Orașul paralel
Coreea de Sud a construit un oraș inteligent ca alternativă la capitala Seul. Mașinile autonome transportă oameni, livrează colete și colectează resturi menajere. Bine ai venit în Sejong.
Un pic de acasă în fiecare mașină
Mașinile care circulă în jurul nostru pot să fie sau nu produse complet în România. Însă există o probabilitate foarte mare ca piese, subansamble sau elemente software să poarte ștampila Made in Romania by Continental.
Oamenii care modelează biți
Centrul Continental de la Sibiu produce, an de an, peste 40 de milioane de componente electronice pentru mașini. Multe dintre ele se materializează pornind de la o idee născută tot aici.
Oamenii care Gândesc la rece
În centrul ContiTech de lângă Timișoara, totul se face cu gândul la agent. La agentul refrigerant. Aici sunt concepute și fabricate tubulaturile pentru sistemele de aer condiționat.
Oamenii care știu cum arată viitorul
La Timișoara se află „nava mamă” a companiei Continental, hub-ul în care câteva mii de ingineri văd viitorul mașinilor: creează, testează și produc sisteme care vor face mașinile din viitor mai sigure și mai inteligente.
Oamenii care învârt roata
E timpul să îți schimbi anvelopele. Studiezi ofertele, alegi informat. Este posibil să pui în coș patru anvelope Continental. E foarte posibil ca mașina ta să fie acum echipată cu anvelope fabricate la Timișoara.
Oamenii care strunesc furtunurile
Un banal furtun din cauciuc poate avea un rol crucial în mecanismul complex denumit mașină. Am cunoscut oamenii uzinei ContiTech din Carei care produc furtunuri pentru industria auto.
Oamenii care apasă pe butoane
Am cunoscut câțiva dintre oamenii care cercetează și dezvoltă software și hardware în centrul Continental din Iași: de la componente avansate de frânare până la banalele funcții pentru deschiderea geamurilor.
Made in Romania
Știm cu toții ce mașini se produc în România. Mai puțini știu că multe dintre modelele de renume ale multor companii auto sunt produse cu părți Made in Romania de compania Continental. Vom cunoaște o parte dintre acestea în următoarele 8 zile.
Test Drive: Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris este unul dintre cele mai pure Hot Hatch-uri ale momentului. Are 261 CP, cutie manuală și tracțiune integrală.
Unora le place Gazul
78% dintre mașinile cu GPL vândute anul trecut în Franța au fost ale mărcii Dacia. Popularitatea acestui sistem diferă, însă efectele utilizării lui sunt aceleași: preț mai mic la utilizare, emisii reduse și chiar și bonusuri din partea unor state.
Test Drive: Volkswagen Polo Style 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo s-a mărit și s-a tot mărit până a ajuns aproape cât un Golf 4. Acum este serios ca o compactă. Și are preț pe măsură.
Acordeonul lui Béla
O mașină care arată rău după un accident nu e neapărat o veste proastă. Mulțumește-i pentru asta lui Béla Barényi.
Test Drive: Dacia Duster Urban Prestige TCe 150 EDC
Dacia a vrut să pună și o transmisie automată pe Duster – o dotare mult dorită de clienți. Rezultatul este cea mai performantă și confortabilă Dacia din istorie. Not bad.
Enigma
În al doilea Război Mondial, Alan Turing a descifrat mesajele secrete transmise de naziști. El a rămas însă mult timp o enigmă pentru întreaga lume. Turing este unul dintre părinții Inteligenței Artificiale, care va duce la automatizarea mașinilor.
Familie extinsă
Volkswagen a prezentat noul ID.5. E un SUV "cocoșat" care vine să întregească familia germană de electrice.
Cu nasul pe sus
Nimic nu este întâmplător. Nici măcar faptul că o mașină nouă miroase a mașină nouă.
Test Drive: Citroën Ami
Citroën Ami este replica producătorului francez la adresa lui Renault Twizy. E un cvadriciclu pe care îl poți conduce în România de la 16 ani și este 100% electric.
Covorul negru
La scurt timp după ce a pus ambele picioare pe pământ, omul și-a croit propriul drum. Opt mii de ani mai târziu de la prima bătătură de pământ, drumul ne este nu doar călăuză, ci un indice al evoluției noastre ca specie. Iată-i povestea.
Test Drive: Nissan Qashqai X-Tronic 4×2
Qashqai are o nouă generație. Mai mare, mai arătoasă și doldora de tehnologii.