Vânzările Dacia: +24% la nivel global după primul semestru

• Vânzările Dacia au crescut în primele șase luni ale acestui an, la un nivel care anticipează un rezultat foarte bun la finalul anului, apropiat de cel din 2019, când depășea pragul de 700.000 de unități vândute. În total, în perioada ianuarie – iunie marca Dacia a vândut 345.432 de vehicule, cu 24,2% mai multe decât anul trecut, în intervalul similar, datorită creșterilor înregistrate de modelele sale.

• Cel mai vândut model al Dacia a fost Sandero, care a înregistrat 138.978 unități (+24%), urmat de Duster, cu 111.891 unități (+13%) și de Jogger, cu 50.569 unități (+130%).

• Dacia Spring a avut o creștere de 38% (27.438 exemplare), iar Dacia Logan, care se mai vinde doar în România și Maroc, a bifat doar 14.152 unități.

• Xavier Martinet, vicepreședinte Dacia, a precizat că Dacia a atins o cotă de piață record pe piața de retail din Europa, 8,4%, mai mare cu 0,8 puncte procentuale față de anul trecut. El a explicat că sunt resimțite unele încetiniri ale piețelor, în Europa, dar continuă să existe o cerere puternică pentru modelele Dacia, astfel că termenul de livrare rămâne de circa 3,5 luni, respectiv 3 luni pentru Spring.

• În același timp, Martinet a spus că cele două fabrici, din România și din Maroc, funcționează la capacitate maximă, chiar dacă mai există unele întârzieri în aprovizionarea cu componente electronice. Din acest motiv, uzina din Maroc a pierdut în acest an producția a circa 20.000 de Sandero, care vor fi livrate probabil în a doua jumătate a anului.

• În România, Dacia a vândut 24.733 vehicule (autoturisme și vehicule comerciale), în creștere cu 51% față de volumul din 2022, cu o cotă de piață care a crescut peste 30%, la 33,4%.

• Potrivit datelor Dacia, cel mai vândut model al mărcii în România a fost Logan – 7.707 unități, urmat de Duster – 5.807 unități, Sandero – 5.472 unități, Spring – 3.266 unități, și Jogger – 2.336 unități.

• În Europa, Dacia a înregistrat în primul semestru al anului 2023 o creștere cu 29,5% a vânzărilor sale pe piața autoturismelor și o majorare a cotei de piață a mărcii până la 4,5%.

• Pe cele mai importante piețe ale mărcii din Europa, vânzările au fost de asemenea, în creștere:

– În Franța, Dacia a vândut în primul semestru 81.415 vehicule (autoturisme și vehicule comerciale), în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022. Cu o cotă de piață de 9,1% (în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de anul precedent), Dacia își consolidează poziția a treia pe piața autoturismelor din Franța.
– În Italia, Dacia a vândut în primul semestru 47.798 vehicule (autoturisme și vehicule comerciale), în creștere cu 26% față de primele 6 luni ale anului 2022.
– În Germania, Dacia a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor față de primul semestru al anului 2022. Cu 34.862 unități vândute (autoturisme și vehicule comerciale), cota de piață a mărcii ajunge la 2,5%, în creștere cu 0,5 puncte procentuale.
– În Spania, Dacia a înregistrat de asemenea o creștere puternică a vânzărilor (+40%), până la 24.816 unități (autoturisme și vehicule comerciale). Cota de piață autoturismelor ajunge la 4,9%, în creștere cu 0,6 puncte procentuale.

• Foto: Dacia