


Test Drive: Nissan Qashqai e-Power
Nissan mizează pe un sistem hibrid diferit de cel al concurenței. Sub denumirea e-Power, japonezii au dezvoltat un sistem range extender care se bazează pe un propulsor de 1.5 litri cu 3 cilindri pentru a produce energie electrică. Qashqai a primit noua soluție de propulsie și am vrut să vedem cum se comportă.

Materii prime pentru bateriile mașinilor electrice: care sunt, de unde provin și cum reducem dependența de ele
Constructorii auto folosesc litiu, grafit, nichel, mangan și cobalt pentru producția bateriilor pentru mașini electrice și caută soluții pentru a reduce dependența de aceste materii prime. Noile baterii LFP nu au nevoie de nichel, mangan și cobalt, iar reciclarea va juca un rol important în reducerea cantităților necesare de litiu și grafit.

Grupul Volkswagen sub lupă: ce marcă vinde mai mult și ce brand generează cel mai mare profit
În 2022, cele 12 branduri aflate sub umbrela Grupului Volkswagen au vândut aproape 8,5 milioane de vehicule. Am luat fiecare producător în parte ca să vedem care vinde cel mai mult și care aduce în conturile grupului cel mai mare profit.

Volvo V90 Cross Country: un suedez în Dobrogea
Un Volvo V90 Cross Country și 24 de ore în care am putut evada de la birou. Ideea noastră: o plimbare prin Cheilei Dobrogei, un pește proaspăt pe malul lacului Razim și o noapte aproape de natură, la Jurilovca.

Povestea piloților de Formula 1 Ernst Loof și Marco Apicella: cariere până în primul viraj
Ernst Loof și Marco Apicella sunt doi piloți ale căror cariere nu s-au intersectat. Și totuși au ceva în comun: n-au parcurs niciodată un tur complet într-un Mare Premiu de Formula 1. Povestea piloților cu cele mai scurte apariții în Marele Circ.

Anvelope fără aer: de la ideea care a ajuns pe Lună la prototipurile de azi
În ultimii ani am văzut o serie de concepte ale unor anvelope fără aer. Care sunt producătorii care vor să aducă pe piață astfel de pneuri și motivele care susțin ideea din spate?

Cine a fondat Tesla: povestea apariției brandului de mașini electrice și rolul lui Elon Musk
Tesla Motors a fost fondată în 2003 de inginerii Martin Eberhard și Marc Tarpenning după eșecul statului California de a convinge marii constructori să producă mașini electrice. Elon Musk a sosit în companie în 2004 în calitate de investitor.

Prag depășit: Germania, prima țară din Europa cu un milion de mașini electrice
După China, care se apropie deja de 4 milioane de autovehicule propulsate exclusiv cu baterii, Germania este a doua țară din lume și, bineînțeles, prima din Europa care a depășit pragul de un milion de automobile electrice.

Land Rover Discovery: veriga lipsă
Land Rover Discovery și-a început cariera ca rezervă. Mai precis, ca un înlocuitor în gama britanicilor pentru Range Rover, SUV-ul fiind împins an de an către alte pături sociale. Povestea lui Discovery, modelul care a pus umărul la creșterea notorietății constructorului britanic.

În culisele centrului de design Dacia: Duster 3 e gata, noul Spring și un viitor model Alpine sunt în lucru
Am fost în centrul de design Dacia ca să aflăm noutățile pe care le pregătește constructorul de la Mioveni. Viitorul Duster e gata deja, în timp ce designerii trag de liniile viitorului Spring, dar și de tușele unui nou model Alpine.

Piața de electrice la început de an: Spring-mania continuă, dar apar vedete noi
Înmatriculările de mașini electrice din România au crescut consistent în primele două luni ale anului. Dacia Spring rămâne modelul electric preferat al românilor, însă apar noi vedete venite din Europa.

Bridgestone Turanza 6: ploaie de vară
Rolul unei anvelope e să lupte pentru aderență. Doar că lucrurile se complică atunci când sub cele patru pete de lățimea unei palme e multă apă. Și fix acest aspect a fost tratat cu seriozitate de noua Bridgestone Turanza 6.

Povestea Aston Martin: centenarul și încă o zecime
Dacă în anii '60 s-ar fi acordat premii pentru popularitate, Aston Martin ar fi fost în top, asta datorită seriei James Bond, dar și mulțumită succesului din motorsport. În schimb, din punct de vedere financiar, lucrurile au fost mai complicate decât crezi. În 2023, Aston Martin a împlinit 110 ani de la înființare, iar aceasta este povestea mărcii.

Test drive: Nissan X-Trail e-Power e-4orce
X-Trail e unul dintre motoarele profitului pentru Nissan în Europa. Există de 4 generații, iar cea mai nouă este și cea mai bună de până acum.

Printre aburi: povestea primei curse ilegale
Prima cursă între două vehicule motorizate a avut loc în 1867. Și nu doar că n-a avut la start mașini cu motoare cu ardere internă - așa cum probabil ți-ai fi imaginat -, dar nici legală nu a fost.

Test Drive: Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke este unul dintre modelele care pus crossover în vocabularul multor europeni. De acum, modelul japonez este disponibil și în versiune hibridă cu origini franțuzești.

Potențialul energiei solare în România: câtă energie pot să genereze panourile fotovoltaice
Poziționarea geografică a României îți permite să generezi suficientă energie electrică din panouri fotovoltaice pentru consumul propriu, inclusiv dacă ai o mașină electrică pe care o încarci frecvent acasă.

Dacia încasează mai mulți bani decât Ferrari: profiturile mărcii, bulgărele de aur al Grupului Renault
Anul trecut, Dacia a vândut aproape 600.000 de mașini. Asta înseamnă venituri de aproape 10 miliarde de euro, dublu față de cât a colectat Ferrari, spre exemplu. O analiză despre cât de importantă este marca de la Mioveni pentru Grupul Renault și despre câți bani pune în balanța contabilă a francezilor.

Test Drive: Mitsubishi ASX Plug-in Hybrid 160
Trebuie să ne obișnuim. Mașinile similare, dar cu sigle diferite vor fi din ce în ce mai prezente în oferta diverșilor producători. Alianțele sunt la ordinea zilei în lumea auto, iar Mitsubishi a decis să profite de know-how-ul Renault. Iată noul Mitsubishi ASX, aka Renault Captur.

Ford în Formula 1: Între Cosworth, Schumacher și Red Bull
În anii '60, Ford a investit 100.000 de lire sterline pentru a ajuta Cosworth să dezvolte cel mai performant motor din istoria Formulei 1, pentru ca ulterior să producă motorul cu care Michael Schumacher a cucerit primul titlu mondial. După două decenii, constructorul va reveni în Formula 1 alături de echipa momentului: Red Bull Racing.
