


Pininfarina Modulo: dacă acum 55 de ani s-ar fi condus pe Lună
În urmă cu 55 de ani, Pininfarina aducea la Salonul Auto de la Geneva prototipul Ferrari 512 S Modulo, un adevărat obiect de studiu în era designului auto geometric.

Test drive: BMW M4 Competition Cabriolet facelift
O mașină ca M4 Competition, unde mai pui și sub formă de decapotabilă, e un animal tot mai rar în atlasul lumii auto contemporane. Și cam aceasta-i singura ei slăbiciune.

Piata auto în martie 2025: Europa revine pe creștere
Piața auto a crescut cu 8% în România și cu 3% în Europa în luna martie, în timp ce înmatriculările de mașini electrice s-au majorat cu 24% la nivelul continentului.

Test drive: Ford Explorer EV
Da, acesta este Ford Explorer. Nu, nu este modelul plug-in-hybrid pe care abia ce îl asimilasem și noi, românii, ci unul complet nou, 100% electric.

Noble și Saleen: mărci auto pe care le descopereai în cataloagele anilor 2000
De fiecare dată când aud chestii legate de Noble și Saleen acolo mă transpun cu mintea, la cataloagele în care admiram modele auto inedite. Iar aici avem doi reprezentanți de seamă ai nișei.

Test Drive: Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai Ioniq 5 N demonstrează că și electricele pot avea suflet. Unul generat artificial, dar suficient de bun cât să cazi în păcat.

Audi R10 TDI: vârful motorului diesel în motorsport
În 2006, Audi a câștigat la Le Mans cu un prototip diesel. R10 TDI devenea un soi de apogeu al motoarelor diesel în motorsport, dar și o pagină de istorie.

Test drive: Dacia Bigster 4×4
Ar fi teribil de greu să faci o caracterizare corectă în cuvinte puține. Totuși, Bigster este: cea mai cea Dacie. În plus, în cazul de față are și sistem 4x4.

Reciclare fără poluare: metoda prin care se recuperează ecologic litiul bateriilor
Cercetătorii chinezi au realizat un experiment prin care au reciclat integral litiul și peste 91% din mangan, cobalt și nichel dintr-o baterie uzuală pentru dispozitive cu consum redus de energie.

500 de kilometri cu Volvo EX30 Twin Motor Performance
Deviez ușor de la formatul de test standard pe AUTOCRITICA fiindcă mi-am petrecut câteva zile - și puțin peste 500 de kilometri, 510,7 mai exact - cu Volvo EX30.

Sebring: de la bază militară la etalon în anduranță
Apariția și ascensiunea unui circuit de renume, cu o istorie strâns legată de lumea aviației: Sebring International Raceway.

Test Drive: Ford Capri Extended Range AWD
Ford a căutat prin sertare și a scos de acolo un nume cu o rezonanță aparte. Capri a fost un model emblematic pentru Ford în Europa între 1968 și 1986. Astăzi, numele revine pe un SUV coupé electric.

Porsche Carrera GT: Ultimul Mohican
Singurul V10 prezent pe un model de serie produs de Porsche. Primul șasiu din fibră de carbon de pe un model de serie. Și multe altele, sub un nume greu: Carrera GT.

Test Drive: Mazda CX-60 3.3 diesel mild-hybrid
Mazda CX-60 devine în 2025 puțin mai matură, mai echilibrată. Un update pe care-l poți rata vizual, dar cu evoluții subtile de personalitate pentru model.

Jeep Compass: când trebuie să găsești singur nordul în teritoriile nedefrișate ale designului
Clasa compactă a SUV-urilor tentează atât clienții, cât și producătorii. Jeep Compass a reținut atenția prin personalitate și aura mărcii, dar un lucru diferit care să placă unei majorități, nu-i ușor de făcut.

Test Drive: BMW X1 plug-in hybrid
Am testat BMW X1 în versiunea xDrive30e, un plug-in hybrid bine calibrat și cu elemente de remarcat pe partea de eficiență.

Apostolii siguranței: Mercedes ESF și mașinile care ne-au dat ABS-ul
ABS-ul are origini în anii '40. Chiar dacă primele mașini cu ABS n-au fost produse de Mercedes-Benz, germanii au știut să popularizeze acest sistem de siguranță.

Test Drive: Ford Mustang Mach-E GT Rally
Ford Mustang Mach-E GT Rally împrumută o particulă din acea clipă primordială când s-a născut viața pe Terra. Sunt momente când redescoperi bucuria de a conduce.

„Dacia are acel aer de unealtă esențială pe care știi că te bazezi”
Emanoel Derta, director al Centrului de Design Dacia, într-un interviu pentru Autocritica: „Dacă vrei să creezi o marcă puternică, trebuie să creezi specific pentru acea marcă, fără niciun compromis”.

Test Drive: Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen Golf GTI Clubsport este în acest moment unul dintre cele mai picante modele din gama constructorului german. Dar nu cred că exagerez când spun că în peisajul hot hatch-urilor este în zona moderată, echilibrată.
