Volkswagen ID.4: consum, autonomie reală, cost încărcare

Volkswagen reinventează mașina poporului, care acum este alimentată de baterii. Cea mai recentă variațiune este SUV-ul ID.4. L-am luat cu noi la drum lung ca să-i aflăm secretele.

Cel mai recent raport Jato Dynamics poziționează Volkswagen ID.4 pe locul al treilea în vânzările de electrice din Europa în luna august 2021, după Volkswagen ID.3 și Tesla Model 3. Volkswagen a vândut peste 4.600 de unități ale elektroSUV-ului său.

Volkswagen a pus în mișcare producția de electrice, după ce câțiva ani a investit în dezvoltarea unei platforme dedicate, MEB, pe care acum o folosesc toate brandurile din portofoliul concernului german. Judecând după cifrele de vânzări, succesul acesteia este unul scontat: cele două electrice VW construite pe MEB ocupă deja podiumul european.

Prezența sa în turul ROCHARGE by Vitesco Technologies a fost, deci, cu atât mai important cu cât ID.4 primește priviri iscoditoare din toate părțile. Ce este? Ce poate face? Cât poate merge, în mod real, cu un plin? Cum se conduce?

Răspunsurile la aceste întrebări – și nu numai – au fost date în urma testului amplu, de peste 1.900 de kilometri, după ce nu mai puțin de 16 jurnaliști și creatori de conținut au condus, pe rând, opt mașini electrice disponibile în România, printre care s-a numărat și SUV-ul electric de la Volkswagen. Întreaga aventură ROCHARGE by Vitesco Technologies, de la sponsori la povestea fiecărei zile la calculele finale de consum și autonomie pentru fiecare mașină, o găsești aici.

Cu toate că, prin design, ID.3 și ID.4 se diferențiază de modelele Volkswagen cu ardere internă, atributele de care dispun îi plasează automat ca omologi pe baterii ai lui Golf, respectiv ai lui Tiguan. Deloc rău, având în vedere că ambele modele menționate sunt etaloane în segmentul său.

ID.4 este primul SUV electric de la Volkswagen și, din punct de vedere vizual, look-ul său futurist îmi place mult mai mult decât cel al Tiguanului. Exterior și interior!

Laura Antonov, blogger Shedrives.ro

Volkswagen ID.4 are șanse reale să devină un Tiguan al electricelor. E un all-rounder printre electrice, iar această filosofie a fost utilizată de nemți și în trecut pe modelele cu motoare cu ardere internă. 

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro

Spiritul practic specific Volkswagen a fost unul dintre atributele pe care invitații turului l-au remarcat în ID.4. În speță, spațiul la interior.

Am putea spune că ID.4 este familistul grupului, pentru că are un habitaclul spațios, dar mai ales cel mai încăpător portbagaj din #ROCHARGE. Da, chiar mai încăpător decât al celuilalt model bazat pe platforma MEB. Acesta este și motivul pentru care mașina merită cei circa 3500 de euro suplimentari față de „frățiorul” ID.3, altfel o alegere excelentă în sine.

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear România

Așa cum Volkswagen ne-a obișnuit la aproape toată gama sa de modele, ID.4 este aproape fără greșeală, cu un echilibru greu de bătut între toate atributele pe care le oferă. ID.4 este spațios pentru cinci pasageri și bagaje, este extrem de confortabil la rulare, foarte eficient chiar și la viteze mari și cu un sistem multimedia bine pus la punct după ce a rezolvat problemele din ultimul an prin update-uri succesive.

Dragoș Craiovan, jurnalist MotorOne.ro & Adevărul Auto

Cât despre ținuta de drum, Volkswagen ID.4 cu motorul de 204 CP i-a mulțumit pe toți cei care l-au condus. (O versiune mai puternică, 4×4, va fi disponibilă ulterior).

Volkswagen a făcut un crossover electric ușor de înțeles și care se conduce fără să te complici. Se și simte ca un VW obișnuit în conducere, fiind neutru pe viraje, previzibil și confortabil deși are o fermitate în suspensie.

Sebastian Toma, jurnalist Autoevolution.com

Cei 204 CP nu vor fi satisfăcători pentru cei care caută electrice pentru liniuțe cu supercaruri, dar pentru o familie liniștită s-ar putea să fie zen-mobilul electric ideal.

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro

Suspensia este în continuare setată à la Volkswagen, adică foarte bine calibrată între confort și ținută fermă de drum, fără să pice în vreo extremă

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro

Motorizarea de 204 CP pe care o avem în ROCHARGE nu este cea mai potentă dintre toate, însă reprizele sunt plăcute chiar și la viteze de drum național.

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro

Designul neo, dar neutru, al lui ID.4 a fost apreciat de majoritatea celor prezenți în tur, însă digitalizarea puternică de la interior s-a lăsat și cu victime pe alocuri.

Am rămas cu impresia că unitatea [multimedia] merge mai bine decât am întâmpinat la primul ID de la VW testat de mine, însă ergonomia legendară a acestei mărci s-a încurcat printre butoane tactile.

Sebastian Toma, jurnalist Autoevolution.com

Ca mașină electrică, Volkswagen ID.4 combină în mod frumos designul neo, practicitatea nemțească și tehnologia modernă. Poate că exagerează totuși cu tehnologia: nu există butoane clasice, iar soluțiile tactile nu sunt cele mai ergonomice. De fapt, nu sunt ergonomice, punct.

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro

În continuare consider că eliminarea butoanelor și introducerea comenzilor tactile pentru pentru toate funcțiile mașinii șterge din ergonomia aproape exemplară a vechilor modele.

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro

Având în vedere standardele pe care le-a creat de-a lungul timpului, Volkswagen are o misiune deloc ușoară să mențină aceleași standarde și în trecerea către electric: să producă modele practice, confortabile și cumva bune la toate. Iar ID.4 este al doilea model care a început cu dreptul acest drum inițiatic al electricelor VW. În completarea concluziei, vă las cu cifrele obținute de SUV-ul electric al poporului în turul ROCHARGE.

Raport Volkswagen ID.4: consum, autonomie reală și costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE RULARE

BATERIE UTILIZATĂ

(procent)

CONSUM EFECTIV

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ZIUA 1

București
Focșani

248

URBAN

30-40-50
km/h

EXTRAURBAN

80-90-100
km/h

AUTOSTRADĂ

110-120-130-140
km/h

60

46.2

18.63

413.3

ZIUA 2

Focșani
Iași

242

55

42.35

17.5

440

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

141

39

30.03

21.3

361.5

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

230

53

40.81

17.74

434

ZIUA 5

Tg Mureș
Oradea

280

67

51.59

18.42

418

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

194

52

40.04

20.64

373

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

291

78

60.06

20.64

373

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

295

63

48.51

16.44

468.4

TOTAL

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1921

467

359.59

18.72

414.3

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

NUMĂR ÎNCĂRCĂRI

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ZIUA 1

București
Focșani

42.35

50

1

82.5

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

45% - 100%

50 minute

-

ZIUA 2 

Focșani
Iași

49.3

69

1

96.1

Stație hotel

DC, 50 kW

34% - 100%

69 minute

-

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

5

30

1

0

-

Kaufland

AC, 22 kW

61% - 67%

30 minute

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

64

66

1

125

MOON

DC, 75 kW

14% - 98%

66 minute

-

ZIUA 5

Târgu Mureș
Oradea

49

65

2

21.5

MOON

DC, 75 kW

65% - 79%

14 minute

Penny

DC, 50 kW

44% - 94%

51 minute

-

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

47.5

62

1

93

MOON

DC, 75 kW

38% - 100%

62 minute

-

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

53.9

77

2

105

Renovatio

e-charge

DC, 50 kW

23% - 35%

12 minute

Renovatio

e-charge

DC, 50 kW

34% - 95%

65 minute

-

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

0

0

0

0

-

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

TOTAL

311.05

419

9

523.1

Fișa mașinii din ROCHARGE