Volkswagen Tayron vine să completeze gama de SUV-uri a mărcii germane. E o punte între Tiguan și Touareg, iar dacă vrei să-l pui în arborele genealogic Volkswagen, Tayron crește pe aceeași ramură cu răposatul Tiguan Allspace. Altfel spus, SUV de clasă medie pe care poți să-l comanzi și în variantă cu șapte locuri.
În Cars & Roads Croația by Michelin, 14 jurnaliști și invitați au condus un Tayron în versiune plug-in hybrid. Sistemul de propulsie pornește de la un motor pe benzină de 1,5 litri cu patru cilindri la care se adaugă ceea ce germanii numesc modul hibrid, adică un motor electric și transmisia eDSG cu 6 rapoarte (cu alte cuvinte, motorul electric este integrat în transmisie). În funcție de nevoi, configurația dezvoltă 204 CP sau 272 CP. În turul prin Croația am testat varianta de top.
Resursele motorului electric sunt puse în valoare de o baterie cu capacitate de 19,7 kWh, iar încărcarea ei poate fi făcută la surse AC cu 11 kW și la surse DC cu 50 kW. Iar asta îl face pe Tayron unul dintre puținele modele plug-in hybrid capabil să gestioneze încărcări rapide.
De reținut că în această configurație cu încărcare la priză nu poți comanda cele două locuri extra și nici tracțiunea integrală.
Ca să închei introducerea: în turul nostru am testat un Tayron în echipare R-Line.

Fratele mai mare
Tayron e unul dintre SUV-urile de segment mediu destul de cuminte când vine vorba de design. Și oamenii din departamentele din Wolfsburg merită apreciați pentru că au reușit să-i dea o identitate diferită de cea a actualului Tiguan. Spun asta pentru că știm din experiență cât de ușor ar fi fost ca designerii să aleagă varianta simplă și să „lungească” câteva repere deja existente.
Iată cum l-au văzut invitații și jurnaliștii pe Tayron.
Păcătuiește prin faptul că îmi place linia exterioară, și inevitabil îmi doresc să acompaniez această slăbiciune personală cu o sumă de alte calități dorite la un astfel de model. Mare parte din ele satisfăcute. Dimensiunile și designul, se spune că l-ar face veriga care unește Tiguan de Touareg. Pentru mine, Tayron este un Passat Alltrack ceva mai voinic.
Constantin Ciobanu (Adevărul Auto)
A venit în gama Volkswagen în locul lui Tiguan All Space și s-a poziționat acolo între Tiguan și Touareg ca să ai o opțiune în cazul în care ai nevoie de ceva mai mare decât un Tiguan și nu vrei să sari la Touareg. Plus că, spun unii, Tayron ar putea chiar să-i ia locul și fratelui mai mare în viitor. Un alt lucru bun, Tayron n-are nicio treabă cu versiunea din China fiind dezvoltat și construit în întregime la Wolfsburg, și nici nu e un Tiguan de care au tras inginerii germani ca să-l facă mai mare.
Berti Panaiot (UrbanAdventures)






Dacă nu știi ce ce cu acest nou model în gama Volkswagen, lucrurile sunt mai simple decât crezi: noul Tayron este urmașul direct al lui Tiguan Allspace. Doar că designerii mărcii au preferat să individualizeze mai bine aceste două modele. Atât de bine, încât au devenit practic două modele diferite. Iar asta nu e doar o strategie de marketing. Este foarte interesant să te uiți la fotografiile alăturate ale lui Tiguan și Tayron, pentru că, deși limbajul stilistic este similar și ideile folosite sunt în mare identice, designerii au reușit să-i dea fiecăruia o personalitate proprie. Știu că pare greu de crezut, având în vedere strictețea designului obișnuit Volkswagen, însă Tiguan are, în general, forme ușor mai rotunjite, în timp ce Tayron mizează pe linii ceva mai accentuate, afișând o caroserie mai rectangulară. Sau, cel puțin, care pare mai rectangulară, datorită unor detalii precum farurile mai puțin profilate, arcele roților cu profil ușor angular și plafonul așa-zis „plutitor” în spate, care accentuează lungimea și îi conferă un profil similar ideii de „wagon”. La 4,8 metri în lungime, își asumă mai bine rolul de automobil de familie, oferind în primul rând un spațiul interior excelent.
Dan Scarlat (Top Gear România)



Spațiu și tehnologie
Fiind un SUV de segment mediu, Tayron nu neglijează capitolul dedicat spațiului interior. În plus, Volkswagen l-a înzestrat și cu tehnologie care să-l țină relevant pentru următorii ani. Știm cu toții cum se mișcă astăzi lucrurile când vine vorba de tot ce înseamnă electronică.
Un interior spațios la care aș dori să punctez două detalii care fac o călătorie memorabilă: sistemul audio harman/kardon și scaune confortabile. Cele din față oferă un confort regal cu cele 8 programe de masaj. Portbagaj – cât să ai impresia că joci tetris și folosești coduri pentru spațiu infinit.
Constantin Ciobanu
Platforma MQB evo aduce upgrade-ul care face diferența: mai mult spațiu, mai multă tehnologie, mai multă siguranță, mai mult chef de condus. La interior, sufletul digital completează perfect această personalitate. Sistemul de infotainment e fix mixul acela bun între high-tech și fun: un display generos, de până la 15 inch, cu reacții rapide și culori vibrante. Un display ca un Skittles digital, pixeli colorați efervescent sau ca o gașcă de ursuleți Haribo ieșiți la joacă. Prietenos, intuitiv și… distractiv de folosit. În plus, Tayron are o funcție pe care o adoooor: masajul în scaun. Bine, veți zice că ați mai întâlnit scaune cu masaj. Și eu. Dar acesta? E altceva. Ai 8 variante din care poți alege, cu puncte de presiune diferite și intensități asemenea. De la masaj de relaxare la masajul cu simț de răspundere al thailandezelor care-ți detensionează mușchii de nu te vezi.
Raluca Hagiu (Digital Storyteller)
Pentru că îți oferă tot confortul – la volan, imposibil să nu găsești setările ideale ale scaunelor adaptate fizionomiei tale (sunt 14 setări pentru reglarea scaunului + 4 setări pentru susținerea lombară), apoi funcția de masaj (cu o multitudine de opțiuni, nu le-am numărat, dar le-am testat pe toate) când intervine oboseala, o mică durere după un drum lung sau doar plictiseala, când călătorești solo, dar și calmul interior atunci când descoperi că este pregătit să te asiste în orice împrejurare sau manevră.
Laura Antonov (shedrives)












Cum merge?
Bateria generoasă și modul eficient în care mașina gestionează sistemul plug-in hybrid reușesc să transforme Tayron într-unul dintre cele mai interesante SUV-uri de acest fel. Iar încărcarea DC e un atu care s-ar putea să conteze decisiv în viitoarele decizii de cumpărare. Cât despre comportamentul dinamic, fiecare și-a exprimat părerea.
Silențios? Da. Bine pus la punct? Așa și-așa. I-ar mai trebui un pic de reglaj fin pentru momentele în care vrei să vezi aprins Boost-ul din bord, iar termicul pare că nu-și găsește punctul maxim de cuplu. În rest, sinapsele de hibrid merg brici: variază modul de lucru în așa fel încât să iasă câștigător consumul. Și ca lucrurile să fie pe deplin interesante, l-am pus la stație. DC. 50 kW, că atât poate. Dar pentru un PHEV e fix ce-l recomandă pentru utilizatorii care n-au acces la o priză domestică sau la un wallbox propriu. Se încarcă în timpul în care faci cumpărăturile în supermarket. Energia din bateria de 19,7 kWh ne-a ajuns vreo 85 de kilometri. Suficient, zic eu, ținând cont că am mers pe autostradă și pe DN. Nu i-am atins limita de 119 kilometri trecută în fișa WLTP (nici n-am încercat asta), dar tot mi se pare bine. În rest, rămân cu părerea de la primul test cu Tayron. SUV-ul reușește să fie un all-rounder. Face bine multe lucruri, nu calcă strâmb vizibil, și parcă îți dă un aer de „nu cred că i-ar sta rău în fața blocului”. Minusuri majore n-am de raportat, dar un feedback constructiv pot să trimit birourilor din Wolfsburg: un pic mai multă liniște din partea punții spate (nu-i ceva major, dar e perceptibil), o cameră pentru mersul cu spatele model 2025 și cam atât.
Cornel Șocariciu (Autocritica)
Nu sunt 100% de acord cu setarea suspensiei. Pare că a fost reglată doar pentru suprafețe perfecte. Când apar imperfecțiunile, dispare puțin din magie.
Constantin Ciobanu
Pe scurt, aș merge oricând la brațul lui Tayron, pe drum lung sau scurt, cu ace de păr sau fără, pe autostrăzi locale sau internaționale. Mă face să mă simt în siguranță, e stabil, confortabil, și, foarte important, simt că mă pot baza pe el. Iar el? Tayron te acceptă așa cum ești, îți oferă spațiu în relație (și mai ales în portbagaj), își asumă că vii cu bagajele tale (şi cu cele din alte relații) și le face loc.
Raluca Hagiu
Nu ai cum să nu te relaxezi conducând un SUV precum Tayron, pentru că se așază perfect de drum, nu-ți dă emoții nici la frânare, nici în depășiri la accelerare, răspunde prompt și ascultător, oferindu-ți și suportul de care ai nevoie prin sistemele de asistență la condus.
Laura Antonov





Cât consumă?
La fel ca restul mașinilor pe care le-am avut în Cars & Roads Croația by Michelin, Tayron a trecut pe aceleași drumuri. Câteva sute bune de kilometri de autostradă, drumuri naționale, porțiuni cu coline și, evident, zonele de coastă ale Croației. Au existat și mici incursiuni în urban, însă nu semnificative pentru rezultatul general.
Vă reamintesc că în cele 10 zile am testat un Tayron plug-in hybrid cu 272 de cai-putere în echiparea R-Line.
Traseu | Tip drum | Consum mediu/zi [l/100 km] |
Miercurea Sibiului – Szeged, Ungaria (Gerardus Hotel) | Autostradă 95%, DN 5% | 5,6 |
Szeged – Zagreb, Croația (Canopy by Hilton) | Autostradă 65%, DN 35% | 5,8 |
Zagreb – Opatija (Hotel Navis) | Autostradă 70%, DN 30% | 6,5 |
Opatija – Insula Rab (Arba Resort) | Autostradă 45%, DN 55% | 3,2 |
Insula Rab – Plitvice (Ethno Houses) | DN 100% | 7,1 |
Plitvice – Timișoara (ZET) | Autostradă 90%, DN 10% | 7,4 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 6.1 |
Impresii din tur despre Volkswagen Tayron
Fișa tehnică a mașinii din tur






















Presented by
Green Partner:
BT Leasing
Energized by:
OMV
Tech Partner:
Server Config