Euro NCAP: 5 stele pentru Lynk & Co 02, Polestar 4 și Zeekr 7X
• Organizația Euro NCAP a publicat rezultatele celor mai recente sesiuni de teste de siguranță.
• În cadrul acestei sesiuni, specialiștii au testat 8 modele: Lynk & Co 02, Zeekr 7X, Polestar 4, Omoda 9, Chery Tiggo 7, Chery Tiggo 8, Ford Tourneo Courier și Hyundai Inster. Primele patru au obținut un rating general de 5 stele, în timp ce ultimele patru modele amintite anterior au încheiat sesiunea cu 4 stele de siguranță.
• Toate cele 8 modele testate au fost echipate cu pachetul standard de siguranță.
• Lynk & Co 02, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 90% pentru protecția pasagerilor adulți
– 87% pentru protecția pasagerilor copii
– 83% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 89% pentru sistemele de siguranță
• Zeekr 7X, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 91% pentru protecția pasagerilor adulți
– 90% pentru protecția pasagerilor copii
– 78% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 83% pentru sistemele de siguranță
• Polestar 4, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 92% pentru protecția pasagerilor adulți
– 85% pentru protecția pasagerilor copii
– 81% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 79% pentru sistemele de siguranță
• Omoda 9, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 90% pentru protecția pasagerilor adulți
– 85% pentru protecția pasagerilor copii
– 81% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 80% pentru sistemele de siguranță
• Chery Tiggo 7, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 80% pentru protecția pasagerilor adulți
– 77% pentru protecția pasagerilor copii
– 80% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 78% pentru sistemele de siguranță
• În cazul lui Tiggo 7 (model ale cărui rezultate sunt transferate și către Tiggo 8 ) a fost identificată o problemă la airbagul cortină. Specialiștii au descoperit că acesta nu se activa corect, reducând gradul de protecție al unui copil aflat pe locurile din spate. Cauza a fost identificată, iar producătorul a fost anunțat. Totodată, Chery a primit ocazia să modifice sistemul. Specialiștii Euro NCAP au retestat ulterior mașina, iar a doua oară, airbagul cortină nu a funcționat mai bine. Inginerii au notat că acesta s-a desprins din șină. În urma celor două teste, Euro NCAP a cerut producătorului să reevalueze designul sistemului airbagului cortină.
• Chery Tiggo 8, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 81% pentru protecția pasagerilor adulți
– 77% pentru protecția pasagerilor copii
– 80% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 78% pentru sistemele de siguranță
• Ford Tourneo Courier, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 85% pentru protecția pasagerilor adulți
– 78% pentru protecția pasagerilor copii
– 78% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 66% pentru sistemele de siguranță
• Ford Tourneo Courier a revenit la Euro NCAP pentru o retestare. Anul trecut, modelul fusese evaluat cu 3 stele de siguranță: la testul cu o barieră rigidă, protecția capului pasagerului din spate a fost notată cu calificativ foarte slab și nu a primit niciun punct pentru testul respectiv. Ford a îmbunătățit sistemul de centuri pentru pasagerii din spate, iar calificativul a crescut.
• Hyundai Inster, procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 70% pentru protecția pasagerilor adulți
– 81% pentru protecția pasagerilor copii
– 70% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 67% pentru sistemele de siguranță
• Cea mai importantă notă trecută de Euro NCAP (și care a influențat ratingul general) pe raportul lui Inster a făcut referire la portiera șoferului. În testul lateral cu o barieră, specialiștii au descoperit că portiera șoferului s-a deblocat, ceea ce înseamnă că aceasta s-ar putea deschide și ar putea compromite siguranța celor din interior.















• Via: Euro NCAP