„Teatrul” Stellantis: drama electrificării în patru acte
Între viziune și planificare, între inspirație și calcul, se conturează pas cu pas viitorul. Vorbim aici despre calea aleasă de Stellantis.
Fiat Topolino: șoricelul care a motorizat Italia
Nu-i ușor să pui pe roți o țară întreagă, mai ales când te apuci de treabă în vremuri dificile. Și totuși, Topolino a dat tonul.
Test Drive: Volkswagen Amarok Aventura
Volkswagen Amarok devine un model discret în peisaj. Și-a pierdut șarmul? Căutăm răspunsul la volanul versiunii Aventura 3.0 TDI 4Motion.
Cum am ajuns să avem ștergătoare de parbriz
Ștergătoarele de parbriz au venit să rezvolve o problemă relativ simplă, dar potențial periculoasă. Din fericire, soluțiile au venit din mai multe părți.
Renault Espace F1: puls de V10
La jumătatea anilor '90, Renault, Matra și echipa Williams au adus pe lume un Espace cu motor V10 de Formula 1.
Defender Experience: din Anglesey în Bărăgan
După două ore de soft off-road prin Bărăgan te convingi că Defender poate mult mai mult și încă nu și-a stins de tot pofta de escapadă.
„Simulările software vor înlocui testele hardware în 10 ani”
Am vizitat la Timișoara cel mai avansat laborator european de testare Aumovio. Interviu cu directorii Ciprian Samfescu și Simona Belea despre viitorul simulărilor software și AI.
Dacia Spring, Logan, Sandero și Jogger: facelift pe linie
De anul viitor, Dacia Spring, Logan, Sandero și Jogger primesc noutăți importante: retușuri exterioare, elemente modificate la interior și chiar și motorizări îmbunătățite. Duster și Bigster trec la 4x4 cu automată.
Dacia Hipster: Spațiu urban condensat
Dacia Hipster Concept: 7 metri cubi de esență urbană, cam așa aș putea defini acest studiu.
IAA Mobility 2025: salon, târg și festival
Acum ceva vreme, un salon auto nu era doar un punct culminant al anului automobilistic, ci și un examen pentru tine, ca individ. Ce a fost și ce e azi un salon auto. Studiu de caz: IAA Mobility aka Salonul Auto de la München.
Porsche și Transfăgărășan: de la vis la realitate
Acum vreun an de zile pomeneam de un vis. Iată că s-a transpus în realitate: Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan”.
Noua generație Renault Clio: șase, revoluționarul
Renault a lansat a șasea generație a lui Clio, cel mai popular model din toate timpurile din istoria mărcii franceze.
Noul BMW iX3: Neue Klasse pentru modernitate
Neue Klasse reapare în portofoliul BMW după mai bine de 60 de ani. De această dată, nu e nevoie de salvare, ci de modernizare. Tonul este dat de iX3, prezentat în premieră la München.
Horse România: primii pași ai unui nou motor
Una e să proiectezi un motor și alta e să-l și produci, să-l testezi și să-l pregătești pentru viața sub comanda clientului, cel care cumpără o mașină nouă. Horse Powertrain face toate astea în România.
Voiture Minimum: mașina minimală a lui Le Corbusier
De-a lungul timpului, mai mulți arhitecți s-au abătut de la drumul lor și au explorat proiectarea de automobile. Printre ei s-a numărat și Le Corbusier, cu Voiture Minimum.
Decriptarea unui record mondial: 5.479 de kilometri în 24 de ore cu o (viitoare) electrică
Mercedes-AMG GT XX Concept a folosit pista circulară de la Nardò pentru a bate 25 recorduri mondiale de anduranță. Am fost acolo să aflăm secretele tehnologiilor-concept revoluționare în lumea auto electrică.
Noul Volkswagen T-Roc: a doua întruchipare
A doua generație Volkswagen T-Roc debutează oficial cu un look mai fluid și elemente de design împrumutate de la familia de modele electrice ID.
Centura de siguranță: de la planoare la Volvo
Centura de siguranță așa cum o știm azi a avut nevoie de un efort colectiv, finalizat de Nils Bohlin, la Volvo.
Lotus și Colin Chapman: o călătorie prin timp
Colin Chapman a pus bazele companiei Lotus ajutat de Hazel, cea care avea să-i devină soție. Iar din acel moment, geniul inginerului britanic s-a propagat în multe direcții.
Renault Dauphine: pretendenta la tron
La jumătatea anilor ’50 și după, Dauphine trebuia să devină noua regină a vânzărilor pentru Renault. O pretendentă la tronul deținut de 4CV.
Citroën Karin: trunchiul de piramidă
În 1980, Citroën avea nevoie de un instrument de marketing puternic. Soluția s-a numit Karin, un prototip care a impresionat audiența datorită formei de trunchi de piramidă.
Roțile istoriei au plecat să cucerească munții: Silvretta Classic Rallye 2025
Unde? În Alpi. Când? Privind imaginile din competiție, poți doar să-ți faci o idee despre secol.
Drumul lui Răzvan Umbrărescu spre Le Mans: 24 de ore de visuri
Oricât de discret ai fi, anii de muncă din spatele unei performanțe sportive te vor împinge și sub lumina reflectoarelor. Despre Răzvan Petru Umbrărescu, românul care a concurat la Le Mans 2025 și primul cu o victorie în Mondialul de Anduranță.