Noul Porsche Cayenne Electric: Autonomie maximă 640 km

• Porsche a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Cayenne Electric.

Modelul vine să completeze actuala ofertă de motorizări care include versiuni pe benzină și variante plug-in hybrid.

• Pentru început, constructorul german anunță două variante de motorizare:

– Cayenne Electric: două motoare electrice cu 408 cai-putere (442 CP și 835 Nm cu funcția Launch Control activată), 4,8 secunde pentru 0-100 km/h, viteză maximă 230 km/h

– Cayenne Turbo Electric: două motoare electrice cu 857 CP (1.156 CP și 1.500 Nm cu funcția Launch Control activată), 2,5 secunde pentru 0-100 km/h, viteză de top de 260 km/h

• Indiferent de motorizare, Porsche va oferi o baterie cu capacitate de 113 kWh. Autonomia maximă WLTP a lui Cayenne Electric este de 642 de kilometri, respectiv 623 de kilometri în cazul lui Cayenne Turbo Electric.

• Platformă la 800 volți (PPE, Premium Platform Electric) și încărcare rapidă la 390 kW (400 kW în anumite condiții). La o stație ultra-rapidă care livrează puterea amintită anterior, Cayenne Electric are nevoie de mai puțin de 16 minute pentru 10 – 80%.

• Noul Cayenne Electric va fi prima electrică a mărcii care va suporta încărcare wireless (cu viteze de până la 11 kW).

• Standard, cele două versiuni de motorizare vor fi echipate cu suspensia pneumatică cu Porsche Active Suspension Management. Ambele modele pot fi echipate și cu o punte spate directoare (roțile spate pot vira cu până la 5 grade).

• Pe lista echipamentelor opționale va fi și un pachet de off-road.

• Noul Cayenne Electric are un coeficient aerodinamic de 0.25, iar producătorul german afirmă că valoarea este cea mai bună pentru o mașină din această clasă. Modelul vine echipat și cu un pachet aerodinamic activ: flapsuri mobile la nivelul zonei frontale și în părțile laterale ale spoilerului spate, și o aripă spate mobilă.

• Spre deosebire de versiunile echipate cu motoare termice, noul Cayenne Electric are un ampatament mai lung cu aproximativ 13 centimetri. Scaunele spate sunt reglabile electric (standard), iar portbagajul măsoară 781 de litri (1.588 de litri prin rabatarea banchetei). În partea din față există un spațiu de depozitare de 90 de litri.

• La interior, Porsche va echipa noul SUV electric cu un instrumentar digital de bord de 14,25 inchi, cu un ecran pentru pasagerul din dreapta de 14,9 inchi și cu un display central curbat (denumit Flow Display). De asemenea, Porsche introduce și un head-up display cu Realitate Augmentată.

• Cele două versiuni Cayenne Electric sunt deja disponibile pentru comandă. Din 2026, gama de motorizări va fi extinsă. În plus, anul viitor va fi lansată și varianta de caroserie Cayenne Coupé Electric.

• Pe piața din România, versiunea Cayenne Electric are un preț de pornire de 108.040 de euro, iar prețul variantei de top Cayenne Turbo Electric începe de la 168.525 de euro.

• Via: Porsche