Dacia Spring, Logan, Sandero și Jogger: facelift pe linie

De anul viitor, Dacia Spring, Logan, Sandero și Jogger primesc noutăți importante: retușuri exterioare, elemente modificate la interior și chiar și motorizări îmbunătățite. Duster și Bigster trec la 4x4 cu automată.

Bigster abia s-a lansat, Duster este destul de proaspăt, ce alte noutăți mai pot veni în gamă? Am zburat până la Paris și am descoperit că 2026 este un an plin de noutăți în gama Dacia. Practic, fiecare model se laudă cu ceva nou, chiar și cele două SUV-uri despre care am amintit mai sus. Dar să începem povestea de la mic la mare.

Dacia Spring: un pic mai înțepător

Primul model complet electric din istoria Dacia a fost un succes, unul care a luat prin surprindere și producătorul. De la debutul din 2021, Dacia a comercializat peste 180.000 de exemplare Spring în Europa. Chiar și prima jumătatea a anului 2025 a fost una foarte bună pentru model, cu aproape 19.000 unități comercializate la nivel european.

Pentru 2026, Dacia a pregătit un update ceva mai amplu pentru Dacia Spring, și aproape că aș fi tentat să-l numesc model nou, chiar dacă vizual nu există diferențe majore.

La nivelul designului sunt evoluții discrete pentru optimizări aerodinamice. Unele nu sunt atât de vizibile pentru că au menirea de a optimiza curgerea aerului pe sub mașină. În schimb, pe hayon a apărut un nou spoiler care are misiunea de a reduce turbulențele apărute în partea superioară, rezultatul fiind îmbunătățirea coeficientului aerodinamic.

Din 2026, Dacia introduce pe Spring o nouă baterie, una cu capacitatea de 24.3 kWh. Vechea baterie avea o capacitate utilă de 26,8 kWh și era poziționată sub bancheta spate. Noua baterie este amplasată sub podeaua habitaclului, acoperind aproape întreaga suprafață a acestuia. Este de tip Litiu-Fosfat de Fier (LFP) – o tehnologie utilizată pentru prima dată de Grupul Renault. Noua baterie oferă o distribuție mai bună a maselor, ceea ce va contribui la o ținută de drum mai bună, are un management termic optimizat, ceea ce va oferi performanțe mai bune în sezonul rece – fie că vorbim despre viteza de încărcare sau autonomia oferită.

Autonomia calculată WLTP a rămas relativ aceeași. Cu noua baterie, Dacia Spring are o autonomie declarată de 225 km, 228 km cu cea veche. Noua baterie este mai grea cu 16 kg decât cea veche, însă layout-ul acesteia a permis o ușoară redesenare la nivelul banchetei spate, rezultatul fiind un plus de 1 cm la nivelul spațiului pentru picioare. Not great, not terrible.

Vești bune și la capitolul încărcare. La stații AC poate trage ca și până acum cu 7.4 kW, dar timpul de încărcare de la 20% la 100% este acum de 3 ore și 20 minute, comparativ cu 4 ore la modelul cu vechea baterie. Și încărcarea la o priză domestică este mai scurtă. Acum sunt necesare 10 ore și 11 minute pentru o încărcare completă. În trecut acest proces având nevoie de 13 ore și jumătate.

La stații DC mașina poate încărca acum cu până la 40 kW(30 kW la vechiul model), iar încărcarea de la 20% la 80% durează 29 minute.

Și pentru că am menționat mai devreme că aproape sunt tentat să consider modelul unul nou, înseamnă că mai sunt elemente îmbunătățite. Avem și motorizări noi, de 70 CP/52 kW și 100 CP/75 kW. Practic versiunea de bază este acum mai puternică decât vârful de gamă din trecut.

Diferențele sunt imense la capitolul reprize. Cu vechile motorizări, repriza de la 80 la 120 km/h dura 26,2 secunde pentru motorizarea de 45 CP și 14 secunde pentru cea de 65 CP. Noul model, cu motorul de 70 CP, are nevoie de 10,3 secunde pentru această repriză, iar versiunea Extreme, cu motorizarea de 100 CP, are nevoie de 6,9 secunde.

Garda la sol a fost micșorată de la 150 mm la 146 mm, iar pentru îmbunătățirea ținutei de drum a fost montată și o bară anti ruliu pe puntea față.  

Dacia Logan, Sandero și Jogger facelift: faza pe design

Acum, trecem la grupa mijlocie: Logan, Sandero și Jogger.

La nivel estetic, Sandero și Jogger primesc grupuri optice față/spate cu o nouă semnătură luminoasă. În rest, structura interioară rămâne aceiași, cu faza scurtă LED, iar farurile pot comuta acum automat între faza scurtă și cea lungă. Din grupul extins, doar Dacia Logan nu primește această evoluție estetică (atenție, doar cea estetică) a grupurilor optice spate. Pentru Dacia Logan avem față nouă și spate vechi.

Noua semnătură luminoasă a farurilor amintește de un „T” răsturnat (conform comunicatului de presă, mie însă îmi lasă impresia unui pixel rebel – un fel de metaforă pentru ceea ce este astăzi gama Dacia comparativ cu ce oferă restul constructorilor) și se continuă vizual pe desenul noii grile frontale unde regăsim pătrate albe care duc cu gândul tot la niște pixeli.

Nou este și desenul barei față, ceva mai multe linii drepte, mai multă geometrie, lucru care apropie cele trei modele de povestea estetică introdusă de Duster și Bigster. Aceeași rețetă este aplicată grupurilor optice spate și barelor spate. Doar Sandero Stepway primește suplimentar o bandă negru-mat care unește vizual linia mediană a stopurilor.

Protecțiile suplimentare de plastic din zonele inferioare ale barelor față/spate și la nivelul pasajelor roților de la Jogger și Sandero Stepway sunt acum din Starkle – noul material dezvoltat de Dacia și care conține 20% plastic reciclat.

În funcție de nivelul de echipare, toate modele pot fi comandate cu jante cu design nou, inclusiv Dacia Logan, iar dacă mașina este echipată cu jante de tablă, sunt disponibile capace cu design nou. Mai am de raportat și introducerea oglinzilor laterale pliabile electric.

Dacia Sandero Stepway primește o nuanță nouă pentru caroserie (Amber Yellow), iar pentru Dacia Jogger, Sandero și Logan devine disponibilă nuanța care a debutat de noul Duster – Sandstone.

La interior regăsim tema farurilor la nivelul ornamentelor gurilor de ventilație și au fost introduse și materiale textile mai rezistente care se regăsesc atât la nivelul panourilor portierelor, cât și pe planșa de bord și în tapițeria scaunelor. 

Este introdus și volanul care a debutat pe noul Duster, cel cu trei brațe, precum și noul display de 10 inch pentru sistemul infotainment. 

La capitolul sisteme de asistență, notăm introducerea în echiparea de serie a frânării de urgență automate în situații de pericol cu funcție de detecție pentru pietoni, bicicliști și motocicliști. Iar pe stâlpul A stânga și-a făcut apariția o cameră video (ca la noul Renault Clio) pentru sistemul de monitorizare a gradului de atenție a celui de la volan.

Dacia Logan, Sandero și Jogger facelift: motorizări 

Dacia Jogger primește motorizarea Hybrid 155 care o înlocuiește pe Hybrid 140, iar aceasta va fi disponibilă și pe Dacia Sandero Stepway, dar spre finalul lui 2026. 

Pentru prima dată în istorie, gama formată din Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway și Jogger primește o motorizare asociată cu o cutie automată cu dublu ambreiaj. Este vorba despre Eco-G 120, motorizare care oferă o autonomie de până la 1.590 km cu plinurile de benzină și GPL făcute. Apropo de GPL, rezervoarele noilor versiuni au fost mărite, de la 40 litri pentru Logan, Sandero și Sandero Stepway la 49,6 litri. Iar pentru Jogger de la 40 litri la 48,8 litri.

Motorizarea va fi disponibilă atât cu o transmisie manuală cu 6 trepte, cât și cu cea EDC cu 6 rapoarte despre care am menționat anterior. Pentru schimbarea treptelor, Dacia oferă padele montate în spatele volanului.

TCe 100 este o versiune nouă a lui TCe 90, motorizarea de 1 litru cu trei cilindri. Dezvoltă 100 CP și este asociată cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte. Va fi disponibilă pe Sandero și Logan.

Hybrid 150 4×4 pentru Duster și Bigster

Am putut privi puțin și în intimitatea noului sistem de tracțiune integrală cu transmisie automată, acel vis imposibil pentru primele două generații Dacia Duster. De-acum e realitate și pentru Duster, dar și pentru Bigster, anunțul fiind făcut public în urmă cu câteva săptămâni.

Sub acronimul Hybrid-G 150 4×4 se ascunde o soluție mild hybrid bi-fuel (benzină + LPG) cu un propulsor termic de 1.2 litri care dezvoltă 140 CP și 230 Nm și cu un motor electric de 31 CP și 87 Nm montat pe puntea spate.

Motorul termic trimite puterea la puntea față via o cutie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Pe puntea spate, motorul electric are și el o cutie de viteze cu două trepte. Motorul electric este alimentat de la o baterie cu o capacitate de 0.84 kWh. 

Sistemul permite rularea până la 60% din timp, în utilizare urbană, în mod electric, ceea ce-l face extrem de eficient. Aici trebuie să-i credem pe cuvânt pe oficialii Dacia până la prima întâlnire cu aceste versiuni, dar variantele Hybrid de până acum au cam confirmat eficiența promisă. Așa că, mai în glumă, mai în serios, putem spune că Hybrid-G 150 4×4 este o soluție tri-fuel: benzină, GPL și electric. Cu cele două rezervoare de 50 de litri pline, Duster este certificat WLTP cu o autonomie de 1.500 km. Va exista și o versiune „simplă” Hybrid 150 4×4 fără GPL.

Sistemul mild hybrid de 48V promite un consum mediu de 7,1 litri GPL pentru Duster și 7,2 litri GPL pentru Bigster pentru 100 km rulați, iar dacă motorul termic este alimentat cu benzină vorbim despre 5,5 litri, respectiv 5,6 litri/100 km rulați.

Și ca să închei cu partea de motorizări, în cazul lui Duster (că el va trece prin transformări), din 2026, versiunea Hybrid-G 150 4×4 va fi completată de următoarele versiuni: Hybrid 150 4×4, Hybrid 155 (în locul Hybrid 140), mild-hybrid 140 (în locul mild-hybird 130), respectiv Eco-G 120 (în locul Eco-G 100).

Cum funcționează sistemul Hybrid 150 4×4?

Cum am menționat, motorul electric de pe puntea spate are asociată o cutie de viteze cu două trepte. Prima treaptă a acestui ansamblu este oarecum dedicată modurilor de rulare off-road. Este cuplată până la o viteză de 70 km/h. Comparativ cu sistemul mecanic clasic de tracțiune integrală de la Duster și Bigster, prima treaptă livrează cu 10% mai mult cuplu motor, iar plusul major este răspunsul instantaneu. De asemenea, motorul electric asigură o frână de motor constantă și contribuie la o stabilitate superioară pe trasă la coborârea unor pante, concomitent cu recuperarea energiei.

A doua treaptă este cuplată după 70 km/h până la 140 km/h. Dacă este selectat modul de rulare Auto și mașina detectează o situație care impune nevoia suportului din partea punții spate, va cupla automat motorul electric în treapta a doua. În cazul unei rulări constante, din rațiuni de eficiență, motorul electric este decuplat. 

Versiunile Hybrid 150 4×4 nu mai vin cu o punte spate multilink, motorul electric și cutia atașată au obligat la dezvoltarea unui cadru care să permită fixarea acestei unități, spațiul rămas ducând la adoptarea unei punți rigide. Dacia susține că performanțele off-road nu au fost afectate, Duster având o gardă la sol de 208 mm, un unghi de atac de 31 grade, unul de rampă de 24 grade și unul de degajare de 36 de grade.

Comenzile pentru Dacia Duster și Bigster Hybrid-G 150 4×4 se deschid luna aceasta. Versiunea Hybrid 150 4X4, cea fără GPL, va fi disponibilă de la mijlocul anului viitor.

Comenzile pentru noua Dacia Spring se deschid până la finalul anului, livrările urmând a începe în cursul anului viitor.

Comenzile pentru Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway și Jogger se deschid până la finalul anului, livrările începând din primăvara lui 2026.

Surprinzător de multe noutăți anunțate la Dacia Product Days, practic gama constructorului de la Mioveni se primenește serios. Și toate astea în condițiile în care sunt așteptate și modele noi în gamă.

Galerie foto