Skip to content
Feature
Feature
Noul Renault Espace: Metamorfoza
Espace nu moare, ci se transformă. Chiar dacă segmentul automobilelor de tip monovolum aproape că a dispărut, Renault refuză să scoată din ofertă un model legendar ca Espace. Pentru a șasea generație, acesta s-a metamorfozat din monovolum în SUV cu șapte locuri.
Dragoș Băltățeanu
Grupul Volkswagen sub lupă: ce marcă vinde mai mult și ce brand generează cel mai mare profit
În 2022, cele 12 branduri aflate sub umbrela Grupului Volkswagen au vândut aproape 8,5 milioane de vehicule. Am luat fiecare producător în parte ca să vedem care vinde cel mai mult și care aduce în conturile grupului cel mai mare profit.
Povestea piloților de Formula 1 Ernst Loof și Marco Apicella: cariere până în primul viraj
Ernst Loof și Marco Apicella sunt doi piloți ale căror cariere nu s-au intersectat. Și totuși au ceva în comun: n-au parcurs niciodată un tur complet într-un Mare Premiu de Formula 1. Povestea piloților cu cele mai scurte apariții în Marele Circ.
Cornel Șocariciu
Anvelope fără aer: de la ideea care a ajuns pe Lună la prototipurile de azi
În ultimii ani am văzut o serie de concepte ale unor anvelope fără aer. Care sunt producătorii care vor să aducă pe piață astfel de pneuri și motivele care susțin ideea din spate?
Cornel Șocariciu
În culisele centrului de design Dacia: Duster 3 e gata, noul Spring și un viitor model Alpine sunt în lucru
Am fost în centrul de design Dacia ca să aflăm noutățile pe care le pregătește constructorul de la Mioveni. Viitorul Duster e gata deja, în timp ce designerii trag de liniile viitorului Spring, dar și de tușele unui nou model Alpine.
Piața de electrice la început de an: Spring-mania continuă, dar apar vedete noi
Înmatriculările de mașini electrice din România au crescut consistent în primele două luni ale anului. Dacia Spring rămâne modelul electric preferat al românilor, însă apar noi vedete venite din Europa.
Bridgestone Turanza 6: ploaie de vară
Rolul unei anvelope e să lupte pentru aderență. Doar că lucrurile se complică atunci când sub cele patru pete de lățimea unei palme e multă apă. Și fix acest aspect a fost tratat cu seriozitate de noua Bridgestone Turanza 6.
Cornel Șocariciu
Povestea Aston Martin: centenarul și încă o zecime
Dacă în anii '60 s-ar fi acordat premii pentru popularitate, Aston Martin ar fi fost în top, asta datorită seriei James Bond, dar și mulțumită succesului din motorsport. În schimb, din punct de vedere financiar, lucrurile au fost mai complicate decât crezi. În 2023, Aston Martin a împlinit 110 ani de la înființare, iar aceasta este povestea mărcii.
Cornel Șocariciu
Printre aburi: povestea primei curse ilegale
Prima cursă între două vehicule motorizate a avut loc în 1867. Și nu doar că n-a avut la start mașini cu motoare cu ardere internă - așa cum probabil ți-ai fi imaginat -, dar nici legală nu a fost.
Cornel Șocariciu
Dacia încasează mai mulți bani decât Ferrari: profiturile mărcii, bulgărele de aur al Grupului Renault
Anul trecut, Dacia a vândut aproape 600.000 de mașini. Asta înseamnă venituri de aproape 10 miliarde de euro, dublu față de cât a colectat Ferrari, spre exemplu. O analiză despre cât de importantă este marca de la Mioveni pentru Grupul Renault și despre câți bani pune în balanța contabilă a francezilor.
Ford F-150: Iubitul Americii
Ford F-150 e, de niște zeci de ani, cel mai vândut vehicul din America. Dar aisbergul continuă mult mai adânc de-atât.
Parcul auto al României: radiografia unei țări în care dieselul și mașinile de peste 20 de ani sunt la putere
Avem pe șosele peste 10 milioane de vehicule, un prag pe care România l-a depășit pentru prima dată în 31 decembrie 2022. Chiar dacă pare mare, valoarea raportată la numărul de locuitori este una dintre cele mai scăzute din Europa.
Lexus UX: tatuaje pe tot corpul
Fiecare art car e special și spune povestea din spate într-un mod unic. Iar pentru a duce ideea la un nivel nou, Lexus s-a gândit să tatueze, la propriu, un UX.
Cornel Șocariciu
Galloway Motors: mașini pentru femei produse de femei
Galloway Motors a fost un constructor auto care a produs 4.000 de automobile în perioada interbelică. Ideea i-a aparținut lui Dorothée Pullinger, o femeie care a avut ambiția de a produce mașini gândite special pentru confortul femeilor cu personal alcătuit exclusiv din femei.
Gama Dacia dincolo de sigla mărcii: Sandero și Duster, vedete și sub logoul Renault
Anul 2022 a fost unul bun pentru Dacia, iar modelele constructorului de la Mioveni au contribuit nu doar la succesul brandului în sine, ci și la limitarea daunelor înregistrate de Renault. Dincolo de sigla mărcii Dacia, Sandero, Duster și Logan au o viață proprie sub logoul Renault.
Pierdut motorsport. Îl declar interzis
Accidentul de la Le Mans din 1955 a transformat motorsportul. Unii au luptat pentru creșterea siguranței, în timp ce alții au ales neutralitatea. Sau altfel spus, motivul pentru care Elveția a interzis cursele pe circuit pentru mai bine de 60 de ani.
Cornel Șocariciu
Ken Block: omul din spatele numărului 43
A cucerit internetul cu seria video Gymkhana, iar în puțin peste un deceniu, clipurile în care derapa și se învârtea învăluit în fum de anvelope au totalizat peste un miliard de vizualizări. A impresionat prin stilul de pilotaj à la Colin McRae, dar și prin calitățile de antreprenor. El a fost Ken Block.
Cornel Șocariciu
Dacia pe cele mai mari 5 piețe europene: rezultate în 2022
2022 a fost un an bun pentru Dacia pe cele mai mari piețe europene. Francezii au fost cei care au scos din uzinele Dacia cele mai multe unități. Nici italienii și nici germanii n-au ignorat modelele mărcii de la Mioveni și au contribuit cu plusuri în rapoartele Dacia. Creșteri importante au fost raportate de Dacia și pe piețele din Spania și Marea Britanie.
Piața auto din România în 2022: Spring-mania, vedete asiatice și Programul Rabla
Care au fost modelele preferate de românii care au cumpărat mașini noi în 2022, ce producători au bifat cele mai importante creșteri, dar și ce electrice au fost în topul vânzărilor? Răspunsurile vin într-o analiză completă a pieței auto din România în 2022.
Motorama: salonul auto din anii ‘50 care a stârnit imaginația americanilor
General Motors a organizat în anii ‘50 un salon auto în care a prezentat concepte inedite ale mărcilor Cadillac, Oldsmobile, Pontiac sau Buick. Peste 10 milioane de oameni au luat contact cu viziunea designerului Harley Earl pe parcursul a 12 ani.
Caravana umanitară Ford de Crăciun: o altă lume
Am participat, pentru al doilea an consecutiv, la caravana umanitară de Crăciun organizată în județul Dolj de Ford Motor Company Fund. Despre bucuria de a dărui și despre binele pe care îl poate aduce un sac alb în mijlocul unor familii cu situații delicate.
Cornel Șocariciu
Parcați, vă rog. Povestea primului aparat pentru taxarea parcării
Astăzi e mai simplu ca niciodată să plătești pentru timpul pe care mașina ta îl petrece pe un loc de parcare, însă acum aproape 100 de ani, conceptul părea unul de neimaginat. Povestea primului parcometru.
Cornel Șocariciu
Whistling Billy: mașina cu aburi din 1905 reinventată un secol mai târziu
La începutul secolului trecut, Whistling Billy a fost una dintre cele mai populare mașini cu aburi și a doborât numeroase recorduri. Distrusă într-un accident din 1912, mașina cu aburi a fost reconstruită un secol mai târziu de un expert britanic.
Am concurat la Cursa Campionilor cu Mini electric
Am concurat la Cursa Campionilor, o etapă-eveniment de îndemânare și slalom auto, nu ca să n-o faci tu, ci ca să simt toate modificările prin care a trecut Mimi Evo, primul Mini electric de curse din lume.
Cornel Șocariciu
Ford Fiesta: final de carieră
Ford Fiesta a fost unul dintre modelele care au deschis apetitul europenilor pentru mașinile hatchback de segment mic. Acum, după mai bine de 45 de ani de la debut, Ford renunță la Fiesta.
Cornel Șocariciu