Lexus NX 350h: raport după 2.000 kilometri

După 2000 de kilometri parcurși în cadrul road trip-ului Cars & Roads by Michelin, Lexus NX a adunat impresii pozitive din partea celor 14 jurnaliști și invitați. Tragem concluziile în cele ce urmează.

Timp de 9 zile și 2000 kilometri, cele șapte SUV-uri hybrid și plug-in hybrid au trecut prin mâinile celor 14 jurnaliști și invitați în road trip-ul Cars & Roads by Michelin. Iar unul dintre SUV-urile cele mai polarizante este noul model NX de la Lexus.

Am avut alături de noi a doua generație a modelului Lexus NX, un model reprezentant pentru marca premium deținută de Toyota, Cu un design complet nou, un stil agresiv, dar care ascunde un automobil menit să ruleze foarte fin, Lexus NX a fost una dintre vedetele turului Cars & Roads by Michelin. NX este unul dintre cei mai tineri membri din familia Lexus. Prima generație a modelului a debutat în 2014 într-unul dintre cele mai disputate segmente ale pieței europene de SUV-uri premium. Cu peste 140.000 exemplare comercializate pentru prima generație, Lexus NX și-a făcut un nume. Iar a doua generație confirmă direcția diferită aleasă de constructorul japonez.

Încă de la primul contact, noul Lexus NX pare sosit din viitor. Portierele se deschid cu o simplă atingere, atât din exterior, cât și din interior, fără să te agăți de nimic mecanic. La interior, îți iau ochii ecranele mari și generoase, grafica complet nouă și lipsa celebrului trackpad, care părea desprins de pe un vechi laptop. NX aduce aerul modern în stil japonez. Nu te vei grăbi nicăieri cu mașina asta, nu pentru că nu poate, ci pentru că te vei simți relaxat și calm.

Și pentru că Lexus e parte din Toyota, iar Toyota este expert în hibridizare, noul NX nu putea să fie altfel decât hibrid. Este primul model din gama Lexus care poate fi băgat în priză prin varianta sa plug-in hybrid 450h ce împarte platforma cu Toyota Rav4 Plug-in Hybrid. Sistemul are 306 CP, motor termic de 2.5 litri și două motoare electrice. Nu a fost însă modelul pe care l-am avut noi la dispoziție.

Hibrid fără alimentare la priză

În Cars & Roads by Michelin am primit un Lexus NX 350h, ce folosește același motor termic de 2.5 litri și tot două motoare electrice, dar nu avem partea de alimentare la priză. Versiunea noastră a venit cu tracțiune integrală, iar puterea totală a sistemului hibrid este de 243 CP. Pentru transmisie, Lexus folosește o cutie CVT, dar care își face bine treaba fără a deveni prea intruzivă atunci când cerem maximum de resurse din partea trenului de rulare. Cutia are un selector aparte, diferit de cele standard ale cutiilor automate. Selectorul electronic este inspirat din sistemul pe care Toyota îl folosește pentru modelul Prius, dar cu un buton separat pentru poziția Park.

E una dintre mașinile cu o grilă imensă pe care internetul n-a penalizat-o deloc atunci când s-a lansat. Și nu cred că a trecut pe sub radarele cârcotașilor, ci mai degrabă aspectul de origami din metal o face plăcută. Sau cel puțin asta e impresia mea în materie de design.

Nu mai e un secret pentru nimeni faptul că Lexus pune accent pe motorizările hibride, iar proaspătul NX duce la un nou nivel această idee: e primul plug-in hybrid al mărcii. În Cars and Roads by Michelin am condus hibridul clasic, cel fără încărcare la priză. Cei 243 CP sunt acolo, îi simți, dar ca să-i pui pe toți la treabă ai nevoie să te obișnuiești cu modul în care funcționează transmisia automată e-CVT. Asta ca să nu întrerupi conversațiile cu pasagerul ori de câte ori vrei să te bucuri de agilitatea lui NX. Cât despre eficiența sistemului hibrid, vă comunic un singur lucru: consumul de azi a fost de 7 litri/100 de kilometri (doar extra-urban). Și nu-i rău deloc pentru traseul pe care l-am avut (București – Florești – Azuga).

Cornel Șocariciu (Autocritica)

De altfel, designul a fost constant remarcat de toți cei care s-au suit la volanul noului NX.

Nu există trepte de comparație pentru “inconfundabil”. Dar dacă ar exista, designul lui Lexus ar fi “cel mai inconfundabil”. Și cum designul este cel mai important criteriu de achiziție a unei mașini, NX nici n-ar mai avea nevoie in teorie de alte argumente. Îți place – îl iei. Nu-ți place – fugi.

Dar NX este a lui Lexus, iar Lexus este a lui Toyota, așa că se mai adaugă la pachet fiabilitate și un sistem hibrid foarte bun. În plus, această a doua generație vine și cu un sistem multimedia nou și modern, plus soluții inedite, cum ar fi deschiderea electrica a ușilor din interior, care nu se acționează atunci când mașina sesizează, să spunem, un biciclist care se apropie.

Evident, nicio mașină nu e perfectă, deci nici NX nu e. Pentru mine în mod special (măsor 1,92 m înălțime), Lexus NX este croit prea fix. Pot să-l conduc relativ lejer, dar numai dintr-o poziție – cu scaunul la maxim în jos și volanul cel mai sus și mai aproape posibil. Și sincer, este ok, dar mi-ar fi plăcut mai multă libertate.

Dan Scarlat (TopGear)

Interior ca o grădină japoneză

Așa cum spunea și colegul Andrei Știrbu în prezentarea inițială a modelului NX, Lexus își proiectează interioarele urmând principiul japonez al ospitalității: Omotenashi. Trebuie să te simți acasă când te instalezi la volan, iar acum Lexus parca își îndeplinește această funcție mai bine ca niciodată. Toate comenzile sunt acolo unde te aștepți să fie, iar materialele sunt de cea mai bună calitate. Japonezii mai folosesc un principiu în proiectarea interorului: Tazuna. Acest principiu face referire la optimizarea comenzilor pentru ca acestea să poată fi folosite intuitiv, fără să îți iei privirea de la drum. Cu excepția controler-ului pentru cutia de viteze, unde trebuie să arunci o privire dacă nu ai mai condus macar o Toyota Prius în trecut, totul e așa cum au promis. Îți va fura privirea ecranul central de 14 inchi, absolut spectaculos, dar e de preferat să îl studiezi cât timp stai în parcare.

Materialele și finisajele executate cu fetișistă minuțiozitate sunt acolo în continuare, dar acum sunt evidențiate mai puternic, prin jocuri de culori și cotraste. Apoi mai ai și ecranele impecabile, atât în reacții cât și în grafică. Și nu sunt acolo doar ca să-ți ia ochii: ascund o droaie de tehnologie modernă.

Andrei Știrbu (Autocritica)

Japonezii au renunțat la câteva elemente învechite, cum ar fi celebrul trackpad cu care era controlat sistemul multimedia, în favoarea unui ecran tactil imens amplasat central (14 inchi), dar în prelungirea displayului din fața celui de la volan. Ambele au acum o grafică nouă, mult mai modernă. Avem portiere cu deschidere tactilă, mânerele exterioare și interioare necesitând doar o atingere fină pentru a deschide ușa. Avem și un selector à la Prius pentru cutia de viteze CVT, dar și oglindă centrală retrovizoare digitală.

Dragoș Băltățeanu (AutoExpert)

Hai să stabilim ceva: îmi plac mașinile japoneze și sunt subiectiv când zic asta. Lăsând la o parte fiabilitatea specifică și design-ul ce face notă discordantă de la sobrietatea specifică europenilor, mașinile japoneze mai au ceva aparte – o nevoie puternică de a integra elemente din cultura niponă în mașinile de producție. Finisajele lui NX350h duc cu gândul la piesele de vestimentație ale conducătorilor asiatici, design-ul exterior amintește de armurile samurailor și motorul eficient, dar puternic te face să te bucuri din plin atunci când faci o depășire. 

Adrian Dima (eblogauto)

Interiorul e modern și-mi place că Lexus a scăpat, în sfârșit, de acel pad central cu care controlai sistemul de infotainment. Adio, anul 2000. Sistemul multimedia e nou și-mi place că se mișcă rapid și e simplu de înțeles, iar ecranul generos nu te sperie atât de mult.

Materialele sunt plăcute la atingere și finisate în stilul în care ne-a obișnuit Lexus, însă am ceva de punctat: mi-ar fi plăcut mai puțin piano black pe consola centrală. Că parcă e păcat să vezi tot timpul amprente peste amprente. Și dacă tot sunt la rubrica de sugestii și reclamații, aș avea o problemă cu comutatoarele touch-tracer de pe volan: ori de câte ori treci fin cu degetul peste ele se activează și meniul cu funcții. Și nu-i plăcut deloc ca de fiecare dată când iei un viraj mai strâns – și muți ușor degetul spre spița volanului – să-ți sară în vederea periferică meniul sistemului audio sau cel al sistemului cruise control.

Cornel Șocariciu (Autocritica)

Cât consumă?

După 2000 kilometri parcurși în 9 zile sub 14 stiluri diferite de condus, Lexus NX ne-a îmblânzit pe toți. Iar sistemul său hibrid de propulsie s-a dovedit a fi unul eficient, cifra medie de la final fiind de 6,9 litri/100 km

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Azuga (Lux Garden)7
Azuga – Colibița (Panoramic Colibița)6,5
Colibița – Teleac (Theodora Golf)7
Teleac – Scărița Belioara – Teleac7
Teleac – Sibiu – Teleac6,9
Teleac – Tălișoara (Castel Daniel)7,1
Tălișoara – Focșani (Beciul Domnesc)7,1
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]6,9

LEXUS NX 350h HEV – fișa mașinii din Cars & Roads by Michelin


Green Partner: BT Leasing

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config

Autonom Lease
îți oferă acest LEXUS NX 350h prin Leasing Operațional
1263 de euro / lună*
*contract 5 ani. Include: 15.000 km/an, RCA, CASCO, Mentenanță, Anvelope, Asistență rutieră, Taxe, Costuri Administrative, Mașină de înlocuire în caz de incident