


Noul muzeu Renault: Flins, file de poveste
Nu cred că pe vreunul dintre cei care ajungem să citim aceste rânduri ne poate lăsa rece un muzeu auto. Cu atât mai puțin al unei mărci care are mult peste 100 de ani de istorie.

BMW 328 a revenit în București: o poveste „lightweight” cu greutate istorică
BMW 328 a debutat în 1936 și cariera sa competițională a fost curmată în plin avânt de cel de-al Doilea Război Mondial. Totuși, această apariție meteorică a devenit legendă.

Michelin CrossClimate 3: Generația confirmării
Ajunsă deja la a treia evoluție, anvelopa Michelin CrossClimate, dedicată utilizării în toate cele patru sezoane clasice, nu mai este doar o încercare ci o certitudine.

Între Maybach și AMG: expediție pe cele două vârfuri ale masivului Mercedes
Maybach și AMG se adresează unor tipologii diferite de clienți. Cu toate astea, Mercedes reușește să facă o punte invizibilă între cele două branduri. Elementul comun: caracterul exclusiv.

LEGO și Formula 1: Din Lilliput către lumea uriașilor
Parteneriatul LEGO și Formula 1 a generat deja o cursă istorică la Miami. Un tur care a implicat 4 milioane de cărămizi LEGO și 200 CP lăsați pe mâna a 20 de piloți de Formula 1.

Alfa Romeo 33 Stradale: la intersecția a două destine
Alfa Romeo 33 Stradale este o bijuterie. Dar până să ajungă la acest statut a fost nevoie de oameni speciali. Și uneori, de neînțelegerile lor.

„Șoferii vor interacționa natural cu aplicațiile de navigație”
Andrei Iordache, Director Automotive Solutions la HERE Technologies, furnizorul sistemului de navigație în Duster și Bigster, într-un interviu pentru Autocritica: "AI va simplifica semnificativ planificarea călătoriilor."

De la Dakar pe Transalpina: discuții și off-road cu echipajele Dacia Sandriders
Echipajele Dacia Sandriders concurează zilele acestea în South African Safari Rally. Înainte de startul etapei din Mondialul de Rally-Raid, Loeb și compania au făcut un „pit stop” la Rânca.

Fără montanți de parbriz: Vizibilitate de jet-fighter cu permis de categoria B
Câmpul vizual frontal complet: deziderat încă neatins de automobilele de serie ale zilelor noastre. Atât s-a putut, după cum spune o vorbă autohtonă de consolare. Dar se putea mai bine?

50 de ani de Volkswagen Polo: succesul clonei
Volkswagen Polo și-a început cariera pornind ca un Audi 50 cu sigle schimbate. Succesul primei generații, cea lansată în 1975, a fost motivul pentru care astăzi Polo aniversează 50 de ani.

Porsche 718: nume de cod pentru inovație
718 nu-i doar o alăturare aleatorie de cifre. 718 a reconfirmat voracitatea mărcii Porsche în motorsport și obsesia pentru evoluție continuă.

Nissan GT-R: trecutul, mașinile, oamenii
Ultima generație Nissan GT-R n-are nevoie de publicitate. Numele și reputația îi sunt carte de vizită. Și parcă tot ar fi păcat să nu-i știm rădăcinile.

Când un Prius a devenit cel mai rapid hibrid de pe planetă
În 2004, o Toyota Prius a mers la Bonneville, unde a stabilit un record de viteză pe uscat pentru hibride. Primul. Fiindcă altul efectiv nu mai exista.

„Cineva trage cu urechea”
Înainte să apară pe șosea, Dacia Bigster a fost o listă de așteptări. Laurențiu Radu și echipa sa au tradus lista în cifre, materiale, senzații și decizii inginerești.

A doua generație BMW Z4: dovada că femeile îi înțeleg pe bărbați mai bine decât cred ei
Roadsterul sport e un produs cumpărat preponderent de bărbați. Mesajele de nonconformism, dezinvoltură și abilitățile dinamice pe care le transmit aceste decapotabile reprezintă pentru ei factori dezirabili în completarea imaginii de sine.

Pininfarina Modulo: dacă acum 55 de ani s-ar fi condus pe Lună
În urmă cu 55 de ani, Pininfarina aducea la Salonul Auto de la Geneva prototipul Ferrari 512 S Modulo, un adevărat obiect de studiu în era designului auto geometric.

Noble și Saleen: mărci auto pe care le descopereai în cataloagele anilor 2000
De fiecare dată când aud chestii legate de Noble și Saleen acolo mă transpun cu mintea, la cataloagele în care admiram modele auto inedite. Iar aici avem doi reprezentanți de seamă ai nișei.

Audi R10 TDI: vârful motorului diesel în motorsport
În 2006, Audi a câștigat la Le Mans cu un prototip diesel. R10 TDI devenea un soi de apogeu al motoarelor diesel în motorsport, dar și o pagină de istorie.

Sebring: de la bază militară la etalon în anduranță
Apariția și ascensiunea unui circuit de renume, cu o istorie strâns legată de lumea aviației: Sebring International Raceway.

Porsche Carrera GT: Ultimul Mohican
Singurul V10 prezent pe un model de serie produs de Porsche. Primul șasiu din fibră de carbon de pe un model de serie. Și multe altele, sub un nume greu: Carrera GT.

Jeep Compass: când trebuie să găsești singur nordul în teritoriile nedefrișate ale designului
Clasa compactă a SUV-urilor tentează atât clienții, cât și producătorii. Jeep Compass a reținut atenția prin personalitate și aura mărcii, dar un lucru diferit care să placă unei majorități, nu-i ușor de făcut.

Apostolii siguranței: Mercedes ESF și mașinile care ne-au dat ABS-ul
ABS-ul are origini în anii '40. Chiar dacă primele mașini cu ABS n-au fost produse de Mercedes-Benz, germanii au știut să popularizeze acest sistem de siguranță.

Un petrolhead pro EV
Paradox aparent: sunt un "petrolhead", dar unul care e de acord cu viitorul electromobilității. Și mai ce?
