Nissan: „Cu versiunea hibridă e-Power a noului X-Trail, ne adresăm cumpărătorilor de motoare diesel”

• Nissan a prezentat recent în Europa noua generație X-Trail.

• A patra generație a SUV-ului nipon renunță la diesel, iar reprezentanții mărcii oferă alternative celor care preferau acest tip motorizare.

• Într-un interviu la care a participat și Autocritica, Nicolas Tschann, reprezentantul departamentului de Marketing de produs și strategie Nissan Europa, a oferit o serie de detalii referitoare la noul X-Trail.

• “Cu versiunea hibridă e-Power ne adresăm cumpărătorilor de diesel. Iubitorii motoarelor diesel apreciază autonomia, consumul și cuplul, iar varianta cu tracțiune integrală e-4orce îndeplinește aceleași cerințe, dar cu un comportament dinamic mai bun și cu mai puțin zgomot ambiental”, a declarat oficialul Nissan.

• “Spre exemplu, cu noul Qashqai e-Power, 50% dintre comenzile pe care le-am înregistrat online au venit de la clienți foști posesori de versiuni cu motoare diesel care fac transferul de la diesel la e-Power pentru că are toate beneficiile propulsorului termic, dar și altele în plus”, a completat reprezentantul Nissan.

• “Știm că sensibilitatea față de mediul înconjurător crește de la o zi la alta, iar familiile nu mai vor să cumpere un diesel, iar dacă o fac, această decizie vine doar ca o necesitate. De aceea venim cu această alternativă la diesel, mai ales într-un segment care pune accent pe nevoile unei familii, și oferim un produs electrificat la un preț accesibil. Iar din acest motiv, X-Trail se va poziționa diferit pe piață”.

• În Europa, noul X-Trail va fi disponibil în versiune hibridă e-Power (tehnic, avem o variantă electrică cu range extender) care folosește un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindri cu rol de generator. Acesta încarcă o baterie de 2,1 kWh care alimentează un motor electric. Întotdeauna, motorul electric va fi cel care pune roțile în mișcare. Versiunea cu roți motrice față dezvoltă 204 CP, iar varianta cu tracțiune integrală (câte un motor electric pe fiecare punte) livrează 213 CP.

• Doar pe anumite piețe, Nissan X-Trail va putea fi comandat și cu o motorizare mild-hybrid cu raport variabil de compresie de 1,5 litri benzină cu 163 CP și cutie automată de tip CVT.

• Oficialii Nissan au menționat că s-a ales soluția e-Power întrucât clienții nu sunt nevoiți să încarce o baterie pentru a rula electric.

• “Între versiunile cu motoare convenționale și cele pur electrice există o mulțime de alternative. Și analizând tehnologiile folosite pentru a face tranziția către electrice – care e punctul final -, ne-am pus următoarele întrebări: cum ajungem acolo și care e programul pe care să-l urmăm ca brand astfel încât să aducem clienții spre zona electrică?. Soluția de tranziție pe care noi am ales-o a fost cea fără încărcare. Iar ce folosim rămâne la fel de plăcut la condus și permite un pachet generos de dotări”.

• “Versiunea e-Power va fi nucleul noului X-Trail”.

• “Plănuim ca 92% dintre vânzări să fie în dreptul versiunilor echipate cu motorizarea e-Power. Vom folosi motorizarea mild-hybrid doar pe câteva piețe”.

• “Nu există conexiune fizică între motorul termic și roți. Iar acest lucru ne permite să maximizăm modul în care folosim încărcarea bateriei și rularea pur electrică – fără intervenția motorului termic cu rol de generator. Spre exemplu, la testele WLTP la viteze mici, hibrizii competitorilor pornesc motorul termic de peste 20 de ori, în timp ce în cazul lui e-Power, motorul termic pornește doar de 8 ori, iar asta înseamnă că maximizăm rularea electrică ”

• Foto: Nissan