Raport Kia Sorento după 8 zile: “Parfum de SUA”

În Cars & Roads by Michelin am observat îndeaproape comportamentul lui Sorento, cel mai mare model din gama europeană de SUV-uri Kia. Acestea sunt impresiile jurnaliștilor care au testat SUV-ul în variantă full-hybrid.

8 zile a durat road trip-ul Cars & Roads by Michelin, iar pe parcursul celor aproape 1.700 de kilometri făcuți pe unele dintre cele mai frumoase drumuri din Transilvania și Crișna am avut alături 7 SUV-uri lansate recent și în România. Kia Sorento, vârful de gamă din portofoliul de SUV-uri al producătorului asiatic ne-a însoțit în această aventură.

Ajuns la a patra generație, Sorento s-a maturizat. Filozofia de design a fost modificată, interiorul a trecut prin transformări consistente, iar motorizările sunt dintre cele mai pestrițe.

Noul Sorento este rezultatul unui efort comun al echipelor de design Kia din Europa, SUA și Coreea de Sud. Și dacă privești cu atenție, sunt convins că vei putea identifica influențele fiecărei regiuni fără să fie nevoie să mergi cu noul Sorento. Designul este unul masiv, bărbătesc, specific modelelor din America de Nord, spațiul interior, mai cu seamă cel pentru pasagerii din spate, parcă a fost croit pentru cerințele din Asia (îi știm pe chinezi și pe iubirea lor nemărginită pentru modelele cu ampatament mărit), iar gadgeturile de la interior sunt influențate de dorințele europenilor.

Kia are în oferta europeană trei motorizări: diesel, full-hybrid și plug-in hybrid. În road trip-ul Cars & Roads by Michelin, Sorento ne-a așteptat în varianta full-hybrid și echiparea Premium. Peste acest nivel, mai poți plusa doar cu Premium+ și, bineînețeles, cu o serie de accesorii opționale. Hibridul are un preț de pornire de 45.458 de euro, iar prețul final al versiunii testate a fost de 57.350 de euro.

E greu să nu observi cum Sorento adună elemente estetice pe care ți le-ai fi imaginat inițial pe o mașină destinată pieței din America de Nord. E impunător, e mare (a fost al doilea cel mai mare model din tur) și are acea frumusețe brută.

Din Kia Sorento te poți da jos la costum în fața unei clădiri moderne de birouri sau în pantaloni scurți și tricou într-o vacanță cu familia. Versatilitatea asta este doar una din consecințele faptului că atunci când coreeni au decis că e momentul să-și upgradeze mașinile, inspirația a venit din curtea germanilor.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro.

Parfum de SUA; cam așa as descrie, foarte pe scurt, Kia Sorento. Ceea ce peste Ocean ar fi doar potrivit, din punct de vedere dimensional, în Europa ar putea trece drept un „full size SUV”. În cazul de față o să amintesc și despre design, pentru că mi se pare deopotrivă impunător și atrăgător.

Radu Gurămultă, jurnalist 4x4wheels și EcoWheels.

Dimensiunile exterioare mari fac ca Sorento să stea bine și la spațiul disponibil pentru cei de la interior. Și nici pachetele moderne de la interior nu sunt de trecut cu vederea.

Senzația de spațiu din interior este comparabilă cu cea din uriașul BMW X7, iar nivelul de echipare și calitatea nu lasă loc de critici. Sorento oferă atât un pachet bogat de dotări de confort, cât și un sistem multimedia de top, cu afișaj de o calitate foarte bună, grafică intuitivă și funcții complete. Scaunele îmbrăcate în piele sunt confortabile și au un aspect luxos (apropo, cineva să-i transmită lui Sorento că a sunat Bentley și a zis că-și vrea cusăturile în romburi înapoi). Kia este la fel de impresionantă și în ceea ce privește sistemele de asistență, venind și cu sisteme întâlnite doar pe modelele grupului (implicit, și pe Hyundai Tucson) precum monitorizarea unghiurilor moarte cu camere amplasate sub oglinzile retrovizoare, care afișează imagini în bord atunci când este activată semnalizarea.

Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Top Gear.

Se simte o orientare evidentă spre confort, atât în ceea ce privește scaunele, cât și din punct de vedere al conducerii. Ceea ce e perfect normal, nu este pentru altceva Sorento și pare a fi un aliat bun pentru familiști și nu numai.

Sebastian Toma, jurnalist Auto Bild.

Nu am simțit nicio denivelare sau groapă (și drumurile noastre, toate, au mult prea multe), iar când am trecut în dreapta m-am scufundat efectiv în scaun, ca un pitic in casa Albei ca Zăpada, pentru că și acesta, precum întregul habitaclu, este foarte încăpător.

Laura Antonov, blogger Lachicboutique.ro.

Pasionații de tehnologie și gadgeturi vor găsi în Sorento o mulțime de pachete care să le ușureze timpul petrecut la volan. Alături de instrumentarul de bord complet digital se află și un sistem de infotainment cu un meniu structurat asemeni telefoanelor mobile. Ce poate fi mai simplu?

E un SUV-MPV de familie confortabil, elegant și tehnologizat, din care se remarcă în mod special sistemul de monitorizare video a unghiurilor moarte (vederea afișată pe cadranul din bord stâng sau drept, în funcție de direcția în care semnalizezi).

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.

În materie de confort, asistență la condus și siguranță, nu cred că absentează vreun sistem sau funcție întâlnită pe un SUV modern, care se respectă – o multitudine de ecrane, butoane, senzori și camere, dar organizate într-un mod ce nu îți lasă impresia că ai obosit navigând printre ele.

Laura Antonov.

Versiunea full-hybrid folosește un motor pe benzină de 1.6 litri asistat de un motor electric. În total, sistemul de propulsie dezvoltă 230 de cai putere și 350 Nm pe care îi poți valorifica mulțumită unei transmisii automate cu 6 trepte. Din pachetul pregătit pentru Cars & Roads nu a lipsit nici sistemul de tracțiune integrală.

Există suficientă putere și cuplu în arsenal – 230 CP livrați de asocierea unui motor termic cu unul electric și 350 Nm – cât să acopere nevoile unei deplasări civilizate. Tot ce sare de acest prag, împreună cu orice dorințe dinamice și așteptări sportive fanteziste, este neutralizat din fașă de suspensia moale, generatoare de ruliu, și de transmisia care ezită în momentele de exigență ale piciorului drept.

Tudor Rus.

Pe drumul către Amfiteatrul Transilvania Sorento și-a adus aminte că e o mașină mare și că suprafețele puternic neregulate nu-i fac bine la încheieturi. Altfel, pe asfalt este în elementul ei, procesând în mod satisfăcător denivelările. Sorento dispune de șase moduri de rulare, iar motorul și transmisia se mulează după acestea. Trei dintre ele sunt pentru situații aparte — zăpadă, noroi, nisip —, iar celelalte pentru situații uzuale: Eco, Sport și Smart. Cel din urmă adaptează comportamentul mașinii după cel al șoferului.

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro.

Pe parcursul celor opt zile petrecute în tur, Sorento a avut argumente potrivite și când am citit computerul de bord: cel mai mic consum mediu înregistrat a fost de 6.5 litri/100 de kilometri, iar la polul opus s-a situat o medie de 7.9 litri/100 de kilometri.

Fișa mașinii care ne-a însoțit în Cars & Roads by Michelin