


Drumul lui Răzvan Umbrărescu spre Le Mans: 24 de ore de visuri
Oricât de discret ai fi, anii de muncă din spatele unei performanțe sportive te vor împinge și sub lumina reflectoarelor. Despre Răzvan Petru Umbrărescu, românul care a concurat la Le Mans 2025 și primul cu o victorie în Mondialul de Anduranță.

Povestea unei deveniri: BMW Neue Klasse și depășirea circumstanțelor anacronice
Imaginile de aici sunt rezumative, așa că nu ratați expoziția „Transformation. Neue Klasse”: Cărturești Carusel, până în 25 august.

Inteligența Artificială în industria auto. Studiu de caz: uzina Renault din Palencia
Am vizitat uzina din Palencia a Grupului Renault pentru a descoperi ce înseamnă Plant Connect. Două zile în care am ascultat și am văzut cum mâine a devenit azi, cum AI și Metaverse sunt realități, nu concepte.

Goodwood Festival of Speed 2025: Aniversare pentru Formula 1
Nu credeam că mă mai poate surprinde ceva la Festival of Speed, dar ediția din 2025 mi-a întrecut toate așteptările. Mai mare ca niciodată, Festivalul a adus un tribut celor 75 de ani de Formula 1.

NSU Ro 80: eșecul unui automobil inovator
NSU Ro 80 a fost genul de automobil avansat pentru timpurile sale. Poate prea avansat și progresist, mai ales sub capotă.

Seif pentru istorie: Muzeul Mercedes-Benz
Ce nu știai despre Muzeul Mercedes-Benz, un veritabil seif plin cu valori, construit din beton, aluminiu și sticlă.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans: 25 de ani mai târziu
Ce distanță poți să parcurgi în 24 de ore dacă te-ai opri doar pentru alimentare și schimb de roți? De la această întrebare s-a născut cursa de anduranță de la Le Mans.

Vizită în Centrul Tehnic Titu: fortăreața industrială
Am fost în vizită în cadrul Centrului Tehnic Titu, locul în care își încep viața „de stradă” modelele Dacia și o parte dintre cele ale constructorului Renault.

Schlörwagen: Oul aerodinamic al lui Karl Schlör
Una dintre cele mai interesante abordări aerodinamice din peisajul automobilistic al anilor ’30 poartă numele inginerului care a creat-o: Karl Schlör.

Noua generație Mazda CX-5: 4,8 milioane de unități mai târziu
Am fost să vedem noua Mazda CX-5 cu o lună înainte de prezentarea oficială. Și-acum e timpul să povestim în detaliu noutățile celei de-a treia generații.

Noul muzeu Renault: Flins, file de poveste
Nu cred că pe vreunul dintre cei care ajungem să citim aceste rânduri ne poate lăsa rece un muzeu auto. Cu atât mai puțin al unei mărci care are mult peste 100 de ani de istorie.

BMW 328 a revenit în București: o poveste „lightweight” cu greutate istorică
BMW 328 a debutat în 1936 și cariera sa competițională a fost curmată în plin avânt de cel de-al Doilea Război Mondial. Totuși, această apariție meteorică a devenit legendă.

Michelin CrossClimate 3: Generația confirmării
Ajunsă deja la a treia evoluție, anvelopa Michelin CrossClimate, dedicată utilizării în toate cele patru sezoane clasice, nu mai este doar o încercare ci o certitudine.

Între Maybach și AMG: expediție pe cele două vârfuri ale masivului Mercedes
Maybach și AMG se adresează unor tipologii diferite de clienți. Cu toate astea, Mercedes reușește să facă o punte invizibilă între cele două branduri. Elementul comun: caracterul exclusiv.

LEGO și Formula 1: Din Lilliput către lumea uriașilor
Parteneriatul LEGO și Formula 1 a generat deja o cursă istorică la Miami. Un tur care a implicat 4 milioane de cărămizi LEGO și 200 CP lăsați pe mâna a 20 de piloți de Formula 1.

Alfa Romeo 33 Stradale: la intersecția a două destine
Alfa Romeo 33 Stradale este o bijuterie. Dar până să ajungă la acest statut a fost nevoie de oameni speciali. Și uneori, de neînțelegerile lor.

„Șoferii vor interacționa natural cu aplicațiile de navigație”
Andrei Iordache, Director Automotive Solutions la HERE Technologies, furnizorul sistemului de navigație în Duster și Bigster, într-un interviu pentru Autocritica: "AI va simplifica semnificativ planificarea călătoriilor."

De la Dakar pe Transalpina: discuții și off-road cu echipajele Dacia Sandriders
Echipajele Dacia Sandriders concurează zilele acestea în South African Safari Rally. Înainte de startul etapei din Mondialul de Rally-Raid, Loeb și compania au făcut un „pit stop” la Rânca.

Fără montanți de parbriz: Vizibilitate de jet-fighter cu permis de categoria B
Câmpul vizual frontal complet: deziderat încă neatins de automobilele de serie ale zilelor noastre. Atât s-a putut, după cum spune o vorbă autohtonă de consolare. Dar se putea mai bine?

50 de ani de Volkswagen Polo: succesul clonei
Volkswagen Polo și-a început cariera pornind ca un Audi 50 cu sigle schimbate. Succesul primei generații, cea lansată în 1975, a fost motivul pentru care astăzi Polo aniversează 50 de ani.

Porsche 718: nume de cod pentru inovație
718 nu-i doar o alăturare aleatorie de cifre. 718 a reconfirmat voracitatea mărcii Porsche în motorsport și obsesia pentru evoluție continuă.

Nissan GT-R: trecutul, mașinile, oamenii
Ultima generație Nissan GT-R n-are nevoie de publicitate. Numele și reputația îi sunt carte de vizită. Și parcă tot ar fi păcat să nu-i știm rădăcinile.

Când un Prius a devenit cel mai rapid hibrid de pe planetă
În 2004, o Toyota Prius a mers la Bonneville, unde a stabilit un record de viteză pe uscat pentru hibride. Primul. Fiindcă altul efectiv nu mai exista.
