Mitsubishi ASX în Cars & Roads by Michelin: raport după 2.000 de kilometri

Mitsubishi profită de alianța Renault-Nissan, iar a doua generație ASX e rezultatul pur al acestui joc de echipă. În Cars & Roads by Michelin, 14 jurnaliști au testat SUV-ul nipon în versiune hibridă cu încărcare la priză pe parcursul a 9 zile. Iată impresiile acestora.

Ultimii ani n-au fost cei mai buni pentru Mitsubishi. Marca niponă a fost la un pas să iasă din Europa și să devină legendă pentru publicul de pe Bătrânul Continent. Totuși, salvarea a venit pe cale internă: Alianța Renault-Nissan avea de împărțit know-how, iar Mitsubishi s-a orientat corect.

Mai precis, oficialii japonezi au decis să preia SUV-ul Renault Captur și să-l adauge în gamă. Pur și simplu. Așa a luat naștere noul Mitsubishi ASX, al doilea pe linie directă și primul în versiune plug-in hybrid. Pentru că despre această motorizare a fost vorba în Cars & Roads by Michelin.

După 9 zile și 2.000 de kilometri parcurși pe drumurile din România, ASX plug-in hybrid iese la raport. Sau altfel spus, concluzii venite din partea celor 14 jurnaliști și invitați care au condus SUV-ul mărcii asiatice.

Aer familiar

În speranța că s-au terminat toate glumele cu “ce Renault frumos”, eu propun să analizăm și altfel situația. În primul rând, Renault Captur este o mașină de succes: SUV-ul francez e în topul segmentului mic, iar asta înseamnă că Mitsubishi a preluat un model care a cucerit deja publicul european. În al doilea rând, SUV-ul Captur – în forma pe care o vezi astăzi – n-o să mai rămână foarte mult pe piață. Francezii pregătesc un facelift, iar dacă ne orientăm după imaginile cu Clio facelift, e cât se poate de clar că între viitorul Captur și actualul ASX vor exista foarte multe diferențe.

Realist vorbind, alegerea Mitsubishi de a vinde practic un Captur mi se pare una cât se poate de inteligentă. Pentru că mașina are de partea sa designul, lista amplă de motorizări electrificate sub o formă sau alta, dar și un interior cât se poate de bun pentru acest segment. Și pentru a rămâne un producător relevant în Europa, Mitsubishi avea nevoie de un produs al cărui succes e deja dovedit.

Andrei Barbu, motorvlog tv.

Modificări de design există. Mici, foarte mici, dar există.

Mitsubishi a decis să profite de alianța cu Renault-Nissan și a pus pe piață a doua generație a modelului ASX. Vizual, cele două SUV-uri – Mitsubishi ASX și Renault Captur – sunt cvasi-identice. Diferă partea frontală, unde japonezii au aplicat o grilă specifică și logo-ul cu trei diamante, iar în spate au preferat o grafică în ton cu moda actuală: numele constructorului scris pe toată lungimea hayonului.

Dragoș Băltățeanu, autoexpert.ro.

Ei bine, există unele diferențe minore de design, dar nimic decisiv. Sunt și unele diferențe la capitolul configurare: în timp ce la Renault poți adăuga opțiune cu opțiune, Mitsubishi propune, in stil clasic asiatic, pachete bine definite. Mai mult, Mitsubishi oferă cinci ani garanție (sau 150.000 km) și tot cinci ani asistență rutieră gratuită. Pentru că, dincolo de mașină în sine, vorbim și de modul în care fiecare marcă alege să-și trateze clientela, de serviciile oferite. Și aici ajungem la cel mai important detaliu: Mitsubishi trebuie să rămână în Europa, iar acest ASX este o etapă de tranziție în atingerea acestui deziderat. În toamnă va apărea Colt pe baza lui Clio, însă anul viitor va debuta în Europa noul Outlander, un model 100% japonez, pentru puriștii mărcii.

Dan Scarlat, revista Top Gear România.

Look de segment B, spațiu de segment B

În segmentul SUV-urilor mici există peste 20 de modele. Unii producători au mers atât de departe încât au 3 reprezentanți pentru această clasă. Într-un cerc în care se învârt atât de mulți rivali, e clar că designul trebuie să te scoată din anonimat. Am stabilit că ASX face asta deja: chiar și prin simpla asociere cu Renault Captur, și tot are de câștigat la capitolul notorietate.

Dar segmentul B are un minus: spațiul interior. E la fel pentru toți. Doar că versiunea cu încărcare la priză merge o treaptă mai jos. Bateriile și restul elementelor care îl transformă pe ASX într-un model capabil să ruleze electric aproape 50 de kilometri ocupă spațiu. Și cum nici înainte de transformare nu prea era, acum a rămas și mai puțin.

Urcat la volan cu așteptarea să fiu dezamăgit am fost lovit peste ochi cu o mașinuță pe sufletul meu. Și zic mașinuță pentru că în portbagaj nu a încăput decât un bagaj mare și un rucsac. Al doilea bagaj și-a găsit odihnă la drum pe bancheta din spate. Dar, da, pe sufletul meu. O jucărie parcă construită după specificațiile mele de aspirant către electricitate și pasionat și de macadam dacă cumva ne întâlnim.

Răzvan Baciu, razvanbb.ro.

Altfel, revenind puțin la interior, ASX are tot ce-i trebuie. Un design plăcut, materiale peste medie și un sistem multimedia prietenos, intuitiv și cu o grafică plăcută. Totuși, limita celor 265 de litri disponibili în portbagaj se atinge repede, mai ales dacă ai de cărat bagaje și echipament foto/video pentru nouă zile. Dar, de la volan, ASX pare o mașină mai scumpă și ăsta e mare lucru ținând cont de segmentul său.

Andrei Barbu.

În încheiere, nu trebuie uitat un lucru: ASX – și cu atât mai mult versiunea PHEV – n-a fost gândit pentru concedii lungi cu toată familia și drumuri care să te țină legat de volan pentru prea mult timp. Îi place orașul și îi place să aibă bateria plină. Două lucruri care se mulează pe filozofia oricărui plug-in hybrid de pe piață.

Avem și dinamică

Deși e mai grea decât restul versiunilor cu motoare termice, varianta plug-in hybrid are un comportament rutier bun.

Pe ASX îl știam, chiar dacă ne întâlneam prima dată în persoană. Știți deja, probabil, despre înfrățirea totală cu Renault Captur. Care-mi place, doar că, parcă, l-am condus în urmă cu prea mult timp; pentru că ASX m-a surprins, pur și simplu. Deși l-am condus într-o zi cu un traseu tehnic, pretabil automobilelor cu afinitate către dinamism, ASX nu m-a dezamăgit deloc. Bine, să nu exagerez cu pretențiile, dar masa redusă, repartiția foarte bună a greutății pe punți, direcția cu un reglaj decent, spre bun, chiar, dar mai ales ținuta de drum salvează lipsa de zvâc. Știu, pe foaie nu pare că 159 CP ar fi puțini, dar realitatea dovedește că sunt un pic mai ponei, așa. Numai că asta am priceput repede astăzi, dacă știi să te împrietenești cu drumul, dacă anticipezi corect virajele și dacă nu bruschezi mașina – sau, cum ar spune unii: dacă duci cu tine viteza – Mitsubishi ASX se mișcă interesant. 

Radu Gurămultă, turboMAG.ro.

Legat de ținuta de drum, ASX-ul plug-in hybrid nu va încânta pe nimeni prin putere sau cuplu. Dar este o mașină confortabilă și deosebit de rafinată atunci când rulează în modul electric. În schimb, trecerea de la electric la benzină nu e cea mai lină, iar atunci când accelerezi puternic motorul pe benzină devine zgomotos. Nu deranjant, dar zgomotos. În concluzie, pentru mine. ASX plug-in hybrid este un crossover urban absolut minunat pentru cine vrea o mașină frumoasă, foarte eficientă în mediul urban și cu o ținută de drum relaxantă și confortabilă. Cu singura condiție, absolut esențială, ca mașina să fie încărcată în mod constant.

Andrei Barbu.

Dar, cel mai important este faptul că mașina este foarte plăcută la drum. Direcția are un feeling excelent în volan, iar feedback-ul este suficient. Cei 160 CP își fac prezenta când alegem modul Sport, dar uneori motorul termic pare că suferă, dacă apăsăm prea tare pedala de accelerație. În schimb, orașul este terenul preferat de joacă al micului SUV nipon.

Dragoș Băltățeanu.

Cât consumă?

În cele 9 zile, bateria lui Mitsubishi ASX plug-in hybrid a fost încărcată de două ori – la hotelurile care au avut stații în parcare. Deci un scenariu departe de idealul pentru care a fost gândit SUV-ul de segment B. Și totuși, consumul la finalul turului a fost de 6,5 litri/100 de kilometri.

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort)7,6
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca5,9
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat)3,9
Lacu Sărat – Domeniile Panciu7,6
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius)6,2
Sighișoara – Sovata (Fabesca)7,3
Sovata – Colibița5,4
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]6,5

Fișa mașinii

Logo Mitsubishi

Mitsubishi ASX

1.6 PHEV INSTYLE AUTO

de la 40.567 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
159 CP
Cuplu maxim sistem
144 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1598 cmc
Putere maximă
92/68 CP/kW
Cuplu maxim
144 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
67 CP
Cuplu maxim electric
205 Nm
Baterie
Capacitate brută
10.46 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
10.1 s
Viteză maximă
170 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
48 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4227 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1797 mm
Înălțime
1576 mm
Ampatament
2639 mm
Volum portbagaj
211 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1631 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
40.567
Preț mașină testată
41.217 €

Mitsubishi ASX PHEV este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 495 de euro fără TVA rată lunară.


Green Partner: Autonom

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago