Raport Mercedes-Benz GLB după 8 zile: „Un SUV veritabil într-un costum compact”

Pe durata celor opt zile ale road trip-ului Cars & Roads by Michelin, GLB s-a lăsat purtat prin țară de 14 jurnaliști. Iată ce au de spus aceștia despre cel mai mare SUV mic de la Mercedes-Benz.

Un lucru cu care am căzut de acord unanim în discuțiile din turul Cars & Roads a fost: în cazul în care te întrebi de ce ar mai fi nevoie în clasa compactă de un SUV care să găzduiască șapte pasageri, sau de ce ar mai avea nevoie Mercedes-Benz de un SUV în clasa compactă pe lângă GLA, atunci nu pui întrebarea corectă. (Întrebarea corectă în vremurile astea ar fi: „De ce nu?”.)

În segmentul SUV, diversitatea este cheia în momentul de față, iar Mercedes-Benz pare să fi înțeles miza jocului. Câștigul: este pe primul loc în topul vânzărilor premium, un lucru datorat, în parte, și de diversitate. Dacă intri în configuratorul Mercedes-Benz, e greu spre imposibil să nu găsești ceva care să-ți satisfacă nevoile, oricare ar fi alea: spațiu, confort, dinamică, sex appeal, savoir-vivre etc.

La această gamă diversă a fost adăugat, iată, și un SUV mic cu spațiu mare. Pus în contextul meniului compact pe care ni-l pune Mercedes-Benz pe masă, eu l-am asociat unei pâini foarte bine crescute, din alea care aproape că dau din tavă. Spun asta doar din prin prisma dimensiunilor, pentru că GLB nu se revarsă, ci stă foarte bine pe roțile sale. Pentru alți colegi jurnaliști care mai simt și altceva decât foame, GLB face trimitere, prin formele sale, la tatăl SUV-urilor Mercedes-Benz: Geländewagen. (Prietenii îi spun doar G.)

Formele dure ale caroseriei îl califică, în opinia mea, drept un baby-baby Clasa G, amintindu-le nostalgicilor de GLK.

Radu Gurămultă, jurnalist 4x4Wheels și EcoWheels

SUV-ul compact Mercedes-GLB impresionează în primul rând prin alura sa de Baby G. Liniile sale mai angulare îl scot în evidență în segmentul său.

Dragoș Băltățeanu, jurnalist Autoexpert

Și dacă designul nu-ți spune nimic, nu ezita să-i dai șansa unui test drive. GLB are mai multe de oferit decât o față frumoasă.

Am așteptat cu nerăbdare să urc la volanul modelului Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC, fără îndoială, cel mai elegant SUV prezent în Cars & Roads by Michelin. […] Și totuși, nu designul aș zice că este atuul său principal, ci senzațiile, confortul și liniștea pe care ți le inspiră.

Laura Antonov, blogger Lachicboutique.ro

La interior, GLB promite nu doar spațiu generos, ci și bine repartizat; și tehnologizat. Se mândrește cu materiale și finisaje de calitate, puse în valoare printr-un design modern, corespunzător unui SUV care vrea să atragă tineri familiști. Gurile de ventilație circulare au fost un hit. La nevoie, poate găzdui până la 7 pasageri, însă cei de pe rândul trei ar trebui, spre binele lor, să nu aibă mai mult de 1,6 metri înălțime. Partea bună: poți pune până la patru scaune de copil în GLB.

Altfel, în formulă de cinci se călătorește în confort deplin de spațiu, și dispui totodată de 560 de litri de portbagaj. Dacă nu ai pasageri corpolenți poți glisa bancheta către față, sporind volumul portbagajului cu încă 179 de litri.

Și interiorul este la fel de impresionant precum exteriorul, cu cele 2 ecrane montate unul în continuarea celuilalt (instrumentarul de bord și infotainment-ul), absolut fascinante, completate de gurile de ventilație circulare.

Laura Antonov, blogger Lachicboutique.ro

Mercedes-Benz GLB pare să fi fost construit special pentru asemenea călătorii [cum este turul Cars & Roads], pe care le face fără pic de efort, nici pentru el și nici pentru șofer. Germanii au construit un SUV spațios, confortabil și silențios, numai bun să faci câteva sute de kilometri într-o zi.

Sebastian Toma, jurnalist Auto Bild

Interiorul cu sistem infotainment MBUX impresionează prin grafica celor două ecrane, dar integrarea cu Apple CarPlay este problematică uneori, sistemul întrerupând conexiunea fără motiv. Sistemul are și un asistent virtual ce poate fi activat prin salutul ”Hey, Mercedes!”.

Dragoș Băltățeanu, jurnalist Autoexpert

Datorită plasării transversale a motorului, spațiul interior este foarte generos și permite inclusiv alegerea unei configurații cu 7 locuri. Am mai apreciat și în acest caz interiorul retro-futurist al modelelor compacte Mercedes-Benz, cu aeratoarele sale de tip turbină și planșa comună a celor două ecrane de la bord (instrumentarul plus sistemul de infotainment).

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear

Exemplarul din turul nostru a venit echipat cu motorul de 2 litri, supraalimentat, cu 224 CP — o cifră mai mult decât mulțumitoare pentru un SUV compact. În versiune 250 4MATIC, GLB poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde și până la o viteză de 236 km/h. Și, așa cum zice și inscripția 4MATIC, are tracțiune integrală.

Resursele sunt manageriate de o cutie cu dublu-ambreiaj și 8 trepte, singura care stă în calea atingerii Nirvanei de către șoferii pasionați.

În configurație 250 4MATIC, GLB se mișcă foarte bine, cu suficiente resurse de putere, însă e recomandat să ajutați transmisia automată din când în când, utilizând modul manual; dacă vă entuziasmați pe sectoarele de drum mai virajate, mai mult ca sigur că lăsând-o să retrogradeze treptele după algoritmii proprii se va mai fâstâci. În situațiile respective, clapetele din spatele volanului sunt sfinte. Totodată, GLB poate fi surprinzător de exact pe viraje, dacă-l judecăm după faptul că nu sacrifică deloc confortul pentru asta. Setarea sistemului de direcție este prea moale pentru un conducător auto pasionat, însă asta se poate ajusta accesând modul sportiv de conducere.

Radu Gurămultă, jurnalist 4x4Wheels și EcoWheels

Supriza cea mai mare ține de faptul că GLB merge cu atât mai bine cu cât viteza crește. De la 100 km/h în sus este în elementul său. Singurul element care poate genera critici este transmisia DCT 8, care este extrem de nehotărâtă la viteze mai mici de 60-80 km/h și schimbă trepte la cerere (din padele) doar când vrea ea.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro

Versiunea GLB 250 4Matic echipată cu motorul 2.0 turbo de 224 CP și cu un cuplu de 350 Nm oferă suficientă putere, iar cutia automată cu opt trepte dă uneori câteva bâlbe la schimbarea treptelor, dar setarea modului de condus individual face ca transmisia să răspundă mai bine. GLB strălucește însă la capitolul dinamică și direcție. Suspensia filtrează bine denivelările, iar un stil de condus mai sportiv i se potrivește mănușă. În plus direcția are fix greutatea care trebuie, iar feedback-ul este excelent.

Dragoș Băltățeanu, jurnalist Autoexpert

E greu să le faci pe toate perfect atunci când ești mic, însă GLB a reușit să bifeze multe atribute din prima generație. De aici nu poate să fie decât și mai bine. Versiunea de motorizare 250 4MATIC este îmbietoare pentru cei care caută zvâcneală — apropo: are un sunet de evacuare absolut minunat — însă nu te încântă și la capitolul economie de combustibil: cifrele de consum înregistrate în turul nostru au fost între 8.6 și 10.7 l/100 km.

Un motor mai curat “trăiește” mai mult cu benzina EVO 100 Plus: cu 44% mai multă formulă inteligentă MOL EVOTECH. Detalii aici

Gama de motorizări are și oferte mai puțin zvăpăiate (GLB 180, cu 136 CP, sau GLB 200, cu 163 CP) și chiar dieseluri, cu 116 CP (GLB 180 d), 150 CP (GLB 200 d) sau 190 CP (GLB 220 d). Iar dacă vrei un GLB și mai sportiv decât 250 4MATIC, atunci GLB 35 (cu 306 CP) este probabil ceea ce cauți.

Fișa mașinii care ne-a însoțit în Cars & Roads by Michelin