Studiu: Sistemele semi-autonome cresc nivelul de distragere a atenției
• IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) a realizat un nou studiu care vizează sistemele de conducere semi-autonomă.
• Studiul s-a concentrat pe tehnologiile disponibile pe modelele Volvo și Tesla, iar concluzia a fost următoarea: aceste sisteme cresc probabilitatea ca șoferii să fie implicați în alte activități care le distrag atenția.
• “Odată ce șoferii s-au simțit confortabil folosind tehnologia, au existat niveluri semnificativ mai mari de distragere a atenției”, a declarat cercetătorul Ian Reagan pentru Automotive News.
• Concluziile se bazează pe cercetările IIHS care au descoperit că sistemele de asistență a șoferului contribuie mai mult la confortul șoferului decât la creșterea siguranței.
• În total, 29 de voluntari au condus peste 12.000 de mile cu ajutorul sistemului Pilot Assist. În tot acest timp, sistemul a emis 3858 de alerte cu privire la lipsa atenției șoferilor. În 72 dintre cazuri, șoferii n-au reacționat suficient de rapid încât să evite ca sistemul să treacă la pragul următor de intervenție. Reagan a făcut parte din studiu și notează și faptul că în cei trei ani în care a folosit Pilot Assist, sistemul a primit două actualizări software care au îmbunătățit funcția de poziționare a mașinii pe bandă și cea cu privire la alertele emise. În cazul sistemului Autopilot, studiul a scos la iveală faptul că șoferii au învățat cum să se sincronizeze astfel încât să evite intervențiile din partea sistemului.
• Cercetătorul spune despre voluntari că sunt șoferi cu experiență care nu au mai folosit în trecut un sistem semi-autonom de conducere. De asemenea, acesta a adăugat că odată cu creșterea nivelului de confort (raportat la sistemul semi-autonom) a crescut și nivelul de distragere a atenției.
• Un alt studiu realizat de IIHS și publicat în luna iulie a scos la iveală faptul că aceste sisteme semi-autonome nu au un impact semnificativ vziavi de siguranță. Atunci, studiul fusese făcut pe o serie de modele BMW și Nissan, rezultatul fiind tradus prin “beneficii limitate la nivel de siguranță”.
• Via: Automotive News Europe
• Foto: Dreamstime