Nissan Ariya: OZN electric

SUV-ul electric Nissan Ariya este nava amiral a constructorului din Japonia. Cu un design futurist la exterior și unul minimalist la interior, Ariya marchează începutul unui nou capitol în istoria mărcii Nissan.

Nissan a îmbrățișat electrificarea devreme, având deja două generații ale modelului Leaf (disponibil pe piață încă din 2010). Cu atât de multă experiență în bagaj, Nissan a adus pe piață un SUV electric futurist sub forma lui Ariya. În ROCHARGE by Vitesco Technolgies vom avea alături de noi versiunea Ariya 87 kW 2WD Evolve în nuanța Akatsuki Copper Brown cu plafon negru.

Prezentat la jumătatea anului 2020 – și disponibil pe piață din 2022 -, SUV-ul electric Ariya a deschis un nou capitol pentru marca Nissan. Noul model devină noua navă amiral a întregii game, nu doar în segmentul electricelor.

Nissan Ariya poate fi văzut drept o vitrină a tehnologiei de ultimă oră pe care constructorul nipon o are în arsenal. Cu o platformă dedicată, numită CMF-EV, complet nouă și dimensiuni generoase de 4,595 m lungime, 1,850 m lățime și 1,660 m înălțime, Ariya este cu 20 cm mai lung, cu 4,4 cm mai lat și cu 7 cm mai înalt decât Nissan Qashqai, plasându-se la limita superioară a segmentului SUV de clasă compactă. Platforma utilizată a fost dezvoltată împreună cu Renault, aceeași platformă fiind folosită și de modelul Renault Megane E-Tech Electric.

Nissan Ariya

Momentul debutului a fost cumva neinspirat pentru Nissan, Ariya venind pe lume în mijlocul unei pandemii globale și a unei crize a semiconductorilor care e deja celebră. Astfel, modelul a a avut întârzieri majore în producție, distanța dintre prezentarea oficială și livrarea primelor exemplare fiind mare. După ce primele mașini au fost livrate timid la final de 2021 – și doar pe anumite piețe -, a venit timpul ca Nissan Ariya să strălucească la nivel global. L-am condus deja într-un test drive pe meleaguri naționale, iar Cornel a concluzionat că Ariya este unul dintre cele mai interesante SUV-urile electrice ale momentului.

Au aterizat extratereștrii?

Designul modelului Nissan Ariya scoate acest SUV electric din anonimat. Designerii mărcii au decis să iasă din tiparele convenționale în care Nissan s-a situat mereu și au pus pe piață un automobil cu look futurist. Este unic și aparte, atrăgând atenția imediat ce este observat în trafic. Cu linii fluide, Ariya se remarcă prin grila închisă de dimensiuni mari încadrată de blocuri optice LED subțiri, lumini de zi în formă de bumerang și semnalizatoare dinamice. Tot în partea din față se remarcă cele două prize de aer verticale ce ghidează fluxul de aer prin pasajele roților pentru o aerodinamică mai bună.

Partea din spate iese în evidență prin luneta înclinată, hayonul amplu și stopurile unite într-o singură bandă, pe care este suprapusă și denumirea mărcii scrisă cu noul font Nissan. Ariya a fost primul model al mărcii care a arborat noua identitate de marcă Nissan, ce include un logo modernizat. Nissan folosește și accente din materiale închise la culoare pentru a sublinia silueta modelului său electric.

Interior aparte

Pășim în interior și regăsim o atmosferă minimalistă și modernă, în ton cu designul exterior. O serie de accente high-tech scot în evidență noul model: o planșă de bord complet digitală formată din două ecrane separate de 12,3 inchi amplasate unul lângă celălalt. Primul este dedicat indicatoarelor virtuale de bord, al doilea pentru sistemul multimedia, cu touchscreen și cu posibilitatea de configurare în stil smartphone. Culorile folosite sunt atipice pentru Nissan, dar completează în mod fericit designul exterior. Habitaclul modelului Ariya aduce mai mult cu un lounge futurist și mai puțin cu un interior clasic de automobil. Nu există tunel median și asta a permis eliberarea unui spațiu interior suplimentar. Cotiera centrală poate culisa electric la atingerea unui buton. Dacă alegem poziția cea mai retrasă, putem trece fără probleme de locul pasagerului la volan și invers.

Impresionaează și butoanele tactile gravate direct în materialul care imită lemnul de pe consola centrală sau pe mijlocul bordului. Creează un efect interesant și sunt ușor de acționat. Un spațiu ascuns poate fi deschis cu ajutorul unui astfel de buton, mărind capacitatea de depozitare la interior.

Portbagajul este generos și amplu, având o capacitate de încărcare de 468 litri, valoare valabilă pentru versiunea cu un singur motor electric.

Două baterii – trei variante

Pentru Europa, Nissan propune trei variante de motorizare pentru electricul SUV Ariya. Sunt disponibile, de asemenea, două versiuni de baterie. Modelul de bază are un singur motor electric amplasat pe puntea față ce dezvoltă 215 CP alimentat de o baterie de 63 kWh. Această versiune are o autonomie de 400 kilometri.

Apoi, avem versiunea mai puternică cu un singur motor electric de 242 CP și o baterie de 87 kWh ce promite o autonomie de 530 kilometri. Capacitățile exprimate pentru baterii sunt nete. Nissan mai oferă și variantă cu tracțiune integrală e-4orce ce utilizează două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Puterea totală este de 302 CP, cele două motoare fiind alimentate cu ajutorul bateriei de 87 kWh. Autonomia pentru această versiune este de 510 kilometri.

Toate cele trei motorizări pot fi comandate în două variante de echipare numite Advance și Evolve.

În roadtripul ROCHARGE by Vitesco Technolgies vom avea alături de noi un Nissan Ariya 87 kWh 2WD (a doua variantă de motorizare – baterie) în echiparea de top Evolve. Acesta poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 7,6 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 160 km/oră. Platforma CMF-EV permite încărcări rapide DC la stații de maxim 130 kW, iar la stații AC charger-ul onboard poate trage între 7,4 și 22 kW. La putere maximă, o încărcare de la 20 la 80% durează 40 minute.

Prețuri

Nissan Ariya are un preț de pornire de 55.900 euro pentru versiunea cu baterie de 63 kWh și un singur motor electric în echiparea Advance. Pentru o configurație motor – baterie similară cu cea a exemplarului prezent în ROCHARGE by Vitesco Technolgies trebuie să transferi din cont suma de 62.400 euro.

Totuși, în turul de 9 zile cu electrice prin țară vom conduce varianta de echipare de top Evolve, iar asta face ca prețul de pornire să ajungă la 66.900 euro. Desigur, peste echiparea standard au fost adăugate și o serie de echipamente opționale, printre care pachetul Premium. Acesta include jantele de 20 inchi cu capace aerodinamice și tapițerie din piele premium moale matlasată de culoare albastră cu elemente în nuanța celei de pe bord, de pe panourile ușii și de pe cotieră. Pentru combinația de culori de la exterior (Akatsuki Copper Brown cu plafon negru glossy) trebuie să mai adăugăm pe factură încă 1200 euro. Rezultatul final? 69.400 de euro. Prețurile de mai sus nu includ prima oferită prin programul Rabla Plus.

Fișa tehnică a mașinii din ROCHARGE by Vitesco Technologies

Logo Nissan

Nissan Ariya

BEV 91KWH EVOLVE AUTO

de la 66.900 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
242 CP
Cuplu maxim sistem
300 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
242 CP
Cuplu maxim electric
300 Nm
Baterie
Capacitate brută
91.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
7.4 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.6 s
Viteză maximă
160 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
18,4 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
525 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4595 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1850 mm
Înălțime
1650 mm
Ampatament
2775 mm
Volum portbagaj
468 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
2089 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
66.900
Preț mașină testată
69.400 €

Nissan Ariya 87 kWh Evolve este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 992 euro fără TVA rată lunară.


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România