Hyundai Kona: Neconvențional

Hyundai Kona a atras o mulțime de clienți încă de la debutul său din 2017. Modelul a primit anul trecut o nouă generație și vine alături de noi în Cars & Roads Greece by Michelin.

Kona a apărut pe piață într-un segment aglomerat și extrem de competitiv. Dacă ne uităm doar la vânzările europene din 2023, jumătate dintre clienți (51%) au ales un SUV. Peste 6,6 milioane de SUV-uri au fost cumpărate de europeni, în creștere cu 19% față de 2022.

Pe un segment cu mult potențial, dar și cu o competiție acerbă, Hyundai Kona reușește să trezească în continuare interesul clienților dornici de un SUV urban.

La sfârșitul lui 2022, Hyundai a publicat primele imagini cu noua generație Kona, care a crescut în dimensiuni comparativ cu modelul pe care l-a înlocuit.

Dezvoltarea noii generații a fost făcută începând cu versiunea electrică (Kona Electric), iar mai apoi, inginerii și designerii au adaptat modelul pentru a putea fi echipat cu motoare cu ardere internă și cu sisteme hibrid de propulsie.

Oficialii Hyundai spun că au ales o abordare “neconvențională” pentru designul noului model, atenția fiind îndreptată către electrificarea motorizărilor. Love it or Hate it, practic.

Interiorul preia o serie de elemente folosite în gama electrică Ioniq, inclusiv planșa de bord cu cele două ecrane (instrumentarul de bord și displayul sistemului de infotainment) unite într-un singur element structural.

A doua generație a SUV-ului de clasă mică este disponibilă și într-o versiune cu tușe sport – numită N Line – pe anumite piețe.

Motorizări

Să începem cu varianta pe baterii. Construită pe o arhitectură la 400V, Kona Electric poate fi echipată cu un singur motor electric. Acesta este disponibil în două variante de putere: 156 CP și 217 CP. Indiferent de versiunea aleasă, cuplul motor oferit este de 255 Nm.

Există două baterii disponibile: 48,4 kWh (pe varianta Standard Range), respectiv 65,4 kWh (pe versiunea Long Range). În cazul variantei Long Range, autonomia maximă comunicată de Hyundai este 490 de kilometri.

La o stație DC, de la 10 la 80%, acumulatorul de 65,4 kWh se va încărca în circa 40 de minute.

Noua generație Kona Electric este echipată și cu funcția V2L (Vehicle-to-Load), ceea ce înseamnă că bateriile vor putea livra energie electrică și către un consumator extern.

Modelul electric va fi echipat cu funcțiile i-Pedal și Smart Regenerative System (ecuperare a energiei în funcție de situațiile din trafic).

La interior, Kona Electric va fi disponibil cu un instrumentar de bord digital și cu un ecran central unite sub același element. Cele două ecrane au fiecare câte 12,3 inchi.

Hyundai mizează și pe două propulsoare pe benzină pentru oferta europeană a modelului: un litru și 1,6 litri.

Varianta de un litru este disponibilă cu 120 CP și un cuplu maxim de 172 Nm. Clienții pot alege între o cutie manuală cu 6 trepte și o transmisie automată cu 7 rapoarte.

Motorul de 1,6 litri este disponibil doar într-o variantă full-hybrid (HEV), alături de un motor electric. Transmisie cu dublu ambreiaj în șase trepte. În această configurație, sistemul de propulsie dezvoltă un total de 141 de cai putere. Și fix această motorizare va fi prezentă în roadtripul Cars & Roads Greece by Michelin.

Tehnologii de ultimă generație

Interiorul noii generații a fost complet refăcut, iar clienții se pot bucura de o gamă variată de tehnologii avansate. Noul sistem de infotainment vine cu actualizări software over-the-air, Apple CarPlay și Android Auto.

Șoferul și pasagerii au access la două porturi USB C față/ spate (dintre care unul pentru date), dar și la un sistem de încărcare wireless, respectiv o priza frontală de 12 V.

Noul Kona oferă numeroase sisteme de siguranță și asistență pentru șofer. Pe listă se află sistemul de asistență pentru rularea pe autostradă (HDA), care utilizează senzori și date de navigație pentru a ajusta automat viteza.

Sistemul de monitorizare la 360 de grade folosește o serie de camere video pentru a ajuta șoferul să parcheze în spațiile înguste.

Hyundai Kona este disponibil și cu un sistem inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA). Sistemul permite parcarea mașinii, fără ca prezența șoferului să fie necesară, acesta putând să utilizeze doar cheia de acces. Desigur, toată treaba asta poate fi făcută atunci când șoferul se află în apropierea mașinii.

Noul Kona poate fi configurat cu unul dintre cele 3 nivele de echipare disponibile pe piața din România: Premium, Premium+ și Luxury.

Prețul de pornire este de 30.345 de euro, pentru varianta pe benzină de un litru, 120 CP și cutie manuală cu 6 trepte.

Pentru varianta full-hybrid, prețurile încep de la 35.105 euro.

Fișa mașinii care ne va însoți în tur

Logo Hyundai

Hyundai Kona

1.6 GDI HEV PREMIUM DCT

de la 35.105 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Hybrid
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
141 CP
Cuplu maxim sistem
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1580 cmc
Putere maximă
105/77 CP/kW
Cuplu maxim
147 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
44 CP
Cuplu maxim electric
170 Nm
Baterie
Capacitate brută
1.60 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
11.2 s
Viteză maximă
165 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4350 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1825 mm
Înălțime
1580 mm
Ampatament
2600 mm
Volum portbagaj
407 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1485 kg
Siguranță
Rezultat
4 stele
Preț
Preț de pornire model
35.105
Preț mașină testată
35.105 €


by

Green Partner
BT Leasing

Assistance Partner
9695

Presented by
PPC blue
DKV
Server Config