești informații complete despre autonomia reală, consumul real, costurile de încărcare și timpul petrecut la stații.

Porsche Taycan: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Costul mediu per kWh este cuprins între 0,39 – 1 EUR, iar costul mediu per kilometru este cuprins între 0,09 – 0,18 EUR. Costurile sunt menționate ca interval întrucât acestea variază în funcție de aplicația folosită/de abonamentul fiecărui utilizator.

Impresiile celor care au condus Porsche Taycan în EUROCHARGE by Schaeffler

Adrian Mitrea (0-100.ro)

Porsche Taycan (facelift) reconfirmă statutul său de lider absolut pentru ce înseamnă tehnologia pe mașini electrice. În #EUROCHARGE by Schaeffler am testat, până acum, foarte puțin din ce poate acest model. Dar în esență eu am reținut asta: se încarcă mai repede ca oricând (până la 320 kW), consumă mai puțin (decât înainte de facelift) și are, implicit, o autonomie mai mare.

Ce pot să spun e că am ajuns din fața casei mele din București și până în Brașov folosind 50% din baterie. A fost destul de frig, cu minime care au ajuns spre 6 grade Celsius în zona montană și maxime care cu greu au trecut de 18 grade Celsius.

Până aici cifrele arată promițător pentru Taycan și mai avem în față încă 9.000 km să descoperim mai multe despre el, precum și celelalte mașini din EUROCHARGE.

Bogdan Grigorescu (AutoExpert

EUROCHARGE a dat cu mine de toți pereții, trecându-mă direct de la cel mai accesibil exemplar din grup, MG4, la cel mai scump, Porsche Taycan, diferența dintre ele fiind de fix 100.000 de euro. Și, recunosc, mi-a plăcut să trăiesc experiența trecerii brutale dintre cele două extreme!

Din secunda în care cobori (la propriu) la volan, înțelegi că Taycan are apucăturile unui 911, deși joacă în altă ligă. Poziția la volan, cu gambele aproape orizontale, volanul coborât, vertical, cockpitul cu consolă centrală care „curge” printre scaune, toate îți dau de înțeles că fastback-ul are ADN de racer. Sigur, nu e cel mai comod mod de a călători, dar e cel mai incitant.

Suspensia adaptivă cu trei setări, Normal, Sport și Sport Plus (oricum, cine are nevoie de Comfort?), direcția cea mai puțin asistată din grup și exactă ca un neurochirurg, reacția punții spate sub apăsarea celor 435 de cai, toate trezesc simțurile la viață. La fel și conectarea prizei de curent continuu, care încarcă cu până la 320 kW, în cazul nostru stația afișând 161 kW, în condițiile în care de la ea se încărca și Audi Q6 e-tron.

Azi, prin Austria, pe drumuri expres și pe rute virajate în rampă accentuată (diferență de nivel pozitivă peste 2.500 de metri!), la temperaturi între 20 de grade Celsius la plecare și 5 grade Celsius la sosire, pe distanța a 458 de kilometri, consumul a fost de 18,9 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de 460 de kilometri (cu climatizare, faruri și muzică la pachet, firește). La deal! 

Sigur, nu are portbagajul cu cea mai regulată formă, deci, dacă n-ai avut puzzle când erai mic o să-ți storci creierii la așezarea bagajelor voluminoase. Sigur, nu are cea mai bună vizibilitate în spate, unde luneta înclinată și șoldurile de 911 îți stau în câmpul vizual. Dar în schimbul micilor inconveniente pământești și a 141.514 euro, cât costă exemplarul din tur, primești 2,5 tone de reglaje divine, ambalate într-o caroserie cu tușe istorice, translatate în viitor. Primești un Porsche veritabil!

Laura Antonov (LaChicBoutique)

Fetelor, dacă vă rătăciți pe aici, pe Autocritica.ro, să știți că Porsche Taycan e fix ca tipul ală care-ți place la prima vedere și îți ia cu totul mințile pe măsură ce-l descoperi. Pentru că-ți bifează toate punctele de pe listă și nu are absolut niciun „red flag”Până acum, cele trei zile în care am avut Porsche Taycan au fost cele mai ploioase din Eurocharge.

Și când spun ploioase, trebuie să înțelegi fix vremea aia mohorâtă de toamnă – iarnă pe care nu o suportă nimeni. Fix vremea care ne-a împiedicat să urcăm pe Grossglockner. Și totuși, mi-am dat seama rapid că nu poți avea o zi proastă când conduci un Taycan. Mai ales că pe lista mea, Porsche Taycan a bifat cam tot ceea ce era de bifat.

Arată bine, merge bine, se încarcă rapid (mai repede decât mănânc eu o pizza întreagă la prânz) și mă face să zâmbesc. Da, aș putea să-ți scriu aici și despre cifre, dar le poți vedea și tu în tabel, le completăm cu religiozitate în fiecare zi.

Mi-am dat însă seama că Porsche Taycan nu e doar despre cifre. Nici măcar despre cât costă, chiar dacă este cea mai scumpă mașină din tur. Este doar despre senzații! Se comportă minunat pe drumuri virajate de munte, dar și pe autostradă sau în oraș, plutind efectiv în ciuda celor 2,5 tone…

Cu ce am rămas după aceste aproape trei zile cât am condus Porsche Taycan? Mi-am dat seama că te obișnuiești repede cu lucrurile care-ți plac și te desparți greu de ele. Dar, pentru că există și un dar,  acum că am văzut cum e Taycan, nu pot să nu mă gândesc cam cum e și cu Taycan Turbo GT. 

Da, da știu, par nemulțumită oricum.

Radu Tudoroiu (Digital storyteller

Nici nu știu de unde să încep impresiile despre Porsche Taycan. Din categoria “La pomul lăudat să te duci cu superchargerul”, mașina e clar că a fost gândită să te mulțumească, indiferent cine ești și ce pretenții ai. Pare, mai mult decât la altele conduse până acum, că totul este făcut în exces, dar cu moderație. 

Interiorul are 4 ecrane generoase dar care nu te distrag. Scaunele sunt sport dar confortabile, dovadă cei 850 de kilometri bricolați azi la volan. Caii sunt multicei dar se livrează prietenos, dacă nu vrei neapărat să o conduci în modul avion. 

Ca să simplific, Taycanul se simte nou dar familiar și mi se pare că e o mașină care se adaptează la tine și nu invers, cum se întâmplă în general atunci când te urci în ceva nou. O să spună lumea “La banii ăștia e normal să fie așa”, însă experiența personală cu alte mașini din același repertoriu financiar a fost destul de diferită. 

Andrei Barbu (MotorVlog TV) 

Când poți face fix 1.106 kilometri cu pauze de încărcat de numai 33 de minute*, viața cu o mașină electrică e… altfel. Când ai Taycan. 

Pentru că mașina zburdă pe autostradă cu lejeritate, doar pentru a se încărca aproape brutal de rapid. Cât de rapid? Păi cam 80 de kWh în 21 de minute. În condițiile în care puterea de încărcare a fost limitată de stație, nu de mașină. Deci s-ar fi putut mai bine. Dar treaba asta e doar o mică parte din poveste.

Pentru că Taycan arată ca un Porsche, se conduce ca unul și, când dai de viraje, te cam face să uiți de benzină. Răspunde instantaneu, în orice ipostază, e agil și rapid, de parcă cele câteva sute de kilograme ale bateriei se scaldă în imponderabilitate. Și pe deasupra, când mergi lin, constant și liniar, e confortabil și rafinat.

E greu să recomanzi o altă mașină electrică în afară de Taycan. Singura problemă, ar fi legată de preț. Dar, cum banii nu sunt o problemă, putem oricând visa. 

*plus o încărcare la cină, dar care nu se adaugă la suma minutelor pierdute.

Dan Scarlat (Top Gear România

Una dintre cele mai importante calități ale lui Porsche de-a lungul istoriei a fost consecvența; altfel, n-am putea vorbi despre 911 ca despre cel mai ușor de recunoscut automobil sport din lume. Practic, asta face parte din rețeta succesului ingineriei germane: perfecționarea continuă a produselor. După 5 ani de producție și aproape 150.000 de exemplare vândute, prima mașină electrică Porsche a primit un facelift. Stilistic, are aceleași proporții, dar s-au făcut mici modificări la detalii (un far, un spoiler, o fantă, o jantă), așa cum te-ai aștepta de la o astfel de operațiune.

Mai surprinzătoare sunt însă modificările de ordin tehnic. Cea mai bună veste este că autonomia a crescut semnificativ, pe de o parte datorită unei eficiențe generale mai bune (invertoare modificate, gestionare termică îmbunătățită, capacitate de recuperare crescută cu peste 30%, de la 290 kW la 400 kW, aerodinamică optimizată etc.), pe de altă parte datorită unei baterii cu capacitate sporită de la 93,4 la 105 kWh. Inclusiv viteza maximă de încărcare a crescut, de la 270 la 320 kW, ceea ce înseamnă o încărcare de la 10% la 80% în 18 minute, dacă găsești stația potrivită. Iar noi am găsit-o în cea mai lungă zi din EUROCHARGE. De mai multe ori.

Astăzi, mașina asta a dovedit că ingineria germană rămâne una de vârf. În cea mai lungă zi din EUROCHARGE, Taycan a arătat că poate parcurge distanțe lungi pe autostradă la fel de rapid ca o mașină termică. Am acoperit distanța Valladolid – Dijon (1240 km) în sub 12 ore, doar pe autostradă, la viteze legale. Sigur, am stat și la încărcat, însă totul a durat în total o oră și zece minute. Practic, noi abia am avut timp pentru a mânca ceva și a vizita toaleta. 

Altfel, chiar și în versiunea de bază, de 408 CP, Taycan este un Porsche veritabil, accelerând rapid, în 4,8 secunde – cu 0,6 secunde mai rapid decât în trecut. Dar mai important de atât este poate faptul că Taycan arată că performanța poate să fie și prietenoasă cu mediul.

Gabriel Nica (Cu și despre Mașini

Dovada vie că “Banii n-aduc fericirea” a fost o vorbă spusă de cineva care nu a condus Taycan. Nu știu cum se face, dar de fiecare data când am contact cu brandul din Stuttgart intru câte puțin în depresie, reflectând la proverbul mai sus menționat. 

Pe scurt: Taycan este fără doar și poate cel mai desărvâșit model din această adunare de mașini electrice destul de variată. Are o încărcare atât de rapidă, încât pauzele devin motiv de ridicat pulsul, are autonomie mai bună la 150 km/h pe autostrada decât multe alte mașini de aici la 130 km/h, și o ținută de drum absolut impecabilă. 

Și da, totul vine la pachet cu un cost. Mare. Dar asa e și normal să fie. Vrei ce e mai bun pe piața? Trebuie sa fii dispus sa plătești pentru el, nu?

Mihai Vasilescu (Digital storyteller

Teoretic, EUROCHARGE nu este un test drive care compară mașinile electrice între ele. Teoretic, pentru că în realitate, mintea umană nu funcționează așa. Sau cel puțin mintea mea nu funcționează așa și nu am cum să nu constat, mai ales că i-a venit rândul să o conduc ultima, că există Porsche și… ceilalți.

Este vizibil din orice parte te-ai uita, de oriunde, inclusiv din stratosferă, că Porsche Taycan este cea mai frumoasă și cea mai performantă mașină din acest tur. Și când zic performantă, mă refer inclusiv la faptul că este mașina cu cea mai mare autonomie dintre toate pe care le-am testat. 

Mă refer la cifre reale, cifre pe care le-am obținut noi aici, în tur, când mașina a fost pusă la încercare pe orice formă de relief posibilă și pe orice fel de drum. De la drumuri naționale la autostrăzi, de la pante la rampe, s-a rulat în orice fel de condiții, iar ultimele trei zile au fost exclusiv pe autostrăzi, adică acolo unde le este cel mai greu electricelor. 

Nimic, absolut nimic nu l-a împiedicat pe Porsche Taycan să obțină peste 450 de kilometri de autonomie. Hai să vă dau cele mai reprezentative exemple, adică autonomia din zilele în care am mers cel mai mult pe autostrăzi, respectiv de la Valladolid la Dijon și de la Dijon la Salzburg. 

În prima, după 1.293 kilometri a avut autonomie reală de 482,60 kilometri și în a doua, după 873 kilometri parcurși, a avut o autonomie reală de 453,30 kilometri. 

Autonimie reală, da? Adică exact situația din teren, în condițiile în care sper că vă imaginați că niciunul dintre noi nu a condus la consum, pe banda de tiruri. Când ești la volanul unui Taycan nu poți să conduci la consum decât dacă stă unul pe bancheta din spate și-ți ține o armă pe ceafă. 

Când n-am mers doar pe autostrăzi, Taycanul n-a avut nicio problemă să ajungă și la 557 kilometri autonomie reală. 

În plus, mașina știe să tragă mult curent și foarte rapid, din stațiile de mare putere, trage inclusiv cu aproape 300 kW. Asta înseamnă că nu stai niciodată mai mult de 15 – 20 de minute s-o încarci de la 10% la 80%. 

La toate astea se adaugă 435 de cai putere și un cuplu de 420 Nm. Adică ești în permanență la volanului unui generator de adrenalină. Ce-ar mai putea fi spus? Absolut nimic. 



Porsche Taycan poate fi contractat în regim de închiriere pe termen lung pentru persoane juridice (Leasing Operațional) prin serviciul Autonom Business Green.

Costul lunar al închirierii mașinii testate de noi în EUROCHARGE este de 2355 euro/lună plus TVA (fără avans) și include utilizarea mașinii (10.000 de kilometri pe an), RCA, CASCO, rovinietă, revizii, anvelope de vară și de iarnă, mașină la schimb 15 zile/an, asistență națională rutieră nelimitată.

Fișa tehnică a mașinii care ne-a însoțit în EUROCHARGE by Schaeffler

Logo Porsche

Porsche Taycan facelift

BEV 89KWH AUTO

de la 107.115 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
408 CP
Cuplu maxim sistem
410 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
2
Tracțiune
spate
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
408 CP
Cuplu maxim electric
410 Nm
Baterie
Capacitate brută
89.00 kWh
Capacitate netă
105 kWh
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
4.8 s
Viteză maximă
230 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
16,6 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
678 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4963 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1966 mm
Înălțime
1395 mm
Ampatament
2900 mm
Volum portbagaj
407 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
2165 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
107.115
Preț mașină testată
141.513 €



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config