Rezumatul Dakar 2025, prima etapă: Victorie pentru Mani Gyenes la clasa Malle Moto
• S-a încheiat prima etapă (Bisha – Bisha) a Raliului Dakar 2025, o zi care a inclus 499 de kilometri, dintre care 413 kilometri de probe cronometrate.
• Emanuel Gyenes a încheiat prima etapă a Dakar 2025 pe primul loc la categoria Malle Moto, cu un avans de 4 minute și 58 de secunde în fața lui Benjamin Melot, ocupantul locului secund. La Rally 2, Gyenes încheie etapa pe locul al 11-lea, iar la categoria generală Moto, românul a terminat pe locul al 28-lea.
• La clasa Auto s-a impus impus echipajul francez format din Guerlain Chicherit – Alex Winocq (nr. 202). Cei doi concurează cu un Mini JCW Rally. Ultima victorie a unui Mini în Dakar datează din ediția din 2021.
• Celelalte două locuri ale podiumului clasei Auto au fost completate de echipaje Toyota Gazoo Racing: Seth Quintero – Dennis Zenz pe locul al doilea, respectiv Saood Variawa – Francois Cazalet pe locul al treilea.
• Echipajele Dacia Sandriders au încheiat prima zi importantă (ziua de ieri a fost dedicată etapei prolog) a competiției de rally-raid pe următoarele locuri:
- Cristina Gutiérrez / Pablo Moreno (nr. 212) locul al cincilea, +1 minut și 28 de secunde față de liderul Chicherit;
- Nasser Al-Attiyah / Édouard Boulange (nr. 200) locul al 20-lea, +10 minute și 38 de secunde față de lider;
- Sébastien Loeb / Fabian Lurquin (nr. 219) locul al 22-lea, +11 minute și 31 de secunde față de lider.
• Atât Al-Attiyah, cât și Loeb au parcurs prima etapă într-un mod strategic pentru a obține o poziție cât mai bună de start în etapa a doua.
• “Scopul nu a fost să obținem cel mai bun timp, prin urmare am decis să ne oprim câteva minute înainte de finalul probelor și să evităm ca mâine să plecăm printre primii. Majoritatea a jucat același joc…”, a declarat Leob la finalul primei etape.
• Etapa a doua a Raliului Dakar se va desfășura în 5 și 6 ianuarie și include proba maraton 48 Chrono (48 de ore în care concurenții nu vor avea echipe de asistență). A doua etapă va avea 1058 de kilometri, dintre care 967 de kilometri de probe cronometrate.
• Foto principală: EdoPhoto – Irina Petrichei