10 zile cu Volvo XC90 PHEV: Raport de călătorie

SUV-ul plug-in hybrid Volvo XC90 facelift a fost reprezentatul segmentului premium în Cars & Roads Croația by Michelin. Citește opiniile jurnaliștilor și invitaților care au condus versiunea cu 455 de cai-putere timp de 10 zile. 

Actuala generație Volvo XC90 a fost lansată în 2015, însă în deceniul care a trecut de atunci SUV-ul a primit două facelift-uri în 2019 și 2024 prin care constructorul suedez s-a adaptat la tendințele estetice ale pieței auto, dar și la cele de ordin tehnic.

De exemplu, pe lângă o versiune mild-hybrid, XC90 facelift este disponibil și într-o versiune plug-in hybrid care ne-a însoțit în road tripul Cars & Roads Croația by Michelin. În acest caz vorbim despre un motor termic de 2 litri cu 310 cai-putere și un motor electric cu 145 cai-putere montat pe puntea spate. În total, sistemul poate livra 455 de cai-putere. 

Și pentru că vorbim despre un plug-in hybrid, bateria Li-Ion de 14,7 kWh permite obținerea unei autonomii de până la 71 de kilometri în regim electric. 

Jurnaliștii și invitații din road trip au apreciat în special confortul resimțit în interior și modul în care XC90 se simte la drum lung. 

La fel de frumos ca Brad Pitt

Prin schimbările subtile pe care le-a introdus de-a lungul ultimilor ani, a doua generație XC90 rămâne un reper important în segment inclusiv din punct de vedere al designului. 

Imaginează-ți un grup de ingineri și designeri de la Volvo, în jurul unei planșe, într-un birou din Göteborg gândindu-se dacă perfecțiunea mai poate fi îmbunătățită. Iar ceea ce a ieșit este noua generație XC90 și, sincer, nu cred că sunt mulți constructori auto care au reușit să prelungească viața unui model atât de mult și, mai ales, cu atâta succes. Nu știu de ce, dar mi-a venit să-l compar cu Brad Pitt. Mi se pare incredibil cât de bine arată la 61 de ani și parcă cu cât înaintează mai mult în vârstă cu atât arată mai bine. Așa și cu Volvo. Facelift-ul a corectat tot ce era de corectat.

Berti Panaiot (UrbanAdventures)

Mi se pare incredibil că această generație de Volvo XC90 este pe piață de un deceniu și continuă să fie o mașină impresionantă din toate punctele de vedere. E drept că a primit două facelifturi, însă astfel de actualizări nu pot ascunde vârsta la nesfârșit. Și totuși, iată o mașină care nu arată deloc învechită prin comparație cu alte modele proaspăt lansate. Pe lângă faceliftul estetic destul de discret, care introduce detalii din designul lui EX90, noul XC90 este aceeași mașină care a fost lansată acum 11 ani. Aceleași proporții echilibrate, aceeași postură impunătoare și aceeași semnătură luminoasă, care arată mai actuală ca oricând.

Alin Ionescu (Digital Storyteller)

Curs de design interior

Interiorul simplu care te invită la calm este unul dintre elementele care ne-a atras cel mai mult la XC90 facelift, întrucât Volvo a reușit să îmbine aspectele practice și estetice cu noile tehnologii din domeniul digital. 

Interiorul rămâne o lecție de design scandinav fără zorzoane. Sistemul multimedia bazat pe Android Automotive e clar îmbunătățit față de versiunile mai vechi: totul pare ceva mai logic, merge mai fin, se înțelege mai bine cu Google Maps și parcă răspunde mai rapid la comenzi. Iar ecranul central – vertical și generos – nu mai pare lent sau depășit, ci în linie cu ce așteptăm azi de la un SUV premium. Iar scaunele sunt în continuare unul dintre etaloanele industriei auto la capitolul confort. În versiunea noastră, cu 7 locuri, cele două scaune din spate au fost rabatate și au maximizat spațiul pentru bagaje, dar faptul că există acolo e reconfortant, mai ales pentru familii extinse sau planuri spontane de „luăm și nepoții”.

Mircea Meșter (Autocritica)

Stăteam în dreapta și priveam mașina. Și mi-a dat senzația aia de silence luxury, pentru că atunci când ajungi la un nivel de mulțumire cu tine nu mai vrei să țipi, să epatezi, să ieși în evidență prin împopoțonări. Dacă vrei modelul acesta de Volvo e clar că îți place simplitatea aia cu linii elegante, unitare, cu tehnologia de care ai nevoie văzută discret în consolă, în opțiunile mașinii, în pielea scaunelor cu diferite tipuri de masaj și aerisire. Și trapa. Trapa care te învăluie intr-o lumină caldă și te face să mergi sute de kilometri spre nicăieri doar pentru plăcerea condusului. 

Andra Nistor (Digital Storyteller)

Primul lucru pe care-l remarci e interiorul: aerisit, calm, cu materiale naturale, de calitate, și o atenție la detalii specifică stilului nordic. Totul e gândit pentru starea ta de bine – de la scaunele care îți oferă masaj după o zi lungă, până la sistemul audio premium care transformă orice drum într-o experiență relaxantă. Și totul extraordinar de intuitiv, fără prea multe arondări și apostrofuri, totul extrem de easy to handle. E genul de mașină care face totul mai simplu. Ai Google integrat, navigație, muzică și comenzi vocale ce funcționează exact cum te-ai obișnuit de pe telefon. Sistemele de siguranță sunt printre cele mai bune din industrie, dar nu simți niciodată că te “stresează” – din contră, te fac să conduci mai relaxat. Oarecum prea relaxat, întrucât știi că someone is got youre back.

Cosmin Tudoran (Digital Storyteller)

Pentru că este un Volvo, te și tratează regește, cu un interior lucrat impecabil, din materiale de foarte bună calitate, elegant și minimalist. Cu excepția ecranului central (pe care rulează nativ un sistem de operare Google) și a câtorva detalii (de exemplu, inserțiile textile de pe planșa de bord sau grilele difuzoarelor de la sistemul audio Bowers & Wilkins), habitaclul lui XC90 este același ca acum un deceniu. Și este superb. Ceea ce demonstrează încă o dată că ceva desenat minimalist, cu gust, fără zorzoane inutile, pur și simplu nu îmbătrânește. În schimb, doar se maturizează, devenind un reper din ce în ce mai puternic.

Alin Ionescu

Cum se conduce?

Confortabil, sigur și liniștit. Astea sunt câteva dintre calitățile care i-au fost atribuite lui Volvo XC90 când a fost vorba despre caracterizarea mașinii la drumurile lungi pe care le-am avut de făcut în Cars & Roads Croația by Michelin, indiferent că vorbim despre autostrăzi sau drumuri rurale. Calități adânc înrădăcinate în cultura nordică. 

Drumul lung – mai ales când înseamnă sute de kilometri legați – e mediul natural al lui XC90. A fost gândit să își mute pasagerii dintr-un oraș în altul cu minimum de stres și maxim de confort. Nu-i cere agresivitate, pentru că nu știe să ți-o dea. Dacă te apucă pofta de mers sportiv, vei simți imediat că nu-i genul de mașină care vrea să danseze. Vrea doar să plutească, să fie netedă, să nu te facă să simți că ai nevoie de pauze la fiecare 100 de kilometri. Și reușește. Suspensia e o plapumă de aer comprimat, care face din orice denivelare un element vag. 

Mircea Meșter

Volvo XC90 a fost pentru mine, cât am ținut volanul în brațe, genul ăla de mașină care îți dă senzația aia rară că totul e sub control. Se conduce de zici că e o peniță din aia veche care se așterne lin pe o coală albă de hârtie. Nu e o mașină care să te provoace sau să te agite, cel puțin pentru mine, ci una care te așază, te ține ferm pe drum și îți dă senzația că poți merge oricât fără să obosești. Și își schimbă cu totul ritmul. Eu am urcat în ea încordat cu gândul la drumul lung către Szeged și am ajuns în Ungaria cu senzația aia de liniște și fresh pe care o ai după tuns sau bărbierit.

Marco Badea (Explicativ.com)

Știi că are forța de care ai nevoie prin cei 455 CP și știi că e o maşină care te ajută să fii responsabil inclusiv prin funcția Intelligent Speed Assist cu Adaptive Pedal Control. Mi-a plăcut maxim să folosesc pilotul automat pe autostrada spre Zagreb unde limitarea de viteză oscila între 90-120-130 km/h și accelerarea sau decelerarea se făceau la un simplu buton de parcă doar creșteam volumul muzicii. Stă bine pe direcție astfel încât drumul părea mai mult decât lin inclusiv la schimbarea benzilor pe cruise control. Și stă bine și pe suspensii dacă nu am simțit nici trecerile la nivel cu calea ferată. 

Andra Nistor

Este una dintre cele mai agreabile și mature mașini din acest tur. Chiar dacă este un model masiv, are o plăcută grație când vine vorba de ”survolat” secțiuni virajate. Din pură întâmplare, am ratat o intersecție, apoi nevoit să lungesc traseul m-am intersectat pe traseul de întoarcere cu o secțiune de vreo 30 km superb desenată. Aici am descoperit un XC90 capabil să-mi livreze cele necesare pentru un rulaj fluid, dinamic, în stilul unui grand tourer. Și aici, în astfel de momente, descoperi cât de rafinat este pachetul de propulsie. Răspuns instantaneu din partea celor 145 CP și 309 Nm electrici, apoi motorul termic de 2 litri de 310 CP și 400 Nm vine din urmă și susține fără a sesiza șocuri sau vreo încrâncenare între cele două pe teme de dominație internă.

Constantin Ciobanu (Adevărul Auto)

Deși este capabil să atingă 100 km/h în 5,4 secunde, adevăratul atu al lui XC90 este confortul. Mașina pur și simplu te deconectează de la orice factor perturbator, fie că vorbim despre zgomot, fie despre imperfecțiunile drumurilor.

Alin Ionescu

Cât consumă?

Pe parcursul celor 10 zile de Cars & Roads Croația by Michelin, traseul a inclus numeroase autostrăzi și drumuri naționale, însă ocazional am ajuns și în mediul urban, dar și în mediul rutal. Nu au lipsit nici drumurile șerpuite pe coasta Mării Adriatice, astfel că datele de consum ale fiecărei zile sunt cu atât mai relevante. 

Versiunea pe care am avut-o în cadrul acestui road trip a venit în echiparea Ultra, cea mai dotată dintre cele disponibile pe XC90 facelift. 

TraseuTip drumConsum mediu/zi
[l/100 km]
Miercurea Sibiului – Szeged, Ungaria (Gerardus Hotel)Autostradă 95%, DN 5%8,1
Szeged – Zagreb, Croația (Canopy by Hilton)Autostradă 65%, DN 35%7,7
Zagreb – Opatija (Hotel Navis)Autostradă 70%, DN 30%8
Opatija – Insula Rab (Arba Resort)Autostradă 45%, DN 55%7,7
Insula Rab – Plitvice (Ethno Houses)DN 100%7,8
Plitvice – Timișoara (ZET)Autostradă 90%, DN 10%8,8
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]8.2

Impresii din tur despre Volvo XC90

Fișa tehnică a mașinii din tur

Logo Volvo

Volvo XC90 facelift

2.0 T8 PHEV ULTRA BRIGHT RECHARGE AT AWD

de la 100.250 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
455 CP
Cuplu maxim sistem
709 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
8
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1969 cmc
Putere maximă
310/228 CP/kW
Cuplu maxim
400 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
145 CP
Cuplu maxim electric
309 Nm
Baterie
Capacitate brută
19.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
3.7 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
5.4 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4953 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1923 mm
Înălțime
1772 mm
Ampatament
2984 mm
Volum portbagaj
262 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1816 litri
Masa proprie
2395 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
100.250



Presented by


Green Partner:
BT Leasing

Energized by:
OMV

Tech Partner:
Server Config