Ce mașini hibride poți să cumperi în România în 2024

Piața din România de mașini hibride și hibride cu încărcare la priză adună anul acesta mai bine de 150 de modele: de la hatchbackuri de clasă mică la limuzine, de la SUV-uri de oraș până la modele gândite special pentru off-road. Lista mașinilor hibride din în România în 2024.

Mașinile hibride reprezintă punctul intermediar dintre electrice și modelele cu motoare cu ardere internă. Tehnologia nu-i de ieri, de azi, primul model hibrid fiind inventat în urmă cu mai bine de 120 de ani. Totuși, implementarea la scară largă a venit undeva spre finalul secolului trecut.

Salut, Toyota Prius și Honda Insight.

Popularitatea modelelor hibride a crescut odată cu modificarea normelor de poluare. Noile reglementări i-au determinat pe producători să investească în acest sector și să folosească tehnologia intermediară. Ce înseamnă asta? Nu doar că s-a investit în dezvoltare și evoluție, ci și în extinderea ofertei de produse. Pe scurt, sisteme hibride mai eficiente pe o gamă cât din ce în ce mai largă de modele.

Astăzi, hibrizii folosesc diferite soluții tehnice, dar baza rămâne același principiu: motor termic + motor electric.

Pe silențios dar de neoprit, electrificarea a luat pe sus lumea mobilității, cu avantaje evidente: o mașină electrică nu poluează, poate fi încărcată acum cu ușurință, presupune costuri reduse de întreținere și facilități fiscale. Misiunea PPC Blue este de accelera tranziția energetică în transport și construiește infrastructura de mobilitate în toată lumea.

Descoperă aici stațiile de încărcare potrivite pentru tine și mașina ta, acasă, la birou sau în tranzit.

Mașinile hibride din România în 2024

Mai jos găsești toate mașinile hibride (full-hybrid și plug-in hybrid) pe care le poți cumpăra în România în 2024, aranjate în ordine alfabetică. Producătorii pregătesc lansări noi, deci vei găsi și unele care încă nu au specificații. De asemenea, constructorii vor veni și cu actualizări și îmbunătățiri (a se citi facelift) pentru o parte dintre mașinile hibride aflate deja în gamă, în timp ce anumite modele vor fi retrase temporar din configurator – din diferite motive.

Pentru ca tu să te informezi cât mai complet, mașinile hibride disponibile deja pentru comandă în România au fost evidențiate în tabelul dedicat mărcii respective cu un link către secțiunea Autocritica Showroom. Acolo găsești detaliile tehnice complete și prețurile actualizate. E un fel de organism viu pentru că se transformă continuu odată ce apar noutăți în ofertele producătorilor.

Abarth

Abarth nu are niciun model hibrid în gamă. În schimb, constructorul oferă o electrică: Abarth 500e, model derivat din Fiat 500e. Pe parcursul anului, italienii ar urma să introducă în portofoliu și un crossover electric dezvoltat pe baza lui Fiat 600e.

Abarth 500e Cabrio.

Alfa Romeo

Singurul hibrid pur-sânge din gama Alfa Romeo se numește Tonale PHEV. SUV-ul folosește o configurație cu încărcare la priză, iar sistemul dezvoltă în total 280 de cai-putere. Bateria folosită de italieni are 15,5 kWh și asigură o autonomie electrică maximă de 69 de kilometri. În mod normal nu mi-aș îndrepta atenția către modelele care folosesc un sistem mild-hybrid de propulsie. În principiu, acesta poate susține funcțiile auxiliare ale mașinii pentru mai mult timp și aduce un imbold în momentul plecării de pe loc. Totuși, sistemul mild-hybrid folosit de Alfa Romeo e un pic mai forțos și poate oferi o rulare pur electrică pentru perioade și distanțe foarte scurte.

Alfa Romeo Tonale PHEV.

În ceea ce privește viitorul apropiat, constructorul italian nu dă semne că ar pregăti un hibrid nou. În schimb, italienii vor aduce pe piață prima electrică de serie: Alfa Romeo Milan.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Alfa Romeo Tonale MHEV34.900 – 44.400130 – 160SUV compact
2.Alfa Romeo Tonale PHEV51.000 – 54.00028060 – 69SUV compact

Audi

De-a lungul ultimelor decenii, Audi a cochetat în mai multe rânduri cu ideea unor hibrizi. Mai întâi a fost experimentalul Audi Duo – un hibrid produs în serie mică -, din 1989, iar în epoca modernă a apărut A3 Sportback e-tron. Astăzi, gama Audi nu duce lipsă de hibrizi, soluția tehnică aleasă fiind cea cu încărcare la priză. În portofoliul constructorului german găsești versiuni PHEV atât pe modelele mici, cât și pe vârfurile de gamă.

Audi Q5 PHEV.

În perioada recentă, miza a fost pe electrice, iar în acest moment, Audi nu anunță cu subiect și predicat introducerea vreunui hibrid nou.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Audi A3 Sportback42.300 – 45.400204 – 24564Hatchback
compact
2.Audi Q3 49.301 – 52.70024551SUV compact
3.Audi Q3 Sportback51.300 – 54.70024550SUV compact
4.Audi Q561.201 – 69.300299 – 36762SUV mediu
5.Audi Q5 Sportback65.700 – 71.700299 – 36759SUV mediu
6.Audi A660.799 – 74.000299 – 36756Sedan mare
7.Audi A6 Avant64.300 – 76.600299 – 36756Break mare
8.Audi Q779.700 – 92.700381 – 46248SUV mare
9.Audi Q886.500 – 102.900381 – 46245SUV mare
10.Audi A8 LNA46260Limuzină

BMW

La fel ca Audi, BMW a jucat cartea hibrizilor cu încărcare la priză. În perioada în care constructorul din München a început dezvoltarea acestui tip de sistem de propulsie, mulți încă erau atrași de beneficiile unui hibrid convențional. Nu pot să nu amintesc de i8, primul PHEV rezultat ca urmare a apariției diviziei Project i.

Astăzi, hibrizii cu încărcare la priză punctează în multe dintre segmentele pe care BMW le are în portofoliu: de la monovolumul Seria 2 Active Tourer și până la vârfurile Seria 7 și XM.

BMW XM.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.BMW Seria 2 AT44.030 – 47.065245 – 32683 – 93Monovolum
compact
2.BMW Seria 349.326 – 57.418204 – 29252 – 62Sedan mediu
3.BMW Seria 3 Touring51.051 – 59.142204 – 29247- 61 Break mediu
4.BMW X147.422 – 49.802245 – 32676 – 92SUV compact
5.BMW X363.844 29242 – 50SUV mediu
6.BMW Seria 566.343 – 78.481299 – 49049 – 61Sedan mare
7.BMW Seria 5 Touring66.938 – 69.615 29247 – 57Break mare
8.BMW X592.64248977 – 88SUV mare
9.BMW Seria 7118.941 – 142.622489 – 57177- 87Limuzină
10.BMW XM172.610 – 198.016653 – 74882 – 88SUV mare

Citroën

Constructorul francez – prin strategia inițiată de grupul Stellantis – reușește să țină un echilibru în gamă. Astăzi, Citroën are în ofertă atât modele cu motoare termice, cât și hibrizi și electrice. Pentru moment, portofoliul de PHEV-uri nu se modifică, iar clienții pot alege în această configurație două modele: C5 Aircross și C5 X.

Citroën C5 X.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Citroën C5 Aircross44.000 – 47.700181 – 22557 – 64SUV compact
2.Citroën C5 X48.200 – 55.100181 – 22555 – 60Crossover/
SUV mediu

Cupra

Cupra devine din ce în ce mai popular, în ciuda faptului că este unul dintre cele mai tinere branduri lansate pe piață. Apariția Cupra poate fi văzută ca un fel de spin-off adus la viață din fosta divizie de performanță cu același nume.

În prezent, în gama ibericilor există trei modele care pot fi comandate cu motorizări plug-in hybrid, toate din segmentul compact: SUV-ul Formentor, hatchback-ul Leon și break-ul Leon Sportstourer.

Cupra Formentor, cel mai popular model din gama producătorului spaniol.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Cupra Formentor39.410 – 46.308204 – 24554 – 58SUV compact
2.Cupra Leon 39.656 – 44.286204 – 24559 – 62Hatchback
compact
3.Cupra Leon Sportstourer41.623 – 45.503204 – 24559 – 61Break compact

Dacia

Dacia începe anul 2024 cu deschiderea precomenzilor pentru Duster. A treia generație a SUV-ului a fost prezentată la finalul anului trecut, iar una dintre noutățile pregătite de constructorul de la Mioveni o reprezintă varianta hibridă. Versiunea o vei găsi sub denumirea comercială HYBRID 140 și folosește un motor pe bezină (4 cilindri, 1,6 litri, 94 cai-putere) plus două motoare electrice – unul cu 49 de cai-putere, celălalt cu rol de demaror/generator) plus o transmisie automată electrificată, fără ambreiaj, cu patru trepte care gestionează termicul și alte două trepte pentru motorul electric. Aceeași soluție tehnică este folosită de Dacia și pe Jogger hibrid, versiune disponibilă în ofertă încă de anul trecut.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Dacia Jogger Hybrid23.750 – 25.500140Break subcompact
2.Dacia Duster25.150 – 26.650140SUV subcompact

DS Automobiles

DS Automobiles nu modifică portofoliul de modele cu sistem hibrid de propulsie pentru 2024. La fel ca anul trecut, marca franceză oferă versiuni PHEV pe trei dintre cele patru modele din gamă: DS 4, DS 7 Crossback și DS 9. Pentru moment, nu informații oficiale cu privire la extinderea gamei până la finalul anului.

DS 4.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.DS 447.200 – 52.60022555Hatchback/
Crossover compact
2.DS 7 Crossback50.700- 69.700225 – 36058SUV compact
3.DS 971.000 – 86.400250 – 36048Sedan mare

Fiat

În oferta Fiat vei găsi câteva modele care au în denumirea comercială cuvântul Hybrid. Sistemul folosit de italieni este însă mai degrabă un strong-hybrid decât un full-hybrid. Tehnologia de bază e aceeași pe care o folosește și Alfa Romeo pe Tonale, iar asta înseamnă că mașina poate rula electric pe distanțe foarte scurte și la viteze mici. În rest, sistemul se ocupă de alimentarea sistemelor auxiliare cât timp motorul termic e oprit sau de asistarea în momentul plecării de pe loc.

Fiat Panda.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Fiat 500 Hybrid16.000 – 18.90070Hatchback
mic
2.Fiat 500 Cabrio Hybrid18.500 – 21.40070Cabrio mic
3.Fiat Tipo Hybrid26.000 – 29.355130Hatchback
subcompact
4. Fiat Tipo SW Hybrid27.100 – 30.454130Break
subcompact
5.Fiat Panda Hybrid14.800 – 17.65570Hatchback/Crossover
mic

Ford

În 2024, Ford rămâne cu două opțiuni în segmentul mașinilor hibride, ambele trecute în dreptul lui Kuga – proaspăt lansat în versiune cu facelift. SUV-ul mărcii americane este disponibil atât în configurație hibridă fără încărcare la priză, cât și în versiune plug-in hybrid. Din ofertă dispare vechiul Explorer.

Ford Kuga.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Ford Kuga HybridNA190SUV compact
2.Ford Kuga PHEVNA22569SUV compact

Honda

Toată gama Honda este complet electrificată. Cu excepția electricului e:NY1, restul modelelor din gamă sunt echipate cu sisteme hibrid de propulsie: de la micuțul Jazz și până la arhicunoscutul CR-V. Acesta din urmă poate fi comandat fie ca plug-in hybrid, fie ca hibrid fără încărcare la priză.

Honda ZR-V, cel mai nou membru din portofoliul mărcii japoneze.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Honda Jazz26.940 – 29.440122Hatchback subcompact
2.Honda Jazz Crosstar29.940122Hatchback subcompact
3.Honda HR-V33.040 – 33.040131SUV subcompact
4.Honda Civic32.990 – 38.490184Hatchback compact
5.Honda ZR-V43.690 – 46.940184SUV compact
6.Honda CR-V46.900 – 53.900184SUV compact/mediu
7.Honda CR-V PHEV59.40018482SUV compact/mediu

Hyundai

Și în 2024, Hyundai va avea în gamă motorizări pentru toate gusturile: de la diesel și benzină la hibride, hibride plug-in și electrice. Anul acesta, Kona, Tucson și Santa Fe sunt opțiunile pentru cei car vor un model hibrid.

Noua generație Hyundai Kona.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Hyundai Kona35.105 – 36.890141SUV mic
2.Hyundai Tucson Hybrid35.057 – 44.520230SUV compact
3.Hyundai Tucson PHEV46.781 – 49.16126562SUV compact
4.Hyundai Santa Fe Hybrid58.738230SUV mediu
5.Hyundai Santa FE PHEV60.52326558SUV mediu

Jaguar

Jaguar se pregătește să devină un brand 100% electric. Pe scurt, din 2025, în gama constructorului britanic ar trebui să existe doar mașini cu baterii. Până atunci, mai ai câteva opțiuni cu motoare termice, dar și versiuni hibride. Pe cele din urmă le întâlnești sub formă de PHEV-uri pe SUV-urile F-Pace și E-Pace.

Jaguar E-Pace.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Jaguar E-Pace66.723 – 80.39630968SUV compact
2.Jaguar F-Pace80.396 – 96.02140459SUV mediu

Jeep

Toată gama Jeep – cu excepția lui Gladiator, care va părăsi curând Europa – are versiuni electrificate. Avenger e pur electric, deci pe el nu-l luăm în considerare în cazul de față, dar Renegade, Compass, Wrangler și Grand Cherokee sunt disponibile cu motorizări hibride în diferite configurații.

Hibrizii plug-in pot fi identificați după denumirea 4xe, în timp ce versiunile strong-hybrid (am discutat deja asta la Alfa Romeo și Fiat) pot fi întâlniți în configuratorul mărcii americane după denumirea e-Hybrid.

Noul Jeep Grand Cherokee.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Jeep Renegade 4xe40.500 – 47.400190 – 24043 – 44SUV mic
2.Jeep Renegade e-hybrid27.500 – 30.000130SUV mic
3.Jeep Compass 4xe42.000 – 47.500190 – 24050SUV compact
4.Jeep Compass e-hybrid34.000 – 40.298130SUV compact
5.Jeep Wrangler 4xe81.000 – 83.50038153Off-road
6.Jeep Grand Cherokee 4xe85.000 – 102.00038151SUV mare

Kia

Kia are și în 2024 o ofertă variată de motorizări. Clienții pot găsi benzină, diesel, full-hybrid, plug-in hybrid și electric. V-am zis, câte ceva din fiecare.

Gama de hibrizi începe din segmentul subcompact cu Niro și se încheie în clasa medie cu Sorento.

Cea mai nouă generație Kia Niro.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Kia Niro HEV32.047 – 37.235141SUV subcompact
2.Kia Niro PHEV38.047 – 43.23518065SUV subcompact
3.Kia Xceed PHEV37.55414142 – 48Hatchback/
crossover compact
4.Kia Sportage HEV36.419 – 42.488230SUV compact
5.Kia Sportage PHEV43.440 – 47.96226570SUV compact
6.Kia Sorento HEV47.005 – 56.763230SUV mediu
7.Kia Sorento PHEV55.961 – 64.17226568SUV mediu

Land Rover

Aproape toată gama Land Rover are în componență cel puțin un hibrid. În cazul britanicilor, tehnologia folosită este cea cu încărcare la priză. În următoarea perioadă, fanii mărcii vor asista la debutul primului model electric al constructorului (Range Rover Electric) semn că și aici lucrurile încep să se creioneze diferit.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Land Rover Discovery Sport57.263 – 77.77830966SUV mediu
2.Land Rover Defender81.682 – 118.89340453Off-roader
3.Range Rover Evque53.610 – 83.15730966SUV compact
4.Range Rover Velar79.004 – 98.59240453SUV mediu
5.Range Rover 142.645 – 214.795440 -510110 – 112SUV mare
6.Range Rover Sport100.912 – 142.800440 – 510112 – 114SUV mare

Lexus

Lexus e parte a grupului Toyota, iar lucrul acesta nu avea cum să nu se răsfrângă și asupra brandului premium. Prin urmare, în ultimii ani, hibrizii sunt cei care dictează în gama Lexus din Europa. Cu o singură excepție: LC Convertible, versiunea cu plafon retractabil a coupé-ului LC. În oferta mărcii nipone găsești atât hibrizi “clasici”, cât și hibrizi cu încărcare la priză. Cel mai nou dintre aceștia se numește LBX și este un Yaris Cross ceva mai cizelat.

Lexus LBX.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Lexus LBX37.573 – 44.874136SUV mic
2.Lexus UX40.863 – 60.201184SUV compact
3.Lexus NX60.179 – 75.534243SUV mediu
4.Lexus NX PHEV72.112 – 81.97030965SUV mediu
5.Lexus RX82.631 – 101.248250 – 371SUV mare
6.Lexus RX PHEV91.626 – 101.23230965SUV mare
7.Lexus ES55.355 – 73.618218Sedan mare
8.Lexus LS110.622 – 163.101359Limuzină
9.Lexus LC 112.913 – 136.895359Coupé sport

Mazda

În 2024, oferta Mazda în segmentul modelelor hibride nu se modifică raportat la anul trecut. Clienții vor putea comanda fie Mazda 2 Hybrid, rodul colaborării cu Toyota, MX-30 e-Skyactiv R-EV, un plug-in hybrid cu motor rotativ cu rol de range extender, și vârful de gamă CX-60 PHEV.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Mazda 2 Hybrid22.690 – 27.290116Hatchback mic
2.Mazda MX-30 PHEV37.790 – 44.19017085SUV compact
3.Mazda CX-60 PHEV52.390 – 59.29032763SUV mediu

Mercedes-Benz

La fel ca restul mărcilor premium din Germania, Mercedes-Benz a jucat cartea hibrizilor cu încărcare la priză. Iar în ultimii ani, modelele electrificare (hibrizi și electrice) au devenit prezențe obișnuite în gama producătorului din Stuttgart. În prezent, gama Mercedes-Benz de hibrizi plug-in este răspândită în aproape toate segmentele în care activează constructorul german: de la hatcback-ul de clasă compactă Clasa A și până la limuzina Clasa S.

Mercedes-Benz GLC.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Mercedes Clasa A46.29021872Hatchback compact
2.Mercedes Clasa A Sedan46.90021874Sedan compact
3.Mercedes CLA Coupé47.10021872Sedan-coupé
compact
4.Mercedes CLA Shooting Brake47.84021868Break compact
5.Mercedes Clasa B43.99021870Monovolum compact
6.Mercedes Clasa C60.060 – 110.790313 – 68013 – 116Sedan mediu
7.Mercedes Clasa C T-Modell75.390 – 81.100313 – 68013 – 111Break mediu
8.Mercedes Clasa E72.890 – 83.040313 – 381107 – 117Sedan mare
9.Mercedes Clasa E T-Modell70.880 – 77.270313 – 381102- 112Break mare
10.Mercedes GLA50.17021869SUV compact
11.Mercedes GLC71.660 – 127.190313 – 68012 – 130SUV mediu
12.Mercedes GLC Coupé78.070 – 129.570313 – 68012 – 130SUV mediu
13.Mercedes GLE86.630 – 112.750333 – 54486 – 103SUV mare
14.Mercedes GLE Coupé97.380 – 120.640381 – 54487 – 105SUV mare
15.Mercedes Clasa S120.640 – 213.720408 – 80231 – 117Limuzină
16.Mercedes-AMG GT
4-Door
214.15084312Coupé sport

MG

MG a revenit în România, iar în gama constructorului există și un plug-in hybrid. Se numește eHS și face parte din segmentul SUV-urilor compacte. În România, HS poate fi comandat într-o variantă cu motor termic (1,5 litri benzină, 162 CP) sau în varianta PHEV amintită un rând mai sus. Aceasta folosește același motor pe benzină de 1,5 litri asistat de un motor electric cu 122 CP. Bateria de 16,6 kWh asigură o autonomie pur electrică de 52 de kilometri.

MG HS.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autononmie EV (km)Segment
1.MG eHS37.100 – 39.10025852SUV compact

Mini

Odată cu schimbarea de generație a lui Countryman, Mini rămâne fără niciun hibrid în gamă. Proaspătul SUV de clasă mică este disponibil în versiuni electrice și în variante cu motoare termice. În a doua categorie intră și o serie o motorizare pe benzină cu sistem mild-hybrid la 48V. Și doar atât.

Noua generație Mini Countryman.

Mitsubishi

Mulțumită alianței din care face parte, Mitsubishi a reîmprospătat gama europeană de modele și are în ofertă și motorizări hibride. Cu excepția micuțului Space Star, restul modelelor vândute pe Bătrânul Continent pot fi comandate cu sisteme hibride de propulsie.

Alături de Colt, ASX și Eclipse Cross, de anul acesta se va alătura în gamă și noua generație Outlander PHEV.

Noua generație Mitsubishi Colt.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Mitsubishi Colt HEV26.049 – 24.954143Hatchback mic
2.Mitsubishi ASX HEV31.166 – 35.093143SUV mic
3.Mitsubishi ASX PHEV38.425 – 40.56715948SUV mic
4.Mitsubishi Eclipse Cross39.496 – 50.08718845SUV compact
5. Mitsubishi Outlander PHEVNANANASUV mediu

Nissan

În momentul în care piața auto a dat de gustul electrificării, Nissan nu s-a oprit asupra hibrizilor ci a mers all-in. Direct electrice. Recent, constructorul japonez a abordat și segmentul modelelor care îmbină cele două lumi (combustie internă și electric), iar rezultatul se vede în gama de SUV-uri. Cu excepția lui Juke, care împrumută soluția tehnică introdusă de Renault pe Captur, Qashqai și X-Trail vin cu un sistem care se apropie mai mult de cel folosit pe electricele cu range extender, decât pe hibrizii convenționali.

Nissan Qashqai.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Nissan Juke31.180 – 33.340143SUV subcompact
2.Nissan Qashqai38.890 – 45.120190SUV compact
3.Nissan X-Trail41.040 – 56.090204 – 213SUV mediu

Opel

Nici în 2024, Opel nu aduce modificări gamei de hibrizi – cel puțin nu în acest început de an. Astfel, în oferta constructorului german există versiuni plug-in hybrid pe Astra, unul dintre cele mai populare modele ale mărcii, și pe SUV-ul Grandland.

ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Opel Grandland42.460 – 54.500225 – 30066- 69SUV compact
2.Opel Astra 37.730 – 44.495181 – 22060Hatchback compact
3.Opel Astra Sports Tourer38.680 – 45.335181 – 22560Break compact

Peugeot

Peugeot a răspândit hibrizii plug-in (tehnologia utilizată de marca franceză) în aproape toată gama de modele. Astfel, segmentele compact și mediu – indiferent de caroseria despre care discutăm – au reprezentare în segmentul hibrid.

Peugeot 408.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Peugeot 30837.800 – 47.300180 -22559 – 65Hatchback compact
2.Peugeot 308 SW39.700 – 48.700180 – 22558 – 64Break compact
3.Peugeot 300843.700 – 56.100180 – 30056 – 59SUV compact
4.Peugeot 50840.877 – 69.200225 – 36046 – 58Sedan mediu
5.Peugeot 508 SW42.305 – 70.500225 – 36046 – 57Break mediu
6.Peugeot 40843.900 – 49.800180 – 22564Crossover mediu

Porsche

Porsche a văzut în sistemele hibride de propulsie un mod prin care să îmbunătățească performanțele mașinilor pe care le produce. Mai mult sport și mai puțin eco, dacă ar fi s-o luăm strict după fișele tehnice.

Hibrizii cu încărcare la priză fac parte de ceva vreme din oferta nemților și în găsești fie pe SUV-ul Cayenne, fie pe sedanul-coupé Panamera. Dispare din ofertă Panamera Sport Turismo, iar pe parcursul anului sunt programate să apară mai multe versiuni hibride ale noii generații Panamera.

Noua generație Porsche Panamera.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Porsche Cayenne110.321 – 180.131470 – 73973 – 74SUV mare
2.Porsche Cayenne Coupé113.486 – 212.667470 – 73972 – 74SUV mare
3.Porsche Panamera198.23068091Sedan-coupé

Renault

Gama subcompactă a mărcii Renault, dar și o parte din modelele din clasa C (compact) sunt disponibile cu versiuni de motorizare hibride. Intrarea în gamă e făcută de Clio și Captur, iar cei care vor ceva mai mare pot opta pentru Arkana sau Austral. Singurul PHEV este Captur, restul modelelor fiind disponibile într-o configurație clasică fără încărcare la priză.

Renault Clio facelift.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Renault Clio HEV24.700143Hatchback subcompact
2.Renault Captur HEV26.500 – 29.350145SUV subcompact
3.Renault Captur PHEV30.600 – 35.55016050SUV subcompact
4.Renault Arkana HEV27.850 – 33.250145SUV compact
5. Renault Austral HEV35.700 – 40.900160 – 200SUV compact

Seat

Seat pare că a intrat într-un con de umbră, iar între public și vânzările mărcii iberice s-a interpus Cupra, fosta divizie de performanță transformată de câțiva ani într-un brand de sine stătător. Chiar dacă Seat nu are o electrică în gamă, producătorul spaniol a făcut trecerea la era actuală cu o serie de hibrizi plug-in cu tehnologie transplantată direct din gama Volkswagen.

Versiunea break a lui Seat Leon.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Seat Leon32.236 – 33.86720463Hatchback compact
2.Seat Leon Sportstourer32.911 – 34.57420462Break compact
3.Seat Tarraco42.600 – 44.16624546SUV mediu

Škoda

Strategia folosită de Seat a fost urmată și de Škoda – aici mă refer la integrarea tehnologiei grupului Volkswagen. Mai întâi am avut Superb plug-in hybrid (P.S: din 2024 vine într-o nouă generație), iar apoi, odată cu lansarea noii generații Octavia, cehii au forțat piața cu versiuni cu încărcare la priză.

De anul acesta, nici noul Kodiaq nu trece neobservat de fanii sistemelor hibride de propulsie. A doua generație a SUV-ului – abia intrată în producție – va fi disponibilă cu un sistem plug-in hybrid cu 204 CP.

Noua generație Škoda Kodiaq.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Škoda Octavia35.213 – 36.66720470Sedan compact
2.Škoda SuperbNA204NASedan mediu
3.Škoda Superb CombiNA204NABreak mediu
4.Škoda KodiaqNA204NASUV mediu

Subaru

Motor boxer și sistem de tracțiune integrală Symmetrical All Wheel Drive. Acestea au fost dintotdeauna atuurile unui Subaru. Doar că în ultimii ani, marca niponă a devenit mai mult un brand pentru nostalgici, prezența acesteia pe piața europeană fiind pusă în umbră. Totuși, Subaru n-a renunțat la Bătrânul Continent și continuă să ofere elementele care au consacrat brandul japonez, doar că într-o formă actualizată. Spre exemplu, Subaru nu are în ofertă un hibrid ca la carte, însă tehnologia din spatele e-Boxer (denumire comercială) poate oferi un strop de gust din era electrică. Sistemul folosit de Subaru este un strong-hybrid capabil să pună mașina în mișcare pur electric pe distanțe scurte și la viteze mici. În rest, sistemul este mult mai asemănător ca un mild-hybrid.

Noul Subaru Crosstrek (fost XV).
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Subaru Forester38.190 – 46.290150SUV compact/mediu
2.Subaru Impreza32.790 – 35.390150Hatchback compact
3.Subaru CrosstrekNA136SUV compact

Suzuki

Suzuki se bucură de parteneriatul pe care îl are cu Toyota, rezultatele fiind Across și Swace, două modele hibride cu reprezentant direct în gama Toyota (Corolla Break, respectiv RAV4 PHEV). Pe lângă acestea, S-Cross, dar și Vitara, completează oferta electrificată Suzuki în Europa.

Suzuki S-Cross.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Suzuki Vitara24.910 – 30.400115SUV mic
2.Suzuki S-Cross27.290 – 32.350116SUV mic
3.Suzuki Swace26.850 – 30.220122Break compact
4.Suzuki Across PHEV57.93030675SUV mediu

Toyota

Toyota (cu ceva avânt cauzat de implicarea Honda în dezvoltarea hibrizilor) a fost promotorul acestui tip de tehnologii. Mai întâi s-a născut Prius, iar ulterior, sistemul hibrid n-a ratat aproape niciun model nou din gama constructorului japonez. Așa cum se întâmplă și astăzi: de la cele mai mici modele din gamă și până la vârfurile de lance, toate pot fi comandate cu motorizări hibride.

Deși Toyota și-a dat doctoratul în hibrizi clasici, în epoca recentă, inginerii au studiat și versiunile cu încărcare la priză. Ar fi fost și păcat să nu puncteze și aici.

Cea mai nouă generație Toyota C-HR.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Toyota Yaris21.645 – 32.063116Hatchback mic
2.Toyota Yaris Cross23.905 – 33.655116Crossover mic
3.Toyota Corolla27.514 – 38.373140 – 196Hatchback compact
4.Toyota Corolla Touring Sports27.182 – 40.473140 – 196Break compact
5.Toyota Corolla Sedan27.207 – 34.186140Sedan compact
6.Toyota Corolla Cross35.053 – 45.763140 – 197Crossover compact
7.Toyota C-HR33.689 – 48.407140 – 197SUV compact
8.Toyota C-HR PHEV45.569 – 53.69622366SUV compact
9.Toyota Prius PHEV45.414 – 52.92022386Hatchback compact
10.Toyota RAV4 39.660 – 52.669222SUV mediu
11.Toyota RAV4 PHEV54.066 – 54.53730675SUV mediu
12.Toyota Camry39.415 – 45.225218Sedan mediu
13.Toyota Highlander57.558 – 66.780248SUV mare

Volkswagen

Volkswagen reușește să găsească un echilibru între motorizările convenționale, cele hibride și electrice. E un lucru dificial în acest moment, în contextul în care majoritatea trece pe baterii.

Prin urmare, portofoliul Volkswagen este generos în materie de hibrizi cu încărcare la priză, aceasta fiind singura tehnologie exploatată de constructorul german. În plus, nemții tot operează modificări la nivelul gamei, deci o parte dintre versiunile PHEV anunțate pot fi indisponibile temporar.

Noua generație Volkswagen Tiguan.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
1.Volkswagen Golf37.032 – 39.234204 – 24561 – 69Hatchback compact
2.Volkswagen TiguanNA204 – 272NASUV compact
3.Volkswagen Passat VariantNA204 – 272NABreak mediu
4.Volkswagen Arteon51.76121862Sedan-coupé mediu
5.Volkswagen Arteon Shooting Brake52.75321861Break mediu
6.Volkswagen Touareg82.745 – 97.426381 – 46247 – 48SUV mare

Volvo

Volvo și-a direcționat mare parte din investiții către electrice. Cu toate astea, producătorul suedez încă n-a trecut la o gamă formată în totalitate din modele cu baterii (ar trebui să se întâmple în 2030), iar asta înseamnă că în portofoliu găsești și restul tipurilor de sisteme de propulsie. Printre ele se află și versiunile hibride cu încărcare la priză.

Volvo XC60.
ModelPreț (Euro)Putere (CP)Autonomie EV (km)Segment
2.Volvo S6072.930 – 82.23045590Sedan mediu
3.Volvo V6065.810 – 77.860350 – 45587Break mediu
4.Volvo S9078.130 – 85.68045587Sedan mare
5.Volvo XC6070.500 – 81.590350 – 45576SUV mediu
6.Volvo XC9087.410 – 97.31045568SUV mare