BMW iX3: Consum, Autonomie reală, Cost încărcare

În ROCHARGE by Vitesco Technologies am parcurs peste 1.900 de kilometri prin țară cu 8 mașini electrice. Printre ele, și BMW iX3. Avem datele reale despre consum și autonomie.

În cele 9 zile ale road trip-ului electric ROCHARGE by Vitesco Technologies, cei 16 jurnaliști și creatori de conținut au condus, pe rând, noul BMW iX3. Pe parcursul celor peste 1.900 de kilometri rulați prin România am adunat date despre consumul și autonomia modelului bavarez. În plus, fiecare dintre cei 16 și-au spun impresiile despre modul în care arată și se conduce noul SUV BMW.

iX3 este primul model al mărcii germane croit după filozofia Power of Choice. Pe scurt, un produs care poate să îndeplinească dorințele unui public cât mai larg prin prisma sistemelor de propulsie. Astfel, SUV-ul de clasă medie devine primul BMW pe care îl poți comanda cu motoare diesel, benzină sau în versiuni plug-in hybrid și 100% electric.

Pornind de la actualul X3, BMW a construit versiunea electrică iX3. Dimensiunile sunt apropiate de cele ale modelului cu motoare cu ardere internă, iar designul nu diferă cu mult. Există mici note specifice gamei BMW i pe care n-ai cum să le ratezi. Grila închisă, spoilerele ușor retușate și elementele de culoare albastră.

Am început turul ROCHARGE cu probabil cea mai firească mașină din cele opt: BMW iX3, adică bine-cunoscutul și iubitul X3 în versiune 100% electrică. Am regăsit la volan plăcerea de a conduce și atenția la nevoile șoferului, fără compromis. Diferit de conceptele cu design futurist și uneori greu de abordat, iX3 este cel mai în măsură să împrietenească actualii clienți ai bavarezilor cu mobilitatea electrică, dar și să convingă noi șoferi să adopte mașini mai prietenoase cu mediul, cu aceeași funcționalitate și confort premium.

Cristiana Oprea, pilot.

Pe baza ideii de a oferi publicului un produs care să nu facă notă discordantă cu restul gamei X3, SUV-ul electric păstrează și interiorul bine-cunoscut. Totul este familiar în iX3, singurele noutăți fiind apariția unor elemente colorate în albastru: butonul pentru pornirea motorului, selectorul transmisiei și pragurile laterale.

Este confortabil, excelent la drum lung, iar la interior propune o atmosferă foarte familiară celor care au mai condus BMW. Cât despre spațiu, e clar un SUV în care s-ar găsi loc pentru toată familia, deci trece și drept familist.

Radu Gurămultă, jurnalist revista EcoWheels și turbomag.ro.

În cazul în care nu te-ai urcat în X3: spațiul la interior este mulțumitor. Interiorul este pe cât de familiar pe atât de satisfăcător, cu o mică excepție: am senzația că în iX3 poziția la volan este ușor mai înaltă decât în omologul său cu motor termic. Nimic îngrijorător. De fapt, ai chiar și mai bună vizibilitate la drum acum.

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro

Pornind de la a cincea generație a sistemului electric eDrive, tehnologie pe care o găsești și pe noile iX și i4, BMW iX3 va fi disponibil într-o configurație cu un singur motor electric care dezvoltă 286 de cai putere și 400 Nm. Resursele vor fi gestionate de roțile de pe puntea spate, iar pentru un comportament dinamic specific mărcii, BMW a introdus și tehnologia ARB care limitează într-un mod eficient efectele în momentul pierderii aderenței.

Deși Munchen a mers pe varianta cu platformă deja existentă adaptată pentru propulsie electrică, iX3 nu se deosebește cu nimic din punct de vedere dinamic de un X3 cu motorizare din topul gamei – nu intrăm în zona de X3 M, firește. Dar chiar și cu masa în plus invitată la petrecere de baterie și motor electric, iX3 se mișcă foarte bine atunci când drumul își pierde din liniaritate. Diferența dintre modurile Comfort și Sport este abisală și observabilă în momentele în care talpa dreaptă abuzează de pedala de accelerație. În acest sens, iX3 afișează un comportament dinamic bipolar.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro

Dacă ai nevoie de un puseu de adrenalină, BMW iX3 se agață foarte temeinic de apex-urile virajelor. Puntea motoare spate amintește încă o dată de valorile mărcii, iar 400 Nm sunt suficienți cât să nu te simți submotorizat vreodată, ba din contra.

Radu Gurămultă.

Pentru a ține în viață motorul electric, BMW iX3 folosește un pachet de baterii cu o capacitate de 74 kWh. Noua baterie are o densitate mai mare cu 20% comparativ cu cea a acumulatorilor utilizați până acum, iar pentru reîncărcare ei, clienții pot alege prize AC sau DC. La stații ultra-rapide de 150 kW, bateria lui iX3 se poate încărca până la 80% în 34 de minute.

Mai presus de orice, BMW iX3 livrează în viața reală autonomia promisă de computerul de bord după încărcare. Nu e o mașină electrică optimistă în ceea ce privește estimarea propriei autonomii, cum sunt altele. Pur și simplu merge cât zice că merge. Și costă aproximativ la fel ca un X3 pe combustie echipat similar. Deci iX3 nu e o mașină electrică extraordinar de scumpă pentru ce oferă.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro

În privința autonomiei, se învârte undeva peste 350 de km, ceea ce îl recomandă ca o opțiune demnă de luat în calcul pentru mașina principală (sau unică) a unei familii.

Laura Antonov, blogger Shedrives.ro

Raport BMW iX3: consum, autonomie reală și costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE RULARE

BATERIE UTILIZATĂ

(procent)

CONSUM EFECTIV

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ZIUA 1

București
Focșani

242

URBAN

30-40-50
km/h

EXTRAURBAN

80-90-100
km/h

AUTOSTRADĂ

110-120-130-140
km/h

63

46.62

19.26

384.2

ZIUA 2

Focșani
Iași

262

72

53.28

20.33

364

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

147

43

31.82

21.64

341.9

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

195

48

35.52

18.21

406.4

ZIUA 5

Tg Mureș
Oradea

276

75

55.5

20.1

368.2

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

198.6

59

43.66

21.98

336.7

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

293.8

93

68.82

23.42

316

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

309

71

52.54

17

435.3

TOTAL

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1923.4

524

387.76

20.16

371.1

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

NUMĂR ÎNCĂRCĂRI

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ZIUA 1

București
Focșani

24.2

66

1

47.2

MOON

DC, 25 kW

42% - 72%

66 minute

-

ZIUA 2 

Focșani
Iași

80.7

111

2

157.4

MOON

DC, 75 kW

27% - 60%

31 minute

Stație hotel

DC, 50 kW

27% - 98%

80 minute

-

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

32.5

43

1

0

Volta

DC, 50 kW

54% - 96%

43 minute

-

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

35.89

40

1

69.99

Renovatio
e-Charge

DC, 150 kW

50% - 95%

40 minute

-

ZIUA 5

Târgu Mureș
Oradea

58.72

Peste noapte

2

0

-

EVBox

AC, 22 kW

45% - 46%

15 minute (defectă)

Stație hotel

AC, 3.2 kW

22% - 100%

Peste noapte

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

43.6

72

1

85

Renovatio
e-Charge

DC, 50 kW

43% - 100%

72 minute

-

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

73

101

2

0

Lidl

DC, 50 kW

9% - 62%

55 minute

Penny

DC, 50 kW

60% - 99%

46 minute

-

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

19

19

1

37

MOON

DC, 75 kW

56% - 80%

19 minute

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

TOTAL

367.61

452 +

1 x noapte

11

396.59

Fișa mașinii din ROCHARGE