Suzuki Across în Cars & Roads Greece by Michelin: Raport de călătorie

Across este singurul plug-in hybrid pe care japonezii de la Suzuki îl oferă în acest moment. Aflați imediat cum s-a comportat Across în 9 zile de Cars & Roads Greece by Michelin.

Suzuki și Toyota nu-s nici primii, nici ultimii producători care intră în parteneriate menite să le scutească de costuri în plus sau să le pună în valoare tehnologia deja existentă. Deși Across e client mai vechi de-al nostru, cu o prezență anterioară în Cars & Roads, versiunea care a luat parte la turul prin Grecia a primit o serie de îmbunătățiri.

Printre noutăți se numără blocuri optice cu LED, porturi de încărcare USB-C, dar și un charger mai performant – 6 kW în loc de 3,7 kW, ceea ce reduce timpii de încărcare (2 ore și 45 de minute la 32 A, sub 5 ore la priză casnică de 16 A).

Să vedem ce-au avut de spus invitații despre Suzuki Across PHEV, după 9 zile de condus în caravana Cars & Roads Greece by Michelin.

Potent

Pe Across îl poți cumpăra într-o singură versiune, cea plug-in hybrid. Defalcat, arsenalul de sub capotă arată astfel: motor de 2,5 litri, alimentat cu benzină și aspirat natural plus două motoare electrice – câte unul pe fiecare punte. Pe întreg sistemul, puterea este de 306 cai-putere. Dacă preferi valori luate pe bucăți, termicul produce 185 de cai-putere, electricul de pe față 183 de cai-putere iar cel de pe spate 55 de cai-putere.

Suzuki Across este o foarte bună materializare a expresiei „tace și face”. Nu pentru că motorul său termic nu ar fi vocal în momentele în care pedala de accelerație este apăsată aproape de capătul cursei (acolo unde transmisia cu variație continuă face motorul termic să lucreze la turații înalte), ci mai mult deoarece aspectul pragmatic și funcțional al acestui SUV de segment C nu spune multe despre perfomanțele de care este capabil. 

Așa că răspunsul grupului motopropulsor, reprizele energice și accelerația 0-100 km/h în 6 secunde vin ca o mare surpriză. La fel cum surprinde și consumul mediu de 6 l/100 km. Chiar și când este condus energic, Across rămâne un automobil economic. Secretul vine din eficiența sistemului hibrid, unul de tip plug-in cu baterie de 18,1 kWh, care promite și o autonomie electrică generoasă, de până la 75 de kilometri.


Alin Ionescu (Mașinistul)

Bărbat. 42 de ani. Serios. Bărbierit proaspăt. Cu vitaminele luate, spălat pe dinți și cu chiloți curați. Femeile n-ar spune neapărat că e un bărbat frumos ca George Clooney, dar când apare n-ar trece cu privirea peste el, ci l-ar observa. Ar înțelege liniile puternice și trupul care – deși nu este ornat cu dungi senzuale, eleroane nebune și unghiuri imposibile, arată că e bine întreținut și de încredere. Și nu s-ar înșela, pentru că trupul acesta face 0-100 în 6 secunde.

O avea el aerul ăsta de bărbat serios, dar când se pune pe treabă îți răvășește puțin așteptările.

Plus că știe mai multe limbi, că-i hibrid plug-în individul. Acum, lăsând poveștile la o parte, mi-a plăcut mașina. În primul rând mi-a plăcut suspensia. Pentru clasa asta, mașina e bine așezată pe șosea, chiar și la viteze mai mari. Apoi insonorizarea e bună, când începi să te întinzi la drum nu ai ansamblul de fluierători și tânguitori în poală, te lasă să-ți asculți muzica liniștit.


Cabral Ibacka (TV Personality)

Bine făcut

Raportat la calitatea asamblării, să nu uităm că Across este un produs japonez. Deci aici nu s-a făcut rabat deloc, trăsătură sesizată rapid de invitații care au interacționat cu Across în Cars & Roads Greece by Michelin.

Solid. Ăsta e termenul care caracterizează cel mai bine această mașină. Dacă pe alte mașini din tur mai chițăie câte-un șurub prin uși sau scârțâie vreun plastic în bord pe drumuri cu suprafață incertă, totul pare fixat și apoi izolat și lipit în fixare pe Across. Nimic nu e lăsat în voia sorții, totul e legat și așezat cu minte și apoi înșurubat cu o șurubelniță de calitate. E liniște în Across și-ți asculți liniștit muzica la drum lung, chit că n-ai cum și de unde să reglezi înalte și joase în sistemul multimedia al japonezei.

Chiar dacă e tot un eCVT, sistem de transmisie pe care-l regăsim în Cars & Roads și pe Toyota C-HR, în cazul lui Across avem o variantă care se simte ceva mai „structurat”, în special datorită faptului că urcările în turație nu se aud atât de pregnant. Consumul mașinii pe întreg traseul a fost de 6,4 litri/100 km, valoare cât se poate de echilibrată pentru un hibrid plug-in care nu a plecat de la hotel cu bateria umplută și care a rulat și pe autostradă.


Mircea Meșter (Autocritica)

Cei 300 de cai sunt excelent ajutați electric, mașina trage și se așează senzațional pe drum. Frânarea se face cu o cădere asemeni piciorului care intră-n boot-ul de snowboard, simți că apasă planeta și se oprește ferm în ring indiferent de cât de largă e curba. Toarce frumos, senin și lin. 

Scaunul șoferului împreună cu volanul fac corp comun prin intermediul celui aflat între, melanjul având clar profil masculin. Modelul prezent, echipat cu mai toate mofturile, cred că mulțumește oricui ce caută un astfel de proiect ingineresc reușit. La interior nu ai ce să reproșezi, materialele sunt de foarte bună calitate, totul este la locul lui, ergonomia excelentă. Ba te surprinde și cu comenzile pe care le poți da din computerul de bord, cum ar fi închisul geamurilor, pe care o poți face astfel, ca să nu mai iei mânuțele de pe pian.


Cosmin Tudoran (Creativ Digital)

Cred că a fost cea mai silențioasă din turul acesta. Chiar nu bate, nu troncăne, nu șuieră în ton cu vântul la 140 km/h pe autostrada bulgarilor. Chiar, ei de ce au limita de viteză mai mare ca noi?

Foarte în siguranță m-am simțit în ea și cu ea pe ploaia aia urâtă. Și pentru mine sentimentul acesta primează. Cei 306 CP și-au făcut simțită prezența și nu m-am rugat deloc de ea să se ducă tare. Ba chiar m-a furat peisajul la un moment dat și am lăsat-o mai ușor. Având și ea tot o cutie eCVT, mă așteptam să-mi văd de drum chill, obișnuită cu liniaritatea celorlalte cutii de genul acesta întâlnite până acum. Doar că aportul electric la pachet cu tracțiunea integrală generează un comportament mult mai jucăuș, adică exact cum îmi place mie.

Nu cred că e ceva care să-mi fi displăcut la mașina asta cât am avut-o pe mână. Mi-au plăcut inclusiv interiorul și exteriorul. Ambele sunt simple, robuste, clare și la obiect. Poate pentru cei care visează multe ecrane cu luminițe și touchscreen everywhere nu este suficient, însă simplitatea asta care ascunde putere și tehnologie este foarte pe stilul meu.


Andra Nistor (Creativ Digital)

Cât consumă?

Atât am de zis: să nu vă speriați de cei 306 cai-putere din fișa tehnică. Ba din contră, aceștia nu se reflectă deloc în consum. Am și dovada: consumul mediu mixt la finalul celor aproape 2.500 de kilometri a fost de 6,6 l/100 km.

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Zornitza, Bulgaria (Zornitza Family Estate)6
Zornitza – Halkidiki, Grecia (Acrotel Athena Pallas)6,1
Halkidiki – Glyfa (Del Mare Suites)6,4
Glyfa – Anavyssos (Vincci Ever Eden)5,4
Anavyssos – Salonic (Vanoro)7,7
Salonic – Sofia (Cinecitta Osteria Italiana)7,4
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]6,6

Fișa mașinii care ne-a însoțit în Cars & Roads Greece by Michelin

Logo Suzuki

Suzuki Across

2.5 PHEV LUXUS AUTO 4WD

de la 55.920 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
306 CP
Cuplu maxim sistem
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1 (CVT)
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
2487 cmc
Putere maximă
185/136 CP/kW
Cuplu maxim
227 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
18.10 kWh
Putere maximă încărcare AC
3.3 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
6.0 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
75 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4635 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1855 mm
Înălțime
1690 mm
Ampatament
2690 mm
Volum portbagaj
490 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1604 litri
Masa proprie
1940 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
55.920
Preț mașină testată
57.930 €