Până la venirea pandemiei, Subaru comercializa anual puțin peste 1 milion de modele. Ultimii doi ani au reprezentat aproape o egalare a performanțelor inițiale, iar primul trimestru din 2025 marchează o creștere a vânzărilor, la nivel global, cu 7,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024. Dacă tendința actuală se menține, anul 2025 poate deveni cel mai prolific la capitolul vânzări din istoria Subaru.
Dacă ar trebui să definesc Japonia printr-un singur cuvânt, probabil acesta ar fi punctualitate. O calitate și a mărcii Subaru când vine vorba de intervalul la care a prezentat câte o nouă generație Forester.

Dacă în ediția de acum doi ani a Cars & Roads by Michelin am avut invitată a cincea generație Subaru Forester, anul acesta ne propunem să o descoperim pe a șasea. Noul Forester rămâne fidel motorizării – tot o soluție mild hybrid cu propulsor boxer de 2 litri asistat de un motor electric de 16,7 CP și 66 Nm. Totuși, evoluții semnificative înregistrăm la capitolul siguranță și platformă.

Când spui Subaru, inevitabil spui motor boxer și Symmetrical AWD. În acest moment există un singur model Subaru care nu are în ADN-ul său gravată tracțiunea integrală. Este vorba despre Subaru BRZ.
În gama constructorului nipon, SUV-ul Forester reprezintă calea de mijloc între crossover-ul Crosstrek și break-ul înălțat Outback, pe care, să fiu sincer, tot în secțiunea crossover l-aș include.
Accentul pus pe siguranță
În mod paradoxal, a fost o perioadă în istoria mărcii nipone când clienții evitau Subaru din cauza unei imagini mult prea sportive. Evoluția mărcii în acea direcție a fost doar un corolar al devotamentului pentru a construi mașini cât mai sigure.
Subaru este singurul producător care folosește motorul boxer montat în față pe întreaga gamă de modele. Și așa ar putea să răsară întrebarea: de ce atașamentul față de această configurație?


În primul rând este o configurație care aduce câteva beneficii comparativ cu motoarele în linie sau în V. În primul rând este un motor mai compact din punct de vedere al lungimii, iar așezarea cilindrilor și modul de funcționarea contribuie în bună măsură la anularea vibrațiilor generate.
Faptul că este un motor dezvoltat pe orizontală și nu pe verticală, contribuie la un centru de greutate coborât. În cazul unui impact frontal, în funcție de severitatea acestuia, orice altă configurație de propulsor riscă să fie împinsă în habitaclu, peste pasageri. Toate modele Subaru, inclusiv Forester, sunt proiectate ca în cazul unui impact, motorul să fie împins sub mașină.

Symmetrical AWD este iarăși ceva fără de care nu poți concepe un model Subaru. Este un sistem de tracțiune integrală simetric – vorbim despre un tren de rulare simetric, cu punți „sinonime” stânga/dreapta, detaliu facilitat și de configurația motorului. Rezultatul este o distribuție optimă a maselor și un centru de greutate poziționat cât mai jos. Beneficii? Manevrabilitate, răspuns similar indiferent de condițiile, siguranță.
Scopul Subaru este să ajungă la nivelul în care modelele sale să fie implicate în zero accidente cu victime umane.
Noua generație Forester a fost testată de Euro NCAP, și a primit 5 stele:
- 83% pentru protecția pasagerilor adulți
- 89% pentru protecția copiilor
- 86% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor
- 72% pentru pachetul de sisteme de siguranță oferit standard
Subaru Forester este echipat cu două noi airbag-uri: unul frontal central care împiedică ocupanților locurilor față să se lovească între ei în cazul unui impact lateral și unul integrat în prima parte a șezutul scaunului față care are rolul de a împiedica ocupanții să alunece în cazul unui impact frontal – și care optimizează modul de lucru al ansamblului centură de siguranță-airbag frontal.
EyeSight
Subaru este foarte mândru de acest sistem. Și într-o formulare colocvială, când ești la volanul lui Forester este ca și cum ai avea cinci ochi care scanează drumul. A șasea generație Subaru Forester este echipată cu ultima evoluție a sistemului EyeSight.
Baza EyeSight este un sistem stereo de camere video care analizează ce se întâmplă în față. Noul sistem a primit o a treia cameră cu unghi mare care lărgește semnificativ aria de scanare. Vorbim de aproape o dublare a unghiului acoperit odată cu introducerea acestei camere.

Beneficii:
- Sisteme care și-au îmbunătățit performanțele: sistem automat de frânare pre-coliziune – permite identificarea timpurie a pietonilor în cazul unor viraje la 90 de grade, cruise control adaptiv, avertizare la părăsirea benzii de rulare, menținerea benzii de rulare, managementul accelerației pre-coliziune, avertizare la inconsistența menținerii mașinii în bandă – semn de oboseală a celui de la volan.
- Funcții noi: avertizare și frânare automată pre-coliziune la întâlnirea cu trafic lateral – eficientă în cazul intersecțiilor cu vizibilitate redusă sau a părăsirii locurilor de parcare, recunoașterea semnelor de circulație, funcție de limitare inteligentă a limitei de viteză.
Împreună cu restul sistemelor prezente la bord, noul Subaru Forester este capabil să oprească în mod autonom dacă sesizează o lipsă de reacție din partea celui de la volan. Sistemul funcționează atunci când este activată funcția de menținere a mașinii pe mijlocul benzii de rulare. Dacă se detectează o lipsă de control activ a direcției, sistemul intervine cu o avertizare sonoră, apoi urmează mici acționări ale frânei în încercarea de a atenționa șoferul. Dacă nu se detectează recăpătarea controlului, mașina va activa luminile de avarie, va reduce viteza progresiv până la oprire și la final va debloca ușile.
Fundația
În 2016, constructorul nipon a introdus Subaru Global Platform(SGP) – o fundație care stă la baza tuturor modelelor Subaru, excepție făcând modele produse de alți constructori, dar care poartă sigla Subaru.
SGP este o platformă modulară, principalele beneficii aduse la debut fiind o rigiditate mai mare, o rezistență structurală mai mare și o coborâre a centrului de greutate.

Comparativ cu vechea generație, principalele evoluții la nivelul platformei sunt: folosirea unor aliaje noi care au contribuit la reducerea masei și a gradului de deformare și îndoire, iar la îmbinarea panourilor platformei au fost adăugați 27 de metri de adeziv structural, pe lângă sudurile firești. Acest detaliu a condus la o creștere a rigidității cu 10%, la o reducere a vibrațiilor și un plus de acuratețe la nivelul direcției.
A șasea generație Subaru Forester are o lungime de 4.670 mm, o lățime de 1.830 mm, o înălțime de 1.730 mm și un ampatament de 2.670 mm. Modelul are o gardă la sol respectabilă, pentru un SUV – 220 mm. Are un unghi de atac de 20,4 grade, unul de rampă de 20,9 grade și unul de degajare de 25,7 grade.
Esteticul funcțional
Noua generație punctează o nouă linie estetică, una care poate fi considerată sâmburele creativ și pentru noua generație Subaru Outaback, prezentată americanilor recent. După trei generații care au punctat o evoluție a liniei exterioare, acum avem o propunere nouă, cu tușe a căror inspirație se regăsește în linia primelor două generații. Sunt păstrate detalii precum oglinzi laterale prinse pe portieră, pentru a permite existența acelei mici suprafețe vitrate în colțul din față, precum și al treilea geam lateral.

Interiorul este în bună măsură redesenat. A fost adoptată o planșă de bord similară celei de pe Outback, dar cu un plus la capitolul spații de depozitare.
Din punct de vedere al materialelor, noua generație marchează un salt semnificativ, și pe undeva ușor contra actualului curent de a introduce discret la interior cât mai multe suprafețe/panouri realizate din plastice tari.
Forester propune o planșă de bord între clasic și modern, cu un tablu de bord cu ceasuri analog, ușor de citit, și un sistem de infotainment cu un display cu diagonala de 11.6 inch dispus portret.

Acesta oferă posibilitatea de a păstra afișate simultan atât panoul de control al sistemului de climatizare, interfața Apple CarPlay sau Android Auto, și informații, la alegere, legate de sistemele mașinii, regimul X Mode selectat, ce sursă audio este selectată sau informații de la sistemul de navigație.
Comparativ cu vechea generație se poate remarca dispariția de pe tunelul median a panoului de control pentru sistemul X Mode, interacțiunea cu el realizându-se acum via display-ul central. Forester promite un interior spațios, iar portbagajul de 508 litri nu cred că va genera obiecții în Cars & Roads Croația by Michelin.
Noua generație este mult mai silențioasă. Chiar dacă a fost folosită o cantitate mai mare de material fonoabsorbant, noul Forester este mai ușor decât vechea generație: zgomotul din cabină la rulare a fost redus cu 39%, iar claritatea conversației a crescut cu 3,4% pentru locurile din față și cu 12.5% pentru locurile din spate.
Detaliile de sub capotă
Subaru nu a epatat niciodată cu diversitatea motorizărilor propuse pentru modelele sale. La fel stau lucrurile și în cazul lui Forester. Am menționat deja, SUV-ul este disponibil cu o singură motorizare mild hybrid. Ea este compusă dintr-un motor boxer atmosferic cu patru cilindri de 2 litri care dezvoltă 136 CP la 5.600 rpm și un cuplu motor de 182 Nm la 4.000 rpm. Motorul termic este asistat de un motor electric de 12,3 kWh/ 17 CP și 66 Nm. Energia recuperată de acesta este stocată într-o baterie cu o capacitate utilă de 0,57 kWh.
Mașina, la viteze reduse, similare celor pentru manevrele de parcare sau rulare constantă care implică solicitări minime pentru menținerea vitezei poate rula exclusiv electric, dar pe distanțe foarte mici. Puterea ajunge la sistemul de tracțiune integrală via o cutie automată cu variație continuă, care are 7 rapoarte predefinite pentru a simula schimbări de treaptă și a ajuta când ai nevoie de frână de motor sau în off-road, când vrei să menții un anumit raport blocat.

Există trei moduri de rulare – Normal, Snow/Dirt și Deep Snow/Mud. Fiecare mod vine cu presetări specifice pentru a-l ajuta pe cel de la volan să depășească condițiile de aderență întâlnite.
Prețuri în România
Subaru Forester este disponibil în patru niveluri de echipare pe piața din România. Înainte de a intra în detalii, trebuie să menționez un lucru important. Siguranța este echipare standard la Subaru. Nu trebuie să plătești suplimentar pentru a avea cele 9 airbag-uri sau farurile cu LED sau sistemul EyeSight sau Symmetrical AWD sau X Mode. În plus, Subaru Forester se bucură de Safe 8 (8 ani garanție fără limită de kilometri.)

Disclaimer: toate prețurile pe care le citești în continuare sunt cele de listă, fără posibile reduceri comerciale/voucher aplicabil prin programul Rabla.
Pentru că Forester este disponibil cu o singură motorizare – 2.0i eBoxer, lucrurile sunt relativ simple.
Intrarea în gamă e făcută de nivelul de echipare Free, care include, printre altele, scaune față încălzite, climatizare automată cu două zone, sistem de acces și pornire mâini libere și sistem de infotainment cu display de 11.6 inch. Preț: 41.540 de euro.
Al doilea nivel de echipare se numește Style și aduce în plus, următoarele: asistent fază lungă, memorie poziție scaun șofer și oglinzi retrovizoare laterale, scaun șofer reglabil electric pe 10 direcții cu suport lombar și scaun pasager reglabil electric pe 8 direcții. Preț: 44.190 de euro.
Nivel de echipare 4Adventure plusează cu volan încălzit, protecții laterale pentru portiere, scaune cu tapițerie impermeabilă, covorașe față/spate din cauciuc și trapă electrică din sticlă. Preț: 47.190 de euro.
Cel mai bine echipat Forester este cel în varianta Premium (echiparea pe care o vom conduce și în Cars & Roads Croația by Michelin). Acesta oferă suplimentar jante de 19 inch, tapițerie din piele și banchetă spate încălzită. Preț: 48.190 de euro.
Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în tur





















































Presented by
Green Partner:
BT Leasing
Energized by:
OMV
Tech Partner:
Server Config