


Noua generație Renault Clio: șase, revoluționarul
Renault a lansat a șasea generație a lui Clio, cel mai popular model din toate timpurile din istoria mărcii franceze.

Noul BMW iX3: Neue Klasse pentru modernitate
Neue Klasse reapare în portofoliul BMW după mai bine de 60 de ani. De această dată, nu e nevoie de salvare, ci de modernizare. Tonul este dat de iX3, prezentat în premieră la München.

Horse România: primii pași ai unui nou motor
Una e să proiectezi un motor și alta e să-l și produci, să-l testezi și să-l pregătești pentru viața sub comanda clientului, cel care cumpără o mașină nouă. Horse Powertrain face toate astea în România.

Voiture Minimum: mașina minimală a lui Le Corbusier
De-a lungul timpului, mai mulți arhitecți s-au abătut de la drumul lor și au explorat proiectarea de automobile. Printre ei s-a numărat și Le Corbusier, cu Voiture Minimum.

Decriptarea unui record mondial: 5.479 de kilometri în 24 de ore cu o (viitoare) electrică
Mercedes-AMG GT XX Concept a folosit pista circulară de la Nardò pentru a bate 25 recorduri mondiale de anduranță. Am fost acolo să aflăm secretele tehnologiilor-concept revoluționare în lumea auto electrică.

Noul Volkswagen T-Roc: a doua întruchipare
A doua generație Volkswagen T-Roc debutează oficial cu un look mai fluid și elemente de design împrumutate de la familia de modele electrice ID.

Centura de siguranță: de la planoare la Volvo
Centura de siguranță așa cum o știm azi a avut nevoie de un efort colectiv, finalizat de Nils Bohlin, la Volvo.

Lotus și Colin Chapman: o călătorie prin timp
Colin Chapman a pus bazele companiei Lotus ajutat de Hazel, cea care avea să-i devină soție. Iar din acel moment, geniul inginerului britanic s-a propagat în multe direcții.

Renault Dauphine: pretendenta la tron
La jumătatea anilor ’50 și după, Dauphine trebuia să devină noua regină a vânzărilor pentru Renault. O pretendentă la tronul deținut de 4CV.

Citroën Karin: trunchiul de piramidă
În 1980, Citroën avea nevoie de un instrument de marketing puternic. Soluția s-a numit Karin, un prototip care a impresionat audiența datorită formei de trunchi de piramidă.

Roțile istoriei au plecat să cucerească munții: Silvretta Classic Rallye 2025
Unde? În Alpi. Când? Privind imaginile din competiție, poți doar să-ți faci o idee despre secol.

Drumul lui Răzvan Umbrărescu spre Le Mans: 24 de ore de visuri
Oricât de discret ai fi, anii de muncă din spatele unei performanțe sportive te vor împinge și sub lumina reflectoarelor. Despre Răzvan Petru Umbrărescu, românul care a concurat la Le Mans 2025 și primul cu o victorie în Mondialul de Anduranță.

Povestea unei deveniri: BMW Neue Klasse și depășirea circumstanțelor anacronice
Imaginile de aici sunt rezumative, așa că nu ratați expoziția „Transformation. Neue Klasse”: Cărturești Carusel, până în 25 august.

Inteligența Artificială în industria auto. Studiu de caz: uzina Renault din Palencia
Am vizitat uzina din Palencia a Grupului Renault pentru a descoperi ce înseamnă Plant Connect. Două zile în care am ascultat și am văzut cum mâine a devenit azi, cum AI și Metaverse sunt realități, nu concepte.

Goodwood Festival of Speed 2025: Aniversare pentru Formula 1
Nu credeam că mă mai poate surprinde ceva la Festival of Speed, dar ediția din 2025 mi-a întrecut toate așteptările. Mai mare ca niciodată, Festivalul a adus un tribut celor 75 de ani de Formula 1.

NSU Ro 80: eșecul unui automobil inovator
NSU Ro 80 a fost genul de automobil avansat pentru timpurile sale. Poate prea avansat și progresist, mai ales sub capotă.

Seif pentru istorie: Muzeul Mercedes-Benz
Ce nu știai despre Muzeul Mercedes-Benz, un veritabil seif plin cu valori, construit din beton, aluminiu și sticlă.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans: 25 de ani mai târziu
Ce distanță poți să parcurgi în 24 de ore dacă te-ai opri doar pentru alimentare și schimb de roți? De la această întrebare s-a născut cursa de anduranță de la Le Mans.

Vizită în Centrul Tehnic Titu: fortăreața industrială
Am fost în vizită în cadrul Centrului Tehnic Titu, locul în care își încep viața „de stradă” modelele Dacia și o parte dintre cele ale constructorului Renault.

Schlörwagen: Oul aerodinamic al lui Karl Schlör
Una dintre cele mai interesante abordări aerodinamice din peisajul automobilistic al anilor ’30 poartă numele inginerului care a creat-o: Karl Schlör.

Noua generație Mazda CX-5: 4,8 milioane de unități mai târziu
Am fost să vedem noua Mazda CX-5 cu o lună înainte de prezentarea oficială. Și-acum e timpul să povestim în detaliu noutățile celei de-a treia generații.

Noul muzeu Renault: Flins, file de poveste
Nu cred că pe vreunul dintre cei care ajungem să citim aceste rânduri ne poate lăsa rece un muzeu auto. Cu atât mai puțin al unei mărci care are mult peste 100 de ani de istorie.

BMW 328 a revenit în București: o poveste „lightweight” cu greutate istorică
BMW 328 a debutat în 1936 și cariera sa competițională a fost curmată în plin avânt de cel de-al Doilea Război Mondial. Totuși, această apariție meteorică a devenit legendă.
