Noua generație BMW Seria 5: versiuni electrice i5 cu autonomii de până la 582 de kilometri

• BMW a prezentat a opta generație Seria 5.

• În premieră pentru modelul de clasă mare, BMW introduce versiuni electrice.

• Dimensiuni mai mari comparativ cu vechea generație: 5.060 mm lungime (+97 mm), 1.900 de mm lățime (+32 mm), înălțime de 1.515 mm (+32 mm) și ampatament de 2.995 de mm (+20 mm).

• Partea frontală integrează acum o grilă modificată (poate fi comandată și în versiune iluminată, BMW Iconic Glow), faruri restilizate și un spoiler nou. Pentru părțile laterale, BMW a ales praguri de culoare neagră și cifra 5 inscripționată la baza montantului C.

• Pentru exterior, nemții au pregătit pachetele M Sport și M Sport Pro.

• La interior, noul Seria 5 va fi echipat cu sistemul denumit BMW Curved Display (instrumentar de bord de 12,3 inchi și ecran central de 14,9 inchi unite sub un element curbat).

• Sistem de operare BMW 8.5 pentru infotainment. Acesta introduce o funcție denumită QuickSelect care permite folosirea anumitor funcții fără accesarea unor submeniuri.

• De asemenea, clienții vor avea acces la anumite jocuri video, doar atunci când mașina staționează (spre exemplu, în timpul încărcării bateriei).

• Standard, sedanul de clasă mare va fi echipat cu scaune sport (Comfort Seats vor fi disponibile opțional în mai multe versiuni). În premieră, fețele portierelor, planșa de bord, scaunele și volanul vor fi îmbrăcate standard în materiale care nu conțin produse de origine animală. Opțional, clienții vor putea alege tapițerie din Veganza (material cu proprietăți asemănătoare cu cele fabricate din piele) sau Merino.

• Motorizări disponibile în Europa în momentul lansării:
– 520i Sedan: 2,0 litri benzină mild-hybrid la 48V, 208 CP și 330 Nm
– 520d Sedan: 2,0 litri diesel mild-hybrid la 48V, 197 CP și 400 Nm (opțional și în versiune cu tracțiune integrală xDrive)
– i5 eDrive40: un motor electric cu 313 CP și 400 Nm (340 CP și 430 Nm cu una dintre funcțiile M Sport Boost sau M Launch Control activate)
– i5 M60 xDrive: două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) cu 517 CP și 795 Nm (601 CP și 820 Nm cu una dintre funcțiile M Sport Boost sau M Launch Control activate)

• Standard, versiunile cu motoare termice vor fi echipate cu o nouă transmisie automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte.

• Versiunile electrice vor fi echipate cu o baterie cu capacitate netă de 81,2 kWh. Autonomie maximă de 516 km pentru i5 M60 xDrive, respectiv 582 km pentru i5 eDrive40.

• Bateria poate fi reîncărcate la stații AC cu 11 kW (22 kW opțional) și stații DC cu 205 kW.

• Din primăvara anului viitor, gama de motorizări pentru europeni va fi extinsă: nemții promit două variante plug-in hybrid, un diesel cu șase cilindri în linie și încă o versiune electrică. Tot din primăvara lui 2024, i5 va fi disponibil și în variantă break.

• Debut comercial în octombrie.

• Prețuri în România:

– 58.964 euro (520i Sedan)
– 61.285 euro (520d Sedan)
– 63.843 euro  (520d Sedan xDrive)

– 70.150 de euro (BMW i5 eDrive40)
– 99.603 euro (i5 M60 xDrive)

• Foto: BMW