Renault 4 este o mașină electrică gândită în special pentru utilizarea în mediul urban. O trădează în acest sens atât dimensiunile caroseriei, cât mai ales datele tehnice: bateria cu capacitate de 52 kWh are o putere de încărcare de 100 kW, în timp ce motorul electric oferă 150 de cai-putere.
Cu toate acestea, Renault 4 ne-a demonstrat că, atunci când este nevoie, este o companie plăcută inclusiv la drum lung. Chiar și atunci când parcurgi aproximativ 5.000 de kilometri prin Alpi într-un road trip precum EUROCHARGE by Schaeffler.

Modelul francez cu tentă retro s-a remarcat în special pe trecătorile din Elveția, Austria și Italia, acolo unde frânarea regenerativă a jucat un rol esențial pentru a atinge inclusiv consumuri mai mici de 14 kWh/100 km. Cu astfel de performanțe, Renault 4 a încărcat de cel mult două ori pe zi pe traseu în 6 dintre cele 8 zile ale road tripului.



Renault 4: infografice zilnice de consum, autonomie reală, costuri de încărcare








Cifrele generale Renault 4: Radiografia unui maraton
- Distanță totală parcursă: 4564 km
- Număr total de opriri pentru încărcare: 18 sesiuni pe drum + 7 încărcări peste noapte
- Timp total petrecut la încărcat pe traseu: 10 ore și 5 minute (605 minute)
- Energie totală încărcată: 866,3 kWh, din care 283,1 kWh la hoteluri
- Cost total al încărcărilor (încărcările de la hotel au fost gratuite): între 227,4 și 460,7 euro (în funcție de aplicația utilizată)
- Comparație Costuri Combustibil (estimat pe traseu):
- O mașină pe benzină de putere similară (consum mediu est. 7 L/100 km, preț mediu 1,80 €/L) ar fi costat aproximativ 575 euro.
- O variantă diesel echivalentă (consum mediu est. 5,5 L/100 km, preț mediu 1,75 €/L) ar fi costat circa 439,3 euro.
- Consum mediu ponderat: 17,3 kWh/100 km
- Autonomie reală medie ponderată: 309,2 km
Mențiune importantă despre stilul de condus: Pe parcursul întregului test, mașina a fost condusă în modul „Normal”, niciodată „Eco”. S-a mers constant, respectând limitele de viteză, cu o abordare cât mai apropiată de viteza maximă legală pe fiecare segment de drum.










Concluzii și observații
- Eficiență energetică: Cu un consum mediu ponderat de doar 17,3 kWh/100 km, Renault 4 a fost una dintre cele mai eficiente mașini din tur. Cel mai eficient parcurs a fost pe pasurile alpine, unde a înregistrat consumuri de 13.8, 14.8 și 15 kWh/100 km.
- Viteza de încărcare, un compromis: Teoretic, limita de 100 kW la încărcare este principalul compromis: a petrecut cel mai mult timp la încărcat dintre mașinile de segment B (605 minute) și aproape dublu față de modelele de top cu arhitectură la 800V. Totuși, bateria se încarcă relativ repede pentru că are doar 52 kWh.
- Autonomie reală: Media de 309 km este potrivită pentru bateria de 52 kWh. Vârful de autonomie de 377 km, atins în ziua petrecută pe pasul Stelvio, demonstrează din nou că zilele cu urcări și coborâri lungi sunt cele mai economice pentru electrice.



Impresiile celor care au condus Renault 4 în EUROCHARGE by Schaeffler
Marco Badea (Explicativ.com)
Am condus Renault 4 de la București până la jumătatea drumului de pe Transfăgărășan. E o mașină cu care m-am împrietenit pentru că nu te trădează cu nimic. Îți oferă fix ceea ce promite. Am făcut cifre bune, mai ales că frânarea regenerativă a funcționat foarte bine pe coborâre (am ajuns de la 45% la 50%).
Mașina s-a ținut bine la drum întins, în ciuda faptului că e concepută mai mult ca o mașină de oraș. Cu alte cuvinte, francezii de la Renault nu m-au dezamăgit nici de data asta. Oferă autonomie reală, stabilitate pe șosea, putere când ești la volan, dar și confort.
Renault 4 e o electrică sinceră. Cred că ăsta ar fi și un motto potrivit pentru ea.

Mircea Meșter (Autocritica)
Toată lumea îl arată cu degetul pe Renault 4 și-i zice „ăla micu’”. Acuma, treaba e că el e mic doar pentru că stă la aceeași masă în road trip-ul nostru cu electrice prin Alpi cu niște giganți ca Volvo EX90 sau Audi A6 e-tron. Pe românește și pe măsurate, R4 are dimensiuni de Captur. Și, sincer, câți dintre noi n-am văzut familii plecând în vacanță în Grecia cu mașini de genul ăsta, eventual și cu un portbagaj suplimentar pe plafon? Deci, da, poate fi o mașină de familie în toată regula – ultima dată când am verificat, nu există un tipar pentru conceptul de familie, ba din contra.
Dar dincolo de centimetri, R4 ăsta are ceva ce alții nu pot cumpăra cu toți banii din lume: suflet. Rețeta asta retro pe care o tot inventează francezii, începută cu fratele R5, este absolut delicioasă. E o declarație de stil pe patru roți. Iar albastrul ăsta de pe mașina noastră te teleportează direct într-o poză Polaroid din anii ’80, pe Coasta de Azur, cu muzică franțuzească pe fundal. E o mașină care te face să zâmbești înainte să pui mâna pe clanță.
Până să-i testez dinamica, m-a lovit pragmatismul. Mărturisesc, eram setat pe spații cu volumetrie dubioasă, cum găsești de obicei la SUV-urile de segment B. Mă așteptam la compromisuri. Ei bine, în portbagajul lui R4 au încăput, fără rugăminți și fără să stau la discuții, două trollere de cală – bagajele a doi oameni pentru 12 zile – plus două ghiozdane zdravene. Am rămas un pic blocat, iar Vasilescu s-a apucat să filmeze minunea.
OK, arată bine, e încăpător. Dar cum merge? Aici vine a doua surpriză. Mașina asta este de un echilibru fantastic. Ieri, în ziua a doua, am bifat peste 650 de kilometri, 85% pe autostradă. La finalul zilei, computerul de bord arăta un consum infim pentru o electrică în condițiile astea: sub 18 kWh/100 km (mai exact, 17,9 kWh/100 km). Ceea ce, în viața reală, se traduce printr-o autonomie de aproape 300 de kilometri. Asta în contextul ăsta, deloc prietenos cu electricele.
Ca să fiu cinstit până la capăt, m-au „ajutat” și porțiunile de autostradă în lucru din Austria, cu limite de 80 și 100 km/h. Dar unde s-a putut, acul vitezometrului a stat lipit de 130 km/h.
Pentru a parcurge distanța asta, am încărcat de două ori. O dată la prânz, la Mecca românească de la Parndorf, acest Mega cu textile, unde am stat 61 de minute să ducem bateria de la 19% la 100%, dar în timpul ăsta am mâncat, deci n-am simțit timpul per se. A doua oprire a fost la o stație OMV eMotion din Austria (St. Valentin, o superbitate de hub nou deschis unde ai 22 de stații ultrarapide sub același acoperiș) , unde în 34 de minute bateria a ajuns de la 19% la 89%. Încarcă cu 100 de kW, deci nu e tocmai stelar, dar ajută (în acest caz) faptul că bateria e mică și se umple repede. Poate că Renault se adună un pic și urcă puterile astea de încărcare pe facelift-uri și generații noi – e cam singura discuție inutilă care se generează după testele cu ei.
Per total, la ce te-aștepți de la Renault 4? E o mașină-unealtă extrem de simpatică. Echilibrată, fără mari pretenții de sportivă, dar își face treaba pentru care a fost construită. Nu e mașina care să-ți rupă gâtul la accelerație, ci aia care îți pune un zâmbet pe față și te duce la destinație eficient și cu stil.

Constantin Ciobanu (Autocritica, Adevărul Auto)
Cum îi scoți autostrada din meniu, Renault 4 strălucește. Pe autostradă are o exprimare limitată dată de cei 52 kWh, capacitate utilă ai bateriei, dar în termeni de eficiență este la același nivel cu restul membrilor. Am zis că strălucește? Păi prima parte a traseului de astăzi, cu parcurgerea pasului Grossglockner s-a soldat cu un consum mediu de 13.8 kWh/ 100 km parcurși. Da, Renault 4 este antrenat pentru a performa urban și la viteze de până în 90 km/h. În acest ecart de exprimare este unul dintre cele mai eficiente modele.
Salut faptul că poți alege dintre patru trepte de frânare regenerativă, ultima treaptă (cea mai agresivă – este modul „one pedal”). Pe un pas montan devine un joc extrem de captivant să folosești treptele de frânare regenerativă asociate cu anticiparea pentru a îmbina un stil de condus fluid cu eficiența maximă.
Dar poate cel mai mult îmi place faptul că Renault 4 este o mașină normală. Renault i-a oferit un design exterior memorabil, dar nu a transformat mașina într-un fel de bijuterie care să aibă atașat un preț prohibitiv. Este o mașină șic, de zi cu zi, care se conduce senzațional de plăcut pe drumuri virajate.

Dragoș Băltățeanu (Autocritica, Auto Test)
Renault 4 este unul dintre cele mai reușite modele electrice produse de constructorul francez în ultima vreme. Pe lângă designul retro ce invocă clasicul R4, noul model este foarte plăcut la condus indiferent de tipul drumului. Mai mult: este ideal în oraș, mai confortabil și mai mult mai practic față de fratele său Renault 5.
Poți regla nivelul intensității cu care recuperează energia prin decelerare prin cele două clapete de pe volan, sau îl poți transforma într-un „one pedal car” foarte ușor de controlat doar prin intermediul pedalei de accelerație. Și se conduce incredibil de bine de drumuri virajate!
Îmi place cum arată, designerii Renault reușind să facă o interpretare foarte modernă a clasicului R4. Nu sunt fan al designului retro, dar în cazul noilor Renault 4 și Renault 5, designul este mai mult decât reușit.
Dar cel mai impresionant lucru este eficiența cu care își gestionează bateria de 52 kWh. Cifrele de consum sunt excelente indiferent dacă rulăm pe autostradă sau pe un drum național. După ziua în care am părăsit Austria prin trei pasuri montane, am parcurs un total de 532 kilometri cu un consum de 14,8 kWh/100 km.

Alin Ionescu (Mașinistul)
Salut, eu sunt Mașinistul și iubesc mașinile clasice. Poate și din acest motiv (dar și datorită altor atribute pe care le voi detalia mai jos), am făcut click cu noul Renault 4. Pentru că este un automobil electric care aduce un tribut istoriei. Și o face atât de bine, atât de natural, încât pare mult mai mult decât o găselniță de marketing.
Rețeta aceasta a designului retro-futurist nu este nouă, dar nu iese mereu bine. Avem multe exemple de așa da, dar și numeroase eșecuri lamentabile. Inclusiv în această eră a tranziției către propulsia electrică, mai mulți producători au reînviat nume cu rezonanță pentru a lansa modele care nu au nicio legătură cu predecesoarele lor. Din fericire, aici nu este cazul.
Renault 4 amintește nu doar de aspectul lui „Quatrelle”, ci și de caracterul său practic. Fratele mai mare al lui 5 (renăscut, de asemenea, electric) reușește să fie mai mult decât un vehicul urban, ampatamentul de 2,6 metri lăsând mai mult loc pentru pasagerii din spate, dar mai ales pentru bagaje. În continuare este strâmt în spate pentru a fi mașina de familie ideală, dar în cazurile în care ocupanții locurilor din față nu depășesc 1,75 m în înălțime, spațiul pentru genunchii celor de pe banchetă este decent.
Francezii au gust când vine vorba de a îmbina tehnologia modernă (ecrane generoase pe bord, Android Auto, sisteme de asistență eficiente) cu materialele și formele retro. La fel ca exteriorul, interiorul lui Renault 4 este foarte plăcut, amintind pe alocuri de modelul original din 1961. Când vorbim de un design de inspirație retro, linia dintre bun gust și kitsch este foarte fină. Francezii chiar au făcut o treabă excelentă.
Cu 150 CP și o masă proprie de 1,5 tone, se mișcă bine. Se și conduce foarte plăcut, comenzile moi necesitând doar o scurtă perioadă de acomodare. Suspensia este excelent reglată (ajută și faptul că nu este o mașină foarte grea precum majoritatea electricelor), direcția oferă încredere, ruliul moderat transmite foarte bine intențiile mașinii, iar confortul la drum este remarcabil. Dacă scriu aceste impresii după o zi în care am traversat trei dintre cele mai frumoase drumuri montane din Elveția, e clar că Renault a făcut o mașină bună și din punct de vedere dinamic.
Însă cum nimeni nu-i perfect pe lumea asta, nici 4 nu este lipsit de puncte slabe. Unul dintre ele ar fi capacitatea bateriei, care, la 52 kWh utili, nu este suficientă decât pentru 250 km în regim de autostradă. Nici puterea maximă de încărcare de 100 kW nu este ceva de lăudat în 2025. Dar într-un regim de utilizare mixt, preponderent urban și cu naveta extraurbană de câteva zeci de kilometri pe zi, cu încărcare lentă peste noapte sau la birou, Renault 4 ar putea fi nu doar mașina perfectă, dar și un motiv pentru a zâmbi în fiecare zi.

Laura Antonov (LaChicBoutique)
Sunt sigură că orice bărbat a remarcat că prietena/soția are în dulap o pereche de blugi care merge la orice: îi poartă la birou, la film, când iese cu prietenele și-i ia și într-un city break rezervat în ultimul moment. Perechea mea preferată de blugi este plasa mea de siguranță pentru momentele în care nu vreau să-mi bat capul cu ce să mă îmbrac, dar în același timp am nevoie să mă simt confortabil. Îmi salvează ziua, merge oricând și e super chic.
Exact această senzație mi-a inspirat-o și Renault 4. E o mașină chic, spațioasă și versatilă, perfectă pentru zilele de alergătură în oraș, dar și escapadele de weekend. Mașina asta este pură fericire! Faptul că astăzi am traversat pasul Stelvio, la o altitudine de 2.758 metri (plus alte 2 pasuri din Alpii italieni), fără bătăi de cap și stres, mi-a confirmat că poți face orice îți dorești cu „mașinuța” asta.
Merci, Renault, că ai readus și în lumea auto stilul retro chic. Inima-mi bate mai tare când văd un Renault 5, dar pentru Fritz și Boris, blănoșii mei, alături de care visez să descopăr Europa, aleg Renault 4.

Gabi Nica (Cu și despre mașini)
Cred ca putem fi toți de acord ca Renault a fost pe un val ascendent în ultimul timp, mai ales atunci când vine vorba de design.
Pentru mulți producători, trecerea la mașini electrice a reprezentat o provocare, mai ales în ceea ce privește designul. Nu și pentru Renault, care a decis ca nu ar fi o idee rea să aducă înapoi în prim-plan atât nume celebre din istoria sa, cât și formele lor retro. Renault 4 e cel mai recent membru al acestui grup elitist.
Lăsând însă designul la o parte, Renault 4 nu e doar despre ambalaj, ci și despre esență. A livrat din toate punctele de vedere în acest tur, mai ales pe serpentinele din Dolomiți. Aici, ampatamentul scurt și suspensia independenta de pe puntea spate l-au făcut un deliciu.
Unii ar putea spune că 150 CP nu sunt de ajuns în această eră a mașinilor electrice care de multe ori au dublu, triplu sau de patru ori mai mult. Poate că ar avea dreptate, dacă ne aflam pe vreo autostrada fără limita de viteză. Dar pe serpentine, Renault 4 s-a simțit mai mult decât agil. A avut fix câtă putere i-a trebuit ca să putem merge tare, la limita superioara, fără să ne fie teamă sau să pierdem aderența.
Se pare ca numele Renault 4 va trai mult și bine și de acum încolo și va mai încânta milioane de clienți cu personalitatea lui spumoasă și performanțele pe măsură.

Radu Hângănuț (Euronews România)
Să ai o mașină “de oraș” în ziua în care Eurocharge îți dă de topit 1160 de km ar putea să pară dușmănie. Dar nu în 2025 și nu când e vorba de Renault 4.
Îmi place ideea asta de mașină care continuă istoria unui model ce a scris istorie la vremea ei. Altfel, într-o lume de branduri auto compuse doar din litere parcă alese aleatoriu, cu ce altceva să mai flexeze europenii?
Într-o zi cu 99% drum de autostradă, Renault 4 a avut un consum mediu de 16,5 kwh/100 km. Adică o autonomie reală calculată de 315 km. Multișor, comparat cu cifrele oficiale mixte (Renault spune că autonomia WLTP mixt e de 397 km).
Dar aici merită făcută o precizare: autostradă în Austria și Ungaria, pe ruta noastră, însemna ori limite de drum expres, ori limite impuse de lucrări. În rest, au mai fost limitele bunului simț, că nu ne-am dus în Alpi să lăsăm cauciuc pe spatele marmotelor, ci să testăm pentru oameni care înțeleg rostul unei mașini și cum ar trebui să circuli pe un drum public.


















































este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion
Green Partner
BT Leasing
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config