Ford Mustang Mach-E: Consum, Autonomie reală, Cost încărcare

Ford Mustang Mach-E a fost alături de noi în road trip-ul electric ROCHARGE. Acesta este raportul final cu datele complete despre autonomia reală, consumul și timpul petrecut la stații după aproape 2.000 de kilometri parcurși prin țară.

Ford Mustang Mach-E a fost unul dintre cele mai așteptate modele electrice ale sezonului. Și aici nu fac referire doar la cei 16 jurnaliști și creatori de conținut prezenți în road trip-ul electric ROCHARGE by Vitesco Technologies, ci și la restul europenilor care au privit cu sprâncenele ridicate decizia americanilor de a lansa un model electric cu nume legandar.

Noul Mustang Mach-E are la bază o platformă dedicată mașinilor electrice, deci nicio legătură tehnică cu pony car-ul atât de cunoscut la nivel global. Totuși, know-how-ul și istoria pot fi transferate, iar ADN-ul care a făcut celebru Mustangul a putut fi implementat și pe SUV-ul de clasă medie al americanilor astfel încât, rezultatul să se ridice la nivelul așteptărilor.

Pentru a lega întreaga poveste, Ford a pus pe SUV-ul electric o serie de elemente de design specifice coupé-ului sport: în locul siglei Ford se află mustangul, capota are o dimensiune generoasă, aripile sunt puternic arcuite și supradimensionate, iar stopurile preiaul cele trei linii ale actualului Mustang.

Mustang Mach-E a fost unul dintre surprizele plăcute ale acestui tur, pentru că a dovedit că se poate ridica la înălțimea pretențiilor pe care acest design sportiv le emite. Nu discut acum și despre numele Mustang, pentru că fiecare are propria opinie vizavi de cât de potrivit sau nu este acest SUV electric pentru a-l purta. Dar, fara discuție, caroseria este reușit desenată, afișând un stil atletic și care atrage privirile că un magnet.

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear România.

Pentru că vine într-o eră digitală, Mustang Mach-E are parte de o serie de elemente speciale, cum ar fi deschiderea prin tastarea unui cod pe trackpad-ul “ascuns” în montantul B.

Pe lângă liniile dinamice ale caroseriei care au întors priviri pe toată durata turului, mi-a plăcut că designerii nu s-au abținut de la a reinterpreta mai multe elementele mașinii. De la înlocuirea mânerelor de portiere cu niște butoane și posibilitatea de a accesa mașina fără cheie, tastând un cod numeric pe trackpadul de pe stâlpul de la șofer.

Cristiana Oprea, pilot.

Totul a pornit de la o arhitectură nouă, iar interiorul este și el diferit de cel al modelelor Ford pe care deja le știm. Instrumentarul de bord a fost repoziționat și nu mai este “ascuns” de niciun cozoroc, iar pe consola centrală își face apariția un ecran de 15.5 inch. Spațiul interior a fost gândit într-un mod diferit, iar tunelul median s-a trasformat într-o zonă în care poți depozita o gamă variată de obiecte.

Mach-E nu este un Mustang așa cum îl știam pana acum, însă reprezintă întruchiparea electrică a viitorului pentru acest nume, fiind un model care totuși păstrează elemente ale designului de la Mustang-ul original. Este un model care va fi cu siguranță plăcut de cei care apreciază tehnologia, mai ales că sistemul SYNC4 cu ecran de 15,5 inchi este impresionant.

Dragoș Craiovan, jurnalist MotorOne și Adevărul Auto.

Din punct de vedere al comportamentului dinamic, Mustang Mach-E reușește să convingă. În ROCHARGE by Vitesco Technologies, cei 16 jurnaliști și creatori de conținut au condus cea mai puternică versiune pe care o poți cumpăra în România în acest moment: două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) capabile să livreze 351 de cai putere și 580 Nm.

Mach-E se așază bine pe drum, aderența este bună chiar și pe asfalt ud, iar suspensia joacă onorabil un dublu rol: acela de protector al șezutului/spatelui și promotor al posturii dinamice pe șosea. Deci, o electrică deloc rea.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro

E făcut pentru călătorii relaxante, dar știe să te lipească de scaun când îi calci accelerația. Mustang Mach-e se simte chiar foarte dornic de accelerare, iar cuplul instant asigurat de motoarele electrice din dotare (această variantă are două) nu te faci să regreți că nu are V8. În orice caz, Mustang Mach-e nu își propune să fure clienți de la modelul tradițional, cum nici invers nu este cazul.

Sebastian Toma, jurnalist autoevolution.com.

Pentru a ține în viață cele două motoare electrice, Mustang Mach-E dispune de o baterie cu o capacitate de 88 kWh.

Per total e o mașină super-performantă, îți lasă impresia că merită fiecare cent, iar lucrurile care mai sunt de rezolvat sigur vor fi corectate cu dibăcie de talentații angajați Ford. Pentru că lor chiar le face plăcere să creeze mașini adevărate.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.

Raport Ford Mustang Mach-E: consum, autonomie reală și costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE RULARE

BATERIE UTILIZATĂ

(procent)

CONSUM EFECTIV

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ZIUA 1

București
Focșani

245

URBAN

30-40-50
km/h

EXTRAURBAN

80-90-100
km/h

AUTOSTRADĂ

110-120-130-140
km/h

55

48.4

19.75

445.6

ZIUA 2

Focșani
Iași

257

55

48.4

18.83

467.3

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

136

33

29.04

21.35

412.2

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

232

59

51.92

22.38

393.2

ZIUA 5

Tg Mureș
Oradea

284

72

63.36

22.3

394.6

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

203

57

50.16

24.7

356.3

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

287

82

72.16

25.14

350

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

294

77

67.76

23.04

381.9

TOTAL

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1938

490

431.2

22.27

399.2

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

NUMĂR ÎNCĂRCĂRI

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ZIUA 1

București
Focșani

17.6

17

1

34

MOON

DC, 75 kW

51% - 71%

17 minute

-

ZIUA 2 

Focșani
Iași

81.96

53 +
peste noapte

2

136.9

MOON

DC, 75 kW

35% - 80%

53 minute

Stație hotel

AC, 22 kW

53% - 100%

240 minute

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

0

0

0

0

-

-

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

68.37

78

1

133.3

MOON

DC, 75 kW

9% - 85%

78 minute

-

ZIUA 5

Târgu Mureș
Oradea

57.51

49

1

112

MOON

DC, 75 kW

16% - 80%

49 minute

-

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

65.41

68 +
peste noapte

2

101.8

MOON

DC, 150 kW

33% - 88%

68 minute

Priză hotel

220V

85% - 100%

Peste noapte

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

20.36

53

3

0

Lidl

DC, 50 kW

22% - 45%

53 minute

Priză hotel

AC, 11 kW

41% - 100%

Peste noapte

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

28

149

1

40.6

-

Renovatio
e-charge

AC, 22 kW

53% - 80%

149 minute

TOTAL

TOTAL

TOTAL

TOTAL

339.21

467 +

3 x noapte

10

558.6

Fișa mașinii din ROCHARGE