Raport BMW X7 după 8 zile: „Totul e la superlativ”

În road trip-ul Cars & Roads by Michelin am văzut la treabă X7, cel mai mare SUV pe care îl poți cumpăra acum dintr-un showroom BMW. Acestea sunt impresiile jurnaliștilor care au testat mașina.

Road trip-ul Cars & Roads by Michelin a ajuns la final. Au fost opt zile pe care le-am petrecut pe drumurile din Transilvania și Crișana la volanul unor SUV-uri proaspăt lansate în România. În cei aproape 1.700 de kilometri parcurși, fiecare dintre cele 7 mașini au fost conduse, pe rând, de cei 14 jurnaliști prezenți în aventură.

Acum a venit momentul să punem sub lupă parcursul lui BMW X7. În Cars & Roads by Michelin, cel mai mare SUV al producătorului german a defilat în varianta X7 xDrive 40d, noțiuni de marketing pe care le poți traduce astfel: motor diesel mild-hybrid de 3.0 litri cu 340 CP și 700 Nm cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte și la un sistem de tracțiune integrală.

Varianta de bază a SUV-ului cu șapte locuri (pentru că X7 are în echiparea standard 7 locuri) are un preț de pornire de 88.138 de euro, însă versiunea testată a primit și o serie de opționale (le poți analiza pe toate în fișa de la final) care au făcut ca prețul final să ajungă la 118.197 de euro.

BMW X7 este răspunsul constructorului german atât la mutările făcute de concurență, cât și la acțiunile venite din piață (schimbarea preferințelor clienților și migrarea masivă către segmentul SUV).

X7 este dovada că marca BMW merita un GLS, Navigator sau Range Rover al său. E un model care vine fără un background, fiindcă n-a existat o generație precedentă, dar care se instalează sus de tot la orice capitol: spațiu, performanțe, dinamică, finisaje, sonorizare, software. Totul e la superlativ.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.

BMW X7 a fost gândit și ca o alternativă pentru cei care erau în căutarea unui Seria 7, dar își doreau ceva mai mult. Ceva mai mare, mai spațios și cu două locuri extra.

Toată lumea spune despre X7 că este mare; asta pentru că este… mare; foarte mare! Simpatic e că, deși poate că un așa gabarit te-ar timora nițel, după ce te așezi mai mult decât confortabil la volan și bați câțiva kilometri vei constata că manevrabilitatea este excelentă. Vizibilitatea asemenea, iar comportamentul dinamic pare împrumutat de la un vehicul considerabil mai compact. Cea mai simplă caracterizare a sa ar fi că e un Seria 7 mai puțin aerodinamic, mai ales pentru pasagerii de pe banchetă. De pe prima banchetă, corect spus, pentru că avem trei rânduri de scaune, ca într-un microbuz mai mic. Glumind puțin, BMW X7 îi dă șansa proprietarului să poată plusa până la cinci copii și să nu fie stresat că trebuie să-i transporte separat.

Radu Gurămultă, jurnalist 4x4Wheels & EcoWheels.

BMW X7 are 5.1 metri lungime și 2 metri lățime, iar pentru europeni, aceste dimensiuni transformă SUV-ul bavarez într-un model mare. Foarte mare.

BMW X7 este un SUV premium la superlativ. Era greu de crezut că ar fi loc pentru un SUV mai mare decât atât de popularul BMW X5, dar piața americană a cerut mai mult. Pentru că peste Ocean drumurile sunt mari și late, iar țara este mare, un SUV de calibrul lui X7 este considerat un automobil de dimensiuni normale. BMW a adus și în Europa acest uriaș al luxului. Și a prins și la publicul de pe mult mai micul continent de pe partea asta de ocean.

Dragoș Băltățeanu, jurnalist AutoExpert.

Cel mai mare SUV al constructorului german poate fi croit după chipul și asemănarea clientului. Există pachete speciale de interior disponibile opțional, iar peste toate acestea poți plusa cu elemente din gama BMW Individual. Te poți juca cu nuanțele, cu materialele și chiar și cu scaunele (poți opta pentru scaune spate individuale), în funcție de bugetul pe care ți-l propui. Și oricât de indecente ar fi dorințele, X7 ți le-ar putea îndeplini: ți-am spus că poți comanda și un plafon panoramic înstelat cu LED-uri?

Despre dotări pot spune că are absolut tot ce îți poate trece prin minte, de la controlul sistemului multimedia prin gesturi, la suport de pahare cu încălzire și răcire, sistem Night Vision cu recunoașterea pietonilor (testat de mine anterior, extrem de util și impresionant). Și bineînțeles Apple CarPlay wireless, un standard al modelelor BMW pe care îl consider obligatoriu în segmentul premium, indiferent de clasa mașinii despre care vorbim.

Cristiana Oprea, pilot de raliu și blogger la cristianaoprea.ro.

În Cars & Roads by Michelin, SUV-ul german a fost singurul echipat cu un motor diesel. Hmm, câte amitiri și povești cu motoare diesel vor avea peste 20 de ani.

BMW X7 este și „cel mai tradițional” SUV din grup, pentru că este singurul motorizat de un diesel (vă mai amintiți, motoarele alea de le aveau toate cam toate mașinile 4×4 până acum câțiva ani, când toate SUV-urile erau 4×4?). În mod ironic, are și un zgomot sportiv, dar am realizat că de altceva îmi era cu adevărat dor: sa fac plinul și să văd o autonomie de aproape 1000 de kilometri.

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear.

SUV-ul german are peste 2.5 tone, dar cei 340 de cai putere și 700 Nm știu cum să iasă în evidență și să pună modelul german într-o lumină aparte. X7 demonstrează că poate merge și ca un Seria 7, dar la nevoie nu se sfiește să ia în lucrurile ad litteram (despre modul Sport vorbesc).

Totul este etanșeizat în X7, rulezi cu el pe stradă în filmul tău. Nimic nu te poate atinge, nimic nu te poate deranja. Asta în cazul în care nu ai mașina plină de copii — unul dintre argumentele pentru care X7 ar fi necesar pentru tine. Celălalt ar fi că ești descendent de Soprano. Altfel, e o mașină mare și impunătoare. Foarte mare. Poate prea mare. În ciuda faptului că este o mașină mare, o simți închegată în orice mod de rulare și încordată în modul Sport. Dacă vrei să reduci dramatic ruliul, bifează opționala cu bare anti-ruliu active. Ruta de astăzi a avut drumuri virajate, iar modul Sport a fost o tentație căreia și eu, și Cornel i-am căzut pradă.

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro.

Motorul diesel este echipat și cu un sistem mild-hybrid la 48V. Nu confundați cu full-hybrid sau plug-in hybrid, pentru că BMW X7 nu poate rula pur electric. Însă tehnologia introdusă de nemți mai scade din consum și emisii.

Modelul german merge fără efort pe orice drum l-ai pune și te poate răsplăti cu un consum redus de carburant. Noi am consumat doar 7.9 litri la sută din Vulcan până în Snagov, fără să ne străduim în vreun fel să obținem un consum redus.

Sebastian Toma, jurnalist Autobild.

În cei aproape 1.700 de kilometri parcurși, cel mai mic consum mediu a fost de 7.9 litri/100 de kilometri, în timp ce la cealată extremă s-a înregistrat o medie de consum de 10.2 litri/100 de kilometri. Atât traseele abordate, cât și stiluri de condus au fost diferite în fiecare zi a road trip-ului.

Pornire la prima cheie, indiferent de anotimp, datorită motorinei EVO Diesel Plus, cu 55% mai multă formulă inteligenta MOL EVOTECH Detalii aici

Fișa mașinii care ne-a însoțit în Cars & Roads by Michelin