Test Drive: Volkswagen Touareg

Un veteran al gamei Volkswagen, SUV-ul Touareg își consolidează moștenirea ce se întinde pe două decenii.

Cine este și ce vrea Volkswagen Touareg de la noi?

Lansat în 2002, Touareg a adunat până în prezent peste un milion de unități vândute la nivel global. Prima generație a primit un V10 TDI de 5,0 litri cu 313 CP și 750 Nm. La acea vreme, Touareg avea cel mai puternic propulsor diesel instalat vreodată pe un model Volkswagen.

Repriza 0-100 km/h era parcursă în 7,8 secunde în ciuda unei mase de 2,5 tone. Produsă între 2002 și 2009, prima generație Touareg s-a bucurat de un mare succes – 450.000 de exemplare comercializate.

Prima iterație a SUV-ului german a înregistrat și o serie de recorduri mai puțin obișnuite. De exemplu, în 2006, Touareg a “tractat” un Boeing 747 afară din hangar, stabilind un record mondial pentru că “a cărat în spate” cele 155 de tone ale aeronavei.

Touareg a crescut în lățime și lungime în 2010, atunci când a doua generație a fost lansată. SUV-ul a primit atunci o configurație numită V6 TSI Hybrid, adică un motor pe benzină de 3,0 litri (333 CP) și un motor electric de 46 CP. Volkswagen a vândut 479.000 de unități Touareg II în perioada 2010-2018.

A treia și actuala generație a venit în urmă cu 4 ani, modelul primind tehnologii de ultimă oră pentru infotainment, dar și sistemele de asistență și siguranță.

Începând din toamna lui 2020, vârful gamei este Touareg R Hybrid, adică versiunea hibridă cu încărcare la priză, ce dezvoltă 462 CP și 700 Nm. A treia generație Touareg a adunat până acum peste 164.000 de unități vândute, ceea ce arată un trend descendent privind cererea pentru acest model cu o moștenire consistentă.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?

Actuala generație Touareg a devenit mai atrăgătoare din punct de vedere estetic, după ce Volkswagen a reproiectat, în stilul caracteristic, mici elemente de exterior. Avem blocuri optice cu design modificat, stopuri LED cu o nouă semnătură luminoasă, însă designerii Volkswagen au mers în linii mari pe aceeași abordare conservatoare.

Comportamentul dinamic a fost îmbunătățit cu ajutorul noutăților de ordin tehnic și tehnologic. Ampatamentul a fost mărit, în timp ce înălțimea a fost redusă cu 7 milimetri.

La interior, Touareg a primit o planșă de bord digitală, volanul cu noua siglă Volkswagen și materiale de bună calitate.

Ce concurenți are pe piața din România?

Segmentul lui Touareg este competitiv, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care vânzările au început să scadă în ultimii ani. Datele pentru prima jumătate din 2022 – analizate de Jato Dynamics – arată că europenii au cumpărat puțin peste 5.000 de exemplare Touareg, cu 40% mai puține decât în aceeași perioadă din 2021.

În schimb, rivalii precum BMW X5 și Mercedes GLE au trecut cu ușurință peste borna de 15.000 de unități în perioada analizată.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Dacă vrei să-ți comanzi un Touareg, poți alege între motorizări pe benzină (3,0 litri), diesel (3,0 litri) sau versiunea PHEV, cu puteri cuprinse între 231 CP și 462 CP.

În cazul mașinii testate, sistemul de propulsie este reprezentat de propulsorul V6 de 3,0 litri pe benzină, ce dezvoltă 340 CP și 450 Nm. Cutia automată și tracțiunea integrală completează un pachet ce poate mulțumi o largă majoritate a clienților.

Dacă drumurile te poată mai mult prin afara orașelor, atunci o motorizare diesel ți s-ar potrivi mai bine. În schimb, dacă ești genul care plimbă un SUV de peste 2 tone toată ziua prin oraș, atunci nu ezita să te uiți și peste varianta plug-in hybrid, mai ales dacă ai un loc unde s-o încarci.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Potrivit celor de la Volkswagen, exemplarul Touareg R-Style testat de noi consumă, în medie, 11,2 litri/ 100 km. După cele câteva zile de test și un total de circa 700 de kilometri, eu am obținut un consum de 10,2 litri, pe traseul București – Sibiu – București, cu o viteză medie de 53 km/h pe fondul ambuteiajelor și a traficului intens de pe Valea Oltului.

Cu rezervorul plin, autonomia lui Touareg ajunge cu lejeritate la peste 600 de kilometri.

Un motor mai curat “trăiește” mai mult cu benzina EVO 100 Plus: cu 44% mai multă formulă inteligentă MOL EVOTECH. Detalii aici

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Touareg își adaptează comportamentul cu ușurință în funcție de nevoile tale, fie că îți dorești să conduci relaxat spre destinație, fie că vrei să trezești puterea propulsorului V6 pentru o experiență dinamică la volan. Rulează foarte bine pe orice tip de drum și este ideal pentru familiile cu copii. În plus, poți schimba setările suspensiei dacă ai un grad de încărcare mai ridicat sau dacă trebuie să parcurgi o porțiune cu gropi sau multe denivelări.

Este o mașină confortabilă și bine articulată în care poți să faci drumuri lungi fără să te simți obosit.

Cum ți se pare designul exterior?

Îmi place, deși nu sunt neapărat un fan al conservatorismului practicat de designerii Volkswagen. A treia generație Touareg este cea mai atrăgătoare de până acum, dacă mă întrebi pe mine.

Cum sunt materialele la interior?

De bună calitate, cu excepția zonelor cu plastic de lucios, care adună praf și amprente și sunt dificil de curățat și întreținut. Spre deosebire de Tiguan, de exemplu, acel piano black are o prezență mai redusă în habitaclul lui Touareg. Am apreciat asta.

Per total, interiorul este de bună calitate și se simte că Volkswagen a investit mai multă atenție la acest capitol.

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

10, pentru că am avut suficiente spații de depozitare și n-am simțit nevoia de ceva “extra” la acest capitol.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Încap lejer 5 pasageri adulți. Există spațiu foarte bun atât la nivelul genunchilor, cât și la cap. Portbagajul de 810 litri este mai mult decât suficient pentru bagajele familiei dacă vrei să pleci în vacanță.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

EuroNCAP a testat modelul Touareg în 2018, care a primit atunci scorul general maxim de cinci stele. Gradul de protecție pentru pasagerii adulți a fost de 89%, pentru cei infanți de 87%, iar pentru pietoni 72%. Sistemele de asistență au fost notate cu 81%.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Mașina a venit cu o sumedenie de dotări opționale, dar în topul listei aș pune pachetul cu suspensia pneumatică și reglare adaptivă. Instrumentarul de bord digital este un alt reper important și îmi place că poți să-l personalizezi în funcție de preferințele tale.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Cu toate că dotările lui Touareg încap pe o listă lungă, mi-ar fi plăcut să aibă și head-up display. În plus, la fel ca pe alte modele VW, meniul sistemului de infotainment ar avea nevoie de mai multă simplitate, ca să nu cauți diferite funcții prin multe submeniuri.

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

Volkswagen Touareg în echipare R-Style are un preț de pornire de aproximativ 71.900 de euro. Mașina testată, cu o serie de echipări opționale precum aer condiționat automat pe 4 zone, suspensie pneumatică și faruri LED Matrix, are un preț de aproape 85.400 de euro.

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Motorul V6.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Sistemul de infotainment cu meniu complicat.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Împrospătez grafica sistemului multimedia.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…vrei o mașină de familie care să îți ofere spațiu, confort și putere.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…faci drumuri mai mult prin oraș. Și nu pentru consum, cât pentru dimensiuni.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Nu, este prea mare pentru nevoile mele.

Clientul perfect al mașinii?

Cei care au nevoie de spațiu generos pentru călătoriile lungi.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

O mașină excelentă pentru familie.

Fișa tehnică a mașinii

Logo Volkswagen

Volkswagen Touareg

3.0 V6 TFSI 340HP R-STYLE AUTO 4WD

de la 71.876 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Motor Termic (Combustie)
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
340 CP
Cuplu maxim sistem
450 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
8
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in V/6
Capacitate cilindrică
2995 cmc
Putere maximă
340/250 CP/kW
Cuplu maxim
450 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
Putere maximă electric
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
5.9 s
Viteză maximă
250 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
8.6 l/100 km
Consum carburant (WLTP) Mixt
11.1 l/100 km
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4878 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1984 mm
Înălțime
1717 mm
Ampatament
2904 mm
Volum portbagaj
810 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1800 litri
Masa proprie
2130 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
71.876
Preț mașină testată
85.371 €
Leasing promo*
*Valorile ratelor de leasing sunt valabile pentru persoane juridice și persoane fizice autorizate. Pentru oferte adresate persoanelor fizice, vă invităm să luați legătura cu un consultant Țiriac Leasing