Un model electric aparte, născut în Coreea de Sud și prezent pe piața din Europa încă din 2024. Dacă judecăm după dimensiunile exterioare, este cel mai mic model prezent în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler. Vom avea alături de noi varianta de top cu motor de 115 CP în echiparea Luxury.
Hyundai Inster a zgâlțâit nițel lumea modelelor electrice de dimensiuni mici, acolo unde Dacia Spring era cam singurul concurent, până nu de mult. Lucrurile s-au schimbat în acest segment, iar Inster vine cu o propunere matură pentru un automobil electric ce poate fi folosit în oraș, dar nu se sperie nici de drumuri lungi.
Venit oficial pe lume la jumătatea anului trecut, Inster este declinarea electrică a modelului Hyundai Casper cu motor termic ce se comercializează în Coreea de Sud. Este primul model electric de clasă A al mărcii gândit pentru piața europeană.

Cu un look ce l-ar fi putut integra ușor în familia de modele Ioniq (alături de Ioniq 5, Ioniq 6 și Ioniq 9), Inster este amplasat în gama constructorului asiatic undeva între clasa mini și cea mică.
Nu este un simplu hatchback, nu e nici chiar SUV, deci putem să îi spunem crossover (ba chiar are și o versiune cu look robust numită Inster Cross).
Are 3,8 metri lungime, 1,6 metri lățime și 1,6 metri înălțime, o siluetă înaltă și un design funky bazat pe stilul întâlnit la Ioniq 5 și 6. Dar accentul a fost pus pe spațiul de la interior, unde inginerii mărcii au reușit să facă o treabă excelentă.

Design modern
Hyundai Inster nu trece neobservat pe stradă. Noul stil de design Hyundai este un amestec între modern și inspirație, atent îmbinate. Inster preia tema designului cu pixeli supradimensionați pe care constructorul a aplicat-o cu succes la modelele electrice Ioniq 5 și Ioniq 6. Modelul se remarcă prin silueta înaltă, o trimitere la prima generație Hyundai i10, semnalizările frontale și stopurile supradimensionate cu tema pixelilor supradimensionați, dar și prin farurile integrate în bara față. Acestea sunt încadrate de lumini de zi amplasate în formă de cerc, pentru o semnătură luminoasă ușor de recunoscut. Simetric, în spate avem luminile de poziție rotunde ce încadrează semnalizările.

Modelul electric are jante de 15 inchi pentru echipările de bază, iar pe cele superioare vine echipat cu jante de 17 inchi cu un design specific cu patru spițe, ce adaugă un plus de stil pachetului estetic.
Sunt disponibile 10 nuanțe pentru caroserie: alb Atlas, khaki Tomboy, khaki Bijarim Matte, ivory Unbleached, portocaliu Sienna Metallic, argintiu Aero Matte, albastru Dusk Matte, galben Buttercream Pearl, verde Amazonas Matter, negru Abyss Pearl.
Exemplarul care ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler se va prezenta în nuanța galben Buttercream Pearl.

Interior spațios
Dacă de afară pare mic, lucrurile se schimbă la interior. Chiar dacă avem de-a face cu un model de clasă mini-mică, Hyundai Inster a fost gândit pentru a oferi maximum de spațiu și soluții practice la interior. Astfel, Inster oferă patru locuri individuale, iar cel rezervat șoferului are inclusiv cotieră și suport pentru băuturi atașate direct scaunului. Pe nivelul de echipare Luxury, scaunele din spate pot culisa și pot fi rabatate pentru a elibera mai mult loc, în caz că ai de transportat obiecte mai voluminoase. Iar dacă vrei o imagine inedită, nu uita că în Inster poți rabata complet toate cele patru spătare.

Volumul portbagajului este de 290 litri, dar acesta poate fi mărit la 351 litri prin culisarea scaunelor din spate. Cu toate scaunele rabatate, volumul maxim de încărcare atinge 1059 litri.
Ambianța interioară este întreținută și de iluminarea cu 64 de culori, iar plafonul de sticlă oferă lumină naturală din plin. Tapițeria scaunelor este realizată din PET 100% reciclat, în timp ce materialul de pe plafon conține 85% PET reciclat. În funcție de alegerea culorii, materialul folosit pentru acoperirea podelei este alcătuit din 30% până la 100% PET reciclat, iar ornamentul superior al ușii încorporează bio-polipropilenă extrasă din trestie de zahăr. Chiar și vopseaua exterioară neagră este ecologică, folosind pigmenți obținuți din anvelope uzate reciclate, în locul carbonului negru tradițional.

Trebuie remarcat volanul care în locul clasicei sigle Hyundai are în centru patru LED-uri. Cele patru puncte reprezintă litera H în codul Morse, iar la pornire se aprind într-o secvență specifică. De asemenea, LED-uri își schimbă culoarea în funcție de modul de rulare ales.
Motorizare
Hyundai propune două variante la capitolul motorizare. Varianta standard vine cu un motor electric de 97 CP și 147 Nm amplasat pe puntea față. Este alimentat de o baterie de 42 kWh ceea ce îi oferă o autonomie oficială de 327 kilometri.
Varianta superioară are un motor de 115 CP și 147 Nm, iar bateria este de 49 kWh. Este modelul ce ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler. Autonomia oficială este de 360 kilometri. Cu acest motor, Inster poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 10,6 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 150 km/oră.

Spre deosebire de frații săi electrici din familia Ioniq, Hyundai Inster nu beneficiază de platforma la 800V. Iar acest lucru se traduce prin viteze de încărcare mai mici. La stații rapide DC, Inster poate trage curent cu maxim 85 kW, iar la un wallbox AC, încărcătorul mașinii este de maximum 11 kW.
Inster dispune de sistem i-Pedal pentru recuperarea energiei prin decelare, iar cel de la volan poate alege dintre cinci trepte care reglează intensitatea recuperării. Pe cea mai puternică setare, mașina se conduce, practic, doar prin intermediul pedalei de accelerație.
Hyundai a acordat multă atenție și elementelor aerodinamice, iar unul dintre acestea se numește Active Air Flap (AAF). Un set de flapsuri se deschid sau se închid automat în partea de jos a spoilerului față (ajută atât din punct de vedere aerodinamic, cât și pe partea de răcire).

Siguranță și echipare
În România, Hyundai Inster este disponibil în cinci niveluri de echipare: Highway, Highway+, Premium, Luxury și Cross. Încă de la nivelul de bază, pe lista de dotări găsim sistemul de cruise control auto adaptiv, navigație, climatizare automată și cheie inteligentă. O treaptă mai sus (Highway+) și avem și pompa de căldură pe lista de dotări, iar de la nivelul Premium primim jante de 15 inchi din aliaj. Exemplarul care ne va însoți în road-trip-ul nostru în Alpi vine în echiparea Luxury ce aduce jante de 17 inchi și lumini față și spate cu LED.
Pe lista de dotări regăsim: volan încălzit, instrumentar digital de bord de 10,25 inchi, ecran central de 10,25 inchi cu Apple CarPlay și Android Auto, aer condiționat automat, plafon panoramic, sistem Vehicle-to-Load pentru alimentarea unor echipamente de la bateria mașinii și încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile.

Prețuri
Inster are un preț de pornire de 21.538 euro pentru versiunea de bază Highway cu motor de 97 CP și baterie de 42 kWh. În aceeași echipare de bază, dar cu motorul mai puternic de 115 CP și bateria de 49 kWh, prețul de listă este 22.978 euro.
Hyundai Inster în echiparea Luxury, ca cel care vine cu noi în EUROCHARGE, costă 25.585 euro.
Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion
Green Partner
BT Leasing
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config

















































