Toyota C-HR a ajuns la a doua generație, iar asta confirmă faptul că japonezii n-au făcut nicio greșeală când au decis să vină pe piață cu un crossover compact cu un design deloc încadrat în norme. Și dacă iei în calcul și faptul că a doua generație continuă pe aceeași filozofie de design atipică, e clar că nu e nicio greșeală în ideea începută acum câțiva ani de Toyota.
Noul C-HR este doar electrificat. Asta înseamnă că fie îl comanzi în variantă hibridă fără încărcare la priză, un sistem de propulsie pe care producătorul japonez îl tot dezvoltă din 1997 încoace, fie îl configurezi cu un sistem plug-in hybrid.
În Cars & Roads Croația by Michelin, cei 14 jurnaliști și invitați au testat un C-HR plug-in hybrid. Iar asta înseamnă un motor pe benzină de 2,0 litri la care se adaugă un motor electric (ceva mai vânjos decât cel al versiunilor fără încărcare la priză). În total, vorbim despre 223 de cai-putere gestionați de o cutie eCVT și manevrați de roțile de puntea față. Fiindcă am testat un PHEV, trebuie să adaug și câteva informații despre baterie: 13,6 kWh și o putere maximă de încărcare de 6,6 kW.
Acum că am descris situația din teren, trec direct la impresiile lăsate de Toyota C-HR celor care au luat parte la tur.

Ferchezuit
Cum am menționat și la început, C-HR e stilul nonconformist și merge într-o zonă pe care puțini s-au încumetat s-o încerce. Mă refer la un producător de volum, că nișele au un stil aparte (și-un public dedicat) când vine vorba de filozofii de design ieșite din comun. Prin urmare, unul dintre lucrurile care a devenit subiect de discuție în Cars & Roads Croația by Michelin a fost designul.
De la invitați citire.
Categoric o mașină tânără, ca spirit. Mă bucură faptul că există un crossover care pe undeva duce mai departe libertatea creativă a ceea ce cândva era Nissan Juke. Și acest model vine de la un constructor care are în gamă și ceea ce poate fi considerată o uniformă globală, mă refer la Corolla.
Constantin Ciobanu (Adevărul Auto)
Când Toyota a lansat modelul C-HR, prin 2016 parcă, mi-am zis că nu are cum să fi fost creat în același departament de design cu celelalte modele. Cred că de la Toyota Celica nu mai spusesem despre un model Toyota că arată mega cool. Și, bucurie mare, linia de design s-a păstrat și la noua generație. Semn că designerii nu au fost concediați, mai ales că modelul a fost primit cu aplauze de cei aproximativ 1 milion de clienți din Europa. Adică au aplaudat, dar au și băgat mâna în buzunar să plătească bucuria de a avea un C-HR în garaj. Așa cum te-ai prins deja, la mine prima vedere contează și de acolo poate să înceapă o frumoasă poveste de dragoste sau să nu se ajungă nici măcar la un flirt. Cu C-HR am trecut la pasul următor. Suntem în faza, „hai să ne cunoaștem mai bine”.
Berti Panaiot (UrbanAdventures)





C-HR a debutat în 2016 și a avut succes tocmai prin designul său avangardist și care evocă sportivitate. A doua generație este chiar mai atrăgătoare decât prima. În grupul nostru, C-HR ar putea fi considerat cel mai „sportiv”. Gabaritic este cel mai scurt, cel mai scund, al doilea cel mai ușor (după Dacia Bigster care este un hibrid simplu, nu „cară” bateria unui PHEV) și în plus are cea mai mică gardă la sol (137 mm) deci și cel mai coborât centru de greutate.
Dan Scarlat (TopGear România)
Toyota C-HR – frumos lucrat, dar dacă ești cât ușa… sunt șanse să te țină puțin la cusături. Am testat Toyota C-HR în cadrul evenimentului Cars & Roads din Croația și sincer să fiu, a fost o surpriză plăcută. Mașina arată bine. Chiar foarte bine. N-a mai rămas în zona aia de „design nebun care șochează și-atât”. Acum e mai așezată, mai matură, dar fără să devină plictisitoare. O apariție plăcută pe șosele.
Cabral Ibacka (TV Personality)
Toyota a fost, vreme lungă, percepută ca o marcă de încredere pentru tați prevăzători și bunici simpatici. Apoi, acum niște ani, a apărut C-HR și-a aruncat origami-ul în fața industriei ca pe un shuriken. O revoluție estetică venită din Japonia, țara simțului practic, care a reprogramat complet reputația mărcii. Iar generația a doua a lui C-HR nu face decât să îngroașe și mai tare tușele geometrice pe colțuri, linii și cute atipice. Dacă nu-ți place cum arată, poate nu e pentru tine. Dar dacă-ți place, s-ar putea să nu mai vrei altceva. Am niște oameni prin lista de prieteni de aici care și-au luat mașina asta și-s etern convinși că au făcut alegerea perfectă.
Mircea Meșter (Autocritica)
Toyota C-HR plug-in hybrid e o mașină care știe să te cucerească, să te convingă. Și face totul doar din priviri, fără prea mare efort. E ca o fată pe care o vede un băiat în tramvai și aleargă până la următoarea stație ca să o prindă și să-i zâmbească, să o mai vadă o dată și poate chiar să-și vorbească.
Marco Badea (Explicativ.com)






Pentru toată lumea
Dacă exteriorul e făcut să șocheze (asta ca să folosesc un cuvânt puternic), interiorul lui C-HR e temperat, în clasicul stil Toyota. Partea bună – mai ales în vremurile în care mulți producători adoptă digitalul fără să-și consulte clienții – ar fi că japonezii au ales un mixt între ecrane babane și comenzi fizice. Un mix care încearcă să împace un număr cât mai mare de posibili clienți.
Iată cum s-au împăcat jurnaliștii și invitații din Cars & Roads Croația by Michelin cu interiorul lui C-HR. O mică mențiune înainte: exemplarul testat a fost unul în echiparea de mijloc Exclusive.
Interiorul e ca un wine bar bine gândit: ergonomic, cochet, cu un ecran mare cât o oglindă orizontală cît tot peretele, pe care notezi cu un marker meniul, pe lângă comenzile fizice, aka butoanele salvatoare. Nimic nu te enervează. Poziția la volan e comodă, totul e pus unde trebuie. E o mașină cu care poți face o relație de termen lung fără certuri majore. Drept e că dacă te muți de pe un alt model de mașină îți va lua ceva vreme să înveți și să memorezi butoanele ca să te ajuți de ele foarte rapid.
Cosmin Tudoran (Digital Storyteller)
La interior… m-au surprins plăcut materialele. Soft-touch acolo unde contează, design modern fără fițe inutile, ergonomie bună. Sistemul multimedia se mișcă repede, comenzile sunt unde trebuie, iar izolarea fonică e mai bună decât mă așteptam.
Cabral Ibacka
Avem și minusuri: sistemul audio de pe echiparea medie Exclusive, cum am avut pe mașina noastră, nu va avea șanse să câștige premii Grammy și nici să te facă să te-ndrăgostești de instrumente pe care nu le-ai auzit niciodată în piesele preferate. Dar dacă urci spre versiunile Luxury sau GR Sport, primești un JBL Premium care (probabil) face uitat acest paragraf.
Mircea Meșter






Spațiu de clasă compactă
Designul folosit de Toyota pentru a-l scoate în evidență pe C-HR cere tribut. Iar tributul e plătit de spațiul disponibil pentru pasageri. Unii s-au simțit bine luați în brațe de C-HR, în timp ce alții ar fi apreciat un pic mai mult spațiu de respiro.
Două persoane vor fi îmbrăcate superb de acest crossover. Locurile spate aș putea spune că sunt ușor claustrofobice nu din perspectiva spațiului oferit, cât mai ales a lipsei de lumină. Iar portbagajul nu va fi prieten cu două persoane care își iau haine pentru trei săptămâni de concediu, dar ei stau doar una.
Constantin Ciobanu
În partea din față, lucrurile stau bine la toate capitolele: spațiu pentru mine la volan (1,76 m, să știi cum am evaluat situația), pentru colegu’ de tur în dreapta, spații de depozitare pentru diversele chestii pe care le am cu mine, materiale, poziționarea ecranului, accesibilitatea comenzilor. Totul este acolo unde trebuie și mă bucur că cei de la design nu s-au gândit să revoluționeze lucrurile foarte mult pe aici. În spate situația e puțin diferită din punct de vedere al spațiului. Acesta a fost puțin sacrificat în favoarea designului. Eu nu mă plâng de la volan, dar dacă vrei să iei mai mulți prieteni cu tine s-ar putea să te bodogăne până la destinație. Stai liniștit însă, ai suficient spațiu pentru cei mai mici membri ai familiei… și oricum ei sunt cei care contează. Nici portabagajul nu e cel mai ofertant din acest punct de vedere, dar dacă te gândești că pleci doar o dată sau de două ori pe an într-o vacanță mai lungă, dar în schimb conduci în fiecare zi o mașină super cool, sunt sigur că nu o să pui la suflet asta.
Berti Panaiot
Acum… partea mai puțin roz: la 2 metri înălțime și 135 de kile, n-am prea avut loc de mine. Am intrat, m-am așezat, dar m-am simțit ca într-un hanorac luat din greșeală cu o mărime mai mică. Nu zic că nu se poate trăi așa, dar nici nu poți spune că un urs ca mine se lăfăie. Mă rog… rareori pot spune într-o mașină că mă lăfăi. Poate în 141 și-n 313. Și în spate… nu m-aș așeza decât dacă e absolut necesar. Dar pentru cine se încadrează în dimensiunile „normale”, C-HR-ul e o mașină care chiar merită luată în calcul. Plăcută, bine făcută, eficientă și cu o alură aparte.
Cabral Ibacka
Portbagajul nu impresionează pe cifre (Toyota zice 310 litri), dar în realitate intră două trollere medii cu haine pentru 10 zile și un ghiozdan, plus cablul de încărcare fără să faci Tetris. Adică un concediu decent în doi – hai trei, dar doar dacă al treilea știe ce-i aia travel light și-și infiltrează trusa de baie în gențile celorlalți.
Mircea Meșter









Cum se conduce?
Spuneam la început că Toyota e un producător cunoscut în special pentru sistemele hibride fără încărcare la priză. Prin urmare, un plug-in hybrid made by Toyota are potențial să ridice sprâncene. Teoretic, partea de fiabilitate n-ar trebui să se schimbe, japonezii fiind unii dintre cei care au devenit cunoscuți la nivel global pentru trăinicia mașinilor pe care le fac. În plus, C-HR nu-i chiar un SUV tipic din punct de vedere dinamic. S-a pus accent și pe modul în care cel de la volan simte mașina.
La fiabilitate pare un clasic Toyota: nu te bate la cap, nu îți dă sms-uri cu surprize, nu te lasă-n drum și parcă nu te face să regreți că ai investit (știu asta din povești personale ale unor cunoștințe posesoare de model anterior). E genul de mașină care dacă ar fi om ar fi prietenul ăla punctual care îți aduce o sticlă de vin la cină și nu comentează muzica. Dar nu te lasă cu manele. Sound bun pe boxe, btw.
Cosmin Tudoran
Un plug-in hybrid de 223 CP în zona sub-compactă oferă perspective destul de picante. Nu aș putea spune că simți cu adevărat toată herghelia, dar nici nu vei fi dezamăgit de reprize. Știe să fie incredibil de eficient când vine vorba de rulat în zona 50-90 km/h, adică un decor urban asezonat cu drumuri județene. Am obținut în astfel de condiții un consum mediu de 4,3 litri. Ulterior, în regim de autostradă, cu un ritm mai alert, valoarea a crescut.
Constantin Ciobanu

Pentru propulsie folosește două motoare (MAS plus electric) care asigură 223 CP. Nu este cel mai puternic (Rafale cu 300 CP și XC90 cu 455 îl depășesc), dar se simte cel mai bine pe viraje, iar resursele grupului motopropulsor par mereu suficiente. L-am condus în a cincea zi din Cars & Roads, când traseul ne-a dezvăluit și suficiente serpentine pe coasta croată, așa încât să ne bucurăm cu adevărat de experiența de condus.
Dan Scarlat
Motorizarea hybrid e reușită – liniștită în oraș, hotărâtă când apeși pe pedală. Nu e rachetă, dar nici nu trage de timp. Ideală pentru ce vrea să fie: o compactă urbană cu spirit tânăr.
Cabral Ibacka
La condus, altă surpriză foarte plăcută. Suspensiile au o setare echilibrată, direcția e fix cât trebuie de precisă, iar senzația generală e că ești într-un hatch premium, fin și serios, ceva mai înalt și bine închegat. C-HR se conduce diferit față de ce-ți oferă restul clasei – și spun asta fără niciun risc de a greși. Dacă-l prinzi într-o zi în care ai chef de viraje, o să-l simți cooperant și sigur pe el. Nu-i sportiv, nu e hot hatch, dar este exact cât trebuie de zvelt și de prezent.
Mircea Meșter
Scurt pe doi, Toyota C-HR stă foarte bine pe șosea. Iar dacă nu ai cerințe speciale și vrei doar să-ți faci treaba, mașina asta nu te dezamăgește. Îți oferă stabilitatea, confortul și, mai ales, consumul de care-i nevoie atunci când pleci la drum.
Marco Badea

Cât consumă?
În cele 10 zile ale road trip-ului, Toyota C-HR a fost condusă de 14 oameni, fiecare cu stilul propriu. Traseul de test a inclus autostrăzi, drumuri de coastă, drumuri naționale sau rute pe colinele din Croația. Altfel spus, condiții variate de test și moduri diferite de condus. Mai jos, consumul mediu mixt înregistrat de Toyota C-HR în Cars & Roads Croația by Michelin.
Traseu | Tip drum | Consum mediu/zi [l/100 km] |
Miercurea Sibiului – Szeged, Ungaria (Gerardus Hotel) | Autostradă 95%, DN 5% | 6,4 |
Szeged – Zagreb, Croația (Canopy by Hilton) | Autostradă 65%, DN 35% | 6,1 |
Zagreb – Opatija (Hotel Navis) | Autostradă 70%, DN 30% | 6,2 |
Opatija – Insula Rab (Arba Resort) | Autostradă 45%, DN 55% | 4,6 |
Insula Rab – Plitvice (Ethno Houses) | DN 100% | 5,6 |
Plitvice – Timișoara (ZET) | Autostradă 90%, DN 10% | 5,0 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 5.7 |
Impresii din tur despre Toyota C-HR
Fișa tehnică a mașinii din tur



































Presented by
Green Partner:
BT Leasing
Energized by:
OMV
Tech Partner:
Server Config