10 zile cu Dacia Bigster Hybrid 155: Raport de călătorie

Dacia Bigster, cel mai mare model al mărcii de la Mioveni, a făcut parte din caravana Cars & Roads Croația by Michelin. Iată impresiile celor care au condus versiunea hibridă în turul din Croația.

Dacia Bigster este cel mai mare model al mărcii de la Mioveni. Iar acest lucru face ca SUV-ul să fie plasat într-un segment de piață în care fiecare producător de volum are cel puțin un reprezentat. Început de drum dificil pentru Bigster, aș putea spune.

Și totuși, mizând pe ideea de smart-buy (lucru diferit de low-cost, pentru cine se pregătea să dea cârcotaș în taste) Bigster a adus în gama Dacia peste 15 premiere: de la sistemul full-hybrid (HEV) de 155 CP cu motor termic de 1,8 litri până la hayonul cu acționare electrică. N-o să le enumăr pe toate, am făcut-o deja într-un material de prezentare dedicat SUV-ului de clasă compactă.

Un exemplar Dacia Bigster în versiune full-hybrid și echipare Journey a făcut parte din caravana Cars & Roads Croația by Michelin. L-am testat vreme de 10 zile pe autostrăzi, pe drumuri naționale, un pic și prin orașe, dar mai ales pe șoselele de pe coasta Adriaticii. L-am dus și la munte, dar i-am dat să ducă pe umeri și traficul de pe Valea Oltului. Practic, condiții cât se poate de diferite. În cele 10 zile ale road tripului, la volanul lui Bigster au urcat 14 jurnaliști și invitați. Mai jos găsești impresiile lor despre SUV-ul Dacia.

Cuvântul zilei: spațiu

Nu, n-ați dat click din greșeală pe site-ul Dexonline. Pur și simplu, în momentul în care am început să adun impresiile celor care au mers cu Bigster în Cars & Roads Croația by Michelin, spațiu a fost cuvântul pe care l-am citit de cele mai multe ori. Prin urmare, zic să-ncepem cu opiniile vizavi de cât de încăpător e Bigster.

Drumul de la Opatija spre producătorul de măsline B10, Boris, se amestecă întocmai ca un capuccino, puțină autostradă după care un drum frumos șerpuitor printre păduri apoi coline. Artwork de barista premiant. Alt spartan, cu invenții proaspăt aduse de grupul Renault pe cea mai nouă jucărie și cea mai mare a mărcii, bucățica de inginerie poartă foarte ușor și clar două persoane cu bagaje enorme. Cred că portbagajul de 545 l este mai mult decât încăpător pentru orice traficant de uleiuri sau vin.

Cosmin Tudoran (Digital Storyteller)

Dar sunt și multe părți foarte interesante. De exemplu, portbagajul. Am intrat în grote mult mai mici decât volumul pe care-l dislocă Bigster în momentul în care deschizi hayonul electric. Metaforic vorbind. Și dacă tot am zis câteva rânduti mai sus de ecrane, n-ar fi rău să amintesc și integrarea bună a Google Maps direct în sistemul de infotainment.

Cornel Șocariciu (Autocritica)

Primul detaliu pe care l-am remarcat, dimineața când am urcat bagajele în mașină, a fost că am același ritual cu al colegilor. Am mers în spatele mașinii, am acționat butonul, am așteptat să se deschidă hayonul acționat electric și am urcat bagajele – asta cu lejeritate și fără calcule complicate de combinat volume pentru că ai spațiu din belșug față de alții. Apoi, am apăsat butonul de închis și am urcat la volan.

Constantin Ciobanu (Adevărul Auto).

Și dacă tot am amintit mai sus de smart-buy, filozofia asta s-a simțit pregnant. Aproape toți colegii de tur au avut de pus degetul pe câte un feature plăcut sau pe câte un element mai puțin impresionant. Nu-i totul doar lapte și miere în Bigster, evident.

Interiorul e un amestec de reușite și lovituri sub centură: plastic tare (nu negociem aici, e clară treaba, dacă ai alergie la așa ceva, nu ai ce să cauți în mașina asta), texturi multe. Dar uneori pare material de cutie de scule, alteori îți ridică o sprânceană cu suprafețe moi așezate tactic, așa cum Dacia nu prea a făcut până acum – cum sunt fâșiile de material moale pe lateralul consolei, la nivelul genunchilor – un gest neașteptat de subtil confort. Apoi avem scaune și avem și o avem problemă: mai bune decât ce găsim pe alte modele din gama Dacia, dar pernele lor pot fi îmbunătățite serios dacă vrei să ajungi în vacanță în Croația fără dureri de șale.

Mircea Meșter (Autocritica)

La interior nu te ia pe sus cu butoane inutile sau design prea futurist. Totul e clar, logic și cumva… prietenos. N-ai nevoie de manual ca să pornești radioul sau să setezi AC-ul. E tipul de mașină care pare făcută pentru oameni normali, obișnuiți, care chiar conduc, nu doar vor să dea bine în parcare la mall.

Laura Antonov (shedrives)

În funcție de așteptările pe care ți le stabilești, Bigster poate surpinde plăcut, dar poate și dezamăgi. Și le poate face pe amândouă în același timp și pe același subiect. De exemplu, scaunele. O treaptă mai sus pe scara ierarhică Dacia: reglaje electrice, șezut mai amplu, poziție mai bună. În schimb, nu le-am simțiti foarte prietenoase la drum lung. Apoi, materialele de la interior. Plastice tari, de tastatură, cum spuneam când eram mici. În schimb, Dacia a pus o bucată de material moale fix unde nu ți-ai fi imaginat: pe lateralul consolei, cât să-ți lași genunchiul să respire cu adevărat atunci când intri pe autostradă și mergi cu cruise control. Sau a montat două ecrane care schimbă complet percepția vizavi de ce își imaginează unii că încă înseamnă Dacia astăzi.

Cornel Șocariciu (Autocritica)

Dacia Bigster mi-a fost mașina de drum în a doua zi a roadtripului Cars & Roads Croația by Michelin. E o mașină care te provoacă, în primul rând, să o înțelegi și să îi accepți anumite aspecte care pot fi ulterior corectate. Și aici mă refer la scaune. Pernele ar putea fi înlocuite cu unele mai confortabile pe viitor, iar luneta ar putea fi generoasă. Și aș mai schimba câteva elemente din plasticul de pe bord și de pe uși cu ceva din lemn sau îmbrăcat în material aproape catifelat, cum era Renault Renault Laguna 1 pe vremuri, cu care am crescut în curte. Dar astea sunt doar chestiuni de gust, adică o părere subiectivă pe care vă rog să mi-o tolerați fix așa cum este. 

Marco Badea (Explicativ.com)

Răspunsul e chiar în nume

Lumea a fost obișnuită ca Dacia să facă mașini de segment A și B, iar dincolo de spațiul interior consistent, o parte dintre cei care au condus Bigster au făcut referire la dimensiunile exterioare babane.

Prima impresie când am urcat în Dacia Bigster? E cu adevărat „big”. Dar nu genul de mare care intimidează, ci genul ăla care îți dă un sentiment familiar, de siguranță. Ești sus, vezi bine totul în jur, și.. ai muuult spațiu. Îți vine să iei cu tine tot dulapul (cum am făcut eu pentru cele 10 zile din Cars & Roads Croația) și încă mai rămâne loc. […] Ce m-a câștigat definitiv? Faptul că, deși e un SUV mare, se conduce lejer. Nu m-am simțit nicio clipă „copleșită de mașină”. Ba din contră, m-am simțit în control. În siguranță. Și, sincer, puternică în stil „big”.

Laura Antonov

O să spun direct. Și anul trecut m-a impresionat Dusterul și anul acesta m-a impresionat Bigsterul. Pare că cei de la Dacia vor să ne impresioneze cu fiecare model nou. Extraordinar de bine se conduce mastodontul. Și nu exagerez cu nimic când spun asta. Este o mașină mare și înaltă, cu 4,5 metri lungime și o gardă la sol de 22 cm, cu care am urcat dealuri, am mers pe teren accidentat, am alergat-o pe autostradă și am luat viraje strânse. Și n-am avut nicio strângere de inimă să fac toate astea. 

Andra Nistor (Digital Storyteller)

Cum se conduce

Nu-l asemăna pe Bigster cu Duster la nivel de comportament dinamic. Și spun asta nu doar pentru faptul că am condus cele două modele, ci pur și simplu pentru că Dacia a avut de remodelat lucruri odată cu pașii făcuți în segmentul compact. Avem chiar și declarații cu privire la ce s-a avut în vedere în momentul dezvoltării în materie de dinamică și confort. Citești aici.

Dar să revenim. Iată ce s-a scris despre comportamentul lui Bigster.

Mașina rulează cum te-aștepți de la un SUV (în primul rând) și de la un SUV Dacia (în al doilea rând) – setată pentru confort, nu pentru competiții de viteză în coastă. Bigster nu vrea să-ți gâdile egoismul în viraje sportive – vrea doar să te plimbe fără să transpiri. Nici când conduci, nici când vezi grămada de bagaje care trebuie pusă în portbagaj. Been there, done that.

Mircea Meșter

Sistemul full-hybrid, pentru că asta am condus, e unul deja consacrat în gama Grupului Renault, ca principiu de funcționare. Dar asta nu schimbă cu nimic faptul că această configurație cu motor pe benzină de 1,8 litri a debutat în premieră pe Bigster. Resursele nu dezamăgesc, dar nici nu-ți recomand să te aștepți la reprize fulminante din partea lui. Cei 155 CP gestionează corect masa nu foarte mare a lui Bigster, însă configurația nu permite fuleuri, în condițiile în care a fost gândită pentru eficiență, fapt dovedit și de cei 5,8 litri/100 km afișați de computerul de bord pe tura mea.

Cornel Șocariciu.

Ajuns la volan, singurul reproș a venit după vreo jumătate de oră de condus. Atenție la selecția materialelor care compun tapițeria. Materialul sintetic rezistent la apă și murdăriei este cool, dar în același timp are proprietăți spre zero de a respira, așa că induce transpirație rapid. Altceva? Păi nimic de reproșat. Suficientă putere de la pachetul Hybrid 155 pentru a nu simți vreo urmă de submotorizare. Chiar bucurat de niște înșiruiri de viraje. Chiar am avut același ritual ca în orice alt model din tur, de la conectarea telefonului, la ascultat muzică, bucurat de condus, și toate astea în Dacia Bigster.

Constantin Ciobanu.

Într-adevăr, pe la 130 km/h începe să se audă vântul, dar se ține absolut impecabil pe drum, oricare ar fi el. Nu o să vorbesc despre interior, pentru că este destul de rustic, dar este, totuşi un SUV mare, full hybrid (HEV), cu două motoare electrice, pe care îl găseşti la 30.000 de euro. Poate se gândesc producătorii să pună și niște mânere de viraj ca să ne ținem ca lumea când îl alergăm pe coclauri. Și ar mai fi de apreciat niște scaune mai confortabile. All in all, consumul a fost de 5,8 litri / 100 km, am apreciat și cotiera cu interior frigorific și portbagajul mare. Dar important e că este o mașină închegată pe care poți să o conduci și cu un deget (metaforic).

Andra Nistor.

Despre Bigster s-a vorbit și într-o formă ceva mai metaforică și chiar s-au făcut paralele interesante cu personaje de film. Sigur, n-a lipsit nici pragmatismul din declarațiile celor care au condus SUV-ul, motiv pentru care voi reda consecutiv cele două opinii. Ca să puteți să simțiți și voi același caracter, dar spus și scris în forme diferite.

Raluca Hagiu (Digital Storyteller)

Hello, Mr. Bigster!

Dacia Bigster mă duce cu gândul la Mr. Big din Sex and the City.

Cum? Ce? Parcă și văd sprânceana ridicată și un zâmbet condescendent. Nu vă pripiți înainte să citiți tot textul, are sens ce zic, jur, pe geanta Louis Vuitton.

Da, Dacia Bigster mă duce cu gândul la Mr. Big din Sex and the City. Ați intuit deja motivul evident: rezonanța fonetică similară.

Dar nu e doar atât. Am și argumente, la fel de robuste ca Mr. Bigster, pe care l-am condus, plăcut surprinsă, pe străzile din Croația.

E adevărat, Mr. Bigster din familia Dacia nu poartă costum bespoke, făcut la comandă pe Savile Row, cu 7000 de euro, precum Mr. Big din Sex and the City.

Nu. Mr. Bigster are farmecul lui într-un costum Massimo Dutti, clean cut, simplu, minimalist, bine croit, fără artificii.

Mr. Bigster preferă eleganța funcțională, pragmatismul lipsit de extravaganță, echilibrul dintre stil și preț.

Un look hotǎrât, masculin, urban.

Întocmai precum arăta Chris Noth, actorul care-l interpretează pe Mr. Big în Sex and the City, în ziua aceea în care i-am luat interviu la Teatrul Metropolis din București.

Cămașă albă peste tricou alb, pantaloni negri, stylish fără portavoce.

Așa cum se îmbracǎ Mr. Big, respectiv Chris Noth, când nu e pe set: un street style elegant. În fine, ați prins ideea, nu mai insist.

Și mai am un argument simpatic pentru aceastǎ asociere.

Carrie Bradshaw căuta mereu bărbați care să o facă să râdă, să o pună pe gânduri sau să o uimească. Dar cu Big a avut întotdeauna parte de acel „ceva” în plus.

Mr. Big a fost întotdeauna the upgrade.

Bigster e, la fel, acel „upgrade” în linia Dacia: mai spațios, mai sigur, mai stilat, fără să-și piardă ADN-ul românesc, echilibrul dintre funcționalitate și prețul corect.

Berti Panaiot (UrbanAdventures)

În lumea mea perfectă mi-aș alege mașina în funcție de cum arată. Fără discuție, acesta ar fi primul criteriu. Nu ar conta marca sau model. Pur și simplu trebuie să fie frumoasă în ochii mei. Ca idee, mașina care mie mi s-a părut cea mai frumoasă din tur este Renault Rafale. Ca să nu avem discuții. Dacă aș avea posibilitatea de a alege o singură mașină, atunci aș lua în calcul și alte lucruri, dar plecând de la primul criteriu. Aș avea nevoie de ceva spațiu, puțin confort, ceva mai multă sportivitate. Dar de asta nu mai sunt atât de sigur. Clar, trebuie însă simt ceva când o văd și mă urc la volan.

Și apoi, jbang, te lovește lumea de azi în plex. Și da, atunci singurul criteriu, nefiind vreun miliardar excentric, este prețul. Iar Dacia Bigster pune multe lucruri pe masă de banii pe care trebuie să-i scoți din buzunar. Nu arată rău, ai spațiu pentru toate pasiunile tale, e confortabilă și ține cu casa din toate punctele de vedere. Bigster nu ar fi probabil prima mea opțiune dacă aș alege cu inima. Rațional, însă, I’m all in.

Cât consumă?

Hybrid 155. Așa o să găsești în configuratorul Dacia versiunea full-hybrid a lui Bigster. Fac și o mică paranteză și explic, pe scurt, ce înseamnă asta. Un motor termic de 1,8 litri (v-am zis și la început, una dintre premierele aduse de Bigster în grupul Renault), un starter-generator și un motor electric care contribuie la resursele finale. 155 de cai-putere gestionați de o transmisie multimodală și, apoi, de roțile de pe puntea față. Cu asta a defilat exemplarul pe care l-am condus.

Ca să închei: în Cars & Roads Croația by Michelin am testat varianta de echipare Journey, adică vârful de gamă aflat pe aceeași treaptă ierarhică cu Extreme. Pentru cine a scăpat noutățile Dacia din ultimii ani, Journey și Extreme sunt poziționate ca echipări de top cu prețuri identice. Journey este dedicată laturii „lifestyle”, în timp ce Extreme aduce un pic mai mult aer de aventură.

TraseuTip drumConsum mediu/zi
[l/100 km]
Miercurea Sibiului – Szeged, Ungaria (Gerardus Hotel)Autostradă 95%, DN 5%6,2
Szeged – Zagreb, Croația (Canopy by Hilton)Autostradă 65%, DN 35%6
Zagreb – Opatija (Hotel Navis)Autostradă 70%, DN 30%5,8
Opatija – Insula Rab (Arba Resort)Autostradă 45%, DN 55%5,8
Insula Rab – Plitvice (Ethno Houses)DN 100%6,1
Plitvice – Timișoara (ZET)Autostradă 90%, DN 10%5,7
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]5,9

Impresii din tur despre Dacia Bigster

Fișa tehnică a mașinii din tur

Logo Dacia

Dacia Bigster

1.8 HEV 155 JOURNEY

de la 29.500 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Hybrid
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
155 CP
Cuplu maxim sistem
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1793 cmc
Putere maximă
94/69 CP/kW
Cuplu maxim
148 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
1.20 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
9.7 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4570 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1812 mm
Înălțime
1711 mm
Ampatament
2702 mm
Volum portbagaj
546 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1487 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
29.500



Presented by


Green Partner:
BT Leasing

Energized by:
OMV

Tech Partner:
Server Config