Raport Hyundai Tucson după 8 zile: “A crescut într-o generație cât altele în două”

Caravana Cars & Roads by Michelin l-a avut alături și pe noul Hyundai Tucson, unul dintre cele mai așteptate SUV-uri ale anului. Acestea sunt impresiile jurnaliștilor care au testat modelul în versiune full-hybrid.

A patra generație Hyundai Tucson a ajuns de câteva luni și în România, iar aventura Cars & Roads by Michelin a fost motivul perfect pentru a-l vedea la treabă pe drumurile din țară. Iar momentul a fost bine ales pentru că Tucson s-a transformat odată cu noua generație într-unul dintre cele mai interesante SUV-uri ale segmentului compact.

Din punct de vedere estetic, noul Tucson este unul dintre cele mai arătoase SUV-uri de volum ale segmentului. Asta în condițiile în care, în urmă cu 20 de ani, Hyundai era considerat doar o curiozitate din Asia, modelele producătorului fiind privite cu scepticism.

Noul Tucson rupe marca Hyundai de trecut și-o proiectează spre viitor. Cu un pic de spectacol prin grafică și software, cu mult simț de răspundere privind proiectarea, designul și calitatea în ansamblu. Hyundai Tucson a crescut într-o generație cât reușesc alte modele s-o facă în două.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro

Odată cu noua generație, Tucson se maturiează pe deplin și pune în ofertă motorizări pentru aproape toate gusturile. E greu să mai spui că ai vrut să-ți configurezi un Tucson, dar că n-ai găsit motorizarea potrivită pentru gusturile tale. Poți avea motoare pe benzină, mild-hybrid, full-hybrid și, în ton cu tendințele, plug-in hybrid. În lupta cu rivalii germani și francezi, n-ar fi stricat să aibă și un diesel aruncat în gamă, dar trebuie să recunoașteți că oferta acoperă mare parte dintre nevoi. În cele 8 zile ale road trip-ului Cars & Roads by Michelin, cei 14 jurnaliști au cunoscut în detaliu versiunea full-hybrid (hibridul fără încărcare la priză).

Prețul de pornire pentru un Tucson hibrid pleacă de la 35.000 de euro, dar în turul nostru SUV-ul compact a venit în varianta de echipare de top Luxury. Prețul de listă final a fost de 42.780 de euro, însă Hyundai are și o promoție permanentă care coboară acest preț cu peste 4000 de euro. Deci am condus o mașină hibridă echipată top și care nouă a costat puțin peste 38.000 de euro.

Designul rămâne un aspect subiectiv, iar când faci referire la mașini e greu să spui doar că îți place modul în care au fost integrate farurile sau că iubești pragurile laterale bine sculptate. În materie de design, o mașină îți place și punct. Sau, dimpotrivă, nu o agreezi.

Cât despre cei 14 jurnaliști care au condus noul Tucson în Cars & Roads, toți au ajuns la același numitor comun: SUV-ul arată bine și e atrăgător.

Orice discuție despre noul Tucson trebuie să înceapă cu designul său, care este excelent. Probabil, este un motiv foarte important pentru care se și vinde atât de bine. Mi-ar fi foarte greu să găsesc vreun detaliu care nu funcționează în tot ansamblul: luminile de zi (OK, inutile că număr dintr-un punct de vedere strict rațional) sunt un adevărat spectacol în arhitectura grilei, stopurile dau o notă atât hi-tech, cât și sportivă, iar muchiile caroseriei întregesc acest design foarte omogen. Noul Tucson nu este o evoluție a vechii generații, ci este un model complet nou inclusiv din punct de vedere al personalității, care devine acum inconfundabilă.

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear.

În primul rând, apreciez curajul coreenilor de a oferi altceva la capitolul design. La capitolul design, limita este creativitatea, problema apare la materializare. Din fericire pentru Hyundai, consider că au reușit rarisima performanță de a oferi o mașină cu o imagine de mâine care reușește să fie funcțională cu posibilitățile tehnice de astăzi. În același timp, salut generozitatea de a oferi creativitate pe un model de volum, Tucson este un SUV compact care ar trebui să convingă mulți clienți. Și se pare că deja o face.

Constantin Ciobanu, jurnalist Adevărul Auto.

Cu Tucson, Hyundai a mizat mai mereu pe cartea spațiului interior. Iar noua generație preia caracteristicile vechilor versiuni.

Este o mașină de familie, sau cel puțin așa am perceput-o eu. Spațioasă, portbagaj de 616 litri, suspensie confortabilă. Pornești mașina și din start este selectat modul ECO. Este onestă, nu încearcă să pară altceva decât este, un model care știe să te ducă din punctul A în B în confort.

Constantin Ciobanu.

Hyundai nu a cheltuit însă toți banii cu oamenii de design. Sud-coreenii au împărțit investițiile în mod corect, iar cei care s-au ocupat de interior au reușit să transforme SUV-ul într-un vehicul demn de secolul 21. Ai și ceva butoane fizice pe care le simți, dar mai ales comenzi tactile și ecrane mari care te ajută în viața de zi cu zi.

Interiorul e un mix între era modernă, în care ecranele te asaltează la tot pasul, și ceva din ADN-ul vechilor generații, cele în care spațiul juca un rol cheie în fața clienților. Instrumentarul de bord e plăcut și ușor de înțeles, însă meniul sistemului de infotainment necesită un pic de timp pentru acomodare.

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro.

Are un interior pe măsură, cu scaune de piele încălzite și ventilate, sistem multimedia cu Apple CarPlay, sisteme avansate de asistență și siguranță (recunosc însă că aș fi vrut uneori să dezactivez Lane Assist-ul) și o trapă panoramică superbă.

Cristiana Oprea, pilot de raliuri și blogger la cristianaoprea.ro.

Tucson este plin de gadget-uri noi, ca Blind Spot Assist, ce îți oferă imagini din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare direct pe ecranul din fața celui de la volan atunci când semnalizăm schimbarea direcției. Sistemul multimedia are acum un ecran generos care răspunde foarte rapid la comenzi, iar integrarea Apple CarPlay este perfectă. Iar spațiul la interior este generos și suficient pentru o familie cu patru sau cinci membri.

Dragoș Băltățeanu, jurnalist Autoexpert.

Sistemul hibrid pregătit de Hyundai pentru noul Tucson are la bază un motor pe benzină de 1.6 litri și un motor electric. Împreună, sistemul hibrid livrează 230 de cai putere și 350 Nm. Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șase trepte și de un sistem de tracțiune integrală.

Sigur, nicio mașină nu este perfectă și nici Tucson nu face excepție, că altfel unde ar mai fi frumusețea testării uneia? Concret, la reprize, reacționează întâi motorul electric, instantaneu, după care intervenția celui termic se lasă o fracțiune de secundă prea mult așteptată, timp necesar transmisiei automate cu 6 trepte sa retrogradeze în treapta potrivită. O întârziere subtilă, dar sesizabilă pentru un pasionat.

Dan Scarlat.

Inginerii producătorului asiatic au acordat atenție și ținutei de drum. Nici prea moale, nici prea rigidă, cât să satisfacă un grup cât mai mare de potențiali clienți.

La capitolul ținută de drum, Hyundai Tucson a evoluat enorm față de ceea ce mulți știam despre variantele anterioare ale acestui model care se află de ani buni pe piața românească. În ciuda masei relativ mari și a caroseriei specifice unui SUV cu tot ce presupune asta, mașina asigură o stabilitate bună în viraje și, chiar mai important, îți câștigă, cu timpul, încrederea.

Robert Stan, jurnalist lifenews.ro.
Un motor mai curat “trăiește” mai mult cu benzina EVO 100 Plus: cu 44% mai multă formulă inteligentă MOL EVOTECH. Detalii aici

Sistemul hibrid a fost gândit pentru a fi eficient și nu atât de zglobiu pe cât te-ai aștepta. De aceea, Tucson Hybrid a încheiat zilele din Cars & Roads by Michelin cu valori de consum apropiate de cele pe care le știm din bibliile scrise de motoarele diesel.

Cel mai mic consum mediu înregistrat pe parcursul aventurii a fost de 5.7 litri/100 de kilometri, în timp ce vârful mediei de consum a fost de 7.2 litri/100 de kilometri.

Fișa mașinii care ne-a însoțit în Cars & Roads by Michelin