Porsche Taycan Cross Turismo: Electro-atlet

Pentru că Taycan s-a bucurat de o primire călduroasă din partea clienților, Porsche l-a declinat în alte două versiuni de caroserie. Astăzi vorbim despre Taycan Cross Turismo.

Porsche Taycan a devenit deja o prezență recurentă în turul ROCHARGE by Vitesco Technologies. Și anul acesta vom avea un Taycan în caravana celor 8 mașini electrice, dar se schimbă un pic rețeta: în loc de caroseria sedan, ne va însoți un Cross Turismo. Adică acea configurație care poate împăca varza, capra și lupul. Unde mai pui că vorbim și de o versiune Turbo…

Trendul Taycan

Nu-i niciun secret că pentru Porsche, vacile de muls – când vine vorba de profit – sunt cele două SUV-uri din gamă, Macan și Cayenne. Abia apoi vine 911. De ce vă spun asta? Pentru că puțini îi dădeau șanse nou-venitului Taycan, un model electric, primul pentru Porsche.

Și totuși… în puținii ani pe piață, Taycan l-a egalat pe 911 la nivel de comenzi. Ba chiar l-a depășit în 2021, la doi ani de la debut, când 41.296 de modele Taycan (dublu în comparație cu 2020) au ajuns la clienți – față de 38.464 de modele 911 livrate în aceeași perioadă. Tot în 2021 a fost stabilit un nou record de mașini vândute de Porsche, record la care Taycan a pus umărul: 301.915 unități. Dar suficient cu numerele, momentan.

Taycan Cross Turismo a fost prima derivare a caroseriei standard (cea sedan). Între timp, a mai venit și Taycan Sport Turismo, dar lăsăm povestea asta pentru altă dată. Evident, Cross Turismo nu s-a născut peste noapte.

Deși e 90% Taycan, Porsche nu face lucruri de mântuială. Așa că înainte să fie prezentat oficial, Cross Turismo a fost maltratat pe circuit și în afara lui, dar mai important, și în afara asfaltului, prin off-road. La finalul testelor, prototipurile adunau aproape un milion de kilometri parcurși prin tot felul de condiții climatice, majoritatea aprige, de la cald la rece, de la uscat la umed.

Crossfitter

E clar că vei recunoaște imediat un Cross Turismo ca fiind un Taycan, deși există câteva elemente noi. Cel mai vizibil e forma spatelui, care merge acum spre zona de shooting break. Față de un Taycan sedan, Cross Turismo afișează elemente protectoare din plastic pentru aripile laterale (în zona roților), praguri laterale noi și schimbări discrete la nivel de spoilere (față și spate).

Elemente suplimentare de protecție pot fi montate în colțurile spoilerelor, prin selectarea pachetului Off-Road Design. La fel cum poate fi montat și un suport de biciclete (maxim 3) în partea din spate. Un aspect important ar fi că suportul permite deschiderea portbagajului chiar și atunci când există una sau mai multe biciclete montate pe acesta.

Pachet complet

Din punct de vedere vizual și tehnologie, un Taycan Cross Turismo nu diferă cu nimic de un Taycan sedan, de exemplu, sau de un Sport Turismo când vine vorba de interior. Dar există modificări de natură practică.

De exemplu, spațiul pentru capul pasagerilor așezați pe banchetă e cu 3,6 centimetri mai generos față de un Taycan sedan, iar portbagajul oferă un volum de 405 litri (1.171 de litri cu scaunele din spate rabatate). Loc pentru depozitat varii obiecte există și în frunk, unde volumul util este de 84 de litri. Pe plafon poți depozita o încărcătură de maxim 75 de kilograme și cam atât despre spațiu și caracter practic, e momentul să abordăm și subiecte mai picante.

Toată performanța din lume

Lucrurile stau cam așa cu Taycan: pentru că este un Porsche, performanța primează, în doze diferite, e drept, pentru orice versiune. De altfel, gama Cross Turismo are un spectru larg de versiuni, care variază de la cea „de bază”, Taycan 4 Cross Turismo, la regele suprem, Turbo S Cross Turismo. Alături de noi în ROCHARGE by Vitesco Technologies va fi un Turbo Cross Turismo. Exprimat în date tehnice, Taycan Turbo Cross Turismo arată în felul următor: două motoare electrice, tracțiune integrală, 625 de cai-putere (680 în modul Launch Control) și 850 Newtoni-metru.

Imaginea e impresionată pe hârtie, la fel cum e și pe asfalt: 0-100 km/h durează 3,3 secunde, 0-200 km/h 10,7 secunde, iar 80-120 km/h 1,9 secunde. Viteză maximă: 250 km/h. Deloc rău pentru o mașină electrică de 2,3 tone la gol. De trecut în revistă și soluțiile care țin în hățuri această veritabilă uzină pe roți: Porsche Torque Vectoring Plus, modul Gravel pentru deplasarea pe suprafețe neasfaltate cu aderență redusă, frânele PSCB cu discuri ventilate (410 milimetri diametru față, 365 mm spate), Porsche Stability Management și PASM, suspensia pneumatică adaptivă dezvoltată de germani.

De susținerea acestor performanțe – dar și de autonomia maximă de 450 de kilometri (în contextul unui consum mediu teoretic de 22,9 kWh/100 km) se ocupă o baterie de 93,4 kWh, brut. Sau 83,7 kWh, net. Și pentru că Taycan este dezvoltat cu o arhitectură de 800 V la bază, bateria poate fi „revigorată” la puteri de până la 270 de kilowați, bineînțeles, acolo unde o permite și stația de încărcare.

Prețuri în România

Cum spuneam, gama Taycan Cross Turismo începe cu Taycan 4 Cross Turismo. 476 cai-putere, 0-100 km/h în 5,1 secunde (cu Launch Control) și un preț de pornire de 108.915 euro, cu TVA.

Pentru Taycan Turbo Cross Turismo, prețul de bază crește simțitor, putem spune în ton cu performanțele. Concret, cine vrea un Cross Turismo cu ecuson Turbo va trebui să scoată din conturile bancare minim 172.208 euro, cu TVA. Dar se poate și mai scump, în condițiile în care un Taycan Turbo S Cross Turismo pleacă de la 205.961 de euro, cu TVA.

Modelul pe care cei 22 de jurnaliști și invitați îl vor conduce în ROCHARGE este unul foarte bine echipat, inclusiv cu dotări din gama Porsche Exclusive Manufaktur: jantele negru lucios, farurile LED Matrix sau centurile de siguranță Crayon, asortate cu nuanța prezentă pe caroserie (tot Crayon). În zona de dinamică, au fost bifate sisteme precum PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control Sport), PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) și jantele Cross Turismo Design, de 21 de inchi.

Fișa tehnică a mașinii din ROCHARGE by Vitesco Technologies

Logo Porsche

Porsche Taycan Cross Turismo

BEV 105KWH TURBO CROSS TURISMO AUTO

de la 183.314 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
884 CP
Cuplu maxim sistem
940 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
2
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
884 CP
Cuplu maxim electric
940 Nm
Baterie
Capacitate brută
105.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
22.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
2.8 s
Viteză maximă
250 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
19,0 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
601 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4974 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1967 mm
Înălțime
1412 mm
Ampatament
2904 mm
Volum portbagaj
405 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1171 litri
Masa proprie
2395 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
183.314
Preț mașină testată
202.016 €

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 2.984 euro fără TVA rată lunară.


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România