Theodora Golf Club: Casa noastră departe de casă

Ziua trei a însemnat un drum șerpuitor prin dealurile Transilvaniei pe drumul dintre Colibița și Turda, urmat de un scurt tranzit pe autostradă către casa noastră pentru următoarele zile: Theodora Golf Club

Ziua a treia în Cars & Roads by Michelin a dus caravana celor 7 SUV-uri hibrid și plug-in hybrid către oaza noastră de liniște din inima Transilvaniei: Theodora Golf Club. Este un loc de care ne leagă multe amintiri din tururile trecute, pentru că aici ne-am simțit mereu ca acasă. Iar în acest an, cei 14 jurnaliști și invitați din Cars & Roads by Michelin vor petrece aici mai multe nopți, timp în care vom explora împrejurimile în trasee pe care le vom dezvălui în zilele următoare.

Dar să dăm timpul înapoi până în dimineața zilei de miercuri, 11 mai. După o seară condimentată de sesiunea de live cooking susținută de chef Nina Rus, fostă concurentă în show-uri TV de cooking și o vedetă locală în Transilvania, și pastele sale minunate gătite într-o roată de parmezan. Am profitat apoi din plin de facilitățile oferite de Panoramic Colibița, de sala de cinema și mai ales de piscina încălzită de la ultimul etaj. După ce am înotat în apa aburindă, am dormit duși, iar dimineață o parte din noi ne-am întors la piscina de unde poți vedea norii de deasupra lacului Colibița. Am plecat de aici odihniți și sub un soare strălucitor.

Proprietarii Panoramic Colibița nu ne-au lăsat cu mâna goală și ne-au invitat să vizităm și Delice Pan din Tiha Bârgăului, o brutărie care face parte tot același grup, unde ne-am înfruptat din bunătățile locale. Plus câte un cozonac pentru drum în portbagajul fiecărei mașini. Mulțumim pentru ospitalitate!

Am trecut prin Bistrița pentru o realimentare rapidă la MOL, rezervoarele SUV-urilor noastre fiind de acum pline ochi pentru drumul pe care îl aveam în față. Pentru că astăzi am lăsat în spate drumurile principale și am traversat Transilvania pe o serie de șosele regionale pentru a ajunge la pauza de prânz de la Biniște și Cai, lângă Turda, județul Cluj.

Drumul de la Bistrița la Turda a fost cel mai puțin umblat. Am părăsit principalul oraș din județul Bistrița Năsăud pe DN15A, dar am cotit apoi spre localitatea Lechința, celebră pentru podgoria cu același nume. Am traversat dealuri de un verde crud, câmpuri galbene de rapiță și pajiști unde pășteau liniștite turme de văcuțe. Am traversat satele Fântânele, Țagu, Sărmășel, Mihăeșu de Câmpie, Zau de Câmpie, apoi Luduș și Lucani pentru a ajunge apoi în orașul Câmpia Turzii și apoi Turda. Drumul spre Biniște și Cai este similar cu cel pentru Salina Turda, urcând pe dealul din orașul de lângă Cluj.

Biniște și Cai

E atâta liniște în jur încât îți auzi bătăile inimii, spune textul de pe siteul de la Biniște și Cai. Un loc aparte cu un nume inspirat dintr-un joc de cuvinte format din Bine și Liniște. Și cai, bineînțeles.

”La jumătate de oră de Clujul cosmopolit, în mijlocul naturii, am creat un portal către esențial. Un loc de vindecare a minții, inimii și corpului, Biniște și Cai e un concept turistic și de wellness unic în România.” Este un complex axat pe echitație, dar care oferă și servicii de cazare în căsuțe premium și bungalow-uri. Oaspeții se pot bucura și de servicii de wellness, piscină și de restaurantul cu preparate tradiționale.

Centrul Sportiv Salina Equines oferă condiții excelente pentru practicarea echitației, pentru ceo mici și mari. Pentru lecțiile de inițiere în călărie, instructorii aleg caii antrenați special pentru cei la început de drum în echitație. Există și cai pentru plimbări cu trăsura sau pentru atelaje. În prezent, centrul deține aproximativ 30 de cai și ponei proprii, oferind, în paralel, servicii premium de pensiune pentru caii clienților. Pe siteul complexului Biniște și Cai pot fi văzute și imagini cu caii și poneii pe care îi puteți cunoaște la complexul de echitație de lângă Turda.

BT Leasing și Bogdan Marișca

Am profitat de vizita noastră lângă Cluj pentru a lua masa și cu partenerii noștrii de la BT Leasing, alături de pilotul Bogdan Marișca, campion în Campionatul Național de Raliuri susținut – alături de Napoca Rally Acadamu – de compania financiară din Transilvania.

Bogdan Marișca este unul dintre cei mai longevivi piloți de raliuri din România, debutând în 1993 la volanul unei Dacii 1410. A devenit Campion Național Absolut în 2005, iar de-a lungul carierei a pilotat modele ca Mitsubishi Evo 6, Mitsubishi Lancer Evo 7, Mitsubishi Lancer Evo 9, Subaru Impreza N 15. Bogdan are la activ peste 200 de starturi în carieră.

De la Biniște și Cai am urcat repede pe autostrada A3, trecând apoi pe recent inaugurata A10 și luând direcția Alba Iulia. O scurtă oprire pentru spălarea celor 7 SUV-uri lângă celebra localitate Cigud și apoi am ajuns în locul care ne va fi gazdă în următoarele zile.

Theodora Golf Club

Pentru cei mai mulți dintre participanții în road trip-ul Cars and Roads by Michelin, Theodora Golf Club este un loc binecunoscut. Oaza noastră de verde și occident de lângă Alba Iulia, o mică Elveție a golfului, este unul dintre locurile noastre preferate din România. Pentru această ediție vom petrece aici mai multe nopți și vom explora diverse trasee din zonă, revenind la Theodora inclusiv pentru o zi de pauză și o lecție de golf.

Complexul Theodora Golf Club nu este doar o poveste frumoasă, dar și un teren de golf de excepție cu un design creat de specialiști ai sportului nobil. Terenul de golf ce se întinde pe 56 hectare cu 18 parcursuri în lungime totală de 6518 metri numără 4 parcursuri par 3, 10 parcursuri par 4, 3 parcursuri par 5 și 1 parcurs par 6. Acesta din urmă este unul dintre cele mai lungi din Europa: 735 metri. Un lac de 5 hectare cu insulă și două green-uri completează tabloul terenului de golf de la Theodora. Un teren pe care aseară am prins un apus absolut fabulos.

Pasionații de golf, amatori și profesioniști, găsesc la Theodora tot ce este necesar pentru practicarea acestui sport: simulator indoor, zonă de putting green, bunkere de nisip și driving range acoperit.

Pentru cazare, complexul dispune de o serie de vile cu nume de flori: Hortensia, Feriga, Crizantema, Magnolia, Iasomia, Petunia, Trandafirul, Hibiscusul, Liliacul, Margareta, Irisul, Rozmarinul și Lavanda. Veți putea recunoaște fiecare vilă după florile care delimitează spațiul și care definesc conceptul floral unic al acesteia, creat cu ajutorul specialiștilor peisagiști. 

Atât de la mine, mă duc să lovesc câteva mingi la driving range, dau cuvântul colegilor mei:

Adrian Dima (eblogauto.ro) despre
BMW X5 xDrive45e:

Bun venit în prima zi a restului vieții tale! Vei putea face cu ușurință diferența între parcursul tău înainte de BMW X5 și după ce ai făcut cunoștință cu acest model. Confortul și lipsa de efort specifice acestei mașini te vor face să nu mai poți privi un alt automobil cu aceeași ochi, iar ușurința utilizării zilnice a unui Plugin hibrid te va răsfăța până în punctul în care să alimentezi cu carburant fosil va începe să ți se pară o acțiune străină.

BMW X5 xDrive45e îți oferă o autonomie mixtă electrică titrată de producător de 88 km, dar capacitatea portbagajului este în continuare 500 litri, în ciuda bateriei de 22.3 kWh ce ocupă spațiu în caroseria mașinii. 

Capacitatea portbagajului și spațiul interior te vor încuraja să mergi în călătorii lungi cu familia, iar sprintul de 0-100 km/h în doar 5.6 secunde îți va permite să ajungi repede la destinație.

Azi e prima zi a restului vieții tale alaturi de X5 xDrive45e, distracție plăcută!

Radu Gurămultă (MediaWheels), despre
Ford Kuga Plug-in Hybrid:

Kuga are avantajul emblemei, în sensul că Ford este o marcă apreciată în România. Totodată, discutăm despre un model cu experiență, matur, care este capabil să-i ofere utilizatorului senzația de onestitate. Nu strălucește inutil, nu iese în evidență în mulțime, dar va face tot ceea ce-i ceri cu tenacitate. Sigur, nu discutăm despre extreme aici. Kuga se vrea și este un automobil pretabil unei familii moderne. Bonusul, în cazul de față, este reprezentat de sistemul hibrid de propulsie, capabil să asigure încărcarea bateriei de acumulatori de la surse externe de energie (PHEV). Îl văd ideal pentru cei care locuiesc la casă ori au acces, oricând, la o priză. Asta pentru a putea fi exploatat preponderent electric în mediul urban.

Îmi place că este chibzuit la capitolul spațiu interior și că are o planșă de bord „clasică”, în sensul că poți accesa foarte natural toate comenzile. Apreciez și ținuta de drum care îi permite să țină fruntea sus în curtea Ford, un constructor care a știut mereu să ofere modele care se conduc intrigant. La polul opus, nu-mi place că nu știe să-ți intre pe sub piele, îi lipsește ingredientul esențial care să te facă să te îndrăgostești instant de el.

Dragoș Băltățeanu (Auto Expert & AMS) despre
Honda HR-V e:HEV:

Sunt la al doilea contact cu noua generație a SUV-ului hibrid Honda HR-V. Dacă prima dată am condus noul model exclusiv prin oraș și m-a cucerit prin designul aparte, calitatea deosebită a finisărilor interioare și sistemul hibrid care pune accent pe rularea electrică, în Cars & Roads by Michelin am putut conduce noul model pe un traseu extraurban care a inclus toate tipurile de drumuri de la autostradă până la o șosea regională pietruită.

HR-V mi-a plăcut din nou. Suspensia este excelent calibrată, modelul fiind chiar extrem de plăcut pe viraje unde te poți juca un pic, iar direcția este comunicativă și suficient de grea. Totuși, au ieșit la iveală și câteva minusuri. Transmisia CVT ține motorul uneori în partea superioară a turometrului, iar atunci serenitatea habitaclului este stricată de tânguitul prelung al propulsorului termic de 1.5 litri. Apoi, portbajul de 320 litri se dovedește a fi neîncăpător pentru bagajele a trei persone plecate de acasă pentru 9 zile. Salvează situația bancheta spate rabatabilă prin sistemul Magic Seats. Chiar și așa, noul HR-V este o mașină excelentă. Pentru mine, cel puțin.

Andrei Știrbu (Autocritica.ro) despre
Kia Sportage HEV:

După primii 50 de kilometri cu Sportage, timp în care am apăsat ambele pedale (alternativ, nu concomitent) și majoritatea butoanelor de la interior, am înțeles de ce Kia și-a schimbat până și sigla: a făcut un salt atât de mare, încât vechea siglă ar fi fost o posibilă ancoră în recenzia noilor sale modele. Adică au eliminat riscul ca cineva să se uite la mașina asta și să spună „A, e doar o Kia”.

Există oameni care se uită la acest nou design – numit Opposites United – și spun că e „prea mult”. Asta e bine, pentru că astfel Sportage își triază clientela până să ajungă la interior, unde Sportage te întâmpină cu ecrane cu touch, infotainment cu swipe, cu pilot automat adaptiv care frânează singur în viraje, cu oglinzi virtuale în instrumentarul de bord și câte și mai câte dotări din astea care plac la tineri.

Cu alte cuvinte: moșule, dacă nu-ți place cum arată exteriorul, înseamnă că nu ești pregătit pentru ce-ți oferă mașina la interior.

Sigur, nu tot ce ține de Kia e rupt din stele: sub capotă are motor normal, doar că acum poate primi adjuvanți electrici, fie sub formă de hibrid clasic – cum e exemplarul din testul nostru – fie chiar ca PHEV.

Gama de oferte, fie că vorbim de motorizări, materiale, tehnologie, este atât de variată încât e imposibil să nu găsești ceva pe nevoia, sau pe bugetul tău. Prețurile variază între 26.000 € și 46.000 €. Și înainte să spui din nou „cam mult”, du-te la un test drive cu ea, apoi începe comparațiile cu rivalii. Apoi poți să spui ce vrei.

Adrian Mitrea (0-100.ro, Hotnews) despre
Lexus NX 350h:

Lexus NX duce mai departe finețea sistemelor hibride de propulsie Toyota. Mai presus de orice, e o mașină robustă, bine făcută și economică. Consumul stă între 6,5-7 l/100 km.

Sistemul de direcție incisiv și, mai ales, precis te îndeamnă la un condus dinamic. Și scaunele sunt din același film. Fiind o echipare F-Sport, e cumva de așteptat.

Per total mașina transmite că poate suporta inclusiv un motor mai potent și o transmisie mai performantă. Chiar ar fi meritat mai mult. Și sistemul audio merita mai mult buget. Așa cum e acum, îi lipsește cu desăvârșire bass-ul, tot așa cum îi lipsesc și setările audio deja clasice în orice mașină (balance, fader, bass, mid, treble) modernă. Din acest punct de vedere, Lexus NX dezamăgește. Dar cum nicio mașină nu-i perfectă, cel mai important e să înțelegi ce minusuri accepți și ce nu.

Alin Ionescu (Mașinistul) despre Renault Arkana E-Tech:

Să fie de la culoarea Orange Valencia sau de la silueta de SUV-Coupé? Cert e că Arkana reușește să atragă priviri și camere de telefon ca nicio altă mașină cu preț comparabil. Pentru că da, acesta este un SUV-Coupé cu preț de hatchback compact. Iar în cazul versiunii E-Tech Hybrid, pachetul tehnologic este extrem de atractiv, mai ales că Renault folosește o rețetă proprie în ceea ce privește configurația sistemului de propulsie, care permite preponderent rularea în modul electric, mai ales în oraș.

E drept că 140 CP nu sunt o valoare de lăudat în vremurile noastre, însă Arkana reușește să ofere o ținută de drum corectă, care nu refuză un stil de condus mai sportiv. Iar dacă accelerația 0-100 km/h nu impresionează cu nimic, consumul de combustibil este mereu surprizător, valorile de sub 5 l/100 km devenind o rutină pentru un șofer mai potolit.

Renault Arkana punctează pozitiv și la spațiul interior. Linia descendentă a plafonului nu interferează cu capetele pasagerilor, loc la picioare este suficient, iar portbagajul este lung și are podea dublă. Finisajele interioare sunt plăcute, în linie cu noile standarde Renault, iar sistemul multimedia „își face treaba” fără să impresioneze cu nimic. Iar dincolo de lipsa de putere a motorizării hibride la viteze de autostradă, acolo unde și antifonarea își arată limitele, Arkana nu are nicio slăbiciune reală.

Cornel Șocariciu (Autocritica.ro) despre Suzuki Vitara Strong Hybrid:

Suzuki Vitara e unul dintre acele SUV-uri oneste pe care îl văd în garajele celor care nu sunt mofturoși. Nu e o mașină care să te dea pe spate cu dinamica sau performanțele ei. Rolul ei e să te ducă din A în B, iar uneori, acel B poate fi și prin zone mai puțin bătătorite. Că doar de-aia e unul dintre puținele SUV-uri mici cu tracțiune integrală în ofertă.

Dar acum nu e despre calitățile lui Vitara în off-road, ci despre noua motorizare hibridă. În ciuda acordului cu Toyota, Suzuki a ales să meargă pe cont propriu cu Vitara Strong Hybrid (asta e denumirea comercială). Motorul aspirat de 1,5 litri e asistat de un motor electric, iar totalul oferit ajunge la 116 CP. Gestionarea lor e făcută de o transmisie automată clasică. Și tot ansamblul hibrid îndeamnă la calm. Trebuie să te obișnuiești cu modul docil în care transmisia funcționează și reacționează. Dar dacă te educi în ritmul tihnit al SUV-ului hibrid, atunci s-ar putea să ai o surpriză. Mai ales când citești consumul. Pe traseul de azi, în care am pișcat puțin ritmul, am obținut 6 litri/100 de kilometri.

Pentru cei care vor să aprofundeze modul de funcționare al hibridului Suzuki, Dragoș l-a detaliat într-un articol dedicat.

În rest, Vitara Strong Hybrid nu schimbă nimic din interiorul pe care îl cunoști de la versiunile doar cu motoare termice. Ușor outdated, pentru că mașina – așa cum o știm – are deja câțiva ani în CV.

Mai am puțin și ajung la final, dar nu înainte să punctez un lucru important: prețul. Cel mai accesibil Vitara Strong Hybrid pleacă de la 23.800 de euro – fără bonusurile pe care le poți accesa prin programul Rabla. Iar la acest nivel e complicat să-i găsești prea mulți rivali din segment. Totuși, dacă vrei să plusezi cu sistemul de tracțiune integrală și cu echiparea de top – așa cum e exemplarul din caravana Cars And Roads – atunci ajungi aproape de 30.000 de euro. Iar la nivelul acesta de preț, există posibilitatea să migrezi spre alte oferte din piață.


Green Partner: BT Leasing

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config

Experiențele turistice din Cars & Roads pot fi gustate cu o mașină hibridă din flota Autonom Rent-A-Car