Nissan Ariya: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Cât consumă și ce autonomiea reală are noul Nissan Ariya? Îți prezentăm în detaliu cifrele pe care le-am obținut în cei 1.600 de kilometri ai ROCHARGE by Vitesco Technologies.

Nissan Ariya: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Ariya se poziționează în vârful portofoliului Nissan. SUV-ul electric aduce în fața publicului nu doar un design exterior futurist, ci și un layout minimalist la interior.

Gama de motorizări și versiuni e una destul de bogată, iar în cele 9 zile ale ROCHARGE by Vitesco Technologies am testat varianta cu cea mai mare baterie disponibilă (87 kWh) și un singur motor electric cu 242 de cai-putere.

Cum s-a comportat Ariya în testul extins, ce autonomie reală a avut în cei 1.600 de kilometri și cât timp a petrecut la stațiile de încărcare? Am pregătit toate răspunsurile în tabelul de mai jos.

Nissan Ariya 87 kWh Evolve: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE
RULARE

ENERGIE CONSUMATĂ

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

SEGMENT 1

Singureni
Craiova

281

3/5

49,7

17,7

491,5

SEGMENT 2

Craiova
Drăgași
Craiova

171

3/5

34,4

20,1

432,8

SEGMENT 3

Craiova
Băile Herculane

181

4/5

31,7

17,5

497,1

SEGMENT 4

Băile Herculane
Timișoara
+


o zi în Timișoara

207

3/5

38,7

18,7

465,2

SEGMENT 5

Timișoara
Teleac

217

4/5

55,1

25,4

342,5

SEGMENT 6

Teleac
Târgu Mureș
+

o zi în Târgu Mureș

198

3/5

42,2

21,3

408,5

SEGMENT 7

Târgu Mureș
Piatra Neamț
+
o zi în Piatra Neamț

191

2/5

31,7

16,6

524,1

SEGMENT 8

Piatra Neamț
Zăbala

181

3/5

27,9

15,4

564,9

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1.627

311,4

(kWh)

19,14

(kWh/100 km)

464,64

km


ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

SEGMENT 1

Singureni
Craiova

39,15

Peste noapte

0

-

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW
55% - 100%

SEGMENT 2 

Craiova
Drăgași
Craiova

36,5

Peste noapte

0

-

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW
58% - 100%

SEGMENT 3

Craiova
Băile Herculane

-

-

-

-

-

SEGMENT 4

Băile Herculane
Timișoara
+

o zi în Timișoara

76,6

33
+
Peste noapte

131

eCharge

DC, 150 kW
27% - 91%
33 minute

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW
72% - 100%

SEGMENT 5

Timișoara
Teleac

28

50

84

eCharge

DC, 300 kW
70% - 99%
50 minute

-

SEGMENT 6

Teleac
Târgu Mureș
+

o zi în Târgu Mureș

76

75

188,6

MOON

DC, 75 kW
21% - 86%
45 minute

MOON

DC, 75 kW
72% - 96%
30 minute

-

SEGMENT 7

Târgu Mureș
Piatra Neamț
+
o zi în Piatra Neamț

35,6

Peste noapte

71

-

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW

52% - 100%

SEGMENT 8

Piatra Neamț
Zăbala

-

-

-

-

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

COST MEDIU per km

COST MEDIU per kWh

291,85

kWh

158

minute

+ 4 overnight
la hotel

390,6

lei

0.24

lei

1,33

lei

Impresiile celor care au condus Nissan Ariya în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Mihai Vasilescu (mihaivasilescublog.ro)

La Nissan Ariya prima oară te lovește numele. Dacă ai mai auzit măcar în treacăt de marca japoneză, atunci cu siguranță știi și câteva nume de modele prezente pe piață. Ei bine, numele „Ariya” este din cu totul altă gamă muzicală decât toate celelalte. Ia pronunțați cu voce tare X-Trail sau Qashqai, după care rostiți și Ariya. Este că sună cu totul diferit?

Mie mi-a sunat, prin urmare am făcut un lucru pe care nu l-am mai făcut niciodată când a fost vorba despre o mașină: ros de curiozitate, am intrat pe net și-am căutat de unde le-a venit japonezilor ideea să-l numească așa.

Am găsit asta:

“Matthew Weaver (Nissan VP) explained that Nissan were keen to highlight the word’s original Sanskrit and Pali roots in reflecting the car’s noble and dependable qualities. It means noble, dependable and something to be respected.”

Nu sună rău explicația VP-ului Nissan, dar eu, după ce m-am jucat cu ea trei zile (am luat-o la test un pic mai devreme de a începe ROCHARGE), pot să vă zic că la fel de bine numele putea să-i vină de la mezina familiei Stark din Game of Thrones: Arya Stark.

Da, știu că e diferență de un „i”, dar când e să le pronunți tot la fel sună. 

În plus, la fel ca Arya din Westeros, mașina asta știe când să fie dulce și blândă, dar și când să scoată sabia. Ca să traducem în termeni auto, în funcție de cum te dai la ea, Nissan Ariya poate să se comporte ca o gheișă blândă și atentă, dar poate să devină și o bestie de samurai când o treci în modul sport și uiți piciorul în pedala de accelerație.

Toate astea într-o liniște de-ți auzi propria respirație. Este, probabil, una dintre cele mai bine insonorizate mașini cu care am mers vreodată. Dacă opream muzica în habitaclu, nu se auzea absolut nimic din exterior indiferent de viteza cu care rulam. Era atât de liniște că aproape-ți auzeai gândurile.

Pe scurt mașina asta, Nissan Ariya, reușește să-ți producă o senzație foarte aproape de cea pe care o ai când plutești. Mi-a plăcut.

Totuși, ca să fiu corect, există și ceva la care am strâmbat din nas: afișajul central este prea mic pentru gustul meu. OK, nu vreau să am ditamai ecranul de televizor în bord, dar ar fi mers să fie un pic mai mare. Bine, eu am și-o vârstă, încep să am nevoie de lucruri din ce în ce mai mari ca să le pot vedea. Cum probabil tot de la vârstă mi se trage că mi-ar plăcea un pic mai multe butoane fizice și un pic mai puține cu touch. Dar astea sunt detalii, dacă îți place mașina, vei trece cu ușurință peste.

Laura Antonov (LaChicBoutique)

Nu am cum să uit scenele clasice din filmul E.T. Extraterestrul și sunt sigură că dacă E.T. ar fi văzut acum un Nissan Ariya ar fi spus același lucru: “E.T., phone home”. Și cel mai probabil ar fi fost convins că Ariya este obiectul cu care se va întoarce la el acasă.

Tributar stilului de design japonez simplu și curat, Nissan Ariya poate fi ușor asociat cu un OZN, atât la exterior cat și la interior. Iar acest minimalism se reflectă direct și în senzația de spațiu aerisit pe care o ai la volan, nimic încărcat, nimic apăsător.

Doar o senzație de zen absolut, tulburată doar de o groapă mai pronunțată din asfalt. În rest, mi s-a părut că filtrează eficient denivelările drumurilor din România, rulând lin și silențios, așezându-se frumos în viraje și accelerând rapid atunci când i-o soliciți.

Așadar, domo arigato Nissan pentru o zi relaxantă în care am vizitat unul dintre locurile frumoase din România.

Mircea Meșter (AUTOCRITICA)

Într-o companie stelară precum Taycan, Q8 e-tron, EQE SUV sau chiar vedeta funky a turului, ID. Buzz, Nissan Ariya pare la prima vedere una dintre mașinile pe care le treci repede cu vederea. Nissan, de altfel, e o marcă ce respiră printr-un model mare și lat – Qashqai – deci așteptările care vin dinspre o electrică pe care o produc japonezii sunt moderate.

Oh, ce greșeală! Ariya nu este doar una dintre cele mai capabile mașini pe care le avem în tur, rivalizând la autonomie reală, pe șosele, cu Tesla Model Y, ci dă lecții la capitolul materiale, calitate, spațiu și soluții care scot SUV-ul japonezilor din rând.

Bineînțeles, o simplă privire în istoria recentă ne arată că Nissan nu apare la masa mașinilor electrice reușite de nicăieri, pentru că know how-ul adunat de niponi odată pe cele două generații Leaf și pe utilitara NV200 se regăsesc din plin pe Ariya. E o mașină care jonglează îndeajuns de echilibrat între eficiența motorului de 242 de cai și o baterie măricică (87 de kWh capacitate utilizabilă) pentru a scoate o autonomie excelentă: pe traseul dintre Băile Herculane și Timișoara, care a cuprins și autostradă pe care am rulat cu 130 de km/h, Ariya a consumat energie cât să-i ajungă pentru vreo 550 de kilometri. Iar în zilele anterioare, colegii din tur au bifat spre 500 de kilometri cu mașina, semn că în zona 500 de kilometri se oprește numărătoarea pe bune.

Mi-au plăcut detaliile de finețe, precum comenzile touch inserate luminos în elementele de pe bord sau Alcantara pe bord. Și mi-a mai plăcut faptul că Nissan Ariya știe să se încarce cu 22 de kW la stații medii AC, element care echilibrează cei maximum 130 de kW pe care îi scoate din stațiile rapide. Not great, not terrible, cum ar zice unii.

O surpriză reală. Sigur, la 70.000 de euro (fără bonusuri) vorbim de o mașină scumpă care se bate direct cu modele dezirabile, precum Kia EV6 sau Hyundai Ioniq 5 și chiar să se apropie de zona premium (care oricum se diluează de când cu electricele), dar într-o competiție pe toate direcțiile e posibil ca Ariya să puncteze serios atât pe plan emoțional, cât și când vine vorba de cifre brute. De luat în considerare și de pipăit în showroom. Serios, te vei trezi că măsori cu degetele texturi și materiale despre care ai jura că-s ale unui brand scump.

Plus că Ariya arată și ca o mașină venită din viitor, nu ca un experiment eșuat al unui generator de imagini AI.

Interesantă apariție.

Andrei Dumbravă (Electromobilitate.com)

Ariya este surpriza plăcută, neașteptat de bună.

Un SUV (nu CUV, EUV sau orice alt xUV inventat fără rost doar pentru a justifica un design defectuos) suficient de mare pentru orice familie, cu un ampatament foarte bine organizat, astfel încât să asigure o zonă de intimitate și ergonomie maximă pentru fiecare pasager.

La exterior, este o mașină care arată bine, care îți spune de la bun început că scopul ei e să parcurgă distanțe în cel mai comfortabil mod. Nu pretinde că face acrobații sau că va excela la capitolul sportivitate. Cum nici nu pretinde că a renunțat la orice e posibil, doar pentru a se urca pe piedestalul eficienței. Are ingredientele clasice de SUV, asezonate cu modernitate si comfort.

Suspensia lui Nissan Ariya este impresionant de bună pentru un SUV. Am mers destul de alert toată ziua și totuși am avut un confort deplin. Ruliul a fost minim spre deloc, denivelările au fost absorbite extrem de bine.

Iar habitaclul, exemplar. Scaune foarte confortabile, atât în față cât și în spate. Infotainmentul e ușor de folosit, comenzile funcționează așa cum te-ai aștepta. Iar sistemul audio Bose îți va reda toate sunetele, corespunzător, nu doar bass și tweeter. Ventilația în scaune a funcționat foarte bine, nefiind cazul să o ajustez în cei peste 100 de kilometri conduși astăzi. În spate se stă excelent. Iar în portbagaj vor încăpea toate bagajele necesare unui concediu.

Ah și are autonomie din aia bună. 500 de kilometri pe drum național într-un ritm alert – pe astfel de șosele – îi faci fără probleme.

E mașina care te duce. Când vrei, unde vrei, cum vrei. Nu trebuie să-ți schimbi viața pentru ea. Asta pentru că a fost gândită de cineva care, în sfârșit, și-a dat seama cum trebuie să pui o sufragerie pe roți.

Adrian Mitrea (0-100.ro)

Nissan Ariya e genul de mașină care te face să tresari când o vezi pentru că pare desprinsă din filme și din viitor. Designul e remarcabil și inconfundabil. Aceeași savoare estetică merge și la interior, unde materialele sunt blânde și bine alese.

Iar despre Ariya ca mașină electrică numai de bine, începând cu autonomia reală situată în preajma a 500 km. Puterea de încărcare e bună – confirmată și în teren, iar consumul se menține decent, inclusiv pe autostradă (sub 25 kWh/100 km).

Care-i singurul său minus real? Cotiera de pe fața de ușă e semnificativ mai jos decât cotiera centrală, astfel că vei sta șui dacă vrei să-ți sprijini ambele coate în timpul condusului. Așadar, o problemă de ergonomie.

Dan Scarlat (Top Gear România)

Nissan joacă de ceva timp în liga electrificării, fiind chiar unul din primii constructori care au oferit un astfel de model încă din 2010. Dar în timp ce primul Leaf era, în ciuda calităților sale, de-a dreptul ciudățel ca aspect, Ariya este un adevărat top model, designul fiind convingător încă de la prima „vizionare”. Ba mai mult, modernismul formelor este și foarte „sincer”, pentru că Ariya se dovedește reușită și la alte capitole.

Vezi spre exemplu interiorul, despre care Nissan spune că are la bază o filosofie cu un nume ușor ambiguu: „Futurism Japonez Atemporal”. Dar trebuie să urci la bord și să admiri planșa curată, minimalistă, pe care tronează soclul celor două ecrane de 12,3 inchi, ornamentul de lemn care integrează comenzi tactile luminate sau consola centrală mobilă ca să înțelegi imediat că ești într-o lume care nu s-ar putea numi „Clasicism Japonez Temporar”.

Și mai e ceva: bateria de 87 kWh (net) îi asigură acestei versiuni care dispune de un singur motor și de tracțiune față (pentru 3000 de euro în plus se poate alege și 4×4) una dintre cele mai bune autonomii din #RoCharge.

Sigur, mașina perfectă nu există. În cazul Ariyei, un șofer înalt va critica spațiul relativ redus la cap, mai ales în cazul unui exemplar echipat cu trapă. De asemenea, poziția la volan este înaltă nu doar în raport cu solul, ci și cu planșa de bord, care își dezvăluie privirii și zone ce puteau rămâne ascunse, cum ar fi locașul head-up display-ului sau fanta climatizării destinată parbrizului.

Cornel Șocariciu (AUTOCRITICA)

Nu sunt la prima întâlnire cu Nissan Ariya, deci știam la ce să mă aștept din partea SUV-ului nipon.

Exteriorul lui Ariya e un element care se încadrează perfect în tiparul love it or hate it. Nu prea există o cale de mijloc. Îmi place cum l-au arcuit, îmi place că l-au făcut impunător, dar nu-mi place porcoiul de plastic lucios inserat de dragul contrastelor.

Interiorul nu prea mai are nicio legătură cu ce știai până acum la Nissan. Cu două excepții: albastrul ecranelor și fontul folosit. În rest, habitaclul e din era modernă a mașinilor. Nu doar că ai spațiu suficient, dar consola centrală e curată: câteva butoane fizice, zone tactile cu feedback haptic integrate în planșa de bord fabricată dintr-un plastic care te-ar putea păcăli oricând că are celuloză la bază, și spații de depozitare generoase.

Tot aici aș pune la socoteală și materialul plușat, asemănător cu Alcantara, dar și cotiera care culisează electric. Pentru că toate acestea fac din Ariya un model care mă trimite cu gândul spre zona premium. Un entry level în acea lume – dacă îmi e permis.

Privind doar din perspectiva mașinii electrice, Ariya se înscrie perfect în definiția anului 2023. Resurse bunicele, consum mic și baterie generoasă. Probabil că n-ar fi stricat o putere de încărcare mai mare la DC (130 kW), dar compensează cu încărcarea AC la 22 kW. Per total, Ariya e o electrică pe care merită s-o treci pe lista scurtă în caz că ai în plan o achiziție de genul. Dacă ești ok cu prețul, care ți-ar putea da vibe-uri din era Infiniti, atunci nu prea mai sunt alte mari neajunsuri peste care să treci.

Mihaela Chirac (eblogauto)

Nissan Ariya e un mix: are câte ceva de la toate mașinile pe care le-am condus în turul ROCHARGE by Vitesco Technologies. Este o prezență aparte, design-ul exterior mi-a plăcut tare mult, nu are nimic comun, nu e o mașină care se pierde în trafic. Bine, poate o ajută și culoarea. La prima vedere surprinde, dacă te gândești la ce știai dinainte despre Nissan: automobile anoste, unele chiar timide, fără să iasă cumva în evidență.

La interior, Ariya e o combinație ciudată de vechi și nou: instrumentarul de bord mi s-a părut basic, la fel și forma volanului. Dar ăsta nu e deloc un lucru rău. Cred că a fost singura mașină din tur la care am găsit din prima tot: procentajul bateriei, consumul, conectarea telefonului etc. Materialul fin care îmbracă bordul mi-a adus aminte de Lexus RZ, moale și plăcut la atingere. Iar imitația de lemn de pe consola centrală am apreciat-o pentru că nu rămân amprente.

Interiorul e foarte aerisit, poate și datorită faptului că poți glisa cotiera centrală, la fel cum glisezi scaunul ca să stai confortabil. Aici apare, însă, un disconfort: dacă-ți așezi coatele relaxat, nu vor sta la aceeași înălțime, cotiera de pe ușă e semnificativ mai jos decât cea centrală. Am râs când am observat, dar poate deveni deranjant, dacă mergi zilnic cu ea.

Iar la capitolul autonomie, surpriză plăcută! Mergi și vezi că scade greu procentajul din baterie.

Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Logo Nissan

Nissan Ariya

BEV 66KWH EVOLVE AUTO

de la 60.400 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
218 CP
Cuplu maxim sistem
300 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
218 CP
Cuplu maxim electric
300 Nm
Baterie
Capacitate brută
66.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
7.4 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.5 s
Viteză maximă
160 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
17,8 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
398 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4595 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1850 mm
Înălțime
1650 mm
Ampatament
2775 mm
Volum portbagaj
468 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1948 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
60.400
Preț mașină testată
69.400 €

Nissan Ariya 87 kWh Evolve este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 992 euro fără TVA rată lunară.


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România