Review din joacă: F1 2022

Noul simulator oficial al Formulei 1 se apropie și mai mult de ceea ce reprezintă nivelul de top al motorsportului mondial. Asta e de bine și de rău în același timp.

A mai trecut un an de ultima dată când îți vorbeam despre simulatorul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1, dezvoltat de Codemasters și botezat sugestiv F1. La fel ca mai toate jocurile care tratează sporturile, F1 este reîmprospătat de la an la an, reflectând în mod loial situația la zi în respectiva disciplină.

După cum probabil știi, trecerea la sezonul 2022 a venit, în cazul Formulei 1, cu multe modificări de bun augur, în special pentru spectatorii care așteptau o schimbare de dinamică în weekendurile de curse. Dacă nu înțelegi despre ce vorbesc aici, a povestit Daniel pe larg de ce e important ce s-a întâmplat recent în Marele Circ.

Așa cum te-ai aștepta, și F1 2022…

Hai lasă vrăjeala. Are mașinile astea noi?

… a trecut prin schimbări dramatice, cea mai importantă la nivel de gameplay fiind noile monoposturi. Care se simt ca noi. În sensul că oamenii n-au schimbat doar estetica mașinilor, ci și modul în care se comportă pe circuit. Au lucrat la fizica lor astfel încât să reflecteze noul profil al anvelopelor, noul ampatament și așa mai departe. Acum probabil că te întrebi dacă schimbarea este în bine sau în rău.

Supravirare. Am pățit asta mai des decât vreau să recunosc.

Cu experiența lui F1 2021 încă recentă în memorie – l-am mai jucat câteva zeci de ore bune în ultimul an – mi-a fost greu să țin noile mașini pe asfalt. Poate că a fost și entuziasmul primelor sesiuni de joc, nu știu, cert e că ai nevoie de un pic de timp de acomodare pentru a-ți echivala potențialul cu cel din jocul anterior.

Asta înseamnă că e mai greu de jucat?

Ca de obicei, depinde cât de mult timp vrei să dedici jocului, și cât de mulți nervi vrei să-ți toci. Când eram mai tânăr, eram genul de erou de controller care dădea skip la tutorial și după aia își bătea capul cu a învăța acțiunile esențiale. M-am mai liniștit între timp, dar tot îmi place să trag de mine, cel puțin în jocuri.

Recunosc: aici jucam pe easy.

Partea bună este că în F1 2022 ai în continuare o gamă largă de setări, de la cele vizuale – ce cameră să folosești, dacă să-ți pui Halo între ochi sau să-l faci transparent etc. – la cele de asistență la condus, astfel încât îți poți croi tu modul de joc cel mai bun pentru nivelul tău de experiență. Deci fie că vrei să ți-l cumperi pentru a face recorduri mondiale de timp pe circuit sau pentru sesiuni de relaxare în după-amiezile de duminică, F1 2022 îți poate răspunde la nevoi.

Deci merită să mi-l cumpăr, dacă deja am F1 2021?

În cazul jocurilor care apar anual, doar tu știi răspunsul la întrebarea asta. Depinde ce anume îți dorești. Dacă tot ce vrei este să te iei la trântă cu cele mai agile mașini de pe pământ, atunci nu vei simți probabil nevoia să-l cumperi pe cel nou, cu toate că, după cum am zis, modificările în gameplay sunt mult mai vizibile – căci Formula 1, cea din realitate, a pășit într-o nouă eră.

Deci da, F1 2022 merită să-l cumperi chiar dacă ai deja F1 2021.

Ce poveste au mai creat de data aceasta?

A, da, chiar, povestea! Păi n-au mai creat. Știu, tocmai te obișnuiseși, de la ultimele două ediții ale jocului, cu opțiunea de carieră bazată pe un fir narativ – acela că începi ca pilot de F2 care primește șansa să concureze în F1 și trebuie să tragă de el pentru a ajunge în top, asta implicând și situații dramatice pe care nu le poți controla, dar trebuie să le faci față.

În F1 2022 nu mai dispui de acel mod de progres în carieră, ci ai de ales între două scenarii: joci ca pilot și nu poți controla tot ce se întâmplă în echipă, la nivel de investiții și mod dezvoltare, sau joci ca pilot și team principal (modul se cheamă My Team), caz în care decizi tot ce se întâmplă și în garaj.

În încercarea de a te pune, totuși, în pielea unui pilot de Formula 1, creatorii jocului au venit cu altă soluție: ți-au dat apartament și posibilitatea să-ți crești garajul cu supercaruri – pe care nu le poți conduce nici măcar de plăcere, însă sunt folosite într-o serie de misiuni numite Pirelli Challenge. Și acum poți să-ți cumperi haine și accesorii, folosind moneda virtuală Pitcoin. O monedă virtuală pe care o poți cumpăra cu bani reali, firește.

Wow, super!

Nu e o surpriză că F1 2022 mizează pe microtranzacții. Anul trecut, studioul care produce jocurile F1 a intrat sub umbrela Electronic Arts (EA, pe scurt). Și Electronic Arts are o pasiune nemărginită pentru microtranzacții, lucru care în unele situații a fost criticat dur de către jucători, pentru că anumite jocuri te „încurajau” să cumperi chestii pentru a-ți face jocul mai ușor.

Din fericire, tot ce cumperi cu Pitcoin în F1 2022 se rezumă la estetic. Sunt convins că asta prinde foarte bine la cei mai tineri dintre noi, care vor să iasă în evidență în încercarea de a-și descoperi stilul. Probabil că sunt prea bătrân ca să-mi bat capul cu asta.

Dar repet: nu te speria de partea de microtranzacții, pentru că nu afectează în niciun fel plăcerea jocului.

Deci îți place? Ce notă i-ai da?

Vezi că te-ai molipsit cu întrebări de la testele noastre cu mașini. Dar am să-ți răspund: pentru gameplay și grafică (l-am jucat pe PS4 Pro, atât de pe controller cât și de la volan și pedale), nota 10 (zece) de la mine.  

Și dacă tot ești aici, citește ceva frumos despre povestea Red Bull, și cum a ajuns o doză de energizant să fie asociată (și) cu cea mai înaltă formă a motorsportului mondial.