Versiune cu tracțiune integrală și cutie automată pentru Dacia Duster și Bigster

• Dacia introduce, în premieră mondială, o motorizare în gama Duster și Bigster cu următoarele caracteristici: tracțiune integrală, cutie automată, sistem mild-hybrid la 48V și sistem de alimentare dublu benzină+GPL.

• La baza acestei versiuni – denumire comercială Hybrid-G 150 4×4 – se află motorul de 1,2 litri mild-hybrid la 48V (amplasat pe puntea față; 140 CP). Acesta va „colabora” cu un motor electric pe puntea spate capabil să livreze până la 31 de cai-putere. În total, sistemul dezvoltă 154 de cai-putere, iar cuplul motor va fi de 230 Nm pentru termic, respectiv 87 Nm pentru electric.

• Motorul termic va fi cuplat la o cutie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte (cu padele pentru schimbarea vitezelor; premieră în gama Dacia), iar cel electric de pe puntea spate va folosi o transmisie cu două trepte, complet decuplabilă.

• Cutia cu două trepte va asigura un cuplu ridicat la viteze reduse (pe prima treaptă) și o eficiență bună la viteze mari. Conform oficialilor Dacia, astfel se asigură o tracțiune eficientă pe puntea spate până la 140 km/h. Cum am menționat un paragraf mai sus, cele două modele care vor putea fi comandate cu acest sistem de propulsie vor putea rula și cu puntea spate complet decuplată, pentru creșterea eficienței în materie de consum.

• Bateria sistemului are o capacitate de 0,84 kWh. Oficialii mărcii spun că ambele modele vor putea rula complet electric pe distanțe scurte, însă scopul sistemului e ca în trafic urban, până la 60% din timp, deplasarea să fie făcută în mod electric (bateria se reîncarcă automat la decelerare/frânare).

• Autonomia maximă cu cele două rezervoare pline (câte 50 de litri pentru fiecare carburant în parte) este de până la 1.500 de kilometri.

• Odată cu introducerea acestei versiuni, Dacia anunță 5 moduri de conducere disponibile:

– Auto (schimbă automat între modurile 4×2 și 4×4

– Eco (accentul e pus pe consum redus, sistemul 4×4 se activează automat în cazul în care mașina detectează aderență redusă)

– Snow – accentul e pus pe maximizarea tracțiunii pe drumuri cu aderență redusă

– Mud/Sand – mod 4×4 pentru suprafețe moi

– Lock – pentru off-road în zone accidentate, la viteze mici

• Noua motorizare va fi disponibilă pe ambele modele până la finalul anului.

• De asemenea, Dacia anunță că de la finalul anului, pentru Duster vor fi operate o serie de modificări în gama de motorizări:

– Versiunea Hibrid 155 înlocuiește Hibrid 140

– Varianta Mild-Hybrid 140 va înlocui Mild-Hybrid 130

– Motorul Eco-G 120 va înlocui Eco-G 100

• Via: Dacia