Michelin e.Primacy: cât înseamnă 7%?

Cele mai noi anvelope Michelin dedicate (și) modelelor electrice ne vor însoți în road trip-ul ROCHARGE, în care vom analiza cifrele reale ale 8 mașini cu emisii zero

În fiecare moment din zi și din noapte, sute de milioane de mașini își cară propria greutate, plus pe cea a pasagerilor, către destinație. Asta înseamnă câteva sute de milioane de anvelope care-și dau viața pe asfalt, kilometru după kilometru, micron cu micron, pentru siguranța și confortul nostru.

Nu vreau să creez panică acum – cum a făcut un producător de aspiratoare când a amintit potențialilor clienți că acarienii există în pernele și în saltelele noastre și ne mănâncă de vii –, căci acesta este mersul vieții, până la urmă. Doar că Michelin caută soluții pentru ca acest mers să fie nu doar mai sigur și mai confortabil, ci și mai adaptat nevoilor anului de grație 2021.

Asta nu e neapărat ușor, având în vedere că o anvelopă, prin natura sa, trebuie să „rupă” bucățele din ea pentru ca mașina ta să fie în contact controlat cu suprafața de rulare. Însă asta nu înseamnă că e imposibil – lucru demonstrat și de Michelin, care-și dedică timp și resurse pentru dezvoltarea de tehnologii care să bifeze și siguranța, și confortul. Dar să aibă și un impact cât mai mic asupra mediului, atât prin sporirea longevității produselor cât și prin metode curate de producție a lor.

e.Primacy: Pentru toate mașinile. mai ales pentru electrice.

Unul dintre aceste produse este e.Primacy, o anvelopă de vară care face o mică minune cu mașina ta electrică: îi sporește autonomia. Michelin spune că la 400 de kilometri parcurși, e.Primacy adaugă încă 30 de kilometri – o creștere de 7%, practic. Dar efectul de reducere a consumului de combustibil se simte și în cazul mașinilor cu motor termic, evident. Explicate pe înțelesul tuturor, tehnologiile EnergyAirShield și CoolRunning, pe care le găsești în compusul anvelopei, au grijă să absoarbă mai puțină energie la rulare, și apoi să reducă disiparea ei. Adică interacțiunea termică este controlată mai eficient.

Iar această rezistență redusă la rulare se înfăptuiește fără ca proprietățile anvelopei să fie afectate. Contactul cu solul se menține la nivel ridicat – mulțumită designului benzii de rulare, cum ar fi canelurile în formă de U – așa că poți să mergi fără grijă atât pe asfalt uscat, cât și prin ploaie. Și poți să mergi mult și bine.

Michelin spune că și după 30.000 de kilometri parcurși, distanța de frânare rămâne sub limita omologată pentru o anvelopă nouă. Apropo de anvelope noi: în mod aparent contraituitiv, Michelin nu vrea să-i vizitezi magazinul cât mai des posibil. Prin designul și tehnologiile actuale, produsele Michelin își păstrează atributele de siguranță până la epuizarea anvelopei. Asta ajută atât buzunarul tău, cât și planeta. Și misiunea Michelin nici măcar nu se termină aici.

Urme cât mai mici

Nu mă refer la urmele pe care le lasă anvelopa atunci când frânezi brusc, ci la urmele pe care le lasă o anvelopă în ciclul său de viață, din momentul în care este produsă până în momentul în care este reciclată sau devine, cu titlu onorific, parte din tamponul de siguranță de pe Spa-Francorchamps. Și mai apoi este, inevitabil, reciclată.

Anvelopa MICHELIN e.PRIMACY a fost proiectată să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 pe tot parcursul fazelor de producție, de la extracția materiilor prime până la transportul anvelopelor. Este o premieră şi va deschide calea către o nouă generație de produse.

Scott Clark, Membru al Comitetului Executiv al Grupului Michelin

Pe lângă misiunea de a produce anvelope sigure și durabile, Michelin s-a înscris – încă de acum 30 de ani – în cursa pentru reducerea impactului asupra mediului. Așa că, pe lângă dezvoltarea de soluții pentru utilizarea materialelor regenerabile sau reciclate în producția anvelopelor sale, producătorul francez vrea ca până în 2050 să atingă neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Această transformare se face, desigur, etapizat. Spre exemplu, până în 2030 vrea să reducă cu 50% (comparativ cu 2010) emisiile de CO2 ale tuturor instalațiilor sale de producție. Asta în timp ce anvelopele sale vor deveni și mai eficiente energetic: mai precis, în 2030 vor trebui să fie cu 20% mai eficiente decât erau în 2010.

CrossClimate 2: Una pentru tot anul

Construită în spiritul acelorași principii de sustenabilitate enunțate mai sus, și promițând călătorii sigure indiferent de anotimp, anvelopa CrossClimate 2 se prezintă ca soluție ideală pentru cei care trăiesc în zone în care iernile nu te îngroapă în zăpadă și nu-ți îngheață și sufletul cu cifre negative de temperatură.

Acum mai bine de cinci ani, Michelin a prezentat publicului anvelopa CrossClimate, adică fix ce-și doreau cei sătui de inevitabilele cozi de la vulcanizare din fiecare primăvară și iarnă. Și au fost mulți, se pare, pentru că Michelin a vândut peste 2.3 milioane de CrossClimate. Succesorul acesteia, CrossClimate 2, preia ștafeta și o duce la următorul nivel, din toate punctele de vedere: performanță, siguranță, longevitate. Mai multe despre ea puteți citi în articolul dedicat.

De ce vă povestesc despre aceste două anvelope? Pentru că le vom vedea la treabă în ROCHARGE, road trip-ul cu 8 mașini electrice care debutează în 16 septembrie. Michelin este partenerul tehnic al turului și ne va „încălța” cu anvelope dedicate mașinilor cu emisii zero.