Subaru Forester a apărut pe piața internațională în 1997, într-o perioadă în care termenul SUV nici măcar nu era la modă în Europa. Aproape trei decenii mai târziu, Forester a ajuns la a șasea generație și a fost, fără îndoială, veteranul caravanei Cars & Roads Croația by Michelin.
Modelul japonez este disponibil într-o singură versiune: un motor boxer (cilindri opuși montați orizontal) de 2,0 litri cu 136 de cai-putere și un sistem mild-hybrid care oprește motorul termic la semafor sau la manevrele de parcare.
Forester mizează pe avantajele pe care le-a demonstrat de-a lungul timpului, iar multe dintre ele au fost observate și de jurnaliștii și invitații prezenți în acest road trip, așa cum vei observa și din impresiile lor de pe parcursul celor 10 zile.

Din tată-n fiu
Subaru Forester nu iese în evidență din punct de vedere estetic sau al dotărilor de la interior, însă propune o rețetă simplă și pune accent pe siguranță. Este o mașină conservatoare, dar nu în sensul atitudinii, cu papion și baston, ci în direcție vizuală. Nu-i cu animații pe ecrane, cu fonturi proprii dedicate mașinii, cu display 4K, ci e gândită clar pentru fanii Subaru din tată-n fiu – genul de oameni care știu exact unde e filtrul de aer și au mereu o pătură groasă în portbagaj. Foresterul vorbește fluent dialectul științei simple: fără plug-in, fără fire în priză, fără fișe tehnice care sună ca niște probleme la Bac. E mild-hybrid, adică cea mai simplă variantă de hibridizare – aproape că aș spune că nu-i hibridă, doar ajutată în parcare și la manevrele statice de un sistem o idee mai electric decât benzina clasică.
Mircea Meșter (Autocritica)



Un interior mai degrabă retro
Într-o epocă a ecranelor de mari dimensiuni, Forester mizează pe o combinație între clasic și modern. Are ceasuri analogice, dar și ecran de 11,6 inchi și sistem de infotainment compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay.
Altfel, din punct de vedere al materialelor utilizate, noua generație Forester face un pas în față prin calitate, contrar tendinței populare de a adopta suprafețe lucioase.
Poate vârsta mă face să apreciez aerul sobru de la interior, dar în mod cert îi dau o bilă albă pentru textura ne-lucioasă a materialelor care îmbracă planșa de bord și care aproape că elimină reflexiile de la soare. Un detaliu important vara și care contribuie la un plus de odihnă la drum lung. Are suficient spațiu pe consola centrală și buzunare pentru nevoile unui echipaj plecat în tur – cabluri, telefoane, ochelari, acte, stație.
Constantin Ciobanu (Adevărul Auto)
La interior, nimic extravagant, dar totul pare făcut să dureze. Clar, totul e mai mult funcțional decât sexy, dar și, poate cel mai important, confortabil. Să te dai jos după ceva mai mult de 500 de kilometri și să te simți ca și când ai mai putea merge încă pe atât, zic că spune totul.
Berti Panaiot (UrbanAdventures)















La interior, lucrurile sunt tot cam cum le știai. Instrumentar de bord analog, cu ace, ba chiar și butoanele aflate pe ecranul vertical din centrul bordului imită ca formă butoanele fizice. Pe scurt, e o ambianță retro cu aer de lucru bine făcut. Dacă nu-ți plac zorzoanele și cauți să pui mâna apăsat pe volan, nu pe touchpad, ai nimerit bine.
Mircea Meșter
Țin minte că pe fosta generație am numărat aproape 50 de butoane fizice. Ei bine, dragilor, situația s-a schimbat odată cu actuala versiune Forester. S-a trecut la un ecran central care preia o bună parte din funcțiile care în trecut aveau nevoie de un buton amplasat pe consolă. Partea mai puțin fascinantă, mai ales pentru un Gen Z, de exemplu, e grafica sistemului de infotainment. Încă nu înțeleg cu designerii au reușit să facă funcții digitale cu pictograme 3D care seamănă cu butoane fizice. Not cool, Subaru.
Cornel Șocariciu (Autocritica)

Cum se conduce?
La fel ca în cazul altor modele Subaru, Forester este disponibil într-o singură motorizare, care așa cum spuneam și mai sus dezvoltă 136 de cai-putere la 5.600 rpm și un cuplu motor de 182 Nm la 4.000 rpm.
Motorul pe benzină de 2,0 litri este asistat de un motor electric de 17 cai-putere, iar energia recuperată la frânare se „varsă” într-o baterie cu capacitatea de 0,57 kWh.
Forester este o mașină ideală pentru slow life. Pentru ieșiri în aer liber, pentru familii care vor un vehicul care să le facă viața ușoară, pentru cei care înțeleg diferența între SUV-urile cu tracțiune integrală „on demand” și un sistem care trage cu toate roțile permanent. Symetrical AWD nu este un gimmick de marketing, ci o soluție tehnică care oferă încrede, siguranță și predictibilitate.
Alin Ionescu (Digital Storyteller)
E clar o mașină alături de care nu te temi să abordezi un drum forestier (sau drumul de acces într-un nou complex rezidențial din jurul capitalei), chiar pare că trece peste orice. Nu o sa îți facă inima să tresară de plăcere pe autostradă, dar pe un drum virajat de coastă, într-o dimineață leneșă de duminică ar putea fi compania perfectă. Subaru Forester emană robustețe prin toți porii. E practic, spațios, aerisit, intuitiv și fără zorzoane inutile la interior. Poate nu este o apariție care să genereze dragoste la prima vedere, dar este un SUV corect și cinstit, o mașină pe care îți dai seama de la prima privire că te poți baza și pe care în timp ajungi să o respecți, ca pe un partener de viață sau o soră mai mare.
Laura Antonov (Digital Storyteller)






Subaru Forester este mașina ideală când vrei să mergi mult, bine și fără drame. Nu se laudă, nu epatează, dar știe exact ce face. O să simți mereu că trage aer adânc în piept înainte de fiecare accelerație, dar să-ți arate și pe fiecare viraj de ce sistemul de tracțiune integrală de la Subaru e încă o religie în Japonia. Da, nu e rapid, dar nici nu pare că vrea să fie. E mai degrabă genul care îți spune: „relaxează-te, ajungem sigur acolo unde ai nevoie”.
Berti Panaiot
Pe viraje, Forester a fost o surpriză absolută. Pe serpentinele înguste care urcă dinspre Adriatică spre munții din centrul Croației, mașina asta s-a simțit neutră, calmă, precisă. Suspensia este foarte, foarte echilibrată, nu-ți rezervă surprize și nu se flexează inutil. Tracțiunea integrală simetrică, piesa de rezistență la Subaru, te ajută să pui toată puterea jos fără să te-ncrunți la asfalt. Direcția nu te încarcă emoțional, dar nici nu te lasă fără răspunsuri. E corectă. Fix cum trebuie să fie.
Mircea Meșter
E extrem de țeapănă pe drum, stabilă în viraje, nu se bălăngăne și nu îți dă nicio clipă sentimentul că nu te simți în siguranță. Dimpotrivă, e un SUV care asta setează ca ton în mintea șoferului: siguranța! Și cel mai mult mi-a plăcut faptul că ai vizibilitate extrem de mare la volanul acestei mașini. Eu am o problemă cu luneta mașinilor. Îmi place să fie mare, să văd bine prin ea. Iar Subaru Forester pe care l-am testat are o lunetă așa cum îmi place mie. În plus, toate geamurile mașinii oferă împreună o vizibilitate foarte bună în timp ce ești la volan, iar asta ajută mult un claustrofob ca mine să se concentreze.
Marco Badea (Explicativ.com)
Confortabilă, dar confortabilă în stilul bun, adică nu bărcuță, ci fermă în mișcările alea balansate. Se simte că-i acolo să filtreze corect fiecare denivelare a drumului, iar distribuția maselor și configurația simetrică a „organelor interne” face ca reacțiile resimțite de pasageri să fie puțin deranjante. Mai ales la drum lung. E robustă, e închegată și e bine proporționată (spațiu pasageri vs spațiu portbagaj).
Cornel Șocariciu

Micile detalii care pot face diferența
Chiar dacă vorbim despre o mașină termică, rezervorul cu capacitatea de numai 48 de litri a fost unul dintre aspectele mai puțin plăcute la un drum lung precum cel pe care l-am parcurs în Cars And Roads Croația by Michelin.
Poate singurul minus real, descoperit acum la drum lung, pentru că nu sunt prima dată la volanul acestui model, ar fi volumul rezervorului și autonomia. Astăzi am parcurs 802 kilometri cu Forester, cu un consum mediu de 9 litri/100 km, ceea ce a însemnat o autonomie de aproximativ 450 km/rezervor. S-a rulat mult și în coloană la viteză redusă, a fost și autostradă în calea noastră, dar nu consumul mă deranjează, cât volumul rezervorului. Cei 48 de litri nu îți asigură o autonomie în zona de confort. Și este genul ăla de mașină pe care vrei să o scoți în poieniță.
Constantin Ciobanu

Cât consumă?
Apropo de capacitatea rezervorului, am pregătit și date concrete despre consumul lui Subaru Forester pentru fiecare zi de tur din Cars And Roads Croația by Michelin, inclusiv cu detalii despre tipul de drum pe care l-am abordat. Așa cum vei observa, datele sunt relevante mai ales în contextul unor trasee care au variat de la autostrăzi și drumuri naționale la mediul urban și rural.
Versiunea pe care am avut-o în cadrul turului a venit în echiparea Premium, cea mai dotată dintre cele disponibile pe noul Forester.
Traseu | Tip drum | Consum mediu/zi [l/100 km] |
Miercurea Sibiului – Szeged, Ungaria (Gerardus Hotel) | Autostradă 95%, DN 5% | 9 |
Szeged – Zagreb, Croația (Canopy by Hilton) | Autostradă 65%, DN 35% | 7,8 |
Zagreb – Optaija (Hotel Navis) | Autostradă 70%, DN 30% | 9,8 |
Optaija – Insula Rab (Arba Resort) | Autostradă 45%, DN 55% | 8,4 |
Insula Rab – Plitvice (Ethno Houses) | DN 100% | 8,4 |
Plitvice – Timișoara (ZET) | Autostradă 90%, DN 10% | 7,9 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 8,4 |
Impresii din tur despre Subaru Forester
Fișa tehnică a mașinii din tur






























Presented by
Green Partner:
BT Leasing
Energized by:
OMV
Tech Partner:
Server Config