BYD Seal e unul dintre modelele cu care producătorul din China vrea să cucerească publicul european. Siluetă de sedan tras prin inel (cu accent pe aerodinamică), un design fluid care nu își propune să șocheze (așa cum am mai tot văzut pe la constructorii asiatici proaspăt debarcați în Europa) și un interior care îmbină tehnologia de an 2025 cu materialele de care unii dintre noi s-au îndrăgostit în tinerețe.
Dincolo de aceste elemente, pachetul tehnic propus de Seal nu-i chiar unul de neglijat: baterie de 82,5 kWh (valoare bună raportat la ce oferă piața acum), două motoare electrice (gata să livreze 530 de cai-putere – a fost cel mai potent model al caravanei EUROCHARGE by Schaeffler) și o putere de încărcare care ar merita un upgrade (cei 150 kW propuși în condițiile de față nici nu deranjează, dar nici nu ies în evidență; o să vedeți în cifrele de mai jos cum s-a comportat în cei peste 4.500 de kilometri pe care i-am parcurs).


Înainte să tragem cortina peste sezonul 2025 al EUROCHARGE, luăm sub lupă datele pe care le-am cules despre BYD Seal pe parcursul traseelor. Unde a excelat, unde s-a descurcat mai puțin bine și ce a mers brici și ce ar merita îmbunătățit. Le găsești pe toate în rândurile (și infograficele) care urmează.

BYD Seal: infografice zilnice de consum, autonomie reală, costuri de încărcare








Cifrele Generale BYD Seal: Radiografia unui maraton
- Distanță totală parcursă: 4515 km
- Număr total de opriri pentru încărcare: 13 sesiuni pe drum + 7 încărcări peste noapte
- Timp total petrecut la încărcat pe traseu: 7 ore și 17 minute (437 minute)
- Energie totală încărcată: 973,5 kWh, din care 356 kWh la hoteluri
- Cost total al încărcărilor (încărcările de la hotel au fost gratuite): între 240,6 și 487,4 euro (în funcție de aplicația utilizată)
- Comparație Costuri Combustibil (estimat pe traseu):
- O mașină pe benzină de putere similară (consum mediu est. 12 L/100 km, preț mediu 1,80 €/L) ar fi costat aproximativ 975 euro.
- O variantă diesel echivalentă (consum mediu est. 9 L/100 km, preț mediu 1,75 €/L) ar fi costat circa 711 euro.
- Consum mediu ponderat: 22,1 kWh/100 km
- Autonomie reală medie ponderată: 374,9 km
Mențiune importantă despre stilul de condus: Pe parcursul întregului test, mașina a fost condusă în modul „Normal”, niciodată „Eco”. S-a mers constant, respectând limitele de viteză, cu o abordare cât mai apropiată de viteza maximă legală pe fiecare segment de drum.











Concluzii și observații
- Revelația dinamică, nu de încărcare: Deși a fost revelația turului din punct de vedere al echilibrului dinamic, al calității interiorului și al pachetului general, BYD Seal a fost penalizat de viteza de încărcare. A petrecut cel mai mult timp la stații dintre sedanurile din tur (437 minute), un compromis pentru prețul său competitiv.
- Eficiență bună, dar nu stelară: Cu un consum mediu ponderat de 22,1 kWh/100 km, Seal se plasează la mijlocul clasamentului. A demonstrat, ca restul mașinilor din tur, o eficiență mult mai bună pe pasurile alpine (consumuri de 19.0-19.2 kWh/100 km) decât pe autostradă (unde a urcat la 23-25 kWh/100 km).
- Anduranță solidă: Chiar și cu o viteză de încărcare mai mică, a demonstrat că este un partener de drum lung de încredere, reușind să finalizeze ziua în care am urcat trecătoarea Stelvio (320 km) fără nicio oprire de încărcare.
- Autonomie reală: Media de 375 km autonomie reală este o cifră onestă și predictibilă, oferind încredere în estimările mașinii. Vârful de 430 km, atins în Alpii elvețieni, arată din nou beneficiul sistemului de recuperare a energiei la frânare pe drumuri de munte.

Impresiile celor care au condus BYD Seal în EUROCHARGE by Schaeffler
Radu Hângănuț (Euronews România)
De obicei, atunci când citești despre conceptele care îi mână pe inginerii auto în căutările și realizările lor transpuse pe noile modele de la te miri ce marcă, auzi despre filozofii abstracte. Yin și Yang, Povestea ursului păcălit cu televizorul sau Legenda butoanelor-care-existau-cândva. Când dai nas în nas cu mașina, de obicei, nu mai găsești filozofia și, în unele cazuri, nici măcar spațiul minuscul ce trebuie atins ca să pornești farurile.
Dar la BYD Seal am văzut-o. Pe ea. Pe filozofie. Se numește „Ocean aesthetics” și am descoperit-o înainte să știu de ea, când spălam mașina. Apa curge într-un fel remarcabil pe partea frontală a mașinii, iar asta mi se pare minunat. Că un om chiar a gândit caroseria acestui automobil cu gândul la mare și cu speranța că cineva ar putea vedea valurile oceanului atunci când încearcă să dea jos de pe capotă ultimele urme de frișcă roz – abia asta e ceva ce merită desenat ca specialist și încercat ca șofer.
Dar BYD Seal mai are și multe alte părți bune. Interiorul e foarte prietenos. Se joacă dacă vrei, dar face treabă când e nevoie. Ecranul central se rotește din landscape pe modul portret, de exemplu. E ceva drăguț, care nu ajută neapărat, dar fură ochii și îți dă un subiect de discuție dacă nu ai ce vorbi cu pasagerul. De asemenea, vine cu preșuri care pot fi adaptate sezonului într-un mod foarte analog: le ai pe cele de plastic, iar vara tragi peste ele o bucată de textil. Și apoi reiei procesul.
Seal ia ce e mai bun dintre lucrurile pe care le vezi la concurență și compune într-un final un pachet la care te uiți pentru că inițial îți fură ochii, iar apoi te convinge și pe componenta de logică. Dacă vrei performanțe de model sport, le găsești. Ca să înțelegeți mai bine, gândiți-vă doar la ce ar putea însemna „3.8S” de pe capacul portbagajului. Verificați cu cronometrul în mână și piciorul pe accelerație, în modul Sport.
Tot la capitolul „ce are prin interior” am mai remarcat sistemul audio Dynaudio Performance , cu 12 incinte care face muzica lui Nipsey Hussle să atingă un nou grad de dumnezeire. Părți mai puțin bune? Interacțiunea cu sistemul prin comenzi vocale e cam șubredă și pe alocuri frustrantă. De asemenea, lipsa unui sistem de conducere „one pedal” poate fi ceva de care vei întreba când ai drumuri multe prin oraș.
Partea bună e că, din caravana noastră, Seal are cei mai mulți cai putere (530 CP). Ia informația asta și ține-o aproape pentru momentul în care vei avea de justificat consumul. Nouă ne-a ieșit aproape 23 kWh/100 km, cu precizarea că am condus-o pe o etapă de peste 700 de km, cu aproape 80% autostradă. Deci aici reveniți peste 11 zile, când avem toate cifrele. Nu toți judecătorii s-au pronunțat.

Adrian Mitrea (0-100.ro)
BYD Seal este al treilea model al ambițioasei mărci chineze pe care îl conduc, după Sealion și Dolphin Surf. Și Seal îmi reconfirmă primele impresii despre BYD: mașini solid construite, mecanic par foarte robuste, bine închegate. Iar BYD Seal mi-a plăcut mult la condus. Mai mult decât celelalte modele BYD. Condiția esențială pentru a-mi plăcea la condus a fost să dezactivez majoritatea sistemelor de siguranță, sisteme a căror calibrare lasă de dorit.
De asemenea, nivelul de atenție la detalii sau la combinațiile de materiale lasă un pic de dorit și mă face să cred că nu aceasta este mașina cu care BYD va cuceri Europa – dacă acest lucru se va întâmpla vreodată.
Repet: punctul forte al lui BYD Seal e că se conduce bine, cam ca o Tesla Model 3. Mecanic e ce trebuie.
Pe parcursul zilei am obținut 20,9 kWh/100 km medie de consum, ceea ce corespunde unei autonomii reale de circa 400 km în condiții de drum tip autostradă. Ceea ce nu e rău, dar nici bine. Nu consumă mult, dar nici puțin. E cum mă așteptam să fie.

Mircea Meșter (Autocritica)
Când am preluat cheile de la BYD Seal, n-am avut nicio așteptare. Zero. Poate un pic de curiozitate pentru cei 530 de cai din fișa tehnică, cam cât ai avea pentru un film la care nu i-ai văzut trailerul. Am zis să-l las să curgă, să văd ce-o fi.
Și bine am făcut. Pentru că, după 400 de kilometri astăzi la volan și în dreapta, pot să spun fără să clipesc: BYD Seal este, pentru mine, revelația turului EUROCHARGE. Și asta nu pentru ca atunci cand nu ai așteptări, lucrurile tind să fie bune. Ci pentru ca mașina merge atât de bine, ca sunt extrem de puține lucruri de reproșat.
De exemplu, se simte așezată, calibrată, echilibrată pe șosea. E grea, dar ju ca o povară, ci în sensul unui produs pe care-l simți de calitate, solid, fără îndoieli. Se simte ca un produs scump, bine închegat.
La interior, chinezii au făcut o treabă pe care, cu tot regretul o spun, unii producători europeni cu ștaif încă o învață. Avem Alcantara pe uși și pe bord și o piele care se simte excelent (probabil artificială, dar cui îi mai pasă, ăsta e noul standard).
Și apoi e ecranul ăla imens, care pivotează si poate fi vertical dacă așa ți-e plăcerea. Pe el am văzut cel mai generos și mai bine integrat Apple CarPlay de până acum. Alții se chinuie să integreze tot ecosistemul Apple în display-uri, aici ai toate aplicațiile pe display din prima, fără 10 pagini de răsfoit până dai de Waze (știu ca se pot personaliza pozițiile din telefon, dar când urci într-o mașină nouă, totul se resetează.
Mai adaugi și fineturi la care alții nici nu s-au gândit – de exemplu, reduce automat viteza ventilatorului când vorbești la telefon, ca să nu-l auzi pe interlocutor ca dintr-o peșteră – și ai un pachet high-tech. Cele două platforme de încărcare wireless pentru telefoane de pe consolă funcționează instant, rapid și perfect, iar sistemul audio Dynaudio este absolut excelent. S-a ascultat muzică bună azi pe Grossglockner Hochalpenstrasse.
Evident, nu e totul perfect. Ar fi și culmea. Computerul de bord este o enigmă oe partea de consum. Îți arată consumul total, de când a pus mașina prima roată pe asfalt, sau pe ultimii 50 de km. Și atât. Vrei să vezi cât ai consumat de la plecare? Mult noroc. A trebuit să facem niște tzukahare cu poze la kilometraj și procente de baterie, calcule cu care trimiteam un rover pe Marte. Ecranele alea superbe devin un pic dubioase în soare puternic, te cam chinui să vezi cifrele ca un bunic fără ochelari chiar și pe nivelul maxim de luminozitate. Iar puterea de încărcare de 150 kW e decentă. Nu mă deranjat dar la cât de bună e mașina în rest, parcă ai vrea măcar 200 de kW, așa, de orgoliu.
După ce am urcat și am coborât monstrul numit Grossglockner și am mai mers vreo 100 km, consumul lifetime al mașinii (care are aproape 8.000 km) a scăzut de la 20.0 la 19.9 kWh/100 km. Iar după fix 200 de kilometri de alergătură, mai aveam 50% baterie.
Senzația cu care rămân după ziua de azi este că BYD Seal este o mașină foarte, foarte serioasă. Dacă reușești să treci de chingile mentale cu „e fabricată în China”, s-ar putea să ai o surpriză imensă. Mai ales dacă ai avut Tesla până acum. Pentru că, sincer, Seal ia cam tot ce face Tesla și face mai bine. Implicit viteza în fața șoferului și Apple CarPlay. Cu excepția rețelei Supercharger, evident.

Constantin Ciobanu (Autocritica, Adevărul Auto)
Ce pot spune cu certitudine este că tema marină pe care o folosește BYD pentru a descrie design se justifică în ceea ce mă privește. Am senzația că am în față o mașinărie din Aquaman. Dar îmi place foarte mult interiorul, fluiditatea lui, omogenitatea estetică. Iar totul este acompaniat de o calitate foarte bună a materialelor și a asamblării. Seal punctează excelent la capitolul calitate percepută, detaliu care poate fi determinat în decizia de achiziție când ai în talere modele similare ca preț și performanță.
Două lucruri m-au surprins extrem de plăcut. Primul este legat de maturitatea de a nu încerca să inventeze apa caldă. Ai un buton start/stop care îți permite să lași mașina pornită dacă ai de coborât de la volan, ceea ce este sinonim cu a lăsa aerul condiționat pornit(spre exemplu) dacă este vară și mai ai pasageri în mașină. Genul acesta de banal a început să fie rar pe la unele mărci.
Apoi calibrarea șasiului, modul cu este livrată puterea, demultiplicarea intuitivă a direcției, dozarea plăcută a pedalei de frână, cam toate detaliile care se identifică cu operarea unui automobil. Extrem de matur tot acest pachet, și îți oferă satisfacții atât în cazul unui condus la drum lung pe autostradă, dar și pe un drum magnific, poate o nouă dragoste – urcarea către Hof Maran Arosa.
Sunt câteva mici detalii, în special la nivelul sistemului infotainment și de mod în care reacționează unele sisteme de asistență care ar merita puțin mai multă atenție. Ar ajuta mașina să câștige extrem de mult, pentru că de la un anumit nivel, aceea atenție fină acordată detaliilor face diferența.

Radu Gurămultă (Autocritica)
Treaba cu Build Your Dreams pare să fi fost luată cât se poate de în serios în cazul lui Seal. Am preferat să fiu ceva mai rezervat, să iau pas cu pas procesul nostru de împrietenire, asta deși avusesem deja o experiență interesantă cu BYD Dolphin Surf, iar acum nu mai putea fi chiar o surpriză. În primul rând apreciez maxim că mai apare și câte un sedan interesant pe piață; sunt dintre cei care vor să mai respire și dincolo de febra SUV/crossover.
Apoi, am stat câteva ore în timp ce conduceam și m-am gândit la neajunsuri ale acestui model; și o spun cât se poate de sincer că nu am dat peste ceva care să mă deranjeze flagrant. Asta nu înseamnă că, automat, dacă ți-ai lua un BYD Seal ar fi totul fără cusur, numai că eu nu i-am descoperit călcâiul lui Ahile. Prima impresie la o interacțiune de câteva sute bune de kilometri este că Seal se prezintă ca un model matur, bine închegat și cu motive plauzibile pentru a emite ceva pretenții pe piața auto.
Dacă am lăudat versiunea de caroserie, despre partea de design voi fi mai rezervat în exprimare. Cumva, nu îl văd ca pe o frumusețe care să se rafineze în timp, însă acest aspect are o doză puternică de subiectivism. În schimb, am picat repede în mrejele interiorului. O ergonomie ce pare să fi fost învățată de la profesori germani, iar bilă albă mare primește și selecția de materiale și texturi, surprinzătoare total pentru cei care se tem, momentan, să guste din trufandalele pe care le pune pe masă industria din China. Din acest punct de vedere, Tesla Model 3 ar cam avea de ce să-și facă griji. Mai cu seamă că și interacțiunea cu latura digitală a spiritului modelului Seal este prietenoasă, rapid de învățat.
Autonomia, un subiect de interes, este corectă pentru propunerea tehnică pe care o face BYD, iar prețul de achiziție (42.700 euro pentru versiunea de bază, 50.900 pentru cea de top, testată de noi în EUROCHARGE) reflectă corect realitățile actuale ale pieței. Nu spun acum că Seal este ieftin, ci că devine foarte interesant atunci când iei la dezbătut pragmatic oferte concurente. Umăr la umăr cinstit, adică.
Totuși, aș avea și obiecția necesară, că nu vreau să-i fac statuie. Am căutat de câteva ori cei 530 CP promiși ca putere maximă și nu prea sunt de găsit. Ori, de fapt, nu sunt la fel de impresionanți pe cât erau odată. Asta era o valoare care făcea să tremure multe modele sport odinioară. Mă rog, resursele dinamice sunt arhisuficiente, însă nu de speriat, să o spun așa. Totuși, pentru ego-uri pompate, Seal poartă cu mândrie pe capacul portbagajului valoarea seacă a sprintului de la 0 la 100 km/h: 3,8 s. Trei virgulă opt secunde, adică. Hmmm…

Dan Scarlat (Top Gear România)
Deși avem un Porsche cu noi, cea mai performantă mașină din tur este BYD Seal-ul pe care l-am condus astăzi. Mai mult, este o mașină cu un raport putere/preț excelent – practic fiecare cal putere disponibil costă mai puțin de 100 de euro, în condițiile în care pentru celelalte modele prețul este, în general, dublu. Ok, nu este o caracteristică obișnuită pe care o iau potențialii clienți în calcul, dar e bine să știm încă de la început unde stă și ce își propune acest model.
Șasiul reușește să țină destul de bine în frâu toată această putere, atâta timp cât nu uiți că Seal este o mașină grea, în special din cauza bateriei mari. Suspensia este mai degrabă rigidă decât confortabilă, gândită pentru a gestiona în siguranță masa proprie de aproape 2,2 tone, dar mașina este foarte bine închegată și antifonată. Personal mi-aș fi dorit niște scaune mai bune, cu un șezut mai lung, dar mai ales cu mai mult sprijin lateral. Interiorul are materiale bune pentru segmentul său de preț, iar „digitalizarea” nu este totală, Seal punând la dispoziția șoferului și o zonă multi-comandă, cu butoane tradiționale, la baza consolei centrale. Ecranul central se poate roti la apăsarea unui buton, dar în modul „portret” nu permite utilizarea Android Auto sau Apple CarPlay, deci vorbim de o funcție menită mai degrabă să impresioneze prietenii decât să ajute șoferul.
Seal este o berlină destul de clasică, cu o siluetă foarte atrăgătoare, detalii îndrăznețe, o lunetă plonjată și un spate scurt. Ar fi fost totuși preferabil un portbagaj mai mare și cu un acces mai bun, eventual printr-un hayon în locul capacului clasic de sedan. Mașina atrage multe priviri și arată dezirabil, dar trebuie să fii pregătit să explici curioșilor prin parcări și benzinării ce e cu această nouă marcă și să-i convingi că nu, nu este „o Tesla din China”, ci un brand care începe să joace foarte serios pe piața europeană.

Tibi Buzdugan (Electromobilitate)
BYD Seal a fost pentru mine penultima mașină condusă în Eurocharge 2025. Opt zile m-am simțit ca cineva care a ratat un episod din Game of Thrones și încerca să se ferească pe cât posibil de spoilere de la ceilalți colegi. Am reușit într-o oarecare măsură, fiindcă nu știam la ce anume să mă aștept, dar toată lumea a fost încântată și surprinsă.
După 300+ km prin Sella Ronda, autostradă și alte drumuri virajate de la hotelul de la care am pornit până în firul văii, „Foca”, cum am alintat mașina, m-a surprins și pe mine. O să enumăr doar câteva dintre lucrurile care m-au surprins cel mai mult, să nu laud chiar fiecare trăsătură. În primul rând, antifonarea: chiar și pe autostradă, la 130 km/h, mașina este foarte silențioasă în interior. Așa că te poți bucura de sistemul audio foarte bun fără să fie nevoie să ridici volumul ca la un concert. Dar dacă vrei totuși să faci asta, o să fii surprins de cât de puțin este distorsionat sunetul chiar și la nivelul la care încep să te doară urechile.
În al doilea rând, ținuta de drum: mașina are o distribuție a greutății de aproape 50/50 între cele două punți, precum și un sistem de control al cuplului botezat de ei ITAC (Intelligent Torque Adaptation Control). Asta face mașina foarte dinamică și îți permite să întârzii un pic frânarea la intrarea pe viraje. Chiar și pe ploaie, la vale, am simțit că mașina poate să țină perfect banda îngustă în acele de păr fără să fiu nevoit să reduc viteza până la 20 km/h.
Singurul dezavantaj pe care l-am observat este puterea redusă de încărcare. Pe hârtie, mașina este capabilă să tragă până la 150 kW de la stațiile rapide, dar noi n-am reușit mai mult de 93 kW în singura sesiune de încărcare. N-au fost condiții perfecte, în care bateria să fie la temperatura optimă, dar alte mașini comparabile ca preț reușesc performanțe mult mai bune (în special cele pe platforme de 800V).

Andrei Nedelea (InsideEVs)
Dacă mai aveai vreo urmă de îndoială că mașinile chinezești sunt cel puțin comparabile cu cele europene, trebuie să încerci un BYD Seal. După ce am condus-o aproape 800 km din Tirol până la Szeged, chiar am avut timp să-mi formez o opinie. BYD joacă tare cu Seal, care e o mașină cu design exterior de sedan sportiv care nu pare nepotrivit nici după ce îi arăți câteva viraje urmate de o linie dreaptă unde pui jos fără dramă toată performanța pe care o are la dispoziție.
Mașina arată bine din orice unghi și chiar întoarce priviri, însă nici din interior nu dezamăgește. M-au surprins plăcut materialele de la interior. Am mers în tur cu mașini și de două ori mai scumpe, al căror nivel de calitate percepută pe alocuri pare sub Seal. Oriunde atingi în interior, materialele sunt plăcute, par scumpe și au un iz premium. Poți schimba și poziția ecranului între landscape și portrait, care e pe atât de inutilă căt e de spectaculasă, și sigur îți va impresiona pasagerii.
N-am cum să nu menționez cât de rapid e Seal. În varianta 3.8S, Seal te lipește de scaun cu 530 CP și 680 Nm care, după cum îi spune și numele, trimit mașina de pe loc până la 100 km/h în 3.8 secunde. Se simte și mai rapidă de atât, mai ales când ești pasager. Stă bine și pe viraje și se poate dezactiva parțial controlul tracțiunii permițându-ți să te joci un pic cu puterea și să simți cum mașina o redistribuie de la o roată la alta pe viraje fără să piardă vreodată aderența.
Nu mă gândeam că mă va impresiona din punct de vedere dinamic pentru că citisem pe la alții că e o mașină axată pe confort, însă chiar m-a surprins plăcut. Se descurcă bine și pe autostradă, unde deși suspensia rămâne fermă, mașina reușește să izoleze pasagerii de imperfecțiunile căii de rulare și e și foarte silențioasă grație geamurilor duble pe față. Seal e mașina cu care am parcurs cea mai lungă distanță din tur și după aproape 1.200 km petrecuți și la volan și ca pasager, mi se pare un pachet foarte atractiv și convingător care conferă credibilitate brandului BYD și pune producătorii consacrați într-o lumină nu tocmai bună.






















































este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion
Green Partner
BT Leasing
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config